|
| tågelygter / kørelys - kurvelys ?? Fra : jan@bygteknik.dk |
Dato : 07-10-07 21:16 |
|
G'aften i hytterne!
Se - nu fik jeg jo lige brændt et gavekort af på noget hejs til
bilen, så det kære skrummel har søreme fået tågelygter foran, noget
jeg ellers ville have forsvoret ;)
http://www.dkfritidbil.dk/debat/lys1/index.htm
Jeg er lidt privelligeret ved at have en mørkelagt vej, næsten uden
for hytten, så det er herligt nemt at kontrollere, vurdere lygter ;)
En går nu alligevel og grubler lidt ..... tågelygter og fjernlys ?
Man skal vel hellere kalde dem Brian lygter - der er godt nok skrald
på dem ;)
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1302541375&n=1199149608&pn=1223718472
besynderligt nok blænder de ikke, (når monteret med omhu) hellere ikke
når man går rundt om bilen i forskellige afstande og højder
men .... skal jeg mon koble dem så de ikke kan sammen med
fjernblusset, eller lade det være ?
anyone
--
Jan_stevns
| |
BJ (07-10-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 07-10-07 21:19 |
|
<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse
news:v4fig3trgqf9j7iu34lb025oqmlec0j618@dtext.news.tele.dk...
Mojn!
> Se - nu fik jeg jo lige brændt et gavekort af på noget hejs til
> bilen, så det kære skrummel har søreme fået tågelygter foran, noget
> jeg ellers ville have forsvoret ;)
Tjaee .. man har vel et standpunkt omkring tåbelygter til man taget et
nyt..;)
> Jeg er lidt privelligeret ved at have en mørkelagt vej, næsten uden
> for hytten, så det er herligt nemt at kontrollere, vurdere lygter ;)
Jow..jow..;)
> besynderligt nok blænder de ikke, (når monteret med omhu) hellere ikke
> når man går rundt om bilen i forskellige afstande og højder
Selvfølgelig blænder dine ikke..
mvh og godt lys
Bjørn J.
| |
jan@bygteknik.dk (07-10-2007)
| Kommentar Fra : jan@bygteknik.dk |
Dato : 07-10-07 21:25 |
|
"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev :
>> besynderligt nok blænder de ikke, (når monteret med omhu) hellere ikke
>> når man går rundt om bilen i forskellige afstande og højder
>Selvfølgelig blænder dine ikke..
*det* gør de ikke - men fjernblusset gør ;)
--
Jan_stevns
| |
BJ (07-10-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 07-10-07 21:28 |
|
<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse
news:g3gig3tufubu707h7o9bm6a2jbkbpn2u7p@dtext.news.tele.dk...
KLIP
>>> besynderligt nok blænder de ikke, (når monteret med omhu) hellere ikke
>>> når man går rundt om bilen i forskellige afstande og højder
>
>>Selvfølgelig blænder dine ikke..
>
> *det* gør de ikke - men fjernblusset gør ;)
Tjaee .. i begge vore biler er tågelygterne indbygget i bilernes absolut
nederste del foran og samtidig har begge automatisk niveauregulering.
De er kontrolleret/justeret ved hvert eneste eftersyn, men jeg kunne sikkert
finde ret mange herinde, der hårdnakket ville påstå: "De blænder"..
mvh
Bjørn J.
| |
Henrik Stidsen (07-10-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 07-10-07 22:32 |
|
"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> wrote in
news:47094150$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
> men jeg kunne
> sikkert finde ret mange herinde, der hårdnakket ville påstå: "De
> blænder"..
Uden at nævne navne giver jeg dig ret :)
Mine tåGelygter blænder iøvrigt heller ikke - selvom det er Peugeot ;)
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
| |
BJ (07-10-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 07-10-07 22:41 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:Xns99C2EF70EBB49news.hs235.dk@130.225.247.90...
KLIP
> Mine tåGelygter blænder iøvrigt heller ikke - selvom det er Peugeot ;)
Der er intet som automatisk niveauregulering til at forhindre det - også på
en Peugeot :)
mvh
Bjørn J.
| |
Henrik B. (08-10-2007)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 08-10-07 07:13 |
|
"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4709526d$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Mine tåGelygter blænder iøvrigt heller ikke - selvom det er Peugeot ;)
>
> Der er intet som automatisk niveauregulering til at forhindre det - også
> på
Hmmm, har aldrig hørt om niveauregulering af tågelygter før.....
--
Nu på Vista 64-Bit...
| |
Jacob Rungwald (08-10-2007)
| Kommentar Fra : Jacob Rungwald |
Dato : 08-10-07 08:11 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in message
news:4709ca85$0$63751$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> news:4709526d$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>> Mine tåGelygter blænder iøvrigt heller ikke - selvom det er Peugeot ;)
>>
>> Der er intet som automatisk niveauregulering til at forhindre det - også
>> på
>
> Hmmm, har aldrig hørt om niveauregulering af tågelygter før.....
Nej, det studsede jeg også lidt over, kan vi få lidt mere info tak ?
Mvh
Jacob
| |
BJ (08-10-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 08-10-07 08:58 |
|
"Jacob Rungwald" <jacob@rungwald-uden_dette.dk> skrev i en meddelelse
news:4709d7fc$0$2494$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
KLIP
>>>> Mine tåGelygter blænder iøvrigt heller ikke - selvom det er Peugeot ;)
>>>
>>> Der er intet som automatisk niveauregulering til at forhindre det - også
>>> på
>>
>> Hmmm, har aldrig hørt om niveauregulering af tågelygter før.....
Automatisk niveauregulering af tågelygterne ... prøver i begge at være
morsomme elle ?
> Nej, det studsede jeg også lidt over, kan vi få lidt mere info tak ?
Jeg kan kun studse over i studser over, en bil med automatisk
niveauregulering forhindrer bl.a. tågelygterne i at blænde ved stort baglæs.
Sådan er der jo så meget, hvis og når man ikke har en potte med automatisk
niveauregulering..;)
mvh
Bjørn J.
| |
N/A (08-10-2007)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 08-10-07 10:40 |
|
| |
BJ (08-10-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 08-10-07 10:40 |
|
"Møller" <M@g2net.dk> skrev i en meddelelse
news:4709f7bc$0$63763$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
KLIP
>> Sådan er der jo så meget, hvis og når man ikke har en potte med
>> automatisk niveauregulering..;)
>
> Har du købt Citroen med hydraulik
Nope, men begge potterne har det i bag..
Vi kører jo Volvo som alle andre professionelle transportører..
mvh
Bjørn J.
| |
Folmer Rasmussen (10-10-2007)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 10-10-07 22:54 |
|
On Mon, 8 Oct 2007 11:39:45 +0200, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:
>
>"Møller" <M@g2net.dk> skrev i en meddelelse
>news:4709f7bc$0$63763$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>KLIP
>
>>> Sådan er der jo så meget, hvis og når man ikke har en potte med
>>> automatisk niveauregulering..;)
>>
>> Har du købt Citroen med hydraulik
>
>Nope, men begge potterne har det i bag..
>
>Vi kører jo Volvo som alle andre professionelle transportører..
>--
Næh, nu må jeg bede om mine lyserøde............. *LOL*
Jeg er som bekendt ansat hos en professionel transportør, og har også
en hel del lastbiler af det pågældende svenske mærke.
Det er mig ubegribeligt, at de stadig kan sælge det gamle lårt.
Selve førerhuset er ikke opdateret siden 1993!! Det er i dag markedets
absolut mindste, uanset de kalder det Globetrotter XL eller ej.
Betjeningsgrebene under rattet er de samme, uanset hvilken Volvo du
stiger ind i, og lige så gamle, og ikke særligt betjeningsvenlige, i
sammenligning med andre bilmærker.
Man betjener sig stadig af gammeldags hånddrevne solskærme, og ikke
elektrisk drevne solgardiner, som tyske, franske og italienske mærker
alle har. Disse hånddrevne solskærme er iøvrigt så slatne, at før
bilen har kørt 100.000 km. skal de bindes op med elastikker!
Som standard er vognen ikke forsynet med tilstrækkeligt indvendigt
lys, således at man kan udfylde et transportdokument, uden at have en
lommelygte med.
Man har udstyret denne sikre vogn med et sidespejlsarrangement, der
snildt kan skjule 3 vogntog, hvis man skal orientere sig skråt fremad,
til begge sider.
Køjen er udstyret med markedets absolut ringeste madras. Det mangler
vist på din vogn? )
Rattet er lavet af et materiale der smuldrer mellem hænderne på én.
Én er ikke imponeret.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
BJ (10-10-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 10-10-07 22:58 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:cjhqg35pbddemqt56bd5slle43nd008l35@4ax.com...
KLIP
>>>> Sådan er der jo så meget, hvis og når man ikke har en potte med
>>>> automatisk niveauregulering..;)
>>>
>>> Har du købt Citroen med hydraulik
>>
>>Nope, men begge potterne har det i bag..
>>
>>Vi kører jo Volvo som alle andre professionelle transportører..
>
>>--
>
> Næh, nu må jeg bede om mine lyserøde............. *LOL*
>
> Jeg er som bekendt ansat hos en professionel transportør, og har også
> en hel del lastbiler af det pågældende svenske mærke.
>
> Det er mig ubegribeligt, at de stadig kan sælge det gamle lårt.
>
> Selve førerhuset er ikke opdateret siden 1993!! Det er i dag markedets
> absolut mindste, uanset de kalder det Globetrotter XL eller ej.
>
> Betjeningsgrebene under rattet er de samme, uanset hvilken Volvo du
> stiger ind i, og lige så gamle, og ikke særligt betjeningsvenlige, i
> sammenligning med andre bilmærker.
>
> Man betjener sig stadig af gammeldags hånddrevne solskærme, og ikke
> elektrisk drevne solgardiner, som tyske, franske og italienske mærker
> alle har. Disse hånddrevne solskærme er iøvrigt så slatne, at før
> bilen har kørt 100.000 km. skal de bindes op med elastikker!
>
> Som standard er vognen ikke forsynet med tilstrækkeligt indvendigt
> lys, således at man kan udfylde et transportdokument, uden at have en
> lommelygte med.
>
> Man har udstyret denne sikre vogn med et sidespejlsarrangement, der
> snildt kan skjule 3 vogntog, hvis man skal orientere sig skråt fremad,
> til begge sider.
>
> Køjen er udstyret med markedets absolut ringeste madras. Det mangler
> vist på din vogn? )
>
> Rattet er lavet af et materiale der smuldrer mellem hænderne på én.
Det er jo som at træde ind i enten vores S40 og S80.
Ingen overraskelser og alt er som det plejer.
Det burde da lige være dig olle..
mvh
Bjørn J.
| |
Folmer Rasmussen (10-10-2007)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 10-10-07 23:04 |
|
On Wed, 10 Oct 2007 23:57:43 +0200, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:
>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:cjhqg35pbddemqt56bd5slle43nd008l35@4ax.com...
>
>KLIP
>
>>>>> Sådan er der jo så meget, hvis og når man ikke har en potte med
>>>>> automatisk niveauregulering..;)
>>>>
>>>> Har du købt Citroen med hydraulik
>>>
>>>Nope, men begge potterne har det i bag..
>>>
>>>Vi kører jo Volvo som alle andre professionelle transportører..
>>
>>>--
>>
>> Næh, nu må jeg bede om mine lyserøde............. *LOL*
>>
>> Jeg er som bekendt ansat hos en professionel transportør, og har også
>> en hel del lastbiler af det pågældende svenske mærke.
>>
>> Det er mig ubegribeligt, at de stadig kan sælge det gamle lårt.
>>
>> Selve førerhuset er ikke opdateret siden 1993!! Det er i dag markedets
>> absolut mindste, uanset de kalder det Globetrotter XL eller ej.
>>
>> Betjeningsgrebene under rattet er de samme, uanset hvilken Volvo du
>> stiger ind i, og lige så gamle, og ikke særligt betjeningsvenlige, i
>> sammenligning med andre bilmærker.
>>
>> Man betjener sig stadig af gammeldags hånddrevne solskærme, og ikke
>> elektrisk drevne solgardiner, som tyske, franske og italienske mærker
>> alle har. Disse hånddrevne solskærme er iøvrigt så slatne, at før
>> bilen har kørt 100.000 km. skal de bindes op med elastikker!
>>
>> Som standard er vognen ikke forsynet med tilstrækkeligt indvendigt
>> lys, således at man kan udfylde et transportdokument, uden at have en
>> lommelygte med.
>>
>> Man har udstyret denne sikre vogn med et sidespejlsarrangement, der
>> snildt kan skjule 3 vogntog, hvis man skal orientere sig skråt fremad,
>> til begge sider.
>>
>> Køjen er udstyret med markedets absolut ringeste madras. Det mangler
>> vist på din vogn? )
>>
>> Rattet er lavet af et materiale der smuldrer mellem hænderne på én.
>
>Det er jo som at træde ind i enten vores S40 og S80.
>
>Ingen overraskelser og alt er som det plejer.
>
>Det burde da lige være dig olle..
>--
Du har helt ret.
Volvo-kørere skal ikke omskoles, fordi de køber ny bil. *LOL*
Så olle kan du selv være.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
BJ (10-10-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 10-10-07 23:13 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:huiqg3d0ri027nh309o5ct9he5vm2eet38@4ax.com...
KLIP
>>>>>> Sådan er der jo så meget, hvis og når man ikke har en potte med
>>>>>> automatisk niveauregulering..;)
>>>>>
>>>>> Har du købt Citroen med hydraulik
>>>>
>>>>Nope, men begge potterne har det i bag..
>>>>
>>>>Vi kører jo Volvo som alle andre professionelle transportører..
>>>
>>>>--
>>>
>>> Næh, nu må jeg bede om mine lyserøde............. *LOL*
>>>
>>> Jeg er som bekendt ansat hos en professionel transportør, og har også
>>> en hel del lastbiler af det pågældende svenske mærke.
>>>
>>> Det er mig ubegribeligt, at de stadig kan sælge det gamle lårt.
>>>
>>> Selve førerhuset er ikke opdateret siden 1993!! Det er i dag markedets
>>> absolut mindste, uanset de kalder det Globetrotter XL eller ej.
>>>
>>> Betjeningsgrebene under rattet er de samme, uanset hvilken Volvo du
>>> stiger ind i, og lige så gamle, og ikke særligt betjeningsvenlige, i
>>> sammenligning med andre bilmærker.
>>>
>>> Man betjener sig stadig af gammeldags hånddrevne solskærme, og ikke
>>> elektrisk drevne solgardiner, som tyske, franske og italienske mærker
>>> alle har. Disse hånddrevne solskærme er iøvrigt så slatne, at før
>>> bilen har kørt 100.000 km. skal de bindes op med elastikker!
>>>
>>> Som standard er vognen ikke forsynet med tilstrækkeligt indvendigt
>>> lys, således at man kan udfylde et transportdokument, uden at have en
>>> lommelygte med.
>>>
>>> Man har udstyret denne sikre vogn med et sidespejlsarrangement, der
>>> snildt kan skjule 3 vogntog, hvis man skal orientere sig skråt fremad,
>>> til begge sider.
>>>
>>> Køjen er udstyret med markedets absolut ringeste madras. Det mangler
>>> vist på din vogn? )
>>>
>>> Rattet er lavet af et materiale der smuldrer mellem hænderne på én.
>>
>>Det er jo som at træde ind i enten vores S40 og S80.
>>
>>Ingen overraskelser og alt er som det plejer.
>>
>>Det burde da lige være dig olle..
>
>>--
>
> Du har helt ret.
>
> Volvo-kørere skal ikke omskoles, fordi de køber ny bil. *LOL*
Nope, det er dejligt afsalappende og ganske ustressende..
> Så olle kan du selv være.
Du er ældre end mig, så du er over-olle..
mvh
Bjørn J.
| |
Møller (11-10-2007)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 11-10-07 09:50 |
|
BJ skrev:
> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:huiqg3d0ri027nh309o5ct9he5vm2eet38@4ax.com...
>
> KLIP
>
>>>>>>> Sådan er der jo så meget, hvis og når man ikke har en potte med
>>>>>>> automatisk niveauregulering..;)
>>>>>> Har du købt Citroen med hydraulik
>>>>> Nope, men begge potterne har det i bag..
>>>>>
>>>>> Vi kører jo Volvo som alle andre professionelle transportører..
>>>>> --
>>>> Næh, nu må jeg bede om mine lyserøde............. *LOL*
>>>>
>>>> Jeg er som bekendt ansat hos en professionel transportør, og har også
>>>> en hel del lastbiler af det pågældende svenske mærke.
>>>>
>>>> Det er mig ubegribeligt, at de stadig kan sælge det gamle lårt.
>>>>
>>>> Selve førerhuset er ikke opdateret siden 1993!! Det er i dag markedets
>>>> absolut mindste, uanset de kalder det Globetrotter XL eller ej.
>>>>
>>>> Betjeningsgrebene under rattet er de samme, uanset hvilken Volvo du
>>>> stiger ind i, og lige så gamle, og ikke særligt betjeningsvenlige, i
>>>> sammenligning med andre bilmærker.
>>>>
>>>> Man betjener sig stadig af gammeldags hånddrevne solskærme, og ikke
>>>> elektrisk drevne solgardiner, som tyske, franske og italienske mærker
>>>> alle har. Disse hånddrevne solskærme er iøvrigt så slatne, at før
>>>> bilen har kørt 100.000 km. skal de bindes op med elastikker!
>>>>
>>>> Som standard er vognen ikke forsynet med tilstrækkeligt indvendigt
>>>> lys, således at man kan udfylde et transportdokument, uden at have en
>>>> lommelygte med.
>>>>
>>>> Man har udstyret denne sikre vogn med et sidespejlsarrangement, der
>>>> snildt kan skjule 3 vogntog, hvis man skal orientere sig skråt fremad,
>>>> til begge sider.
>>>>
>>>> Køjen er udstyret med markedets absolut ringeste madras. Det mangler
>>>> vist på din vogn? )
>>>>
>>>> Rattet er lavet af et materiale der smuldrer mellem hænderne på én.
>>> Det er jo som at træde ind i enten vores S40 og S80.
>>>
>>> Ingen overraskelser og alt er som det plejer.
>>>
>>> Det burde da lige være dig olle..
>>> --
>> Du har helt ret.
>>
>> Volvo-kørere skal ikke omskoles, fordi de køber ny bil. *LOL*
>
> Nope, det er dejligt afsalappende og ganske ustressende..
>
>> Så olle kan du selv være.
>
> Du er ældre end mig, så du er over-olle..
Nu må i ikke begynde at slå med puder, det er langt over jeres sengetid, og
så er I altså ikke i samme vægtklasse
Møller
| |
BJ (11-10-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 11-10-07 11:57 |
|
"Møller" <M@g2net.dk> skrev i en meddelelse
news:470de3bf$0$69203$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
KLIP
>>>>>>>> Sådan er der jo så meget, hvis og når man ikke har en potte med
>>>>>>>> automatisk niveauregulering..;)
>>>>>>> Har du købt Citroen med hydraulik
>>>>>> Nope, men begge potterne har det i bag..
>>>>>>
>>>>>> Vi kører jo Volvo som alle andre professionelle transportører..
>>>>>> --
>>>>> Næh, nu må jeg bede om mine lyserøde............. *LOL*
>>>>>
>>>>> Jeg er som bekendt ansat hos en professionel transportør, og har også
>>>>> en hel del lastbiler af det pågældende svenske mærke.
>>>>>
>>>>> Det er mig ubegribeligt, at de stadig kan sælge det gamle lårt.
>>>>>
>>>>> Selve førerhuset er ikke opdateret siden 1993!! Det er i dag markedets
>>>>> absolut mindste, uanset de kalder det Globetrotter XL eller ej.
>>>>>
>>>>> Betjeningsgrebene under rattet er de samme, uanset hvilken Volvo du
>>>>> stiger ind i, og lige så gamle, og ikke særligt betjeningsvenlige, i
>>>>> sammenligning med andre bilmærker.
>>>>>
>>>>> Man betjener sig stadig af gammeldags hånddrevne solskærme, og ikke
>>>>> elektrisk drevne solgardiner, som tyske, franske og italienske mærker
>>>>> alle har. Disse hånddrevne solskærme er iøvrigt så slatne, at før
>>>>> bilen har kørt 100.000 km. skal de bindes op med elastikker!
>>>>>
>>>>> Som standard er vognen ikke forsynet med tilstrækkeligt indvendigt
>>>>> lys, således at man kan udfylde et transportdokument, uden at have en
>>>>> lommelygte med.
>>>>>
>>>>> Man har udstyret denne sikre vogn med et sidespejlsarrangement, der
>>>>> snildt kan skjule 3 vogntog, hvis man skal orientere sig skråt fremad,
>>>>> til begge sider.
>>>>>
>>>>> Køjen er udstyret med markedets absolut ringeste madras. Det mangler
>>>>> vist på din vogn? )
>>>>>
>>>>> Rattet er lavet af et materiale der smuldrer mellem hænderne på én.
>>>> Det er jo som at træde ind i enten vores S40 og S80.
>>>>
>>>> Ingen overraskelser og alt er som det plejer.
>>>>
>>>> Det burde da lige være dig olle..
>>>> --
>>> Du har helt ret.
>>>
>>> Volvo-kørere skal ikke omskoles, fordi de køber ny bil. *LOL*
>>
>> Nope, det er dejligt afsalappende og ganske ustressende..
>>
>>> Så olle kan du selv være.
>>
>> Du er ældre end mig, så du er over-olle..
>
> Nu må i ikke begynde at slå med puder, det er langt over jeres sengetid,
> og så er I altså ikke i samme vægtklasse
LOL ... jeg ventede på at gammelfar skulle intervenere.
Nu mangler vi blot et enkelt pip fra knægten, så er vi fuldtallige..
mvh
Bjørn J.
| |
Folmer Rasmussen (11-10-2007)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 11-10-07 12:55 |
|
On Thu, 11 Oct 2007 12:57:25 +0200, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:
>>>
>>> Nope, det er dejligt afsalappende og ganske ustressende..
>>>
>>>> Så olle kan du selv være.
>>>
>>> Du er ældre end mig, så du er over-olle..
>>
>> Nu må i ikke begynde at slå med puder, det er langt over jeres sengetid,
>> og så er I altså ikke i samme vægtklasse
>
>LOL ... jeg ventede på at gammelfar skulle intervenere.
>
>Nu mangler vi blot et enkelt pip fra knægten, så er vi fuldtallige..
>--
Nårh, det er den unge mand du mener? )
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Folmer Rasmussen (11-10-2007)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 11-10-07 12:53 |
|
On Thu, 11 Oct 2007 10:49:31 +0200, Møller <M@g2net.dk> wrote:
>>>> Det burde da lige være dig olle..
>>>> --
>>> Du har helt ret.
>>>
>>> Volvo-kørere skal ikke omskoles, fordi de køber ny bil. *LOL*
>>
>> Nope, det er dejligt afsalappende og ganske ustressende..
>>
>>> Så olle kan du selv være.
>>
>> Du er ældre end mig, så du er over-olle..
>
>Nu må i ikke begynde at slå med puder, det er langt over jeres sengetid, og
>så er I altså ikke i samme vægtklasse
>--
Puder?!
Han kan få et par drag over nakken med en våd Søndagsberlinger.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Claus Frørup (11-10-2007)
| Kommentar Fra : Claus Frørup |
Dato : 11-10-07 15:59 |
|
Isang tao pinangalanan, Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk>
nagsulat:
klip
>Puder?!
>
>Han kan få et par drag over nakken med en våd Søndagsberlinger.
Kan du overhovedet løfte så tung en sag? )
--
Hvem jeg er?
Se det på http://www.froerup.dk/claus
| |
BJ (11-10-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 11-10-07 16:02 |
|
"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse
news:ahesg3d7tpt9mnjtqs941q6imkid1vf0ah@4ax.com...
KLIP
> klip
>>Puder?!
>>
>>Han kan få et par drag over nakken med en våd Søndagsberlinger.
>
> Kan du overhovedet løfte så tung en sag? )
Kan ske være, gangstativet kan hjælpe på balancen..
mvh
Bjørn J.
| |
Folmer Rasmussen (11-10-2007)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 11-10-07 16:16 |
|
On Thu, 11 Oct 2007 17:01:39 +0200, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:
>
>"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse
>news:ahesg3d7tpt9mnjtqs941q6imkid1vf0ah@4ax.com...
>
>KLIP
>
>> klip
>>>Puder?!
>>>
>>>Han kan få et par drag over nakken med en våd Søndagsberlinger.
>>
>> Kan du overhovedet løfte så tung en sag? )
>
>Kan ske være, gangstativet kan hjælpe på balancen..
>--
Det var da fa'ens som du skal more dig på min bekostning. *LOL*
Det er iøvrigt min erfaring, at en spadserestok i den korrekte længde,
og naturligvis udført i ædeltræ, er mere handy til flere opgaver.
F.eks. når man lige skal markere med et lille rap over kølerhjelmen,
at vigepligten ved en fodgængerovergang ikke er respekteret på behørig
vis. )
Der har jeg erfaring for, at et gangstativ, p.gr.a. dets udformning
godt kan komme til at anrette skader på den formasteliges køretøj, som
jeg ingen intentioner havde om, da jeg satte angrebet ind. )
Det har noget med erfaring at gøre, hvis du er i tvivl.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Folmer Rasmussen (11-10-2007)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 11-10-07 16:09 |
|
On Thu, 11 Oct 2007 16:59:19 +0200, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:
>Isang tao pinangalanan, Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk>
>nagsulat:
>
>klip
>>Puder?!
>>
>>Han kan få et par drag over nakken med en våd Søndagsberlinger.
>
>Kan du overhovedet løfte så tung en sag? )
>--
Der står jo ingenting i de skide aviser mere, så det kan vel ikke være
så vanskeligt at løfte ingenting?
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Jacob Rungwald (08-10-2007)
| Kommentar Fra : Jacob Rungwald |
Dato : 08-10-07 11:09 |
|
"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> wrote in message
news:4709e2ee$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Automatisk niveauregulering af tågelygterne ... prøver i begge at være
> morsomme elle ?
Nææ.
>> Nej, det studsede jeg også lidt over, kan vi få lidt mere info tak ?
>
> Jeg kan kun studse over i studser over, en bil med automatisk
> niveauregulering forhindrer bl.a. tågelygterne i at blænde ved stort
> baglæs.
På min BMW med automatisk niveauregulering, der regulerer den dælme ikke
tågelygter, det er kun nær/fjernlys der reguleres.
Tågelygterne kan ikke justeres, hverken manuelt eller automatisk.
Kan du give mig et link til lidt info om at din potte har automatisk
niveauregulering på tågelygterne ? Det nævnes kun under bi-xenon, og ikke
under tågelys delen på udstyrs siderne for S80
> Sådan er der jo så meget, hvis og når man ikke har en potte med
> automatisk niveauregulering..;)
Det har jeg jo.
| |
BJ (08-10-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 08-10-07 11:13 |
|
"Jacob Rungwald" <jacob@rungwald-uden_dette.dk> skrev i en meddelelse
news:470a01bf$0$78109$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
KLIP
> Kan du give mig et link til lidt info om at din potte har automatisk
> niveauregulering på tågelygterne ? Det nævnes kun under bi-xenon, og ikke
> under tågelys delen på udstyrs siderne for S80
Du ved jo godt hvad jeg mener. Har du en dårlig dag i dag :) Jeg henviser
til alle de fjolser der drøner rundt med stort baglæs og blænder med deres
tågelygter brugt som kørelys.
Her virker den automatiske niveauregulering indirekte på tågelygterne, da
potten ikke stikker næsen i vejret.
... ))))
mvh
Bjørn J.
| |
Jacob Rungwald (08-10-2007)
| Kommentar Fra : Jacob Rungwald |
Dato : 08-10-07 11:19 |
|
"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> wrote in message
news:470a02b1$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Her virker den automatiske niveauregulering indirekte på tågelygterne, da
> potten ikke stikker næsen i vejret.
Nååå, nu fangede jeg den så :)
Mvh
Jacob
| |
BJ (08-10-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 08-10-07 11:23 |
|
"Jacob Rungwald" <jacob@rungwald-uden_dette.dk> skrev i en meddelelse
news:470a043c$0$54306$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
KLIP
>> Her virker den automatiske niveauregulering indirekte på tågelygterne, da
>> potten ikke stikker næsen i vejret.
>
> Nååå, nu fangede jeg den så :)
Har vi det ikke herligt og jeg regner fuldt og fast med, du også på din fine
BMW har automatisk niveauregulering.?.;)
mvh
Bjørn J.
| |
Jacob Rungwald (08-10-2007)
| Kommentar Fra : Jacob Rungwald |
Dato : 08-10-07 11:27 |
|
"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> wrote in message
news:470a04fd$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Jacob Rungwald" <jacob@rungwald-uden_dette.dk> skrev i en meddelelse
> news:470a043c$0$54306$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>>> Her virker den automatiske niveauregulering indirekte på tågelygterne,
>>> da potten ikke stikker næsen i vejret.
>>
>> Nååå, nu fangede jeg den så :)
>
> Har vi det ikke herligt og jeg regner fuldt og fast med, du også på din
> fine BMW har automatisk niveauregulering.?.;)
Niks, her er det kun nær/fjernlys der er regulering på :) Ikke på
undervognen.
Mvh
Jacob
| |
BJ (08-10-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 08-10-07 11:30 |
|
"Jacob Rungwald" <jacob@rungwald-uden_dette.dk> skrev i en meddelelse
news:470a0616$0$53247$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
KLIP
>> Har vi det ikke herligt og jeg regner fuldt og fast med, du også på din
>> fine BMW har automatisk niveauregulering.?.;)
>
> Niks, her er det kun nær/fjernlys der er regulering på :) Ikke på
> undervognen.
O.k. så har jeg noget, du ikke har..;), hvilket er yders komfortabelt, når
og hvis man kører med eks. stort baglæs, campingvogn, bådtrailer osv.:)
mvh
Bjørn J.
| |
Leonard (08-10-2007)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 08-10-07 11:36 |
|
On Mon, 8 Oct 2007 12:29:32 +0200, BJ wrote:
> O.k. så har jeg noget, du ikke har..;), hvilket er yders komfortabelt, når
> og hvis man kører med eks. stort baglæs, campingvogn, bådtrailer osv.:)
Campingvogn og bådtrailer bør da være så meget i balance at der ikke er
det store tryk på bagenden af den trækkende bil?
--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/
| |
BJ (08-10-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 08-10-07 11:38 |
|
"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
news:xrul267u8ux6.87f3oydzkg9u.dlg@40tude.net...
KLIP
>> O.k. så har jeg noget, du ikke har..;), hvilket er yders komfortabelt,
>> når
>> og hvis man kører med eks. stort baglæs, campingvogn, bådtrailer osv.:)
>
> Campingvogn og bådtrailer bør da være så meget i balance at der ikke er
> det store tryk på bagenden af den trækkende bil?
Tjaee... siger man ikke som tommelfingerregel cirka 50 til maks. 75 kg på
kuglen?
Hvad betyder det egentlig for forendens rejsning, ikke mindst når der er
passagerer på bagsædet og bagage i bagagerummet?
mvh
Bjørn J.
| |
Henning (08-10-2007)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 08-10-07 12:18 |
|
On Mon, 8 Oct 2007 12:37:48 +0200, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:
>
>"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
>news:xrul267u8ux6.87f3oydzkg9u.dlg@40tude.net...
>
>KLIP
>
>>> O.k. så har jeg noget, du ikke har..;), hvilket er yders komfortabelt,
>>> når
>>> og hvis man kører med eks. stort baglæs, campingvogn, bådtrailer osv.:)
>>
>> Campingvogn og bådtrailer bør da være så meget i balance at der ikke er
>> det store tryk på bagenden af den trækkende bil?
>
>Tjaee... siger man ikke som tommelfingerregel cirka 50 til maks. 75 kg på
>kuglen?
75? Er det ikke snarere 15kg?
| |
BJ (08-10-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 08-10-07 13:37 |
|
"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse
news:ve4kg3p3u8h8fhqeqbrlirm68q1ikkbfgd@4ax.com...
KLIP
>>>> O.k. så har jeg noget, du ikke har..;), hvilket er yders komfortabelt,
>>>> når
>>>> og hvis man kører med eks. stort baglæs, campingvogn, bådtrailer osv.:)
>>>
>>> Campingvogn og bådtrailer bør da være så meget i balance at der ikke er
>>> det store tryk på bagenden af den trækkende bil?
>>
>>Tjaee... siger man ikke som tommelfingerregel cirka 50 til maks. 75 kg på
>>kuglen?
>
> 75? Er det ikke snarere 15kg?
Du har helt ret, det kan det være i visse tilfælde:
http://www.campingguiden.dk/nyheder/vis/?artikel=372
mvh
Bjørn J.
| |
Folmer Rasmussen (10-10-2007)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 10-10-07 22:39 |
|
On Mon, 8 Oct 2007 12:13:04 +0200, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:
>
>"Jacob Rungwald" <jacob@rungwald-uden_dette.dk> skrev i en meddelelse
>news:470a01bf$0$78109$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
>KLIP
>
>> Kan du give mig et link til lidt info om at din potte har automatisk
>> niveauregulering på tågelygterne ? Det nævnes kun under bi-xenon, og ikke
>> under tågelys delen på udstyrs siderne for S80
>
>Du ved jo godt hvad jeg mener. Har du en dårlig dag i dag :) Jeg henviser
> til alle de fjolser der drøner rundt med stort baglæs og blænder med deres
>tågelygter brugt som kørelys.
>
>Her virker den automatiske niveauregulering indirekte på tågelygterne, da
>potten ikke stikker næsen i vejret.
>
>.. ))))
>--
Hmmmmm.! *LOL*
Ja, det der kræver s'gu noget smiley. .o))
Ellers er en kamel af den størrelse s'gu ikke nem at få ned.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
jan@bygteknik.dk (08-10-2007)
| Kommentar Fra : jan@bygteknik.dk |
Dato : 08-10-07 06:18 |
|
Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com> skrev :
>Mine tåGelygter blænder iøvrigt heller ikke - selvom det er Peugeot ;)
Hvis det er en ægte Pøsjø, giver det jo også sig selv - de lyser ikke
;)
--
Jan_stevns
| |
Henrik Stidsen (08-10-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 08-10-07 18:27 |
|
jan@bygteknik.dk wrote in
news:pbfjg3117ofdj6r6hiopp61hqpl3e5crq8@dtext.news.tele.dk:
>>Mine tåGelygter blænder iøvrigt heller ikke - selvom det er Peugeot ;)
>
> Hvis det er en ægte Pøsjø, giver det jo også sig selv - de lyser ikke
> ;)
hehe, ja hvis ikke det var fordi den altid var i stykker ville jeg også
begynde at tro det var en forfalskning ;)
Men nej, jeg har lys i alle mine lygter, har skiftet pærer i forlygterne 1
gang mens jeg har haft karetten. Kun fjernlyset blænder modkørende - måske
fordi jeg ved hvor kontakten til at regulere forlygterne sidder ;)
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
| |
jan@bygteknik.dk (08-10-2007)
| Kommentar Fra : jan@bygteknik.dk |
Dato : 08-10-07 18:31 |
|
Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com> skrev :
>Kun fjernlyset blænder modkørende - måske
>fordi jeg ved hvor kontakten til at regulere forlygterne sidder ;)
Er sådan en regulering virkeligt nødvendigt i dit autobil ?
Min klarer det da selv ;)
Jeg har lige været ude og pille med lygter - nu står de sågu rigtigt
go'fint ...
--
Jan_stevns
| |
Henrik Stidsen (08-10-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 08-10-07 19:44 |
|
jan@bygteknik.dk wrote in
news:e7qkg3pnninaj6ik2g32vjemdr2kbrasho@dtext.news.tele.dk:
>>Kun fjernlyset blænder modkørende - måske
>>fordi jeg ved hvor kontakten til at regulere forlygterne sidder ;)
> Er sådan en regulering virkeligt nødvendigt i dit autobil ?
> Min klarer det da selv ;)
Ja den er ikke automatisk - og den er blød i bagfjedrene så det ka godt
blive nødvendigt at stille på dem nogen gange :)
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
| |
BJ (08-10-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 08-10-07 18:32 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:Xns99C3C5E183D53news.hs235.dk@130.225.247.90...
KLIP
> Kun fjernlyset blænder modkørende - måske
> fordi jeg ved hvor kontakten til at regulere forlygterne sidder ;)
Hvis de blænder, når bilen er neutral, så står de forkert, hvis du kan få
dem til at blænde ved hjælp af reguleringsdimmeren.
Lygterne skal justeres med reguleringsdimmeren i højeste stilling, da den
netop er beregnet til at justere lygterne ned med..;)
mvh
Bjørn J.
| |
Thomas Jørgensen (08-10-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Jørgensen |
Dato : 08-10-07 18:42 |
|
BJ wrote:
> ...
>
> Lygterne skal justeres med reguleringsdimmeren i højeste stilling, da den
> netop er beregnet til at justere lygterne ned med..;)
Næsten sandt. Min reguleringsdimmer har en speciel indstilling hvis der
netop sidder 2 voksne FORAN i bilen, og nul baggage. Så skal lyset
nemlig en smule op, i forhold til hvis jeg sidder der alene.. jowjow :)
-Thomas.
| |
BJ (08-10-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 08-10-07 19:36 |
|
"Thomas Jørgensen" <thomas@no-spam.dk> skrev i en meddelelse
news:470a6be9$0$17140$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
KLIP
>> Lygterne skal justeres med reguleringsdimmeren i højeste stilling, da den
>> netop er beregnet til at justere lygterne ned med..;)
>
> Næsten sandt. Min reguleringsdimmer har en speciel indstilling hvis der
> netop sidder 2 voksne FORAN i bilen, og nul baggage. Så skal lyset nemlig
> en smule op, i forhold til hvis jeg sidder der alene.. jowjow :)
Hvad er det for en bil ... en væltepeter..?..;)
mvh
Bjørn J.
| |
Henrik Stidsen (08-10-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 08-10-07 19:45 |
|
"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> wrote in
news:470a6978$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
> Lygterne skal justeres med reguleringsdimmeren i højeste stilling, da
> den netop er beregnet til at justere lygterne ned med..;)
Der tror jeg faktisk du tager fejl ;)
Den har en 0 position og så en +1 og en -1,-2,-3 og vist også en -4. Så man
kan faktisk stille den opad også, ved godt det virker mærkeligt og
unødvendigt men det kan man altså ...
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
| |
BJ (08-10-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 08-10-07 19:48 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:Xns99C3D31409144news.hs235.dk@130.225.247.90...
KLIP
>> Lygterne skal justeres med reguleringsdimmeren i højeste stilling, da
>> den netop er beregnet til at justere lygterne ned med..;)
>
> Der tror jeg faktisk du tager fejl ;)
>
> Den har en 0 position og så en +1 og en -1,-2,-3 og vist også en -4. Så
> man
> kan faktisk stille den opad også, ved godt det virker mærkeligt og
> unødvendigt men det kan man altså ...
Så må jeg jo bøje mig.
Har aldrig selv ejet en bil, hvor det var muligt at justere lygterne op.
mvh
Bjørn J.
| |
Thomas Jørgensen (09-10-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Jørgensen |
Dato : 09-10-07 16:33 |
|
Henrik Stidsen wrote:
>
> Den har en 0 position og så en +1 og en -1,-2,-3 og vist også en -4. Så man
> kan faktisk stille den opad også, ved godt det virker mærkeligt og
> unødvendigt men det kan man altså ...
>
Hvis man læsser et par tunge personer ind på forsæderne, så dykker
snuden da! Det er vel normalt nok, at forsæderne er tættere på
forhjulene end på baghjulene.. :)
I min "væltepeter" sidder man vist endda lidt tæt på forhjulene.
-Thomas
| |
BJ (09-10-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 09-10-07 16:41 |
|
"Thomas Jørgensen" <thomas@no-spam.dk> skrev i en meddelelse
news:470b9f32$0$17157$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
KLIP
>> Den har en 0 position og så en +1 og en -1,-2,-3 og vist også en -4. Så
>> man kan faktisk stille den opad også, ved godt det virker mærkeligt og
>> unødvendigt men det kan man altså ...
>>
>
> Hvis man læsser et par tunge personer ind på forsæderne, så dykker snuden
> da! Det er vel normalt nok, at forsæderne er tættere på forhjulene end på
> baghjulene.. :)
> I min "væltepeter" sidder man vist endda lidt tæt på forhjulene.
I Lupo-lignende potter kan man endda tilkøbe et næsehjul til at montere på
fronten som modvirker det voldsomme dyk så den/de ikke bliver til
2-hjulere.. )
mvh
Bjørn J.
| |
Leonard (09-10-2007)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 09-10-07 18:00 |
|
On Tue, 9 Oct 2007 17:41:16 +0200, BJ wrote:
> I Lupo-lignende potter kan man endda tilkøbe et næsehjul til at montere på
> fronten som modvirker det voldsomme dyk så den/de ikke bliver til
> 2-hjulere.. )
Altså det modsatte af en wheeliebar - det må jeg have
--
Leonard
Min: http://lupo.leonard.dk/
| |
Per O. (10-10-2007)
| Kommentar Fra : Per O. |
Dato : 10-10-07 19:33 |
|
> men .... skal jeg mon koble dem så de ikke kan sammen med
> fjernblusset, eller lade det være ?
Hvad er den intelligente forklaring på at køre med tændte tågelygter og
fjernlys samtidig .. altså udover at genere de modkørende med 'juletræet' ?
Og den med at det ikke blænder betyder jo ikke at du ikke har betydeligt
mere lys end du forhåbentlig har nødvendigt, for at se hvad der fåregår
foran bilen. Hvorfor skal andre lyses i øjnene af fire lygter i stedet for
to, bare fordi du synes bilen ser smartere ud med blus på drengerøvslygterne
nede ved vejen?
Jeg ser at du kører Ford ... trode ellers kun det var citroner og
'brandbiler' (læs pegø!) og unge mænd af anden etnisk herkomst i afdankede
BMW'er som synes den slags er smart.
/Per O.
| |
jan@bygteknik.dk (10-10-2007)
| Kommentar Fra : jan@bygteknik.dk |
Dato : 10-10-07 20:29 |
|
"Per O." <webmaster@tosseparkering.dk> skrev :
>Hvad er den intelligente forklaring på at køre med tændte tågelygter og
>fjernlys samtidig .. altså udover at genere de modkørende med 'juletræet' ?
Når du nu senere fortæller du ser jeg kører Ford - glemte du at lægge
mærke til at fjernlyset ikke består af kun 2 nefalygter - jeg har hele
4 af slagsen - og tro mig, der er knald på læggehønen
Så tænder jeg blusset, ser folk nok ikke de 2 mindre vågeblus ;)
Men ja - du har ret - der er ikke meget at vinde ved at have
vågelamperne tændt, sammen med fjernblus, andet en nærfæltet er oplyst
(til ingen nytte iøvrigt)
>Og den med at det ikke blænder betyder jo ikke at du ikke har betydeligt
>mere lys end du forhåbentlig har nødvendigt, for at se hvad der fåregår
>foran bilen. Hvorfor skal andre lyses i øjnene af fire lygter i stedet for
>to, bare fordi du synes bilen ser smartere ud med blus på drengerøvslygterne
>nede ved vejen?
Hvorfor ditten, hvorfor datten - hvis du nu læser teksten- så tænder
tåbelygterne kun når positionslyset er tændt, ellers er de slukkede.
Da jeg er en af natur doven rad, kører jeg typisk kun på kørelys, så
det vil sgu'dda være sjældenhederne de er tændte.
Ordvalget smart og Scorpio, hænger lige så lidt sammen som 2CV og
fartbøder ;)
--
Jan_stevns
| |
Klaus D. Mikkelsen (10-10-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 10-10-07 21:17 |
| | |
jan@bygteknik.dk (10-10-2007)
| Kommentar Fra : jan@bygteknik.dk |
Dato : 10-10-07 21:48 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :
>ROFL....
Du skal da ikke komme senere og sige jeg ikke er ærlig ;)
( det smarte i en Scorpio, er jo at folk tror det er en sløv æske,
hvilket nok ikke lige helt er tilfældet - når jeg kigger på GPS'en
display ..... )
--
Jan_stevns
| |
Klaus D. Mikkelsen (11-10-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 11-10-07 05:34 |
| | |
jan@bygteknik.dk (11-10-2007)
| Kommentar Fra : jan@bygteknik.dk |
Dato : 11-10-07 06:02 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :
>Men du har trods alt ikke så ny en model at det er en "Ford-fiskemund".
Det er da kun fordi eventuelle sælgere af slige, er for grådige ;)
Som tiden går, synes jeg da bedre og bedre om den - måske nok også
fordi andre ikke kan døje udseendet :)
--
Jan_stevns
| |
Claus Frørup (11-10-2007)
| Kommentar Fra : Claus Frørup |
Dato : 11-10-07 01:38 |
|
Isang tao pinangalanan, "Per O." <webmaster@tosseparkering.dk>
nagsulat:
jan skrev:
>> men .... skal jeg mon koble dem så de ikke kan sammen med
>> fjernblusset, eller lade det være ?
>
>Hvad er den intelligente forklaring på at køre med tændte tågelygter og
>fjernlys samtidig .. altså udover at genere de modkørende med 'juletræet' ?
Fjernlyset bruger man normalt ikke når der er modkørende.
Tåbelygterne kan derfor hjælpe med at oplyse rabatten bedre i begge
sider.....
>
>Og den med at det ikke blænder betyder jo ikke at du ikke har betydeligt
>mere lys end du forhåbentlig har nødvendigt, for at se hvad der fåregår
>foran bilen. Hvorfor skal andre lyses i øjnene af fire lygter i stedet for
>to, bare fordi du synes bilen ser smartere ud med blus på drengerøvslygterne
>nede ved vejen?
Tsk,tsk,tsk....
>
>Jeg ser at du kører Ford ... trode ellers kun det var citroner og
>'brandbiler' (læs pegø!) og unge mænd af anden etnisk herkomst i afdankede
>BMW'er som synes den slags er smart.
Det kan anbefales at læse Jans indlæg grundigt igennem før man farer i
blækhuset...... så undgår man at ligne et fj.......
--
Hvem jeg er?
Se det på http://www.froerup.dk/claus
| |
Per O. (11-10-2007)
| Kommentar Fra : Per O. |
Dato : 11-10-07 16:49 |
|
"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse
news:brrqg3doqt1qr8i89ljgnvmco6bk77cd3v@4ax.com...
> Isang tao pinangalanan, "Per O." <webmaster@tosseparkering.dk>
> nagsulat:
>
> jan skrev:
>>> men .... skal jeg mon koble dem så de ikke kan sammen med
>>> fjernblusset, eller lade det være ?
>
>>
>>Hvad er den intelligente forklaring på at køre med tændte tågelygter og
>>fjernlys samtidig .. altså udover at genere de modkørende med 'juletræet'
>>?
>
> Fjernlyset bruger man normalt ikke når der er modkørende.
> Tåbelygterne kan derfor hjælpe med at oplyse rabatten bedre i begge
> sider.....
Hvis man kører med fjernlys, hvad skal man så med et lys som lyser i
rabatten nogle få meter væk????
>>Og den med at det ikke blænder betyder jo ikke at du ikke har betydeligt
>>mere lys end du forhåbentlig har nødvendigt, for at se hvad der fåregår
>>foran bilen. Hvorfor skal andre lyses i øjnene af fire lygter i stedet for
>>to, bare fordi du synes bilen ser smartere ud med blus på
>>drengerøvslygterne
>>nede ved vejen?
>
> Tsk,tsk,tsk....
Kan jeg med rette antage at du er fører af en bus med evigt tændte
tågelygter??
>>Jeg ser at du kører Ford ... trode ellers kun det var citroner og
>>'brandbiler' (læs pegø!) og unge mænd af anden etnisk herkomst i afdankede
>>BMW'er som synes den slags er smart.
>
> Det kan anbefales at læse Jans indlæg grundigt igennem før man farer i
> blækhuset...... så undgår man at ligne et fj.......
Jeg kan stadig ikke se hvorfor man er et fjols, når man påpeger at de ekstra
lygter ikke hjælper på andet end ejerens selvfølelse?
> Hvem jeg er?
> Se det på http://www.froerup.dk/claus
Har kigget på siden .... forstår nu dit indlæg meget bedre
| |
Folmer Rasmussen (11-10-2007)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 11-10-07 18:11 |
|
On Thu, 11 Oct 2007 17:48:31 +0200, "Per O."
<webmaster@tosseparkering.dk> wrote:
>>
>> Tsk,tsk,tsk....
>
>Kan jeg med rette antage at du er fører af en bus med evigt tændte
>tågelygter??
>--
Du kan med rette antage at Claus er fører af en bus.
Din yndlingsantagelse derimod, kan jeg afkræfte, idet jeg positivt
véd, at de busser Claus futter rundt i, ike er udstyret med
tågelygter.
>--
>>>Jeg ser at du kører Ford ... trode ellers kun det var citroner og
>>>'brandbiler' (læs pegø!) og unge mænd af anden etnisk herkomst i afdankede
>>>BMW'er som synes den slags er smart.
>>
>> Det kan anbefales at læse Jans indlæg grundigt igennem før man farer i
>> blækhuset...... så undgår man at ligne et fj.......
>
>Jeg kan stadig ikke se hvorfor man er et fjols, når man påpeger at de ekstra
>lygter ikke hjælper på andet end ejerens selvfølelse?
>--
Det der med ejerens selvfølelse, er det noget du kan dokumentere,
eller har personlig erfaring med?
Jeg kunne efterhånden godt trænge til lidt opstramning på det område.
>--
>> Hvem jeg er?
>> Se det på http://www.froerup.dk/claus
>
>Har kigget på siden .... forstår nu dit indlæg meget bedre
>--
Det har aldrig været kedeligt at kende Claus, og heller ikke den anden
løjser. )
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Claus Frørup (11-10-2007)
| Kommentar Fra : Claus Frørup |
Dato : 11-10-07 20:05 |
|
Isang tao pinangalanan, "Per O." <webmaster@tosseparkering.dk>
nagsulat:
>"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse
klip
>> Fjernlyset bruger man normalt ikke når der er modkørende.
>> Tåbelygterne kan derfor hjælpe med at oplyse rabatten bedre i begge
>> sider.....
>
>Hvis man kører med fjernlys, hvad skal man så med et lys som lyser i
>rabatten nogle få meter væk????
Man behøver jo ikke drøne afsted med 200 i timen når man bruger det
lange lys. Det kan også bruges ved lavere hastigheder på smalle mørke
landeveje og der kan jeg godt se fordelen ved at have et meget bredt
lys samtidig med at det lange lys er tændt.
>
>>>Og den med at det ikke blænder betyder jo ikke at du ikke har betydeligt
>>>mere lys end du forhåbentlig har nødvendigt, for at se hvad der fåregår
>>>foran bilen. Hvorfor skal andre lyses i øjnene af fire lygter i stedet for
>>>to, bare fordi du synes bilen ser smartere ud med blus på
>>>drengerøvslygterne
>>>nede ved vejen?
>>
>> Tsk,tsk,tsk....
>
>Kan jeg med rette antage at du er fører af en bus med evigt tændte
>tågelygter??
Nope. Der er ingen tåbelygter på min bus.
>
>>>Jeg ser at du kører Ford ... trode ellers kun det var citroner og
>>>'brandbiler' (læs pegø!) og unge mænd af anden etnisk herkomst i afdankede
>>>BMW'er som synes den slags er smart.
>>
>> Det kan anbefales at læse Jans indlæg grundigt igennem før man farer i
>> blækhuset...... så undgår man at ligne et fj.......
>
>Jeg kan stadig ikke se hvorfor man er et fjols, når man påpeger at de ekstra
>lygter ikke hjælper på andet end ejerens selvfølelse?
Det er nu mest din tone og fjollede psykoanalyseren den er gal med.
>
>> Hvem jeg er?
>> Se det på http://www.froerup.dk/claus
>
>Har kigget på siden .... forstår nu dit indlæg meget bedre
Hehe
--
Hvem jeg er?
Se det på http://www.froerup.dk/claus
| |
Ukendt (11-10-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-10-07 18:16 |
|
On Thu, 11 Oct 2007 02:37:35 +0200, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:
>Isang tao pinangalanan, "Per O." <webmaster@tosseparkering.dk>
>nagsulat:
>
>jan skrev:
>>> men .... skal jeg mon koble dem så de ikke kan sammen med
>>> fjernblusset, eller lade det være ?
>
>>
>>Hvad er den intelligente forklaring på at køre med tændte tågelygter og
>>fjernlys samtidig .. altså udover at genere de modkørende med 'juletræet' ?
>
>Fjernlyset bruger man normalt ikke når der er modkørende.
>Tåbelygterne kan derfor hjælpe med at oplyse rabatten bedre i begge
>sider.....
Nu prøvede jeg sådan bare for at se det selv Xsaraen med tåbelygter og
kort lys samtidigt forleden - og hvad er meningen med at det lyser
rabatten op - at man kan holde retningen bedre ? ) Helt ærligt er
jeg ikke specielt overbevist om, at det giver noget som helst, men OK
- hvis de ikke blænder, generer de ikke mig.
>>
>>Og den med at det ikke blænder betyder jo ikke at du ikke har betydeligt
>>mere lys end du forhåbentlig har nødvendigt, for at se hvad der fåregår
>>foran bilen. Hvorfor skal andre lyses i øjnene af fire lygter i stedet for
>>to, bare fordi du synes bilen ser smartere ud med blus på drengerøvslygterne
>>nede ved vejen?
>
>Tsk,tsk,tsk....
>>
>>Jeg ser at du kører Ford ... trode ellers kun det var citroner og
>>'brandbiler' (læs pegø!) og unge mænd af anden etnisk herkomst i afdankede
>>BMW'er som synes den slags er smart.
>
>Det kan anbefales at læse Jans indlæg grundigt igennem før man farer i
>blækhuset...... så undgår man at ligne et fj.......
Jan skriver ofte på en måde, så man skal have mødt ham i den virkelige
verden for at fatte, at denne "åndssvage" person faktisk er et
virkeligt og fornuftigt menneske, selv om han har sine sjove sider -
men hvad, det har vi alle )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD (nu med Netto-ridser ;-(
| |
Folmer Rasmussen (11-10-2007)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 11-10-07 18:30 |
|
On Thu, 11 Oct 2007 19:15:42 +0200, Ivan Madsen <> wrote:
>>Tåbelygterne kan derfor hjælpe med at oplyse rabatten bedre i begge
>>sider.....
>
>Nu prøvede jeg sådan bare for at se det selv Xsaraen med tåbelygter og
>kort lys samtidigt forleden - og hvad er meningen med at det lyser
>rabatten op - at man kan holde retningen bedre ? ) Helt ærligt er
>jeg ikke specielt overbevist om, at det giver noget som helst, men OK
>- hvis de ikke blænder, generer de ikke mig.
>--
Jeg synes du skulle afprøve disse tågelygter i det vejr de er skabt
til.
Sådan en rigtig Nord-italiensk tåge ved Po-sletten.
Der vil du så erfare, at gode tågelygter er det eneste anvendelige,
selvfølgelig samtidigt med at farten er reduceret væsentligt.
I det sydlige Frankrig har jeg på flere skovstrækninger set skilte,
der opfordrer til at tænde tågelygterne dag7nat, med den begrundelse
at skæret fra lygterne vil skræmme dyr fra at løbe ud på vejen.
Jeg aner ikke om det har nogen virkning.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Ukendt (11-10-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-10-07 19:01 |
|
On Thu, 11 Oct 2007 19:30:02 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
>On Thu, 11 Oct 2007 19:15:42 +0200, Ivan Madsen <> wrote:
>
>
>>>Tåbelygterne kan derfor hjælpe med at oplyse rabatten bedre i begge
>>>sider.....
>>
>>Nu prøvede jeg sådan bare for at se det selv Xsaraen med tåbelygter og
>>kort lys samtidigt forleden - og hvad er meningen med at det lyser
>>rabatten op - at man kan holde retningen bedre ? ) Helt ærligt er
>>jeg ikke specielt overbevist om, at det giver noget som helst, men OK
>>- hvis de ikke blænder, generer de ikke mig.
>
>>--
>
>Jeg synes du skulle afprøve disse tågelygter i det vejr de er skabt
>til.
>
>Sådan en rigtig Nord-italiensk tåge ved Po-sletten.
>
>Der vil du så erfare, at gode tågelygter er det eneste anvendelige,
>selvfølgelig samtidigt med at farten er reduceret væsentligt.
>
Jeg kunne godt se at det var en mulighed, men i normal dansk tåge var
den oplevelse ikke mulig - men jeg ved godt, der findes mere ærtesuppe
ude i verden end den vi oftest oplever i lille Danmark.
>I det sydlige Frankrig har jeg på flere skovstrækninger set skilte,
>der opfordrer til at tænde tågelygterne dag7nat, med den begrundelse
>at skæret fra lygterne vil skræmme dyr fra at løbe ud på vejen.
>
>Jeg aner ikke om det har nogen virkning.
Det _er_ muligt.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD (nu med Netto-ridser ;-(
| |
Per O. (11-10-2007)
| Kommentar Fra : Per O. |
Dato : 11-10-07 19:02 |
|
KLIP
> I det sydlige Frankrig har jeg på flere skovstrækninger set skilte,
> der opfordrer til at tænde tågelygterne dag7nat, med den begrundelse
> at skæret fra lygterne vil skræmme dyr fra at løbe ud på vejen.
Nå der kom endelig forklaringen på at det fortrinsvis er franske biler som
citron og pegø som ruller rundt med alle lamper tændt! De er sikkert
programmeret til det fra fabrikken Ja det fritager jo ejerne for en hel
del skyld ... og jeg som troede det var føreren der var skyldig ...
Findes der en lignende forklaring når det gælder afdankede BMW'er af ældre
årgang med hele T. Hansen kataloget som rullende udstilling?
/Per O.
| |
Ukendt (11-10-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-10-07 19:06 |
|
On Thu, 11 Oct 2007 20:02:23 +0200, "Per O."
<giderikkedirektemails@danmark.dk> wrote:
>KLIP
>> I det sydlige Frankrig har jeg på flere skovstrækninger set skilte,
>> der opfordrer til at tænde tågelygterne dag7nat, med den begrundelse
>> at skæret fra lygterne vil skræmme dyr fra at løbe ud på vejen.
>
>Nå der kom endelig forklaringen på at det fortrinsvis er franske biler som
>citron og pegø som ruller rundt med alle lamper tændt! De er sikkert
>programmeret til det fra fabrikken Ja det fritager jo ejerne for en hel
>del skyld ... og jeg som troede det var føreren der var skyldig ...
Min Citron-bil er udstyret med den feature, at tåbelygterne fungerer
helt fint både med nær- og fjerlygter tændt - og om forhandleren gad
gøre noget ved det??? *nope* Og sådan er den typegodkendt )
>
>Findes der en lignende forklaring når det gælder afdankede BMW'er af ældre
>årgang med hele T. Hansen kataloget som rullende udstilling?
>
>/Per O.
>
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD (nu med Netto-ridser ;-(
| |
Jens (11-10-2007)
| Kommentar Fra : Jens |
Dato : 11-10-07 19:17 |
|
Ivan Madsen <> wrote:
> Min Citron-bil er udstyret med den feature, at tåbelygterne fungerer
> helt fint både med nær- og fjerlygter tændt - og om forhandleren gad
> gøre noget ved det??? *nope* Og sådan er den typegodkendt )
Det er vel næppe et krav ved typegodkendelsen, at man ikke kan gøre
noget ulovligt med bilen. De fleste kan f.eks. tænde positionslys selv
om bilen kører.
--
Jens
| |
Folmer Rasmussen (11-10-2007)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 11-10-07 19:43 |
|
On Thu, 11 Oct 2007 20:05:35 +0200, Ivan Madsen <> wrote:
>Min Citron-bil er udstyret med den feature, at tåbelygterne fungerer
>helt fint både med nær- og fjerlygter tændt - og om forhandleren gad
>gøre noget ved det??? *nope* Og sådan er den typegodkendt )
>--
Således er min Hyundai også indrettet, hvilket "min" lastbil ikke er.
De er begge typegodkendt i DK.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Mogens (11-10-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 11-10-07 20:02 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:eirsg3hor59e0niv89t3607vjshjp78kvu@4ax.com...
> Således er min Hyundai også indrettet, hvilket "min" lastbil ikke er.
Din lastbil er af europæisk oprindelse - derfor
(stor fokus på tågelys - for og bag)
| |
Folmer Rasmussen (11-10-2007)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 11-10-07 20:05 |
|
On Thu, 11 Oct 2007 19:01:36 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:eirsg3hor59e0niv89t3607vjshjp78kvu@4ax.com...
>
>> Således er min Hyundai også indrettet, hvilket "min" lastbil ikke er.
>
>Din lastbil er af europæisk oprindelse - derfor
>(stor fokus på tågelys - for og bag)
>--
Hvad mener du med stor focus?
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Mogens (11-10-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 11-10-07 20:14 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:ktssg3l4kvfsb13bphu396ieuhscjhec0f@4ax.com...
> Hvad mener du med stor focus?
I Tyskland blinker de til dig, hvis du kører med tågelys som
kørelys - på samme måde får du blinket, hvis du anvender
tågelys i regnvejr. De vil ikke have det - myndighederne vil
ikke have det...
| |
Folmer Rasmussen (11-10-2007)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 11-10-07 20:20 |
|
On Thu, 11 Oct 2007 19:14:00 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:ktssg3l4kvfsb13bphu396ieuhscjhec0f@4ax.com...
>
>> Hvad mener du med stor focus?
>
>I Tyskland blinker de til dig, hvis du kører med tågelys som
>kørelys - på samme måde får du blinket, hvis du anvender
>tågelys i regnvejr. De vil ikke have det - myndighederne vil
>ikke have det...
>--
Næh, de forreste er ikke velsete, men til gengæld bruges de bagerste i
endog meget vid udstrækning, også efter at det er holdt op med at være
tåget, eller at regne. Dette gælder også i Frankrig.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Mogens (11-10-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 11-10-07 20:26 |
|
>>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>>news:ktssg3l4kvfsb13bphu396ieuhscjhec0f@4ax.com...
> ...til gengæld bruges de bagerste i endog meget vid udstrækning,
> også efter at det er holdt op med at være tåget, eller at regne.
www.fahrtipps.de/frage/nebelschlussleuchte.php
| |
Folmer Rasmussen (11-10-2007)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 11-10-07 20:41 |
|
On Thu, 11 Oct 2007 19:26:20 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:
>>>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>>>news:ktssg3l4kvfsb13bphu396ieuhscjhec0f@4ax.com...
>
>> ...til gengæld bruges de bagerste i endog meget vid udstrækning,
>> også efter at det er holdt op med at være tåget, eller at regne.
>
> www.fahrtipps.de/frage/nebelschlussleuchte.php
>--
Det er meget fint alt sammen.
Men, i virkelighedens verden tager tingene sig en anelse anderledes
ud.
Der står at læse:
Ved tåge med under 50 meters sigt, og ellers ikke.
Og hastigheden skal også være 50 km/t.
Må jeg have lov til at udstøde et stort rungende HA!
Det er ikke sket i nyere tid, at trafikken er blevet fremført med den
hastighed på de tyske autobahns, med mindre der har været andre
årsager end tåge der har gjort det umuligt at køre hurtigere.
Desuden synes jeg at de burde nævne, at den vandtåge der er efter
bilerne også efter min mening kan berettige brugen af tågebaglys. En
vandtåge der ikke ville være der, hvis folk afstemte hastigheden til
vejrforholdene.
Var der forresten ikke noget med, at du for længe siden var fortaler
for at køre på autobahn med tændte forreste tågelygter, i forbindelse
med at du mente at det fik folk til at humme sig ind til højre lidt
hurtigere?
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Ukendt (11-10-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-10-07 20:45 |
|
On Thu, 11 Oct 2007 21:41:17 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
<...>
>Var der forresten ikke noget med, at du for længe siden var fortaler
>for at køre på autobahn med tændte forreste tågelygter, i forbindelse
>med at du mente at det fik folk til at humme sig ind til højre lidt
>hurtigere?
DET spurgte du ikke om, vel? )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD (nu med Netto-ridser ;-(
| |
Folmer Rasmussen (11-10-2007)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 11-10-07 21:06 |
|
On Thu, 11 Oct 2007 21:45:10 +0200, Ivan Madsen <> wrote:
>On Thu, 11 Oct 2007 21:41:17 +0200, Folmer Rasmussen
><folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
>
><...>
>
>>Var der forresten ikke noget med, at du for længe siden var fortaler
>>for at køre på autobahn med tændte forreste tågelygter, i forbindelse
>>med at du mente at det fik folk til at humme sig ind til højre lidt
>>hurtigere?
>
>DET spurgte du ikke om, vel? )
>--
Jo fand'me.
Jeg er nemlig helt sikker på at jeg har ret.
Men tiderne forandrer sig jo.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Mogens (11-10-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 11-10-07 21:12 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:sf0tg3p4gdtvnts05jun51cj6apt4v5p02@4ax.com...
> Men tiderne forandrer sig jo.
OG man skal jo følge med tiden
| |
Mogens (11-10-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 11-10-07 20:59 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:ojusg39ahkepj8ic8raphl7sqckhfipp8a@4ax.com...
> Var der forresten ikke noget med, at du for længe siden var fortaler
> for at køre på autobahn med tændte forreste tågelygter, i forbindelse
> med at du mente at det fik folk til at humme sig ind til højre lidt
> hurtigere?
ROFL
(længe siden, Folmer - længe siden)
| |
Folmer Rasmussen (11-10-2007)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 11-10-07 21:07 |
|
On Thu, 11 Oct 2007 19:59:04 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:ojusg39ahkepj8ic8raphl7sqckhfipp8a@4ax.com...
>
>> Var der forresten ikke noget med, at du for længe siden var fortaler
>> for at køre på autobahn med tændte forreste tågelygter, i forbindelse
>> med at du mente at det fik folk til at humme sig ind til højre lidt
>> hurtigere?
>
>ROFL
>(længe siden, Folmer - længe siden)
>--
Det er nemlig længe siden.
Det er meget værre med korttidshukommelsen.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Mogens (11-10-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 11-10-07 21:13 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:9i0tg3lk73uo7pk8nbcvp1d4doe9c4pemm@4ax.com...
> Det er nemlig længe siden.
> Det er meget værre med korttidshukommelsen.
Jeg kører sjældent med den lygteføring mere.
Der er andre forhold, der spiller ind idag...
| |
Jens (11-10-2007)
| Kommentar Fra : Jens |
Dato : 11-10-07 19:13 |
|
Per O. <giderikkedirektemails@danmark.dk> wrote:
> KLIP
> > I det sydlige Frankrig har jeg på flere skovstrækninger set skilte,
> > der opfordrer til at tænde tågelygterne dag7nat, med den begrundelse
> > at skæret fra lygterne vil skræmme dyr fra at løbe ud på vejen.
>
> Nå der kom endelig forklaringen på at det fortrinsvis er franske biler som
> citron og pegø som ruller rundt med alle lamper tændt! De er sikkert
> programmeret til det fra fabrikken Ja det fritager jo ejerne for en hel
> del skyld ... og jeg som troede det var føreren der var skyldig ...
"Det sete afhænger af øjnene der ser". Dér, hvor jeg færdes er det især
perlegrusracere og MPV'er med påskriften "Vagt", der tilsyneladende
kører rundt i en evig tåge, der aldrig synes at lette.
> Findes der en lignende forklaring når det gælder afdankede BMW'er af ældre
> årgang med hele T. Hansen kataloget som rullende udstilling?
Næppe.
--
Jens
| |
Folmer Rasmussen (11-10-2007)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 11-10-07 19:41 |
|
On Thu, 11 Oct 2007 20:02:23 +0200, "Per O."
<giderikkedirektemails@danmark.dk> wrote:
>KLIP
>> I det sydlige Frankrig har jeg på flere skovstrækninger set skilte,
>> der opfordrer til at tænde tågelygterne dag7nat, med den begrundelse
>> at skæret fra lygterne vil skræmme dyr fra at løbe ud på vejen.
>
>Nå der kom endelig forklaringen på at det fortrinsvis er franske biler som
>citron og pegø som ruller rundt med alle lamper tændt! De er sikkert
>programmeret til det fra fabrikken Ja det fritager jo ejerne for en hel
>del skyld ... og jeg som troede det var føreren der var skyldig ...
>--
Førere, og det gælder især danske, og i særdeleshed skriverkarlene i
denne gruppe, er altid uskyldige. .o)
Vi lader os end ikke gå på af bagateller som hårde facts eller
skudsikre beviser.
>--
>Findes der en lignende forklaring når det gælder afdankede BMW'er af ældre
>årgang med hele T. Hansen kataloget som rullende udstilling?
>--
Er det de modeller, hvor man altid når man kører bagved, undres over
hvorfor føreren sidder med overkroppen ca. midt i vognen?
Jeg har ladet mig fortælle, at det er den eneste mulighed for at have
en arm ud af begge sideruder - samtidigt.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Claus Frørup (11-10-2007)
| Kommentar Fra : Claus Frørup |
Dato : 11-10-07 20:08 |
|
Isang tao pinangalanan, Ivan Madsen <> nagsulat:
>On Thu, 11 Oct 2007 02:37:35 +0200, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
>wrote:
klip
>>Fjernlyset bruger man normalt ikke når der er modkørende.
>>Tåbelygterne kan derfor hjælpe med at oplyse rabatten bedre i begge
>>sider.....
>
>Nu prøvede jeg sådan bare for at se det selv Xsaraen med tåbelygter og
>kort lys samtidigt forleden - og hvad er meningen med at det lyser
>rabatten op - at man kan holde retningen bedre ? ) Helt ærligt er
>jeg ikke specielt overbevist om, at det giver noget som helst, men OK
>- hvis de ikke blænder, generer de ikke mig.
På helt mørke små landeveje, giver de faktisk et vældigt godt lys ud
til siderne umiddelbart foran bilen... så jeg kan godt se fordelen ved
at bruge dem.
klip
>>Det kan anbefales at læse Jans indlæg grundigt igennem før man farer i
>>blækhuset...... så undgår man at ligne et fj.......
>
>Jan skriver ofte på en måde, så man skal have mødt ham i den virkelige
>verden for at fatte, at denne "åndssvage" person faktisk er et
>virkeligt og fornuftigt menneske, selv om han har sine sjove sider -
>men hvad, det har vi alle )
Jan har mange
--
Hvem jeg er?
Se det på http://www.froerup.dk/claus
| |
Ukendt (11-10-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-10-07 20:10 |
|
On Thu, 11 Oct 2007 21:08:27 +0200, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:
<...>
>>Jan skriver ofte på en måde, så man skal have mødt ham i den virkelige
>>verden for at fatte, at denne "åndssvage" person faktisk er et
>>virkeligt og fornuftigt menneske, selv om han har sine sjove sider -
>>men hvad, det har vi alle )
>
>Jan har mange
Hvad fanden har han lovet dig?? )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD (nu med Netto-ridser ;-(
| |
jan@bygteknik.dk (11-10-2007)
| Kommentar Fra : jan@bygteknik.dk |
Dato : 11-10-07 20:11 |
|
Ivan Madsen <> skrev :
>Jan skriver ofte på en måde, så man skal have mødt ham i den virkelige
>verden for at fatte, at denne "åndssvage" person faktisk er et
>virkeligt og fornuftigt menneske, selv om han har sine sjove sider -
>men hvad, det har vi alle )
Tænk - jeg troede egentlig at jeg denne gang havde beskrevet lygternes
virkemåde på et forståeligt dansk ;)
og besynderligt nok har alle haft mere travlt med at skrive om alt
muligt andet, end det stilte spørgsmål :
"men .... skal jeg mon koble dem så de ikke kan sammen med
fjernblusset, eller lade det være ?"
At nogen bemærker at de tåbelygter måske vil blænde nogen, vil jeg
tilskrive en temporært anfald af malersyndrom, idet vedkommende ikke
ligt i skrivekrampanfaldet fik noteret sig at fjernblusset i forvejen
ville være igangsat ;)
De nyligen monterede tåbelygters indflydelse på lyshavet foran bilen
turde være minimalt
--
Jan_stevns
| |
Ukendt (11-10-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-10-07 20:16 |
|
On Thu, 11 Oct 2007 21:10:50 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:
<...>
>
>De nyligen monterede tåbelygters indflydelse på lyshavet foran bilen
>turde være minimalt
Enig!
Men......har du overvejet at formulere dig en anelse mere præcist -
jeg ved sq godt, hvad du mener, men jeg har også mødt en "løjser"
iført Scorpio og Berner-Sennen hund IRL..... ) Og senere set et stk.
Previa mosle sig ind på pladsen - en skam den ikke selv kunne mosle
sig ud
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD (nu med Netto-ridser ;-(
| |
|
|