Lygtetjek.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-10-07 13:23

Så er det slut med de dårlige undskyldninger.

http://ekstrabladet.dk/kup/tipsograad/article347151.ece

Og det koster ingenting.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 11-10-07 19:38

On 11 Okt., 14:23, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:
> Så er det slut med de dårlige undskyldninger.
>
> http://ekstrabladet.dk/kup/tipsograad/article347151.ece
>
> Og det koster ingenting.

Nej men der er stadig dårlige undskyldninger. "Jeg har ikke tid" "jeg
har lige justeret dem hjemme i garagen" "jeg kan sagtens se med dem"
"hvorfor skal de justeres?" find selv på flere. Hovedparten af
billisterer pisse ligeglad med hvordan deres lygter lyser og om de
lyser.

Mikael

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-10-07 19:46

On Thu, 11 Oct 2007 11:37:57 -0700, MikLarsen@gmail.com wrote:

> [...]
>"hvorfor skal de justeres?" find selv på flere. Hovedparten af
>billisterer pisse ligeglad med hvordan deres lygter lyser og om de

Det er jeg helt enig med dig i.

Denne tråd skulle allerede på nuværende tidspunkt være en meter lang,
med taksigelser om den glimragende forbrugervejledning det er.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 11-10-07 20:05

> Denne tråd skulle allerede på nuværende tidspunkt være en meter lang,
> med taksigelser om den glimragende forbrugervejledning det er.

Nope - jeg kommer ikke til at anvende dit tilbud. Det er for
mig ganske unødvendigt, fordi mine lygter afstemmes hver
morgen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-10-07 20:11

On Thu, 11 Oct 2007 19:04:30 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:

>Nope - jeg kommer ikke til at anvende dit tilbud. Det er for
>mig ganske unødvendigt, fordi mine lygter afstemmes hver
>morgen

>--

Jeg ser din smiley, så nu er jeg godt nok nysgerrig.

Hvad er det helt præcist du afstemmer, og hvordan foregår det, sådan
rent praktisk?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 11-10-07 20:16

> Jeg ser din smiley, så nu er jeg godt nok nysgerrig.
> Hvad er det helt præcist du afstemmer, og hvordan foregår det, sådan
> rent praktisk?

For det første er lyskeglens max højde "streget op" på væggen.
For det andet er der automatisk niveauregulering på lygterne
(de skal naturligvis stå korrekt i grundindstillingen - ellers hjlper
det jo ikke en skid)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-10-07 20:30

On Thu, 11 Oct 2007 19:16:12 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:

> [...]
>For det andet er der automatisk niveauregulering på lygterne
>(de skal naturligvis stå korrekt i grundindstillingen - ellers hjlper

Nårh, på den måde.

Jeg troede lige i et svagt øjeblik, at du hver morgen kom ud, iført
hvid lægekittel, (mindre ka' vel ikke gøre det med en Pårsje) , og
derefter begyndte at justere med en dertil passende skruetrækker.
*LOL*

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 11-10-07 20:57

> Nårh, på den måde.

Jow jow

> [...]
> hvid lægekittel, (mindre ka' vel ikke gøre det med en Pårsje) , og
> derefter begyndte at justere med en dertil passende skruetrækker.

Man kan ikke gøre noget selv idag - de har man jo folk til

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-10-07 21:05

On Thu, 11 Oct 2007 19:57:28 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:

>Jow jow

>Man kan ikke gøre noget selv idag - de har man jo folk til

>--

Det er jeg helt enig med dig i.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-10-07 06:43

Folmer Rasmussen wrote:

> [...]
> hvid lægekittel, (mindre ka' vel ikke gøre det med en Pårsje) , og
> derefter begyndte at justere med en dertil passende skruetrækker.

SKRUETRÆKKER? Næh - en security Torx er da det mindste en Pårsje kan
bruge

--
vh
Torben

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-10-07 12:47

On Fri, 12 Oct 2007 07:43:22 +0200, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>SKRUETRÆKKER? Næh - en security Torx er da det mindste en Pårsje kan
>bruge

>--

A wed det gåt. .o))

Men jeg har altså en aftale om, at jeg skal prøve at holde Mogens'
fødder nede i nærheden af jorden, og så duer det ikke med det moderne
grej. ))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 12-10-07 15:31

> A wed det gåt. .o))
> Men jeg har altså en aftale om, at jeg skal prøve at holde Mogens'
> fødder nede i nærheden af jorden, og så duer det ikke med det moderne
> grej. ))

Nu var det ikke mig, der bragte det mærke på bane.
Desuden har jeg altid vist, hvor jeg "kom" fra

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-10-07 15:57

On Fri, 12 Oct 2007 14:31:23 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:

>Nu var det ikke mig, der bragte det mærke på bane.
>Desuden har jeg altid vist, hvor jeg "kom" fra

>--

Tjo tja bum bum: Så hut jeg visker er det henne fra Esbjerg-kanten?

Ka' de stadigvæk huske dig på egnen? )

På nuværende tidspunkt kommer jeg i tanker om en lille vitz fra
Esbjerg. Den involverer nogle prostituerede og nogle ishockeyspillere,
så den må du få en anden gang, da det er off-topic.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 12-10-07 16:35

> Tjo tja bum bum: Så hut jeg visker er det henne fra Esbjerg-kanten?

Nope

> Ka' de stadigvæk huske dig på egnen? )

Jep !

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-07 20:17

Streger på garageporten fx? )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Mogens

Dato : 11-10-07 20:21

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> Streger på garageporten fx? )

LOL - et gammelt trick, som mange truckere ku' lære noget af

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-10-07 20:27

On Thu, 11 Oct 2007 19:20:49 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:

><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

>LOL - et gammelt trick, som mange truckere ku' lære noget af

>--

Ja, det vil jeg give dig ret i. Det er langt fra alle mine kolleger
der har lygtejust. højest på dagsordenen.

Samtidigt har jeg dog en bemærkning til konstruktørerne.

Det er godt nok idiotisk at montere hovedlygterne i kofangeren. De
skal s'gu monteres i noget der er boltet til chassisrammen.

Lygter der sidder og vibrerer er noget lårt at køre med, og noget
ditto for de modkørende.

Mercedes Benz ka' bare det der.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-07 20:32

On Thu, 11 Oct 2007 21:27:22 +0200, Folmer Rasmussen
> [...]

>skal s'gu monteres i noget der er boltet til chassisrammen.
>
>Lygter der sidder og vibrerer er noget lårt at køre med, og noget

Nåååårh, årsagen til lygterne er ude af justering er bare, at det går
galt, når i "puffer" lidt )..........naaah, ved godt du ikke gør
den slags.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-10-07 20:44

On Thu, 11 Oct 2007 21:31:45 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

>Nåååårh, årsagen til lygterne er ude af justering er bare, at det går
>galt, når i "puffer" lidt )..........naaah, ved godt du ikke gør
>den slags.

>--

Det er også en mulig årsag, men det er ikke usædvanligt at en kofanger
på en lastbil vibrerer en bitte smule.

Derfor er det da et idiotisk sted at montere lygterne.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-07 19:50

On Thu, 11 Oct 2007 14:23:08 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Så er det slut med de dårlige undskyldninger.
>
>http://ekstrabladet.dk/kup/tipsograad/article347151.ece
>
>Og det koster ingenting.

Ja....og jeg kørte stille og roligt på værksted i sidste måned, fordi
udskiftning af en pære på Puntoen endte i "hat og briller" og fik
skiftet hele møget foran og justeret skidtet. Så jeg er "hellig"
Ellere snarere doven