Pære skift i Renault Modus
Fra : Henning Hansen

Dato : 08-10-07 19:54

Hej i gruppen

Dette må vist et tilfælde, hvor mekanikeren ryster på hovedet, og
mester gnider i hænderene, med julelys i øjne.

Beklager at det er på tysk og en pdf fil. Fandt den selv i et tysk bil
forum.

http://www.modus-forum.de/dateien/infos/Bastelanleitung_Scheinwerfer.pdf

--
Mvh Henning

Forbehold for stave/tastefejl tages.

Fra : BJ

Dato : 08-10-07 20:00

"Henning Hansen" <hoph@SLET DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> gnider i hænderene, med julelys i øjne.
>
> Beklager at det er på tysk og en pdf fil. Fandt den selv i et tysk bil

Det er vist billigere at smide den sprungne pærer ud og købe en ny....
komplet..;)

mvh
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 09-10-07 10:04

"Henning Hansen" <hoph@SLET DETTEhotmail.com> skrev i meddelelsen
> Hej i gruppen
>
> Dette må vist et tilfælde, hvor mekanikeren ryster på hovedet, og mester
> gnider i hænderene, med julelys i øjne.

Det er jo rent til grin, latterligt, utåleligt, uintelligent,
de-skulle-have-nogle-tæsk dumt m.m.m.

Geeeeeeeeeeeee..........................

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : KASO

Dato : 09-10-07 19:09

> "Henning Hansen" <hoph@SLET DETTEhotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er jo rent til grin, latterligt, utåleligt, uintelligent,
> de-skulle-have-nogle-tæsk dumt m.m.m.
>
> Geeeeeeeeeeeee..........................

Nu kan man jo undre sig over, at han ikke startede med udstødningen.....

Det _er_ besværligt at skifte pærer på de fleste nyere biler - men eksemplet
siger muligvis mere om manden end om bilen.

Jeg har "storebror" - Grand Scénic - som også er ret besværlig - men
værkstedet skifter pærer uden beregning. De "snyder" dog: de har ansat en
mekaniker med små hænder - han skifter pærerne uden at skille noget ad. I
højre side er det eneste man skal skille ad iøvrigt at trække påfyldningen
til sprinklervæske op (kræver intet værktøj) - så kan alle komme til. I
venstre side er pladsen ringere....

Bortset fra servicen fra værkstedet, er det selvfølgelig rablende tåbeligt,
at det skal være så besværligt - men som skrevet: Det gælder efterhånden de
fleste "moderne" biler....

Fra : Henrik B.

Dato : 10-10-07 07:56

"KASO" <a@b.dk> skrev i meddelelsen

> Nu kan man jo undre sig over, at han ikke startede med udstødningen.....

))

> Bortset fra servicen fra værkstedet, er det selvfølgelig rablende
> tåbeligt, at det skal være så besværligt - men som skrevet: Det gælder
> efterhånden de fleste "moderne" biler....

Jeg kan også se på mine biler, at de er blevet tiltagende sværere at skifte
forlygtepærer på. Den dag det kræver afmontering af kofanger eller deslige,
så bliver modellen fravalgt....

Godt man har Xenon, som angiveligt skulle holde meget længere.

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : KASO

Dato : 10-10-07 20:43

> [...]
> skifte forlygtepærer på. Den dag det kræver afmontering af kofanger eller
> deslige, så bliver modellen fravalgt....

Hmm - jeg håber, at du er god til at cykle - for med de nuværende tendenser
er der risiko for at du får brug for det

> Godt man har Xenon, som angiveligt skulle holde meget længere.

Jeps - det skulle være en stor fordel - omend de heller ikke holder evigt.
Til gengæld tales der en del om LED-lyskilder, der skulle kunne holde bilens
levetid - det bliver jo spændende at se, om/hvornår det bliver til noget.