|
| Skifte pærer ved varmekontakterne Fra : Jacob |
Dato : 08-10-07 16:39 |
|
Hej,
Hvordan skifter man pærerne ved varmekontakterne i en Opel Astra F? Skal man
have hele "frontstykket" med instrumentering osv. ud først?
hilsen jacob
| |
Karsten Andersen (08-10-2007)
| Kommentar Fra : Karsten Andersen |
Dato : 08-10-07 17:01 |
|
Mon, 8 Oct 2007 17:38:56 +0200, skrev Jacob, på 8 linier, i
<470a4f0f$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, :
>Hej,
>
>Hvordan skifter man pærerne ved varmekontakterne i en Opel Astra F? Skal man
>have hele "frontstykket" med instrumentering osv. ud først?
Nej kun have det løsnet. (kun det plastik ved siden af) dog kan ens
varmekabler drille når man samler igen.
--
MVH Karsten
Horsens
| |
Telemand (08-10-2007)
| Kommentar Fra : Telemand |
Dato : 08-10-07 21:37 |
|
"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
news:3ukkg3h78dieo7jekguc15gga922pdojd9@4ax.com...
> Mon, 8 Oct 2007 17:38:56 +0200, skrev Jacob, på 8 linier, i
> <470a4f0f$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, :
>
>>Hej,
>>
>>Hvordan skifter man pærerne ved varmekontakterne i en Opel Astra F? Skal
>>man
>>have hele "frontstykket" med instrumentering osv. ud først?
>
> Nej kun have det løsnet. (kun det plastik ved siden af) dog kan ens
> varmekabler drille når man samler igen.
>
>
> --
> MVH Karsten
> Horsens
Hvilken årgang er Astra'en?
Jeg skiftede i min 94'er, og da havde jeg det halve instrumentbord skilt ad.
Ikke for sjov, men det kan ikke gøres på anden måde i den. Og det tog vel
1½-2 timer.
Og man sidder og ønsker man havde et ekstra led midt på armen.
Telemand
| |
Jacob (09-10-2007)
| Kommentar Fra : Jacob |
Dato : 09-10-07 07:09 |
|
"Telemand" <skipper@nospammail.dk> skrev i en meddelelse
news:470a94e5$0$2475$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> news:3ukkg3h78dieo7jekguc15gga922pdojd9@4ax.com...
>> Mon, 8 Oct 2007 17:38:56 +0200, skrev Jacob, på 8 linier, i
>> <470a4f0f$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, :
>>
>>>Hej,
>>>
>>>Hvordan skifter man pærerne ved varmekontakterne i en Opel Astra F? Skal
>>>man
>>>have hele "frontstykket" med instrumentering osv. ud først?
>>
>> Nej kun have det løsnet. (kun det plastik ved siden af) dog kan ens
>> varmekabler drille når man samler igen.
>>
>>
>> --
>> MVH Karsten
>> Horsens
>
> Hvilken årgang er Astra'en?
Det er en 92'er...
| |
Karsten Andersen (09-10-2007)
| Kommentar Fra : Karsten Andersen |
Dato : 09-10-07 07:37 |
|
Mon, 8 Oct 2007 22:36:45 +0200, skrev Telemand, på 29 linier, i
<470a94e5$0$2475$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, :
>
>"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
>news:3ukkg3h78dieo7jekguc15gga922pdojd9@4ax.com...
>> Mon, 8 Oct 2007 17:38:56 +0200, skrev Jacob, på 8 linier, i
>> <470a4f0f$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, :
>>
>>>Hej,
>>>
>>>Hvordan skifter man pærerne ved varmekontakterne i en Opel Astra F? Skal
>>>man
>>>have hele "frontstykket" med instrumentering osv. ud først?
>>
>> Nej kun have det løsnet. (kun det plastik ved siden af) dog kan ens
>> varmekabler drille når man samler igen.
>>
>>
>> --
>> MVH Karsten
>> Horsens
>
>Hvilken årgang er Astra'en?
>Jeg skiftede i min 94'er, og da havde jeg det halve instrumentbord skilt ad.
>Ikke for sjov, men det kan ikke gøres på anden måde i den. Og det tog vel
>1½-2 timer.
>Og man sidder og ønsker man havde et ekstra led midt på armen.
hmmm mig tog det ½ time på samme instrument bord.
Og nej så meget er det heller ikke.
plastik rundt om ratstamme af. løsne plastik rundt om speedometer og
ellers er det kun midter konsolen.
--
MVH Karsten
Horsens
| |
Telemand (09-10-2007)
| Kommentar Fra : Telemand |
Dato : 09-10-07 17:40 |
|
"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
news:p88mg3h5ar6e8ncaoi5n8p08dghlpkf5md@4ax.com...
> Mon, 8 Oct 2007 22:36:45 +0200, skrev Telemand, på 29 linier, i
> <470a94e5$0$2475$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, :
>
>>
>>"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
>>news:3ukkg3h78dieo7jekguc15gga922pdojd9@4ax.com...
>>> Mon, 8 Oct 2007 17:38:56 +0200, skrev Jacob, på 8 linier, i
>>> <470a4f0f$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, :
>>>
>>>>Hej,
>>>>
>>>>Hvordan skifter man pærerne ved varmekontakterne i en Opel Astra F? Skal
>>>>man
>>>>have hele "frontstykket" med instrumentering osv. ud først?
>>>
>>> Nej kun have det løsnet. (kun det plastik ved siden af) dog kan ens
>>> varmekabler drille når man samler igen.
>>>
>>>
>>> --
>>> MVH Karsten
>>> Horsens
>>
>>Hvilken årgang er Astra'en?
>>Jeg skiftede i min 94'er, og da havde jeg det halve instrumentbord skilt
>>ad.
>>Ikke for sjov, men det kan ikke gøres på anden måde i den. Og det tog vel
>>1½-2 timer.
>>Og man sidder og ønsker man havde et ekstra led midt på armen.
>
> hmmm mig tog det ½ time på samme instrument bord.
> Og nej så meget er det heller ikke.
> plastik rundt om ratstamme af. løsne plastik rundt om speedometer og
> ellers er det kun midter konsolen.
>
> --
> MVH Karsten
> Horsens
Kan godt lide du skriver "KUN" midterkonsollen.
For det er hele midterkonsollen der skal parteres, og som du skriver kan de
kabler godt være genstridige at sætte fast igen.
Der sidder et par skruer under gummipladen over radioen. Og radio+temp.måler
skal også ud, så kan man lidt nemmere komme til.
Det er altså bare et rigtig træls stykke arbejde, men der er gode sparede
timelønskroner ved at gøre det selv.
Og som reservedelsekspedienten sagde da jeg ville købe pærer dertil:
Skift alle tre med det samme, også selv om de stadig virker, for en pære har
en vis levetid, og det er altså ikke noget man giver sig i lag med for sjov.
Folk der ikke har prøvet sådan noget før, må påregne et pænt stykke tid til
opgaven.
Men så er det også så dejligt bagefter, når der er lys i det hele, og
selvgjort er jo velgjort.
Mvh Telemand
Bare i gang, det kan lade sig gøre.
| |
Karsten Andersen (10-10-2007)
| Kommentar Fra : Karsten Andersen |
Dato : 10-10-07 18:54 |
|
Tue, 9 Oct 2007 18:40:18 +0200, skrev Telemand, på 64 linier, i
<470baefd$0$78109$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, :
>Kan godt lide du skriver "KUN" midterkonsollen.
>For det er hele midterkonsollen der skal parteres, og som du skriver kan de
>kabler godt være genstridige at sætte fast igen.
>Der sidder et par skruer under gummipladen over radioen. Og radio+temp.måler
>skal også ud, så kan man lidt nemmere komme til.
>
>Det er altså bare et rigtig træls stykke arbejde, men der er gode sparede
>timelønskroner ved at gøre det selv.
>
>Og som reservedelsekspedienten sagde da jeg ville købe pærer dertil:
>Skift alle tre med det samme, også selv om de stadig virker, for en pære har
>en vis levetid, og det er altså ikke noget man giver sig i lag med for sjov.
>Folk der ikke har prøvet sådan noget før, må påregne et pænt stykke tid til
>opgaven.
>Men så er det også så dejligt bagefter, når der er lys i det hele, og
>selvgjort er jo velgjort.
Ja jeg skiftede nu nok alle 5
de sidste 2 er nu nemme og er i displayet over radioen.
--
MVH Karsten
Horsens
| |
|
|