Lave eget ikon på CD-rom...?!?
Fra : news.inet.tele.dk

Dato : 11-07-01 14:26

Kan det lade sig gøre at lave sit eget ikon på en CD?

Jeg kan fint gøre det i Windows, men det kniber lidt på en Mac

Jeg har lavet et ikon, som fungerer fint på alm. mapper, men jeg vil gerne
have det alm. CD-ikon skiftet ud med mit eget. Jeg bruger Toast 4.0 på en
G4. Det skal brændes som en iso9660 så det også kan læses på en PC.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 11-07-01 14:56

news.inet.tele.dk <flash4@it.dk> wrote:

> [...]
> have det alm. CD-ikon skiftet ud med mit eget. Jeg bruger Toast 4.0 på en
> G4. Det skal brændes som en iso9660 så det også kan læses på en PC.

Det vil fordre at du laver en mappe med et .ico ikon som du lægger de
filer du vil brænde i.

Præcist hvordan et Windows .ico sættes på en mappe er jeg ikke bekendt
med. åbn evt. en ISO/Joliet med ikon på disk på Mac og find ud af hvor
..ico'en ligger.

--
Jesper Oersted.
"Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property

Fra : news.inet.tele.dk

Dato : 11-07-01 15:20

> Det vil fordre at du laver en mappe med et .ico ikon som du lægger de
> filer du vil brænde i.

Det har jeg også prøvet, det virker kun når jeg laver en CD med formatet Mac
files and folders - desværre ikke med en iso9660

> Præcist hvordan et Windows .ico sættes på en mappe er jeg ikke bekendt
> med. åbn evt. en ISO/Joliet med ikon på disk på Mac og find ud af hvor
> .ico'en ligger.

På en Windows ligger der en .ico på CD'en og en autorun.inf fil, hvori .ico
filen er angivet.