Et væddemål hjælp......fotofælder
Fra : JZ

Dato : 04-10-07 18:22

Kan en "foto-fartfældevogn" måle hastighed i begge retninger
samtidig.?
Jeg mener at den normalt "KUN" måler en retning, nemlig den modkørende
trafik ( eks. mod kamera-bagruden i en VW-transporter, Mercedes Van
etc. etc.) og aldrig de bagfrakommende biler i modsatte
vejbane...............

Det gælder en kasse øl

mvh
Erik

Fra : blue

Dato : 04-10-07 18:45

"JZ" <monail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> Kan en "foto-fartfældevogn" måle hastighed i begge retninger
> samtidig.?

Nej.

http://www.politi.dk/da/borgerservice/Fardsel/hastighedskontrol_ATK/maaleudstyr_maaling/maaleudstyr.htm

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 04-10-07 18:56

On 4 Okt., 19:22, JZ <mon...@nomail.dk> wrote:
> [...]
> trafik ( eks. mod kamera-bagruden i en VW-transporter, Mercedes Van
> etc. etc.) og aldrig de bagfrakommende biler i modsatte

Nej men der er også et kamera i forruden til de biler som mangler
forreste nummerplade.

Mikael

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 04-10-07 20:22

MikLarsen@gmail.com forklarede den 04-10-2007:

> Nej men der er også et kamera i forruden til de biler som mangler
> forreste nummerplade.
>
> Mikael

Jeps, og motorsikler.
Kai

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-10-07 23:21

<MikLarsen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Nej men der er også et kamera i forruden til de biler som mangler
> forreste nummerplade.

De fotoforretninger jeg har besøg af typen ATK har godt nok ikke haft nogen
af dem.

--
Per

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-10-07 06:33

Per Henneberg Kristensen wrote:

> De fotoforretninger jeg har besøg af typen ATK har godt nok ikke haft
> nogen af dem.

En fotofældevogn er en MTK - ikke en ATK

--
vh
Torben

Fra : Leonard

Dato : 05-10-07 10:21

On Fri, 05 Oct 2007 07:33:07 +0200, Torben Scheel wrote:

> En fotofældevogn er en MTK - ikke en ATK

Så mangler jeg en forklaring på MTK?

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-10-07 10:47

Leonard wrote:

> Så mangler jeg en forklaring på MTK?

Manuel Trafik Kontrol

--
vh
Torben

Fra : Leonard

Dato : 05-10-07 10:55

On Fri, 05 Oct 2007 11:47:10 +0200, Torben Scheel wrote:

> Manuel Trafik Kontrol

Vil det så ikke passe bedre med PPM?
- Politisk PengeMaskine

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-10-07 11:21

Leonard wrote:

> Vil det så ikke passe bedre med PPM?
> - Politisk PengeMaskine

FSB
Frivillig Skatte Betaling - den laver kun penge hvis nogle absolut _vil_
betale ekstra.

--
vh
Torben

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 05-10-07 16:47

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> wrote in message

> Vil det så ikke passe bedre med PPM?
> - Politisk PengeMaskine
>
> --
> Leonard
> Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Hej Leonard.

Uanset hvad du vælger at kalde det, så giver det stadig ikke folk ret til at
overskride hastighedsgrænserne, og at overtræde Færdselsloven.
At køre for stærkt - uanset køretøj - er ikke en menneskeret; det er bare
dumt, og potentielt farligt.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - er undervejs.

Fra : Leonard

Dato : 05-10-07 17:17

On Fri, 5 Oct 2007 17:46:37 +0200, Aragorn Elessar wrote:

> [...]
> overskride hastighedsgrænserne, og at overtræde Færdselsloven.
> At køre for stærkt - uanset køretøj - er ikke en menneskeret; det er bare

Jo, jo, jeg fabulerede bare videre ud af en tangent om et øgenavn til de
populære kassevogne med rød blitz monteret.
Jeg har ikke noget personligt problem med at de er der og synes faktisk
også bedre om Torbens andet forslag, for det er helt op til
trafikanterne selv om de vil fotograferes og betale, det er kun
trafikanten selv, der kan beslutte at køre for hurtigt.

Og trafiksikkerhedsmæssigt er vi også helt enige, jeg har været på den
anden side og har lært det på den hårde måde. Det forsøger jeg efter
bedste evne at videregive, så ofte jeg kan komme til det.

http://leonard.dk/trafikinformator/

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-10-07 15:22

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i meddelelsen

> http://leonard.dk/trafikinformator/

Jeg spekulerer på om jeg nogensinde har set dig - f.eks. for et par år siden
på Kolding KTA?

Hvor i landet bor du?

--
Per

Fra : Leonard

Dato : 06-10-07 18:16

On Sat, 6 Oct 2007 16:22:04 +0200, Per Henneberg Kristensen wrote:

> Jeg spekulerer på om jeg nogensinde har set dig - f.eks. for et par år siden
> på Kolding KTA?

Næh, det har ikke været mig. De eneste foredrag jeg har holdt på baner
har været på Padborg Park. Kolding KTA har jeg aldrig været på, men jeg
havde fornøjelsen af at køre på Fredericia KTA for et par uger siden.

> Hvor i landet bor du?

Det skulle helst fremgå af hjemmesiden, men ellers er det ved Kerteminde
på Fyn.

Fra : N/A

Dato : 06-10-07 19:45

Fra : Leonard

Dato : 06-10-07 19:45

On Sat, 06 Oct 2007 20:27:47 +0200, Møller wrote:

> Hundslev, Hundslev??
>
> Er det ikke tæt på en nedlagt korn-og foderstof?
>
> Den kiggede jeg på for et år siden.

Jo, det er nærmeste nabo
Hvad skulle du med en nedlagt foderstof på Fyn?
Nu bliver den brugt til lager for diverse, lidt hundefoder og andre
ting, samt som maskinhus, kornlager og andet af en af områdets
storbønder, men det gjorde den jo også for et år siden.

Fra : N/A

Dato : 06-10-07 20:15

Fra : Leonard

Dato : 06-10-07 20:15

On Sat, 06 Oct 2007 21:01:24 +0200, Møller wrote:

> Vurdere om den kunne bruges til plastfabrik, efter "nogen" ombygning.
> Det vurderede jeg at det ikke ville være velegnet til.
> Så det slap du for, der ville eller ikke have medført nogen trafik af
> betydning, da det skulle være ikke voluminøse varer. Sprøjtestøbning.
> 15-20 ansatte. løst regnet
>
> Foderstoflager i høstsæsoner giver en del trafik hele døgnet
> Det er med tørreanlæg.

Det var da ærgerligt, selvom det ville have givet lidt mere trafik
morgen og eftermiddag af de ansatte, så er det nok ikke noget i forhold
til den trafik, der er nu af store, tunge landbrugsmaskiner og lastbiler
i forskellige størrelser. I sæsonen sover landarbejdere jo nærmest ikke,
så der er i perioder tung trafik hele døgnet.

Nå, det lever jeg med, for resten af året er der ret stille på min vej.

Fra : Brian

Dato : 05-10-07 21:04

> En fotofældevogn er en MTK - ikke en ATK

Svigerfar sidder ellers i sådan en pengemaskine et par dage om ugen, og han
kalder det da for "ATK"...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-10-07 23:20

"JZ" <monail@nomail.dk> skrev i meddelelsen

> Kan en "foto-fartfældevogn" måle hastighed i begge retninger
> samtidig.?

Ikke samtidig - det kræver formentlig blot et tryk på en knap.

--
Per