stenslag på siden af bilen
Fra : kb

Dato : 07-10-07 18:10

Hej

Jeg har opdaget en række mindre "stenslag" formoder jeg det er på
siden af min bil.
Er dette normalt noget der forekommer på siden af en bil? eller er det
nærmere hærværk?

Er det noget man bør lave eller er det kun kosmetisk

På forhånd tak

Klaus

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-10-07 18:55

"kb" <klausbergh@gmail.com> skrev i en meddelelse

Er dette normalt noget der forekommer på siden af en bil? eller er det
nærmere hærværk?

Det kan meget vel være "naturligt".

>Er det noget man bør lave eller er det kun kosmetisk

Det bør laves, for det er kilden til alvorligere skader; RUST. Selvom bilen
skulle være galvaniseret, ruster den fint, hvis det skal være :(. Jeg har
foreløbig udbedret rust flg. steder i min Octavia; bagklap, dørbund,
skærmkant.

Fra : retroman

Dato : 07-10-07 19:06

[...]

ja det er hærværk bilen bliver bevidst ødelagt hver gang man bruger den, den
bliver udsat for slid og på sigt skal den skrottes pga. ejernes betjening og
behandling af bilen..for de fleste tager det ca 10-15 år før hærværket er
fuldbragt...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-10-07 19:56

"retroman" <retroman@(nonono).no> skrev i meddelelsen

> [...]
> den bliver udsat for slid og på sigt skal den skrottes pga. ejernes
> betjening og behandling af bilen..for de fleste tager det ca 10-15 år før

Det var hurtigt. Hvilken bil har du der ikke holder længere? ;)

--
Per
Golf GTI TDI 110HK 97´er med meget udstyr sælges

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-10-07 20:03

kb skriver:

> Er dette normalt noget der forekommer på siden af en bil? eller er det
> nærmere hærværk?

Brede dæk og forhjulstræk kombineret med sand/sten/grus på vejen giver
omtalte stenslag bag forhjulene.

> Er det noget man bør lave eller er det kun kosmetisk

Hvis du vil have en pæn bil fortsat uden rust, så få det lavet.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe