On Sat, 6 Oct 2007 08:51:10 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:
>
><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
>
>> De første 3-benede kom i 2003, så måske har man samtidig opdateret 1,4
>> maskinen. Men Skoda-maskinen var en 1,4 med 68 HK og et ry for at være
>> mere tørstig end nødvendigt. Nu har de jo alle mulige og umulige
>> motorvarianter - det var så nemt den gang
>> --
>Ry= Rygter, som ikke nødvendignis er 100% sande. Det var en moderniseret
>vers. af en gl Skoda-konstruktion, og bedre end tilsv. VW, hvis man ikke
>gider piske afsted med 6000 omdr. ;). Den 3 cyl. bliver produceret hos
>Skoda, til hele VAG-koncernen, så om du vil kalde den en "Skoda-motor",
>kommer an på hvilke "briller" du har på ;).
Jow, jow
) Men den 3-benede, som laves hos Skoda er ifølge sælger
af mors 3-benede Skoda bygget på Lupo-3L maskinen, men sådan er der så
meget. Den gamle 1,4'er havde ganske rigtigt en fornuftig måde at
levere sit moment på.
>
>> Ivan Madsen,
>> Xsara Weekend HDi
>> Fiat Punto JTD (nu med Netto-ridser ;-(
>
>Hvad ved en skrædder om rejesalat? :).
>
Det hedder hurra-salat - hvis du finder en reje er der fyringsrunde
hos producenten
)
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD (nu med Netto-ridser ;-(