Hvilken farve har din bil?
Fra : Leonard

Dato : 06-10-07 21:10

http://epn.dk/loungen/article1118139.ece

Jeg har haft en sort, nu har jeg både en lysgrå og en grøn, så jeg ved
ikke helt, hvor jeg hører til

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-10-07 21:15

Leonard skrev:

> Jeg har haft en sort, nu har jeg både en lysgrå og en grøn, så jeg ved
> ikke helt, hvor jeg hører til

"70 pct. af den tyske bilpark er sølvgrå, sorte eller mørkeblå. De tre
farver antyder nemlig, at ejeren er indbildt verdensmandsagtige, magtfulde
og autoritære"

Så fik vi dét slået fast!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-10-07 21:18

"Hans Paulin (6310)" skriver:

> "70 pct. af den tyske bilpark er sølvgrå, sorte eller mørkeblå. De tre
> farver antyder nemlig, at ejeren er indbildt verdensmandsagtige, magtfulde
> og autoritære"
>
> Så fik vi dét slået fast!

At de er tyskere og lider under efterveerne af et gammelt
"strækmarchstyre" eller ???

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-10-07 21:22

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> At de er tyskere og lider under efterveerne af et gammelt
> "strækmarchstyre" eller ???

Nej

At min hustru og jeg " er indbildt verdensmandsagtige,
magtfulde og autoritære" (sølv respektive mørkeblå)
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-10-07 21:16

Leonard skriver:

> http://epn.dk/loungen/article1118139.ece
>
> Jeg har haft en sort, nu har jeg både en lysgrå og en grøn, så jeg ved
> ikke helt, hvor jeg hører til

Hmm, startede ud med en brunmetallic, fik så en hvid, efterfulgt af en
blålilla og nu en metalblå (når ellers den er ren).

For øvrigt morsomt at de fortæller om en polo harlekin under billedet og
viser en golf..... Desuden er det løgn at harlekin'en ikke var udbredt.
Den var oprindeligt en udstillingsmodel, men den var så efterspurgt at
de blev nødt til at producere den.....

For øvrigt er de fleste sølvgrå biler valgt ud fra "praktiskheden" da en
sølvgrå bil er svær at se skidt på.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 07-10-07 08:05

Klaus D. Mikkelsen frembragte:
> [...]
> de blev nødt til at producere den.....
>
> For øvrigt er de fleste sølvgrå biler valgt ud fra "praktiskheden" da en

Min Champagnefarve på Liana overgår sølven
Højest en gang om året får den sæbe og børste, men den ser altid ren
ud.
Lige min stil
Kai

Fra : -= JF =-

Dato : 06-10-07 21:19

Leonard skrev:

> Jeg har haft en sort, nu har jeg både en lysgrå og en grøn, så jeg ved
> ikke helt, hvor jeg hører til

Ditto her.
Har en lysegrå og en mørk blå/lilla (alt efter lyset)

Man kan nok ikke bruge den undersøgelse til andet end at trække på
skuldrene over, idet rigtigt mange af os tager den farve der
tilfældigvis er på hylden.
Enten fordi det er en brugt vogn, eller også fordi der er 8 måneders
ventetid på den røde, mens der holder en grå i salgslokalet.

--
Mvh. John

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-10-07 20:43

>Enten fordi det er en brugt vogn, eller også fordi der er 8 måneders
>ventetid på den røde, mens der holder en grå i salgslokalet.

Det er så der man venter 8 måneder

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Brian

Dato : 08-10-07 16:25

Martin Johansen [6000] wrote:

> Det er så der man venter 8 måneder

Husker jeg helt forkert, eller droppede du ikke 207'eren pga. 6 måneders
ventetid ?

Hvis det derimod er noget med en hingst på kølerhjelmen, venter man gerne på
den rette røde...

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-10-07 20:14

>Husker jeg helt forkert, eller droppede du ikke 207'eren pga. 6 måneders
>ventetid ?

Jo men det var pga. andre omstændigheder ;)

>Hvis det derimod er noget med en hingst på kølerhjelmen, venter man gerne på
>den rette røde...

Jep :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-07 21:23

On Sat, 6 Oct 2007 22:09:52 +0200, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>http://epn.dk/loungen/article1118139.ece
>
>Jeg har haft en sort, nu har jeg både en lysgrå og en grøn, så jeg ved
>ikke helt, hvor jeg hører til

Åhh, jeg har lidt af hvert:

- en hvid Mascot
- en gul! Kadett
- en bronzefarvet Ascona B
- en signalorange Kadett C
- en dueblå Ascona B
- en grøn Ascona C
- en grøn Kadett D
- en rød Corolla
- en rød Kadett E
- en gråsortmetal Golf 2
- en rød Golf 1
- en brun Ascona C
- en blå Mazda 626
- en blå Saxo
- en sølvmetallic Xsara
- en sølvmetallic Punto
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 07-10-07 08:27

>- en hvid Mascot
---------------
Det var sjovt - har aldrig set en hvid Mascot - var det en du selv
havde fået malet om ?
Mogens

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 07-10-07 09:32

> Det var sjovt - har aldrig set en hvid Mascot - var det en du selv
> havde fået malet om ?
> Mogens

Jeg har skam også haft en hvid mascot.
Det var før jeg selv begyndte at male c",)

Bo

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-10-07 09:40

mogens.amd64@gmail.com skrev:

> Det var sjovt - har aldrig set en hvid Mascot

Jeg har set én for 31 år siden
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-07 15:24

On Sun, 07 Oct 2007 09:27:09 +0200, mogens.amd64@gmail.com wrote:

>---------------
>Det var sjovt - har aldrig set en hvid Mascot - var det en du selv
>havde fået malet om ?

Den var hvid, da jeg fik den - og min far havde da en '64er, der var
hvid.

Fra : Leonard

Dato : 07-10-07 08:49

On Sat, 06 Oct 2007 22:22:37 +0200, Ivan Madsen wrote:

> Åhh, jeg har lidt af hvert:

Har du dem alle endnu?

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-07 15:25

On Sun, 7 Oct 2007 09:49:15 +0200, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>Har du dem alle endnu?

ordet haft var lige smuttet )

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 07-10-07 15:31

Ivan Madsen <> skrev :

>ordet haft var lige smuttet )

Har også været glemt her :

http://www.dkfritidbil.dk/debat/debat.3.jpg

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-07 15:42

On Sun, 07 Oct 2007 16:31:01 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

>Har også været glemt her :
>
>http://www.dkfritidbil.dk/debat/debat.3.jpg

Så begynder jeg at spekulere på, hvordan pokker man lige husker,
hvilken æske der stod yderst, når man griber en nøgle ) Eller hvor
gødyret skal luftes?

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 07-10-07 17:21

Ivan Madsen <> skrev :

>Så begynder jeg at spekulere på, hvordan pokker man lige husker,
>hvilken æske der stod yderst, når man griber en nøgle )

Man lærer at huske det - det er kun få gange sket jeg havde den
forkerte nøgle i hånden.

pt. er der kun 4 kørende biler i drift, og af dem, er det kun 2 jeg
veksler mellem

>...Eller hvor gødyret skal luftes?

Se - det er da nemmere : ud af porten, hen ad vejen - ind på marken

( har en kæmpe stor mark )

--
Jan_stevns

Fra : Allan F

Dato : 07-10-07 06:05

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
> http://epn.dk/loungen/article1118139.ece
>
> Jeg har haft en sort, nu har jeg både en lysgrå og en grøn, så jeg ved
> [...]

Min private Polo er sort, min Passat Taxi er lyseblå metallic (men er pakket
ind i gråt plastic) og min anden private polo (som er lånt ud) er grøn
(rigtig RIGTIG grøn).

Allan F

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 07-10-07 09:53

On 6 Okt., 22:09, Leonard <piper...@gmail.invalid> wrote:
> http://epn.dk/loungen/article1118139.ece
>
> Jeg har haft en sort, nu har jeg både en lysgrå og en grøn, så jeg ved
> ikke helt, hvor jeg hører til

Jeg har nu en sølvmetallic Mazda 5, farven er valgt ud fra at den er
praktisk, fordi jeg ikke længere har så lang tid til at gejle bil som
tidligere. Ellers havde den været mørkeblåmetallic.

Desuden har jeg haft følgende farver.

- Antilopebrun SAAB 99 (lortebrun)
- Lysblå metallic Ford Escort 1,6 mk3
- Alpinhvid BMW 316 E30
- Blåmetallic Opel Astra 1,4 (gab!)
- Blåmetallic Fiat Punto 75 EL
- Alpinhvid BMW 520i E34
- Blåmetallic Suzuki Swift 1,5

Det er kun Suzukien og Mazdaen jeg har haft fra ny.

Mikael

Fra : -= JF =-

Dato : 07-10-07 10:58

MikLarsen@gmail.com skrev:

> Desuden har jeg haft følgende farver.

Mit stamtræ ser sådan ud:

Toyota Corolla KE30 - Knaldrød. (Fabriksny)
Volvo 164E - Guldmetallic.
Opel Ascona 1.6 - Grønmetallic.
Volvo 144 - Mørkeblå (tror jeg
Ford Escort 1.6 - Blåmetallic.
Toyota Corolla Glassback - Sølvmetallic.
Kia Sephia - Blå eller lilla, alt efter lyset. (Fabriksny)
Ford Mondeo 145 Ghia st.cat - Sølvmetallic.

Lige nu har vi de to sidste i stald, med Kia'en som sækkevogn.

--
Mvh. John

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 07-10-07 19:18

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ford Mondeo 145 Ghia st.cat - Sølvmetallic.
>
> Lige nu har vi de to sidste i stald, med Kia'en som sækkevogn.

Folk tror jeg er åndsvag når jeg fortæller at jeg har haft 4 hvide
Sierra'er...

1985 Ford Sierra 1,8 Laser - Hvid
1988 Ford Sierra 1,6 Plaza - Hvid
1993 Ford Sierra 2,0 GLX - Hvid
1986 Ford Sierra RS Cosworth - Hvid(har den nu)
1997 VW Polo 1,6 6N - Rød (har den nu)
2002 Saab 9-5 2,3T Estate -Mørkblå
2003 Jeep Grand Cherokee 2,7D - Sort.
2004 VW Touareg V5 TDi - Sort
2005 BMW 325i Sedan E90 - Sølv
2006 BMW 325i Coupé E92 - Mørk grå (har den nu)

-M

Fra : Brian

Dato : 07-10-07 19:30

Morten Lorenzen wrote:

> 1986 Ford Sierra RS Cosworth - Hvid(har den nu)
> 1997 VW Polo 1,6 6N - Rød (har den nu)
> 2006 BMW 325i Coupé E92 - Mørk grå (har den nu)

Hvordan er det lige man står i indkørslen, skuer ud over ovenstående
køretøjer, og har selvdisciplin til at nuppe Polo'en ?

/Brian

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 07-10-07 20:12

"Brian" <nej@tak.du> skrev :

>Hvordan er det lige man står i indkørslen, skuer ud over ovenstående
>køretøjer, og har selvdisciplin til at nuppe Polo'en ?

hehe - medens Nissan'en kørte tog jeg da tit den....

--
Jan_stevns

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 12-10-07 16:41

> Hvordan er det lige man står i indkørslen, skuer ud over ovenstående
> køretøjer, og har selvdisciplin til at nuppe Polo'en ?

Tjaa, det er sjældent noget svært valg :) Polo'en er kærestens, de to andre
er mine. :)
Helt seriøst, så er Polo'en rigtig sjov at køre i. Man kan også vende den om
og sige at når man ikke har råd til at tanke de to andre, ved man at Poloen
altid kører 15km/l ;)

-M
563 HK i garagen :)

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 07-10-07 19:08

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
> http://epn.dk/loungen/article1118139.ece
>
> Jeg har haft en sort, nu har jeg både en lysgrå og en grøn, så jeg ved
> ikke helt, hvor jeg hører til

Heller ikke her...
Nuværende biler hhv.: Hvid, postkasserød og underlig glimtende mørk
grå(Sparkling graphite)....

-M

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-10-07 09:39

On 6 Okt., 22:14, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:

> "70 pct. af den tyske bilpark er sølvgrå, sorte eller mørkeblå. De tre
> farver antyder nemlig, at ejeren er indbildt verdensmandsagtige, magtfulde
> og autoritære"

Koksmetal

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Lars Kristensen

Dato : 09-10-07 15:35

Leonard wrote:
> http://epn.dk/loungen/article1118139.ece
>
> Jeg har haft en sort, nu har jeg både en lysgrå og en grøn, så jeg ved
> ikke helt, hvor jeg hører til

ehm. ja. Det ved jeg ikke helt ... Land Rover farvet!?!?
Bedøm selv:
http://acdc.dk/d1.jpg
http://acdc.dk/d2.jpg

- Lars