Kørsel uden kilerem
Fra : KimH

Dato : 10-10-07 05:20

Hvis nu kileremmen springer , hvor lang tid er der så strøm på batteriet ,
før bilen går død ( kileremmen trækker kun generator ) ?
Kan man stadig bruge tricket med en nylonstrømpe til nødkilefladrem ?

Mvh. KimH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-10-07 05:24

KimH skriver:

> Hvis nu kileremmen springer , hvor lang tid er der så strøm på batteriet ,
> før bilen går død ( kileremmen trækker kun generator ) ?

Der er 3 store faktorer der spiller ind her:

1. Batteriets tilstand når remmen springes (fuldt opladet, eller næsten
tomt)

2. Batteriets kapacitet i Ah

3. Hvor meget strøm bilen bruger ved kørsel (lygter osv).

> Kan man stadig bruge tricket med en nylonstrømpe til nødkilefladrem ?

Det ville jeg slet ikke prøve.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mogens

Dato : 10-10-07 05:34

> [...]
> tomt)
> 2. Batteriets kapacitet i Ah
> 3. Hvor meget strøm bilen bruger ved kørsel (lygter osv).

Min Citroen AX GT kørte fra Kielerkanalen til den danske grænse.
Så var det slut (om natten)

> Det ville jeg slet ikke prøve.

Det funkede ikke...

Fra : Leonard

Dato : 10-10-07 09:59

On Wed, 10 Oct 2007 06:24:21 +0200, Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Det ville jeg slet ikke prøve.

Men det er vel bare fordi du ikke vil af med dine nylonstrømper

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : KimH

Dato : 10-10-07 15:14

> [...]
>
> Det ville jeg slet ikke prøve.
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Det er en nyere 74 amp. batteri på en dieselbil
strøm til kørelys bruges
Kan man køre 1 time ?

Mvh. Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-10-07 15:47

KimH skriver:

> Det er en nyere 74 amp. batteri på en dieselbil
> strøm til kørelys bruges
> Kan man køre 1 time ?

Det burde ikke være noget problem.

Dieselmotoren bruger lidt strøm til motorstyring og højtrykspumpe vel en
3-4 Amperes penge.

Lyset bruger ca 15 A

I alt under 20A og med 75 Ah giver det i omegnen af 3-4 timer.

Fra : KimH

Dato : 10-10-07 16:02

> [...]
>
> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Så kan jeg nok godt køre de 60 km. hjem , efter montering af Klimaanlæg ,
vil jeg ikke køre med rem på kompressoren , før systemet er fyldt op med
kølemiddel

Mvh. KimH

Fra : Niels Bengaard

Dato : 10-10-07 16:21

> [...]
> vil jeg ikke køre med rem på kompressoren , før systemet er fyldt op med

Det kunne du så roligt have gjort, for koblingen på kompressoren vil aldrig
koble ind når der ikke er kølemiddel på.

Mvh Niels

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-07 18:22

[snip]
> Så kan jeg nok godt køre de 60 km. hjem , efter montering af Klimaanlæg ,
> vil jeg ikke køre med rem på kompressoren , før systemet er fyldt op med
> kølemiddel

Det burde du kunne. Hvis det altså er i en bil hvor vandpumpen IKKE trækkes
af kileremmen. Ellers vil jeg gætte på det slutter efter 5-7 km...

Mvh
Michael

Fra : OZ3BTO

Dato : 10-10-07 16:07

"KimH" <kimho@c.dk> skrev i en meddelelse

> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Det er en nyere 74 amp. batteri på en dieselbil
> strøm til kørelys bruges
> Kan man køre 1 time ?
>
> Mvh. Kim

Kørte i en gammel sierra fra Horsens og til Billund
Ville dog nok droppe kørelyset så burde det ikke være noget problem for en
diesel

Erik

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 10-10-07 15:23

Hej
den med snørrebåndet og strømpen er kun beregnet til vandpumpe
kan ikke klare modstanden i generatoren
hilsen >Jørgen