Har skiftet til vinterdæk i dag
Fra : CR

Dato : 10-10-07 16:58

Men hvor lang tid holder sådan nogle? De skulle jo efter sigende være af
blødere gummi. Håber ikke de bare smuldrer væk under bilen. Jeg kører ca.
2000 km om måneden. Det giver jo 12.000 km. per sæson. Kan de mon klare to
sæsoner uden de store problemer? Dækkende er Michelin Alpin 3.

Fra : Klaus G.

Dato : 10-10-07 17:02

> [...]
> 2000 km om måneden. Det giver jo 12.000 km. per sæson. Kan de mon klare to
> sæsoner uden de store problemer? Dækkende er Michelin Alpin 3.
Burde de nemt... Kan mine ihvertfald.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Mogens

Dato : 10-10-07 17:27

> Burde de nemt... Kan mine ihvertfald.

Fuldkommen uproblematisk - kører også vinterdæk nu.
De er iøvrigt lydløse - nice.

Fra : CR

Dato : 10-10-07 18:09

> Fuldkommen uproblematisk - kører også vinterdæk nu.
> De er iøvrigt lydløse - nice.

Det lyder godt. Nu glæder jeg mig næsten til det første slud :) Ved godt det
ikke er helt politisk korrekt pga. de uheld det medfører.

Fra : Klaus G.

Dato : 10-10-07 18:22

> Det lyder godt. Nu glæder jeg mig næsten til det første slud :) Ved godt
> det ikke er helt politisk korrekt pga. de uheld det medfører.
Jeg har erfaret at nogle vinterdæk faktisk er så gode, at det besværliggøre
det en lille smule at lege med håndbremsen. Eller der skal noget mere fart
på, for at få samme "effekt" :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-07 19:15

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i meddelelsen
> "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Fuldkommen uproblematisk - kører også vinterdæk nu.
> De er iøvrigt lydløse - nice.

Hvilket mærke om man må spørge?
Er stadigvæk i tvivl om det skal være Michelin, Conti, Dunlop... osv.

--
/HB

Fra : Mogens

Dato : 11-10-07 19:30

"HB" <hbOOsnabela.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket mærke om man må spørge?

Gik ind på:
www.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/205_55_R16H/tab.asp?ComponentID=194874&SourcePageID=195661#
og fandt de Semperit Speed Grip dæk frem, som Points i Brøndby
mente, jeg skulle have. Testen så fornuftig ud, hvorfor jég købte
dækkene. Indtil videre har jeg ikke fortrudt det valg, og dækkene
er markant mere lydløse end mine gamle Dunlop Sport, jeg var
så glad for...

Fra : Per Thomsen

Dato : 12-10-07 11:54

> [...]
> dækkene. Indtil videre har jeg ikke fortrudt det valg, og dækkene
> er markant mere lydløse end mine gamle Dunlop Sport, jeg var
Hvad måtte du slippe?

Per

Fra : Mogens

Dato : 12-10-07 15:32

"Per Thomsen" <PerThomsenNews@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad måtte du slippe?

880 kr stykket inkl moms og montering/afbalancering.

Fra : Per Thomsen

Dato : 15-10-07 12:04

> 880 kr stykket inkl moms og montering/afbalancering.
Jeg har fået et tilbud på 2 stk for 1800.- men prisen dækker også
montering/afbalancering af 2 andre dæk på fælge. Så det er åbenbart en ok
pris.

Per .o)

Fra : Mogens

Dato : 15-10-07 16:29

> Jeg har fået et tilbud på 2 stk for 1800.- men prisen dækker også
> montering/afbalancering af 2 andre dæk på fælge. Så det er åbenbart en ok
> pris.

Ja, fordi jeg checkede med reifendirekt.de inden min accept.

Fra : Allan F

Dato : 11-10-07 05:46

"CR" <cr@notreal.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2000 km om måneden. Det giver jo 12.000 km. per sæson. Kan de mon klare to
> sæsoner uden de store problemer? Dækkende er Michelin Alpin 3.

På min gamle Passat 1.9 TDi 130 Hk havde jeg også Michelin Alpin på.
Fremragende dæk, du har valgt. Jeg kørte 86.000 km på bagdækkende, inden jeg
solgte bilen med vinterdæk monteret, og der var stadig masser af mønster på.
Jeg 'glemte' at skifte bagdækkene til sommerdæk den sidste sommer jeg havde
bilen, for det ene par sommerdæk var noget slidt, men den kørte udmærket
alligevel.

Allan F