Så sgu da osse!!!! Forbandede ridse...
Fra : Bjarne

Dato : 08-10-07 09:20

Folk parkerer af h. til i min gade, endda ulovligt og P-vagterne gør ikke
noget ved det...

Resultat:
En fed ridse i bilen pga en eller anden spade ikke kunne finde ud af at
manøvrere skøjten korrekt igennem...

For nogle uger siden kom brandbilen ikke igennem pga ulovligt parkerede
biler, hvem skal man egentlig henvende sig til for at der kommer orden i
sagerne. Jeg har været mange instanser igennem, men det som at tale med en
dør... Især parkering.dk. De står for KBH kommune og har endda svaret mig at
de vil gøre noget med sagen, men der sker ikke en dyt.

Jeg fangede endda en p-vagt nede på gaden, spurgte ham; Hvae, de biler der,
hvorfor skriver du ikke dem?
Det ser vi mellem fingre med, da der er så få pladser... Kors noget
sludder... Jeg spurgte så parkering.dk om jeg kunne få min p-bøde tilbage
fordi jeg blev knaldet 6,87m fra hjørnet og på det grundlag at der jo ikke
er så mange pladser...
Hehehe det kunne man selvfølgelig ikke.

Det er simpelthen det største roderi og ligegyldighed jeg kan forestille
mig. Nu står jeg med en ridse, og ja, jeg skulle nok bare have parkeret et
andet sted, men det da rart at parkere det hvor man bor, og det burde sq
kunne fungere...

Nå, det var sq en sur mandag morgen...

En ridse i lakken...
Bjarne

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-10-07 09:25

Bjarne wrote:
> Folk parkerer af h. til i min gade, endda ulovligt og P-vagterne gør ikke
> noget ved det...

*Snip*

> sludder... Jeg spurgte så parkering.dk om jeg kunne få min p-bøde tilbage
> fordi jeg blev knaldet 6,87m fra hjørnet og på det grundlag at der jo ikke
> er så mange pladser...

Det lyder lidt som et eksempel på at kaste med sten og bo i glashus.

> En ridse i lakken...
> Bjarne

Surt! At folk ikke kan sætte en seddel når de kvajer sig er sgu' for lavt.

--
vh
Torben

Fra : Bjarne

Dato : 08-10-07 09:31

> Det lyder lidt som et eksempel på at kaste med sten og bo i glashus.

Præcis, jeg troede at idéen med parkingsvagter var at overholde de regler
der er og ikke selv vurdere om der er behov eller ikke, I en retsag ville
den slags udtalelser/behandling skabe præsendens og det simpelthen så
tvetydigt og for meget...

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-10-07 09:54

Bjarne wrote:

> [...]
> der er og ikke selv vurdere om der er behov eller ikke, I en retsag ville
> den slags udtalelser/behandling skabe præsendens og det simpelthen så

Det var nu din klagen jeg kommenterede.

Sten : "Folk parkerer af h. til i min gade, endda ulovligt"

Glashus : "Jeg spurgte så parkering.dk om jeg kunne få min p-bøde

Fra : Bjarne

Dato : 08-10-07 10:07

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message

> Det var nu din klagen jeg kommenterede.
>
> Sten : "Folk parkerer af h. til i min gade, endda ulovligt"
>
> Glashus : "Jeg spurgte så parkering.dk om jeg kunne få min p-bøde tilbage
> fordi jeg blev knaldet 6,87m fra hjørnet"

Ja, det skulle man tro, men jeg erkendte da situationen og betalte prompte,
det kan jo være svært at vurdere.

Jeg er dog ikke helt enig med dig, nu kender du jo ikke fuldt ud
situationen, men når jeg parkerer ulovligt og bøder for det, så bør andre
der fortager sig noget ulovligt da også bøde for det. Og ikke "ses mellem
fingre med". Når det så er sagt, kan jeg ikke se sammenligninger med
glashuset. Hvis tingene ikke håndhæves, hvad skal man så rette sig efter?
Glashus eller ikke... hehe

Fra : Autocadster

Dato : 08-10-07 12:10

Bjarne:

> Ja, det skulle man tro, men jeg erkendte da situationen og betalte prompte,

Hvorfra ved du at de andre ikke også bare erkender og betaler promte ?

--
Venlig hilsen
Autocadster / 2620

Fra : Bjarne

Dato : 08-10-07 14:54

> Hvorfra ved du at de andre ikke også bare erkender og betaler promte ?
>
> --
> Venlig hilsen
> Autocadster / 2620

Læs venligst hele indlægget før du svarer

mvh
Bjarne

Fra : Autocadster

Dato : 08-10-07 18:12

Bjarne forklarede den 08-10-2007:
> Læs venligst hele indlægget før du svarer

Har jeg gjort... men du sider åbenbart 24/7 for at holde øje med hvem
der får bøder og hvem der ikke gør.

Du laver en overtrædelse og er ikke en skid bedre end dem du brokker
dig over.

--
Venlig hilsen
Autocadster / 2620

Fra : Bjarne

Dato : 09-10-07 08:29

> [...]
> der får bøder og hvem der ikke gør.
>
> Du laver en overtrædelse og er ikke en skid bedre end dem du brokker dig

Du har jo stadigvæk ikke forstået hvad der er sagt hehehe, hvem er det lige
jeg brokker mig mest over?

Fra : Autocadster

Dato : 09-10-07 12:16

Bjarne har bragt dette til verden:
> Du har jo stadigvæk ikke forstået hvad der er sagt hehehe, hvem er det lige
> jeg brokker mig mest over?

Jo at nogen slipper for bøder når du ikke gør, sur røv for dig... og
din ridse havde du sandsyneligvis ikke fået hvis du havde parkeret
lovlig, så lærte du vel lidt den dag

--
Venlig hilsen
Autocadster / 2620

Fra : Bjarne

Dato : 15-10-07 09:22

> Jo at nogen slipper for bøder når du ikke gør, sur røv for dig... og
> din ridse havde du sandsyneligvis ikke fået hvis du havde parkeret lovlig,
> så lærte du vel lidt den dag

Jeg gentager, du har ikke læst/forstået hele tråden, jeg holdt såmænd ikke
ulovligt den dag.

Hehehe, jeg parkerer jo netop lovligt hver dag... Det med hjørnet var en
indikation af hvor tåbeligt Parkering bærer sig ad og at de gentagne gange
ikke gør hvad de har lovet og hvad de i den forstand skal. Et hjørne kan jo
smutte, hvilket er sket for mig en gang. Jeg glæder mig til at de lykkes
markere 10m reglen, så er der ikke noget at tage fejl af.

Problemet er jo at Parkering bevidst ser mellem fingre med de tåbelige
parkeringer som kommer os andre til gene. Jeg har jo selv spurgt om ikke de
skulle skrive dem og til det fik jeg som svar; Næh, vi vurderer her er for
få pladser så vi vælger at se mellem fingre med det... Hvad f.... går de så
rundt i området for??? Jeg begriber det ikke. Meget mærkeligt at
hjørneparkeringer ikke tæller som at der er for få pladser, men at dem som
reelt set spærrer vejen ikke er i søgelyset.
Den anden dag kværnede skraldemændene 8 sidespejle i min gade pga dette
problem. Det sq for meget, de kørte deres vej, men heldigvis var der en nabo
der så det.

Ridsen kom skam da jeg havde parkeret lovligt (hvilket jeg tilstræber), så
igen, nej jeg kaster ikke med sten i glashuset...

mvh
Bjarne

Fra : Autocadster

Dato : 08-10-07 12:09

Bjarne formulerede spørgsmålet:

> Præcis, jeg troede at idéen med parkingsvagter var at overholde de regler der
> er og ikke selv vurdere om der er behov eller ikke

Den misforstod du vidst lidt... der er dig der er beboeren i et glashus
og dig der kaster med sten

--
Venlig hilsen
Autocadster / 2620

Fra : Bjarne

Dato : 08-10-07 14:53

> Den misforstod du vidst lidt... der er dig der er beboeren i et glashus
> og dig der kaster med sten
>
> --
> Venlig hilsen
> Autocadster / 2620

Nej se anden tråd.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-10-07 10:05

On 8 Okt., 10:19, "Bjarne" <vesterp...@gmail.com> wrote:
> For nogle uger siden kom brandbilen ikke igennem pga ulovligt parkerede
> biler,

Jeg troede egentligt de bare kørte og så var det ærgeligt.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Bjarne

Dato : 08-10-07 10:10

[...]

De fandt vist en anden vej rundt, min tidligere nabo så på det.

Fra : Klaus G.

Dato : 08-10-07 13:34

> Jeg troede egentligt de bare kørte og så var det ærgeligt.
Har de gjort ihvertfald. Den gang min far var hos CV i sin tid, der fik han
ordre på bare at køre frem. Der holdt biler skråt til begge sider, så der
blev bulet en 18-20 biler ville han skyde på...

Om det stadig er sådan, ja det er ikke til at vide.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Autocadster

Dato : 08-10-07 18:08

Efter mange tanker skrev Klaus G.:
> Har de gjort ihvertfald. Den gang min far var hos CV i sin tid, der fik han
> ordre på bare at køre frem. Der holdt biler skråt til begge sider, så der
> blev bulet en 18-20 biler ville han skyde på...

CV ?

--
Venlig hilsen
Autocadster / 2620

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 08-10-07 18:22

Autocadster <autocadster@gmail.com> writes:

> CV ?

Civilvorsvaret, vel...

Fra : JL

Dato : 08-10-07 21:06

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote in message

> Civilvorsvaret, vel...

Ja okay...i så fald RET indforstået hehe.