Gæt en pris på en udstødning
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-10-07 14:25

Hej!

En af mine kolleger skal (well, "skulle") have skiftet komplet
udstødning på en Mercedes 560SEC fra '86.

Dejlig maskine iøvrigt, og pænt kraftig skulle jeg hilse at sige (på
trods af dens kampvægt på 2.2 tons).

Nå, men til ugens gåde. Hvad koster en komplet original udstødning til
sådan en fætter?

Og nej, i må ikke søge på nettet eller ringe til Mercedes

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Leo_Jensen

Dato : 10-10-07 14:43

On 10 Okt., 15:25, Kim Voss Schrader <usen...@mumbojumbo.dk> wrote:
> [...]
> sådan en fætter?
>
> Og nej, i må ikke søge på nettet eller ringe til Mercedes

4-5 potter, masser af dobbeltrør osv. Det hele i rustfri.
Det bliver et skud: 14.000 kr hvis det er fra katalysator og bagud.
Ellers er det nok 10k mere...
Det positive er at det formentlig var den originale der sad på bilen
de første 21 år.

MVH Leo

Fra : Uni Bull

Dato : 10-10-07 18:29

> Nå, men til ugens gåde. Hvad koster en komplet original udstødning til
> sådan en fætter?

38000,-
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Klaus G.

Dato : 10-10-07 20:52

> Nå, men til ugens gåde. Hvad koster en komplet original udstødning til
> sådan en fætter?

11.257kr. +moms

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : KASO

Dato : 11-10-07 07:24

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> trods af dens kampvægt på 2.2 tons).
>

> Nå, men til ugens gåde. Hvad koster en komplet original udstødning til

Hmm - for en del år siden kostede en rustfri udstødning (importeret fra
England) til en W116 280S ca. 4.500kr.

560SEC er ligeledes "en sjælden fugl" - men jeg kan ikke huske om
udstødningen er meget mere kompliceret. Dele til en gl. MB er jo ikke dyre -
og man kan være heldig med rabat fordi de ved, at der er langt til næste
kunde - så mit bud må være: kr. 5.500,-

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 11-10-07 22:27

KASO skrev:

> udstødningen er meget mere kompliceret. Dele til en gl. MB er jo ikke
> dyre - og man kan være heldig med rabat fordi de ved, at der er langt
> til næste kunde - så mit bud må være: kr. 5.500,-

Den med langt til næste kunde gælder ikke i den ende. Jeg har to forrør
liggende til en W112 300SE fra '62. De kostede forrige år 8.000 plus
moms.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : KASO

Dato : 13-10-07 19:52

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
KASO skrev:

> [...]

Den med langt til næste kunde gælder ikke i den ende. Jeg har to forrør
liggende til en W112 300SE fra '62. De kostede forrige år 8.000 plus

Jeg fik nu ellers rabat på mine skiver af samme grund - de havde flere sæt
liggende - og havde svært ved at se, hvornår de skulle slippe af med dem -
så jeg fik fik (ekstra) rabat

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-10-07 21:20

Hej!

Den oplyste pris var 16k + moms.

Nu er ejeren (der bor i Sverige) igang med at skaffe sig en Audi S4 2.7 biturbo
fra '00. Ak ja

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mogens

Dato : 14-10-07 15:37

> Nu er ejeren (der bor i Sverige) igang med at skaffe sig en Audi S4 2.7
> biturbo fra '00. Ak ja

Det er sikkert en RS4, du mener...

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-10-07 21:12

Hej!

Mogens wrote:

> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse

> Det er sikkert en RS4, du mener...

Sikker selv? Jeg kan da finde massere af S4'ere på Mobile.de med de specs.

Hvad er den primære forskel på en RS4 og en S4 i grunden?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mogens

Dato : 15-10-07 16:33

> Sikker selv? Jeg kan da finde massere af S4'ere på Mobile.de med de specs.
> Hvad er den primære forskel på en RS4 og en S4 i grunden?

At RS4 er bygget til ræs og derfor en undervogn, der matcher.
Læg mærke til hvor hurtig Tom K var på KTI i hans RS4 ift.
Jason Watt og Jan Mag, der begge kørte en 300 hk DTC-
racer (P307)

Nuvel - RS4 har den motor,du nævner, hvor S4 kører med V8
alt efter årgang - og det er sidstnævnte, der nok "forvirrer..."
(min mindre fokus på '00)