Mindre områder med rust
Fra : J.K.Arning

Dato : 03-10-07 17:09

Jeg har den her årgang 96 Polo der har nogle, indtil videre, "kosmetiske"
rust problemer, et par områder på størrelse med maks en 5 krone. Rusten har
ikke sat sig for alvor endnu men noget skal der gøres.

Den 1. mulighed er at gå igang med at slibe ned, grunde, lakere og polere.
Det har jeg ikke tid til nu.

Den 2. mulighed er at få nogle til at gøre det.
Det har jeg ikke råd til nu.

Og den 3. mulighed?

Kan jeg gøre noget der forsegler problemet indtil sommeren og det gode vejr
kommer?

MVH

Jesper

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-10-07 14:45

J.K.Arning wrote:

> Kan jeg gøre noget der forsegler problemet indtil sommeren og det gode vejr
> kommer?

Du kan jo forsøge dig med rustomdanner (eller earl gray med masser af
garvesyre og hælde en blymønje over - men mon ikke den synlige rust
er dit mindste problem?

--
vh
Torben

Fra : J.K.Arning

Dato : 04-10-07 21:49

On Thu, 04 Oct 2007 15:44:34 +0200, Torben Scheel wrote:

> Du kan jo forsøge dig med rustomdanner (eller earl gray med masser af
> garvesyre og hælde en blymønje over - men mon ikke den synlige rust
> er dit mindste problem?

Nej bilen er generelt i god stand, der er tale om lakskader som den
tidligere ejer har lappet på uden at få det gjort ordentligt.

Rusten er ved at få fat i pladerne men der er langt fra tale om
gennemtæring.

Fra : F.Larsen

Dato : 03-10-07 20:47

"J.K.Arning" <spam@arning.dk> wrote in message

> Kan jeg gøre noget der forsegler problemet indtil sommeren og det gode
> vejr
> kommer?

Nok svært ... nu skriver du ikke hvor der er rust .... men hvis det er på
overfalden hvor bilen er lakeret er det min erfaring at det kommer indefra.
Du kan måske hæmme rustudviklingen ved at sprøjte noget rustbeskyttelse ind
bagfra hvis du kan komme til ...

--
Flemming