Ny Citroën
Fra : Jørn Ibsen

Dato : 03-10-07 21:44

Nu bliver jeg sikkert mobbet af en masse, men jeg har altså for tredie
gang været ude og købe mig en splinterny Citroën. Først var det en
Xsara 2.0, så en C5 2.0 HDI, og nu en Grand C4 Picasso 1.6 HDI med 7
sæder og E6G.

Og det er simpelthen bare køreglæde så det batter....

Trods den lille motor er der et forrygende optræk, selv når alle 5
børn er med. Den ligger fint på vejen, og udsynet tager næsten vejret
fra én pga den kæmpe forrude. Gearet skal man nok vænne sig til, men
det tog mig dog kun ca. 8 sekunder. Af en vogn på næsten 1.700 kg at
være forekommer den utroligt let. Økonomien er helt fin - hidtil min.
15 km/l diesel. Og for pokker, der er plads i den dyt. Sjovt nok er
den lidt kortere end C5'eren, og har ca. samme bredde.

Det tog selvfølgelig kun 1 dag, så havde en natlig forbipasserende
moret sig med at sparke sidespejlet i stykker (foruden også et par af
nabobilernes sidespejle), men det tager nu ikke glæden fra mig.

Herfra en varm anbefaling til børnerige familier!

JIB

Fra : Leonard

Dato : 03-10-07 21:51

On 03 Oct 2007 20:44:23 GMT, Jørn Ibsen wrote:

Ja nogne skal jo være glade for franske biler eller svar det da en ren
jammer.
Tillykke med den og god fornøjelse med den

> Det tog selvfølgelig kun 1 dag, så havde en natlig forbipasserende
> moret sig med at sparke sidespejlet i stykker (foruden også et par af
> nabobilernes sidespejle), men det tager nu ikke glæden fra mig.

Det er bare så irriterende, at andre folk ikke kan opdrage deres unger
ordentligt, men jeg glædes over at de sjældent kommer helt herude på
landet og når de gør, så er de for trætte til at ødelægge ret meget.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Anders Majland

Dato : 03-10-07 22:01

> ... så en C5 2.0 HDI, og nu en Grand C4 Picasso 1.6 HDI med 7
> sæder og E6G.

Tillykke med den - vi overvejede den også inden vi købte en c5 1,6hdi -
desværre med manuelt gear. Det eletroniske sektrins er ellers rigtigt
lækkert og den kombination du har valgt også den mest økonomiske G.C4

> Og det er simpelthen bare køreglæde så det batter....

Jeg syntes at den "vugger lidt rigeligt" - i mangel af en bedre beskrivelse.
Der kan jeg bedre lide c5'en...

> Trods den lille motor er der et forrygende optræk, selv når alle 5
> børn er med.

Ja så er i jo også vokset ud af c5'en - Vi er kun 4 (alt i alt)

Fra : Per Tolbøll

Dato : 04-10-07 14:58

Jørn Ibsen (slet 8M42N) skrev:

> Herfra en varm anbefaling til børnerige familier!
>
> JIB

Tillykke - tillykke !
Jeg har hørt præcis det samme fra en fem-barnskollega (der så af
økonimiske grunde endte med en let brugt 406 stationcar, men det er en
helt anden historie).

- Og så velkommen i De Mobbedes Klub - jeg henter en spritny og knaldrød
C1'er i morgen !

----
/Per

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 04-10-07 15:13

Per Tolbøll wrote:

> - Og så velkommen i De Mobbedes Klub - jeg henter en spritny og
> knaldrød C1'er i morgen !

Vi er jo nogen, der kan tage det, er vi

Som ovenfor nævnt har jeg netop skrevet slutseddel på en ny C3.

Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-07 15:25

"Per Tolbøll" <per.tolboll@kolibrinet.dk> skrev i en meddelelse

> - Og så velkommen i De Mobbedes Klub - jeg henter en spritny og knaldrød
> C1'er i morgen !

Hvordan tør i ?
Jeg mener - hvis det er driftsikkerheden eller ??
Specielt C5 har jeg hørt grimme historier om.
Er det bare svada'er ??
Men tillykke..

Gad godt hente en ny bil, som
heller ikke har rust...

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 04-10-07 21:05

eque <n/a> skrev:

>Hvordan tør i ?
>Jeg mener - hvis det er
>driftsikkerheden eller ??
>Specielt C5 har jeg hørt grimme
>historier om.
>Er det bare svada'er ??
>Men tillykke..

Tak!
Som sagt er det min 3. Citroën, og jeg har ikke haft
nævneværdige driftsproblemer. En enkelt fejl som blev udbedret
gratis under garantien har været det hele.

Og netop C5 havde jeg akkurat købt, da jeg opdagede at den var
topscorer på mandagsbil.dk - sjovt nok med nogle få typiske
fejl. Og min har fungeret perfekt, bortset fra en rudemotor som
blev syg efter 5 år.

>Gad godt hente en ny bil, som
>heller ikke har rust...

Ja. Det er sgu bare lykken. Og duften af ny bil burde hældes på
flasker!

Vh. JIB

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 04-10-07 21:32

Jørn Ibsen <j.ibsen@AIKFGiteration.dk> (slet AIKFG) writes:

> Ja. Det er sgu bare lykken. Og duften af ny bil burde hældes på
> flasker!

Der er den jo lige kommet fra!

(Og Toyota må for min skyld godt beholde deres. Yaris'en er så småt
ved at have dampet af efter halvandet år.)

Fra : Anders Majland

Dato : 04-10-07 21:30

> Specielt C5 har jeg hørt grimme historier om.
> Er det bare svada'er ??

De første årgang var plaget er uhyggeligt mange fejl - det er der ikke tvivl
om. Langt de fleste var irriterende småting som for det fleste blev løst hen
ad vejen.

Fra 2005 og frem skulle de have fået styr på langt det meste - men der er da
stadig biler med fejl og deciderede mandagsudgaver ...

> Hvordan tør i ?

Ja risikoen er sikkert større end på en avensis - men den er også væsenligt
dyrere i indkøb. Og selvom både værditab (i procent) og service (i kroner)
nok er højere end for en toyata så tror jeg at totaløkonomien falder ud til
c5'ens fordel - Men det ved jeg reelt ikke før jeg sælger den igen ... På
"Bilbasens - Popularitet hos brugerne" står den temmeligt højt,
brugtpriserne er temmeligt høje (så vi købte en ny) og her
http://www.billeasing.dk/tabpåbil.htm står den med 3 korteste lagertid ved
brugtsalg.

Men afgiftslettelsen i foråret gav et pænt nedslag på den så hvis jeg sælger
nu vil det give et ekstra tab ...

Mazda 626 GT 2.0i (2000)
Mazda 626 family GLX 2,2i (2000-2004)
Skoda Fabia Kombi 1,2 (2004-2007) <<< Var simpelthen for lille, specielt
bagsæde og bagagerum
Citroen C5 1,6 HDI Weekend Elegance (2007-)

Fra : madsen@rougsoes.net

Dato : 04-10-07 15:17

Skal meldes ind i De Mobbedes Klub.

Har 1 C3 1,4 Diesel 12/2002 og 1 Xantia 1.8 10/1993 benzin.

Michael

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-07 15:30

<madsen@rougsoes.net> skrev i en meddelelse
> Skal meldes ind i De Mobbedes Klub.
>
> Har 1 C3 1,4 Diesel 12/2002 og 1 Xantia 1.8 10/1993 benzin.
>
> Michael

Har nogle franske bagateller i køkkenskabet.

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 04-10-07 21:12

Bør måske lige tilføje, at da jeg skulle sælge den brugte C5
burde jeg ifølge bilpriser.dk få 170.000 penge hos en forhandler
ved køb af ny. Og jeg er en doven karl, som ikke gider besværet
med at sælge privat.

Citroën på Amager tilbød mig 130.000, selvom jeg ytrede ønske om
at investere 350.000 kr i en spritny dyt. Sælgeren ævlede om en
masse brugte udlejnings-C5'er, der netop var kommet og havde
mættet markedet.

Citroënhuset i Sydhavnen tilbød omgående 165.000, og inden jeg
fik set mig om med rabatter og vinterdæk og alt det der var jeg
oppe i at få 174.000 for C5'eren.

Gæt hvor jeg købte den nye! Pænt stor forskel, ik'?

JIB

Fra : Anders Majland

Dato : 05-10-07 08:40

> [...]
> at investere 350.000 kr i en spritny dyt. Sælgeren ævlede om en
> masse brugte udlejnings-C5'er, der netop var kommet og havde

Går den så går den ....
Ser man her http://www.billeasing.dk/tabpåbil.htm så er det ikke lige den
bil der samler mest støv i udstillingen.

> Citroënhuset i Sydhavnen tilbød omgående 165.000, og inden jeg
> fik set mig om med rabatter og vinterdæk og alt det der var jeg
> oppe i at få 174.000 for C5'eren.

Altså 174000 i forhold til listeprisen på en ny C5 ?

/A

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 05-10-07 11:47

Anders Majland <See.Signature@Address.invalid> skrev:

>Altså 174000 i forhold til
>listeprisen på en ny C5 ?

Ja, en 2002 C5 2.0 HDI 75.000 km med baksensor.

Vh. JIB