Erfaringer med de tre små trillinger?
Fra : Ivar

Dato : 04-10-07 22:13

Bagagerummet er godt nok ikke ret stort i de tre små trillinger
(107, C1 og Aygo). Er bilen overhovedet egnet som Mors-dyt,
hvis en del af opgaven er at køre i Føtex og transportere
to til fire indkøbsposer hjem?

Der kører mange af dem. Man må gå ud fra at folk er generelt
tilfredse med dem.
Hvis du er ejer af en sådan bil, hvad synes du er det mest
irriterende?

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express? Prøv dog noget nyt !!!
MesNews er lige til at gå til.

Fra : TG

Dato : 05-10-07 06:12

On Oct 4, 10:12 pm, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:
> [...]
>
> Ivar Magnusson
>
> --
> Træt af Outlook Express? Prøv dog noget nyt !!!

Vi har en 107'er som bil nr. 2, go er i og for sig godt tilfredse med
den.

- Støjniveauet er relativt højt, hvilket gør bilen mindre egnet til
længere ture.
- Det drejer sig både om motorstøj, mest når den er "kold"
- Og om karosseri-støj, da der ikke er gjort meget ud af
støjdæmpningnen indvendig er der en del "rumlen", som forstærkes af
hårde overflader.

Når det er sagt opfylder den behovet, der kan fint være et par
indkøbsposer bag i, og et par børn på de korte ture i lokal-området.

Og så har den en fornuftig brændstof økonomi, selvom den ikke helt kan
holde 20 km/L på langturspendling. Men 18-19 km/L ved 80%
motorvejskørsel (130 km/h) er vel heller ikke dårligt

/TG

/TG

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-07 07:11

Vi har også en 107'er som bil nr. 2 og det er vi glade for.
Konen kører 4 gange i ugen 120 km og det er no problemo. Bagagerummet holder
nemt 4-5 indkøbsposer og så står de endda så tæt at de ikke vælter. Det mest
irriterende ved bagagerummet er den relativ høje læsekant og den lave
hattehylde, men det kan sagtens bruges. Vores begynder nu efter snart 6500km
at gå over 19km/l.
Hvis man synes føresædet er lidt for høj foran, så kan man vippe sædet, men
der skal lige skrues lidt. Da vi købte den, fik vi som noget af det første
at vide, at vi bare lige kunne kigge forbi (Peugeot) en dag så kunne vi
vippe sædet hvis vi ville.
Den er sjovest i byen, da den larmer lidt indendørs. En ting jeg også er
rigtig glad for, er det gode lys på bilen.
Den er nem, sjov og økonomisk (520kr om året i ejerafgift). Jeg kan godt
anbefale bilen, men prøv den først om det er noget for Jer.
Med venlig hilsen
KaK