Billige Vinterdæk fra Thansen
Fra : Carsten

Dato : 10-10-07 20:58

Jeg har set på nogen vinterdæk i Thansen til 399,- pr. stk. Sunny Winter
hedder de, jeg køre ca. 8000 km. om året og skal bare have dæk der kan
bruges 2 sæsoner, er de ok. eller hva, noge som har erfaring med de her dæk?

Carsten

Fra : Lars Knudsen

Dato : 10-10-07 21:13

On Wed, 10 Oct 2007 21:58:08 +0200, "Carsten" <no@mail.thanks> wrote:

> [...]
>bruges 2 sæsoner, er de ok. eller hva, noge som har erfaring med de her dæk?

Vinterdæk der hedder.. SUNNY....

*LOL*

Køb nogen ordentlige/gode vinterdæk eller lad bilen stå de dage
vinterdæk er nødvendige i Danmark.

** Lars

Fra : Bjarne

Dato : 10-10-07 21:35

> Vinterdæk der hedder.. SUNNY....

Skarpt set, det sq egentlig morsomt, hvad hedder deres sommerdæk? Iceman?

Bjarne

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-10-07 21:26

Carsten skriver:

> [...]
> bruges 2 sæsoner, er de ok. eller hva, noge som har erfaring med de her dæk?

Om du så kører 4 km om året, er det nok, hvis du bliver overrasket og
kører en lille pige ned....

Enten køber du ordentlige vinterdæk, ellers finder du et par gode
helårs.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Carsten

Dato : 10-10-07 21:40

> Enten køber du ordentlige vinterdæk, ellers finder du et par gode
> helårs.

Helårs er nok et godt bud, det var næsten spild at montere vinterdæk, sidste
vinter.

Fra : KASO

Dato : 10-10-07 21:52

"Carsten" <no@mail.thanks> skrev i meddelelsen

> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Helårs er nok et godt bud, det var næsten spild at montere vinterdæk,
> sidste vinter.

Ja-da - specielt de dage, hvor politiet frarådede al unødig udkørsel på
grund af sne

Husk at vinterdæk også hjælper de dage, hvor der bare er pletvis glat -
f.eks. efter nattefrost - det er ikke kun dagene med sne, du skal tælle!

Fra : Carsten

Dato : 10-10-07 22:27

"KASO" <a@b.dk> skrev i meddelelsen

> Ja-da - specielt de dage, hvor politiet frarådede al unødig udkørsel på
> grund af sne

Jep, det var da spild af penge, når man ikke kunne køre nogen vegne

> Husk at vinterdæk også hjælper de dage, hvor der bare er pletvis glat -
> f.eks. efter nattefrost - det er ikke kun dagene med sne, du skal tælle!

Nej, men de dag er så få, i forhold til dage med tørt vejer eller bare regn,
så hvis vi 90% af tiden køre i ikke glat føre, vil det så ikke være bedre at
køre med sommerdæk eller helårsdæk?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-10-07 05:35

Carsten skriver:

> Jep, det var da spild af penge, når man ikke kunne køre nogen vegne

Det gik nu ret fint, efter at Touran'en var gravet fri.

Fra : KASO

Dato : 11-10-07 07:17

> Carsten skriver:

> Det gik nu ret fint, efter at Touran'en var gravet fri.

Ja - jeg havde nu heller ingen problemer....

Fra : KASO

Dato : 11-10-07 07:18

> [...]
> regn, så hvis vi 90% af tiden køre i ikke glat føre, vil det så ikke være
> bedre at køre med sommerdæk eller helårsdæk?

Øhh - næh. Der er mange morgener/aftener medfrost og "pletvis glatte veje" -
og her er fordelen ved vinterdæk meget stor ifht. den marginale fordel
sommerdæk kan have på tør vej.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 10-10-07 22:30

On Wed, 10 Oct 2007 22:40:11 +0200, "Carsten" <no@mail.thanks> wrote:

> [...]
>
>Helårs er nok et godt bud, det var næsten spild at montere vinterdæk, sidste

Nårh ja.

Sidste vinter var dengang jeg holdt bomstille i 3 timer på motorvejen
rundt om Århus, fordi bilister der skulle op ad frakørslerne ikke
kunne stå fast, og derved spærrede hele motorvejen.

Dem der har forstand på de nye vejrtyper, er enige om, at vintrene
bliver mildere, men når der kommer sne, så bliver det i større mængder
end nu.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 10-10-07 22:39

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>men når der kommer sne, så bliver det i større mængder
>end nu.

Jubiiiiiii !!!!

--
Jan_stevns

Fra : Claus Frørup

Dato : 11-10-07 01:58

Isang tao pinangalanan, jan@bygteknik.dk nagsulat:

> Jubiiiiiii !!!!

Hmmmmmmmmm...... må hellere finde snekæderne frem når jan skal hives
op af grøften

--
Hvem jeg er?
Se det på http://www.froerup.dk/claus

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 11-10-07 06:09

Claus Frørup <Claus@froerup.dk> skrev :

>Hmmmmmmmmm...... må hellere finde snekæderne frem når jan skal hives
>op af grøften

*det* bliver jo næppe aktuelt, jeg kommer jo ikke *der* mere.

--
Jan_stevns

Fra : Claus Frørup

Dato : 11-10-07 16:31

Isang tao pinangalanan, jan@bygteknik.dk nagsulat:

>*det* bliver jo næppe aktuelt, jeg kommer jo ikke *der* mere.

Mon ikke du kan finde en anden grøft jeg kan hive dig op fra? )

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-10-07 10:10

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

> Sidste vinter var dengang jeg holdt bomstille i 3 timer på motorvejen
> rundt om Århus, fordi bilister der skulle op ad frakørslerne ikke
> kunne stå fast, og derved spærrede hele motorvejen.

Det plejer at være lastbiler der udfører den slags stunts ;)

--
Per

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-10-07 12:28

On Thu, 11 Oct 2007 11:09:57 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

>Det plejer at være lastbiler der udfører den slags stunts ;)

>--

Vognmænd er en del af befolkningen, hvor en del ikke vil investere i
vinterdæk.

Simple as that.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-10-07 05:37

Carsten skriver:

> Helårs er nok et godt bud, det var næsten spild at montere vinterdæk, sidste
> vinter.

Absolut ikke.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-10-07 08:02

On 10 Okt., 21:58, "Carsten" <n...@mail.thanks> wrote:
> [...]
> bruges 2 sæsoner, er de ok. eller hva, noge som har erfaring med de her dæk?

Hvad siger din fingerspitzgefühl ?

Vinterdæk som hedder Sunny ?

Hold dig til kendte mærker som Continental, GoodYear, Michelin,
Pirelli etc. så går du ikke fejl.
Husk det er dækkene og KUN dækkene som stopper bilen.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Allan F

Dato : 11-10-07 11:32

>Husk det er dækkene og KUN dækkene som stopper bilen.

Og karosseriet, hvis dækkene ikke kan . . . .

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-10-07 08:04

On 10 Okt., 23:29, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:

> [...]
> rundt om Århus, fordi bilister der skulle op ad frakørslerne ikke
> kunne stå fast, og derved spærrede hele motorvejen.

Lastbilerne er nu ellers selv ret gode til at blokere trafikken
Det skete flere gange sidste år.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-10-07 12:27

On Thu, 11 Oct 2007 07:03:50 -0000, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>Lastbilerne er nu ellers selv ret gode til at blokere trafikken
>Det skete flere gange sidste år.

>--

Det kan ikke afvises.

Der findes naturligvis også vognmænd der ikke vil investere i
vinterdæk.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-10-07 14:35

Folmer Rasmussen skriver:

> Der findes naturligvis også vognmænd der ikke vil investere i
> vinterdæk.

Ensidige snekæder....

Fra : Brian S Jensen

Dato : 11-10-07 10:19

"Carsten" <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse
> [...]
> hedder de, jeg køre ca. 8000 km. om året og skal bare have dæk der kan
> bruges 2 sæsoner, er de ok. eller hva, noge som har erfaring med de her

Det kan siges meget kort : Pris og kvalitet hænger sammen !!

....og hos Thansen er det ekstremt billigt

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528i Steptronic
Toyota Previa 2.4i

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-10-07 10:42

Brian S Jensen wrote:
> "Carsten" <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse

> Det kan siges meget kort : Pris og kvalitet hænger sammen !!
>
> ...og hos Thansen er det ekstremt billigt

Jep - for 20% mindre får man nogle der er 50% så gode - god handel! (jeg
fik 4 stk UG7 i 195/65-15 "T" for 1996,- leveret til døren).

--
vh
Torben

Fra : Møller

Dato : 11-10-07 10:50

Brian S Jensen skrev:

> Det kan siges meget kort : Pris og kvalitet hænger sammen !!

Sludder!
Alt for generaliserende.

Møller

Fra : Martin Vollert

Dato : 11-10-07 11:31

Møller skrev:

> Sludder!
> Alt for generaliserende.
>
> Møller
Ja det er det faktisk...

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Brian S Jensen

Dato : 11-10-07 11:44

"Møller" <M@g2net.dk> skrev i en meddelelse

> Sludder!
> Alt for generaliserende.
>
> Møller

Hej Møller

Ja, det kan du have ret i - men jeg tror at du fangede pointen

...at det hos Thansen godt nok er billigt, men kvaliteten er bestemt heller
ikke i top

Personligt tør jeg ikke montere nogle dæk på bilen med mindre at jeg er 100%
sikker på at de er i orden

Jeg kunne heller ikke selv finde på det - men kan bedre acceptere at folk
hælder
no-name olie på motoren, pladedele fra en eller anden mystisk producent som
er
tilfreds med tolerance på +/- 5 cm eller bundmåtter hvor skidtet ikke er til
at støvsuge
af igen - det må folk selv om....men noget så vigtigt som dæk må man ikke gå

kompromis med - efter min mening

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528i Steptronic
Toyota Previa 2.4i

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-10-07 10:22

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-10-07 11:56

On 11 Okt., 12:31, "Allan F" <A_Fol...@post5.tele.dk> wrote:

> Og karosseriet, hvis dækkene ikke kan . . . .

Yep, og selvrisikoen på en kaskoforsikring koster tit mere end 4
rigtigt gode vinterdæk.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-10-07 13:49

On 11 Okt., 13:26, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:

> Det kan ikke afvises.
>
> Der findes naturligvis også vognmænd der ikke vil investere i
> vinterdæk.

Og de lastbiler stoppes af langt langt mindre bakker ned personbiler
med sommerdæk.

Fra : Carl Dragert

Dato : 11-10-07 18:42

On 11 Okt., 12:44, "Brian S Jensen" <m...@hotmail.com> wrote:

> Hej Møller
>
> Ja, det kan du have ret i - men jeg tror at du fangede pointen
>
> ..at det hos Thansen godt nok er billigt, men kvaliteten er bestemt heller
> ikke i top

Jeg har nogle gange handlet hos thansen, og kan vende tommelfingeren
både op og ned.

thansen sælger 4 stk. Michelin Alpin A3 195/65 15 91T, incl. 6.5"
fælge for 3.995,-

samme dæk hos SuperDæk koster 3.196,- og fælge koster 2.195,-

Hvor skal jeg køre hen og købe mine vinterdæk (jeg har ingen
(vinter)fælge?

/Carl

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-10-07 18:47

Carl Dragert skriver:

> thansen sælger 4 stk. Michelin Alpin A3 195/65 15 91T, incl. 6.5"
> fælge for 3.995,-

Det er da billigt nok

> samme dæk hos SuperDæk koster 3.196,- og fælge koster 2.195,-
>
> Hvor skal jeg køre hen og købe mine vinterdæk (jeg har ingen
> (vinter)fælge?

Jeg købte A2 med fælge forrige år til 4120 kr hos 4x4butikken.

Det er jeg fint tilfreds med...

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 12-10-07 18:09

> [...]
> hedder de, jeg køre ca. 8000 km. om året og skal bare have dæk der kan
> bruges 2 sæsoner, er de ok. eller hva, noge som har erfaring med de her

Har lige købt 4 x Goodyear Ultragrip 7 M+S for 409,00 DKK/stk. inkl.
levering fra daekonline.dk

-M

Fra : Michael Pagh

Dato : 13-10-07 08:44

> [...]
> hedder de, jeg køre ca. 8000 km. om året og skal bare have dæk der kan
> bruges 2 sæsoner, er de ok. eller hva, noge som har erfaring med de her

Nu ved jeg ikke hvad dækstørrelse du skal bruge, men har lige købt
Continental TS800 175/65/14 til 499,- inkl. gratis afbalancering ved
Thansen.
PointS skal have 2920,-, om det så er med montering ved jeg ikke, men det er
alligevel for dyrt.

De er fint afbalanceret, så ingen problemer der.

Conti TS800 er vindere i år i 155/xx/13.

> Carsten

/Michael