Nakkestøtter til syn
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 11-10-07 19:28

Hej

Skal til syn med Space Star'en imorgen, spændt på om de 216kkm begynder at
gi skavanker Nå men er der ikke noget med at de opdaterede synsregler
kræver at alle nakkestøtter er monteret (kan ikke lige finde den der skal
sidde i midten).

Stef

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-07 19:36

On Thu, 11 Oct 2007 20:27:48 +0200, "Stefan Jacobsen"
<stefware@email.dk> wrote:

> [...]
>gi skavanker Nå men er der ikke noget med at de opdaterede synsregler
>kræver at alle nakkestøtter er monteret (kan ikke lige finde den der skal

Så må du jo spørge til "den gode vilje". Havde en kammerat, der ejede
en Nissan Patrol Pick-up.....og blev stoppet af dem du ved nok......og
spørgsmålet er dækkene ikke lidt for brede...."med lidt god
vilje"..."jamen, de stikker lidt uden for"........"det var det med den
gode vilje".........han fik lov at køre videre. )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 11-10-07 19:48

> [...]
> vilje"..."jamen, de stikker lidt uden for"........"det var det med den
> gode vilje".........han fik lov at køre videre. )
Tjooo men den må da være et sted Den blev afmonteret 10 min efter vi
kørte fra forhandleren i 2001 og har stortset ikke siddet der siden Men
kan jo ikke se en skid når den sidder der

Stef

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-07 19:55

On Thu, 11 Oct 2007 20:48:20 +0200, "Stefan Jacobsen"
<stefware@email.dk> wrote:

>Tjooo men den må da være et sted Den blev afmonteret 10 min efter vi
>kørte fra forhandleren i 2001 og har stortset ikke siddet der siden Men
>kan jo ikke se en skid når den sidder der

Nu er en skid ikke det jeg kigger mest efter ) Men OK, I get your
point

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-10-07 19:58

On Thu, 11 Oct 2007 20:55:03 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

>Nu er en skid ikke det jeg kigger mest efter ) Men OK, I get your
>point

>--

Du skal nok regne med, at det giver mere at anvende hørelsen, i denne
forbindelse. )

Og næsen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-07 20:05

On Thu, 11 Oct 2007 20:58:26 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Du skal nok regne med, at det giver mere at anvende hørelsen, i denne
>forbindelse. )
>
>Og næsen.

Folmer, Folmer........din kollega lærte mig at anvende hørelsen og
følelsen af unormale ændringer i køretøjets bevægelser....og det gav
skrammer...........skal jeg nu også lugte til dem?? ))
*ewwwwwwwwwww*......kører sq på landevejen fremover så! )

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-10-07 20:09

On Thu, 11 Oct 2007 21:04:50 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

> [...]
>skrammer...........skal jeg nu også lugte til dem?? ))
>*ewwwwwwwwwww*......kører sq på landevejen fremover så! )

Jep, du skal det hele.

Og inden du sender onde øjne til en formodet luskefis, så husk lige
på, at visse katalysatorer efter at have været på hårdt arbejde, godt
kan lugte "som om".

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 11-10-07 20:09

<stefware@email.dk> wrote:

> [...]
>gi skavanker Nå men er der ikke noget med at de opdaterede synsregler
>kræver at alle nakkestøtter er monteret (kan ikke lige finde den der skal

Er det fra "Bekendtgørelse om detailforskrifter for køretøjers
indretning og udstyr" du tænker på ?
10.01.020 Bil
(1) EF-typegodkendt og standardtypegodkendt bil skal være forsynet med
sæder og nakkestøtter, der er godkendt i henhold til Rådets direktiv
74/408 som ændret ved direktiv 2005/39/EF. Dette krav gælder for
følgende køretøjer:
a) Bil, der typegodkendes den 20. oktober 2006 eller senere.
b) Bil, der registreres den 20. oktober 2007 eller senere.

Så tror jeg ikke det er noget problem for dig da din vogn nok er ældre
end 1 år ?
/Hans

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 11-10-07 20:51

> Så tror jeg ikke det er noget problem for dig da din vogn nok er ældre
> end 1 år ?
> /Hans

Nææ så var det sgu gået godt på det år de't en 1'er

Stef

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-10-07 07:57

On 11 Okt., 20:27, "Stefan Jacobsen" <stefw...@email.dk> wrote:
> [...]
> gi skavanker Nå men er der ikke noget med at de opdaterede synsregler
> kræver at alle nakkestøtter er monteret (kan ikke lige finde den der skal

Det nævnte han ikke noget om i tirsdags da jeg fik synet vores 306'er,
men måske det var pga. der var autostole der og de kan ikke sidde
ordentligt med nakkestøtterne monteret.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 12-10-07 16:38

Det nævnte han ikke noget om i tirsdags da jeg fik synet vores 306'er,
men måske det var pga. der var autostole der og de kan ikke sidde
ordentligt med nakkestøtterne monteret.

Heller ikke her, den gik næsten lige igennem, et par oversete detaljer af
mig, manglende nummerpladelys bagpå og håndbremsen hang i den ene side, hjem
og vende i 20 min og tilbage og så har den igen 2 års ret til at færdes på
vejen, så nu skal den bare sælges i en fart.

Stef

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-10-07 08:36

On 12 Okt., 17:37, "Stefan Jacobsen" <stefw...@email.dk> wrote:
> [...]
> ordentligt med nakkestøtterne monteret.
>
> Heller ikke her, den gik næsten lige igennem, et par oversete detaljer af

Det mangler også på vores, fandt jeg ud af i lørdags, men han så det
ikke til syn.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-10-07 21:59

Det mangler også på vores, fandt jeg ud af i lørdags, men han så det
ikke til syn.

Der er jo også vigtigere ting der skal checkes

Stef