Så er der forhåbentlig snart ny bil igen..~
Fra : Hr. Jensen

Dato : 04-10-07 16:33

Jeg vil være mest tryg ved, at der holder en bil, jeg hurtigt kan
blive kørt på sygehuset i, på parkeringspladsen udenfor.

Så jeg har kig på en Mitsubishi Colt Insport 1,1.
Den skal nemlig udelukkende bruges som "indkøbsvogn" og til transport
indenfor bygrænsen og dér rækker 75 hk så rigeligt.

Først kiggede jeg på Fiat Panda Dynamic, men den er sgu lidt for smal,
dog er højden fin.
Så valget faldt altså på Mitsubishi.

Der er endda billig forsikring (2100 kr./år) og gratis vejhjælp i 3
år.

Så jeg kan blive mobil for 2600 kr./md.+ det løse. Herligt!

Og så har min mor noget at køre i, når hun skal handle ind for mig.

"Dyre varer" og "tag en taxi"...I know, men det er ikke rart at stå
med galoperende hjerte i regnvejr og vente på en taxi i 10 minutter.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 04-10-07 20:24

Hr. Jensen formulerede spørgsmålet:
> [...]
>
> "Dyre varer" og "tag en taxi"...I know, men det er ikke rart at stå
> med galoperende hjerte i regnvejr og vente på en taxi i 10 minutter.

Det lyder godt.
Har selv et transportmiddel af samme årsag, medicinske årsager.
Det giver en tryghed at kunne komme afsted, når den er gal.
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-07 05:07

Fister Løgsovs wrote:
> Det lyder godt.
> Har selv et transportmiddel af samme årsag, medicinske årsager.
> Det giver en tryghed at kunne komme afsted, når den er gal.

Jeg håber da at I begge er i stand til at føre bil på forsvarlig vis, hvis
uheldet skulle være ude? Men "galloperende hjerte" lyder da ikke videre
trafiksikkert, synes jeg. Uden dog at kende noget til jeres lidelser.

/Morten

Fra : Hr. Jensen

Dato : 05-10-07 07:39

On Fri, 5 Oct 2007 06:07:02 +0200, "Morten" <-> wrote:

>Jeg håber da at I begge er i stand til at føre bil på forsvarlig vis, hvis
>uheldet skulle være ude? Men "galloperende hjerte" lyder da ikke videre
>trafiksikkert, synes jeg. Uden dog at kende noget til jeres lidelser.

For mit vedkommende er det min mor som skal agere chauffør...
Og ja, hun er en habil chauffør, da hun har arbejdet i hjemmeplejen i
mere end 25 år uden at være involveret i ulykker.

Fra : Leonard

Dato : 05-10-07 10:25

On Fri, 05 Oct 2007 08:38:43 +0200, Hr. Jensen wrote:

> For mit vedkommende er det min mor som skal agere chauffør...

Det lyder som en god aftale.

> Og ja, hun er en habil chauffør, da hun har arbejdet i hjemmeplejen i
> mere end 25 år uden at være involveret i ulykker.

Det er dog ingen garanti for, at hun er habil ved udrykningskørsel med
eget afkom som passager, men sandsynligt bedre end at du selv fører
bilen.

Jeg ser mange hjemmeplejere lave underlige ting i trafikken, men hun er
måske ansat i en af de kommuner, der har indset, at det er billigere at
sende alle de ansatte på køreteknisk kursus hvert andet år end at betale
for knuste biler hele tiden.
Det har hjulpet på omkostninger nogle steder i landet.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 05-10-07 18:58

Morten formulerede fredag:

> [...]
> uheldet skulle være ude? Men "galloperende hjerte" lyder da ikke videre
> trafiksikkert, synes jeg. Uden dog at kende noget til jeres lidelser.

Nops, men har foreller indenfor overkommelig afstand, og en kæreste der
har 2 øser at vælge imellem, hvis det skulle være så grelt.
Kai

Fra : Hr. Jensen

Dato : 07-10-07 13:42

On Thu, 04 Oct 2007 17:33:13 +0200, Hr. Jensen <pomanden@hotmail.com>
wrote:

>Jeg vil være mest tryg ved, at der holder en bil, jeg hurtigt kan
>blive kørt på sygehuset i, på parkeringspladsen udenfor.
>
>Så jeg har kig på en Mitsubishi Colt Insport 1,1.

Nå, penge er jo ikke alt, så vi har skrottet idéen om en Colt (den er
spækket med udstyr, men er i mine øjne så ufatteligt grim), og har i
stedet sat kryds ved *tadaaaa.wav*.....en Hyundai Getz 1,5 CRDi, da
den kun koster 5.000 kr. mere end Getz 1,4i for tiden.

Og hvorfor nu det?

Jo, vi var egentligt meget glade for Getz 1,3'eren og det er god
gennemprøvet teknik uden dikkedarer, og vi kender jo forhandleren, og
det betyder også en del.

Den bliver dyrere at forsikre, og det kan virke som overkill med en
diesel til småture, men prisforskellen og det meget større
drejningsmoment gjorde nu en forskel.

Så på onsdag eller torsdag sætter min mor sin autograf på slutsedlen.

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-07 05:44

Hr. Jensen wrote:
> stedet sat kryds ved *tadaaaa.wav*.....en Hyundai Getz 1,5 CRDi, da
> den kun koster 5.000 kr. mere end Getz 1,4i for tiden.

Hvad siger forhandleren til dielsemotor kontra småture? Der har jo
tidlilgere været sat spørgsmålstegn ved levetid af en dieselmotor når den
kun bruges til småture.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 08-10-07 09:02

On Mon, 8 Oct 2007 06:43:52 +0200, "Morten" <-> wrote:

>Hvad siger forhandleren til dielsemotor kontra småture? Der har jo
>tidlilgere været sat spørgsmålstegn ved levetid af en dieselmotor når den
>kun bruges til småture.

Hvad forhandleren angår skal han levere bilen og modtage pengene, og
så er hans rolle udspillet i denne omgang. Hvad jeg gør med bilen og
hvor korte ture jeg kører i den, kan jeg ikke se skulle rage ham på
nogen måde.
Der er 3 års garanti med ubegrænset km-tal (dermed heller ingen nedre
grænse = ingen restriktioner for korte ture).

Fra : Hr. Jensen

Dato : 11-10-07 16:19

wrote:

> [...]
>Den skal nemlig udelukkende bruges som "indkøbsvogn" og til transport
>indenfor bygrænsen og dér rækker 75 hk så rigeligt.

Nå, op i måsen med det, vi lever jo kun én gang, så valget blev en
Mitsubishi Lancer 1,6 Station Wagon Invite....indtil videre.
*he he he*

Eneste alternativer skulle lige være Chevrolet Nubira 1,6 SX St.c.
eller Chevrolet Tacuma 1,6....og i det selskab er Lanceren nok den
bedste, oder was?

Fra : Hr. Jensen

Dato : 15-10-07 15:02

wrote:

>Jeg vil være mest tryg ved, at der holder en bil, jeg hurtigt kan
>blive kørt på sygehuset i, på parkeringspladsen udenfor.

Så blev der handlet bil, og på onsdag kan min mor hente vores
fabriksnye Hyundai Matrix 1,6 på hvide plader.
Og min mor fik uden problemer pruttet forhandleren "ned" i pris.
D.v.s. at vi får den til 175.000 kr på gaden.

Officielt bliver det hendes, men jeg betaler i realiteten 60% af
udgifterne, så jeg er skam med.