Vinterdæk - Thansen?
Fra : Michael Pagh

Dato : 04-10-07 19:42

Daws i gruppen

Er på jagt efter vinterdæk og har fundet ud af at Thansen har gode tilbud på
kvalitets dæk.

Skal bruge dæk til en Skoda Fabia Combi 1.9 TDI, std. er 185/60/14.

Har så fundet Continental TS800 175/65/14 til 499,- pr. hjørne - men kan det
mon anbefales på en Fabia på de originale stål fælge, eller bliver dækket
for smalt?

Ellers har jeg kigget på Michelin Alpin A3 185/60/14 til 649,- pr hjørne.

Hvad ville i vælge?
Hvordan er kvaliteten af deres udstyr..? Afbalancering o.s.v.

MVH
Michael
- Sommerdæk: 215/40/17 på 8" fælge.

Fra : tp

Dato : 04-10-07 20:47

> Er på jagt efter vinterdæk og har fundet ud af at Thansen har gode tilbud
> på kvalitets dæk.
>
> Skal bruge dæk til en Skoda Fabia Combi 1.9 TDI, std. er 185/60/14.

´.....
> Hvordan er kvaliteten af deres udstyr..? Afbalancering o.s.v.

Jeg købte ved thansen sidste år da de lige havde fået anlæg til dette.
Flot. Tre vendte på en måde og en på en anden måde. Altså ind igen. Da
jeg kom hjem og satte på, var der noget galt. Kørte denne gang ned til det
lokale værksted, og de valgte at afbalancere hvorefter de kørte fint (vel at
mærke efter at thansen havde gjort dette!)

Jeg ved ikke hvad det koster til din bil, men jeg køber nye kvalitetssutter
til min dyt i år igen, og denne gang køber jeg ved reifenversand.com. Her
koster 4 x ultragrip+ incl nye stålfælge 2230dkr til min dyt. Det er dog kun
13" Den pris er konkurrencedygtig med dk priser, og så har jeg fælge
også...

Fra : Michael Pagh

Dato : 04-10-07 21:26

> [...]
> det lokale værksted, og de valgte at afbalancere hvorefter de kørte fint
> (vel at mærke efter at thansen havde gjort dette!)

Hmm, det lyder ikke ligefrem betryggende - men også derfor jeg spurgte.

> [...]
> reifenversand.com. Her koster 4 x ultragrip+ incl nye stålfælge 2230dkr
> til min dyt. Det er dog kun 13" Den pris er konkurrencedygtig med dk

Koster så ca. 3400kr med 185/60/14 Conti TS800.

Ellers må jeg have fat i Hr. Fruergaard (Staveplade?) og se hvad han kan
tilbyde.
Han har da leveret mit sommer setup i en god kvalitet til en fornuftig pris.

/Michael

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 05-10-07 07:58

Michael Pagh wrote:

> Hmm, det lyder ikke ligefrem betryggende - men også derfor jeg spurgte.

Jeg har købt dæk tre gange hos T. Hansen, uden at det har givet årsag
til problemer, men de har også strammet gevaldigt op på procedurene
de sidste år. Man skulle næsten tro de var på noget kvalitetsbonusløn.

Men det med at knolde i det, det kan de også andre steder, jeg var engang
hos Superdæk med en sporing, det lykkedes aldrig knolderen at få rattet til
at stå lige, selvom han forsøgte fire gange.

En af gangene manglede han blot at få bilen ned af liften, men så var det
middag - og jeg sad og ventede...??!!

Problemet er som der osse blev sagt, at der er én der har forstand på tingene,
men han kan ikke nå det hele, derfor henter de oftest folk med løntilskud ind.
Og der er som regel en årsag til tilskuddet.

--
Ejvind

Fra : alexbo

Dato : 04-10-07 20:32

"Michael Pagh" <pagh@it.dk> skrev

> [...]
>
> Hvad ville i vælge?
> Hvordan er kvaliteten af deres udstyr..? Afbalancering o.s.v.

I sne og sjap er de smalle Continental dæk at foretrække, de har større tryk
pr. cm2, men vi har jo ikke meget sne herhjemme, så hvis det er mest hurtig
motorvej, så ville jeg vælge Michelin.

Thansen's udstyr er på højde med alle andres, deres "problem" er manglende
erfaring hvis der er problemer, men det er heller ikke altid at de store
dækcentre er alt for dygtige.
Men de har dog som regel een mand der har forstand på tingene.

mvh
Alex Christensen

Fra : Michael Pagh

Dato : 04-10-07 21:20

> [...]
> pr. cm2, men vi har jo ikke meget sne herhjemme, så hvis det er mest
> hurtig motorvej, så ville jeg vælge Michelin.

Kører mest motorvej - ca. 200km om dagen + det løse.

> [...]
> dækcentre er alt for dygtige.
> Men de har dog som regel een mand der har forstand på tingene.

Korrekt - syntes ofte at jeg har haft problemer med afbalanceringen selvom
jeg har købt ved anderkendte kæder.

> mvh
> Alex Christensen

Mvh
Michael

Fra : alexbo

Dato : 04-10-07 21:37

"Michael Pagh" <pagh@it.dk> skrev i

> Kører mest motorvej - ca. 200km om dagen + det løse.

Der er ikke ret meget vinterkørsel på danske motorveje.
Der i det hele taget ikke meget vinterføre i Danmark, så dækvalg er en
nærmest personlig ting.
Bopæl, snerydning, distance, evt. skiferie i bil o.s.v.,

Der jo en forskel på at skulle kæmpe sig igennem uryddede biveje kl. tidligt
om morgenen,
eller trille ind til byen i myldretiden hvor 10.000 biler har kørt i
forvejen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Michael Pagh

Dato : 04-10-07 21:57

> Der jo en forskel på at skulle kæmpe sig igennem uryddede biveje kl.
> tidligt om morgenen,
> eller trille ind til byen i myldretiden hvor 10.000 biler har kørt i
> forvejen.

Hehe, ja ok. Kører i fast rute fart mellem Kolding og Århus (Højbjerg).

Men da vi fik alt det sne i Århus, var jeg så smart at køre til Silkeborg
(fra Kolding) om aftenen - sikke da en tur, og det var ikke meget bedre da
jeg skulle hjem dagen efter om formiddagen. Bundgas og så bare igennem
driverne.

Så altså, skal have det bedste jeg kan få - indenfor rimelighedens grænser.

> mvh
> Alex Christensen

/Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-10-07 05:11

Michael Pagh skriver:

> Så altså, skal have det bedste jeg kan få - indenfor rimelighedens grænser.

Køb du bare et sæt michelin'er.

Jeg købte mine hos 4x4butikken incl fælge til yderst rimelige penge.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe