|
| Køre for stærkt, forlængelse af Folmers in~ Fra : Bjarne |
Dato : 03-10-07 11:22 |
|
Hvis man nu kommer til et sted hvor der er et 50km/t skilt og 10 m efter er
et kamera, så kører man jo i realiten for stærkt, men man kan jo også være i
den situation at man rent faktisk var under nedbremsning og intentionen var
at man ville ramme de 50km/t, men først gjorde det på d. 15. meter. Der
burde være 2 kameraer til at validere med et par meters afstand.
Så er vi vel enige om man har kørt for stærkt, umiddelbart efter skiltet?
Men hvad så når man kommer ud af byen igen, kører man så for langsomt hvis
man gasser op direkte efter 80km/t skiltet eller skal man være oppe på
80km/t når man rammer passerer skiltet?
Hvad står der egentlig direkte i lovgivningen om dette?
Ja, jeg ved godt det er lomme-filosofi, men hvad er holdningen egentlig til
dette?
mvh
Bjarne
| |
Kim Frederiksen (03-10-2007)
| Kommentar Fra : Kim Frederiksen |
Dato : 03-10-07 11:27 |
|
Bjarne wrote:
> Hvis man nu kommer til et sted hvor der er et 50km/t skilt og 10 m
> efter er et kamera, så kører man jo i realiten for stærkt, men man
> kan jo også være i den situation at man rent faktisk var under
> nedbremsning og intentionen var at man ville ramme de 50km/t, men
> først gjorde det på d. 15. meter. Der burde være 2 kameraer til at
> validere med et par meters afstand.
Du må ikke køre mere end 50 km/t i en 50km zone. Uanset hvad undskyldningen
måtte være.
> Så er vi vel enige om man har kørt for stærkt, umiddelbart efter
> skiltet?
Ja
>
> Men hvad så når man kommer ud af byen igen, kører man så for langsomt
> hvis man gasser op direkte efter 80km/t skiltet eller skal man være
> oppe på 80km/t når man rammer passerer skiltet?
>
Du må først accelerere efter skiltet. Man må aldrig overskride
hastighedsbegrænsningen. Jeg er dog ikke sikker på reglerne omkring privat
udrykning.
>
> Hvad står der egentlig direkte i lovgivningen om dette?
>
Aner det ikke, men jeg tvivler på der står noget.
> Ja, jeg ved godt det er lomme-filosofi, men hvad er holdningen
> egentlig til dette?
Min holdning er at det i praksis, som oftest, er ligegyldigt om man
accelererer lige før eller efter skiltet... bortset fra hvis der holder en
fotovogn, hvilket de ynder at gøre. Jo mindre praktisk betydning en
hastighedsoverskridelse har på et givent sted, jo større er chancen for at
en fotovogn har valgt netop dette sted.
--
mvh.
Kim Frederiksen
Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)
| |
Jacob Ask (03-10-2007)
| Kommentar Fra : Jacob Ask |
Dato : 03-10-07 11:28 |
|
Bjarne wrote:
> Hvis man nu kommer til et sted hvor der er et 50km/t skilt og 10 m efter er
> et kamera, så kører man jo i realiten for stærkt, men man kan jo også være i
> den situation at man rent faktisk var under nedbremsning og intentionen var
> at man ville ramme de 50km/t, men først gjorde det på d. 15. meter. Der
> burde være 2 kameraer til at validere med et par meters afstand.
>
> mvh
> Bjarne
>
Den er vel ikke længere end at skiltet angiver den max tilladte
hastighed, og derved er der jo faktisk svaret på begge tilfælde.
Ved 50 skiltet skal du være nede på 50 når du krydser, og ved 80 skiltet
må du først accelerere op når du krydser.
Mvh
Jacob ask
| |
Christian B. Andrese~ (03-10-2007)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 03-10-07 11:34 |
|
On 3 Okt., 12:22, "Bjarne" <vesterp...@gmail.com> wrote:
> Hvis man nu kommer til et sted hvor der er et 50km/t skilt og 10 m efter er
> et kamera, så kører man jo i realiten for stærkt, men man kan jo også være i
> den situation at man rent faktisk var under nedbremsning og intentionen var
> at man ville ramme de 50km/t, men først gjorde det på d. 15. meter. Der
> burde være 2 kameraer til at validere med et par meters afstand.
>
> Så er vi vel enige om man har kørt for stærkt, umiddelbart efter skiltet?
>
> Men hvad så når man kommer ud af byen igen, kører man så for langsomt hvis
> man gasser op direkte efter 80km/t skiltet eller skal man være oppe på
> 80km/t når man rammer passerer skiltet?
Hvis du spørge om dette kunne man passende spørge: Har du kørekort ?
--
Christian...... http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og
en fræser til at sætte bagefter traktoren.
Helst max. 50 km fra Randers.
| |
Bjarne (03-10-2007)
| Kommentar Fra : Bjarne |
Dato : 03-10-07 12:03 |
|
> Hvis du spørge om dette kunne man passende spørge: Har du kørekort ?
Jeps; B-C-D-E....
Kørekort eller ikke, må man ikke i din verden være sjov og lomme filosofisk,
eller forstår du det ikke helt?
mvh
Bjarne
| |
Folmer Rasmussen (03-10-2007)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 03-10-07 11:35 |
|
On Wed, 3 Oct 2007 12:22:18 +0200, "Bjarne" <vesterport@gmail.com>
wrote:
>Hvis man nu kommer til et sted hvor der er et 50km/t skilt og 10 m efter er
>et kamera, så kører man jo i realiten for stærkt, men man kan jo også være i
>den situation at man rent faktisk var under nedbremsning og intentionen var
>at man ville ramme de 50km/t, men først gjorde det på d. 15. meter. Der
>burde være 2 kameraer til at validere med et par meters afstand.
>--
Næh, restriktionen gælder fra skiltets placering, og det er vel Ok.
>--
>Så er vi vel enige om man har kørt for stærkt, umiddelbart efter skiltet?
>--
Ja.
>--
>Men hvad så når man kommer ud af byen igen, kører man så for langsomt hvis
>man gasser op direkte efter 80km/t skiltet eller skal man være oppe på
>80km/t når man rammer passerer skiltet?
>--
Det er vel samme situation, hvad enten der står 50 eller 80 på
skiltet?
>--
>Hvad står der egentlig direkte i lovgivningen om dette?
>--
Jeg véd det ikke, men jeg går ud fra at begrænsningerne gælder fra
skiltets placering, og at ophævelsen er det samme.
>--
>Ja, jeg ved godt det er lomme-filosofi, men hvad er holdningen egentlig til
>dette?
>--
Som du kan forstå af min tråd, så troede jeg at jeg kunne spare et par
gearskift på den tid af natten, men det blev ikke nogen besparelse.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Per Henneberg Kriste~ (03-10-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 03-10-07 11:41 |
|
"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:47036ccf$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvis man nu kommer til et sted hvor der er et 50km/t skilt og 10 m efter
> er et kamera, så kører man jo i realiten for stærkt, men man kan jo også
> være i den situation at man rent faktisk var under nedbremsning og
> intentionen var at man ville ramme de 50km/t, men først gjorde det på d.
> 15. meter. Der burde være 2 kameraer til at validere med et par meters
> afstand.
>
> Så er vi vel enige om man har kørt for stærkt, umiddelbart efter skiltet?
>
> Men hvad så når man kommer ud af byen igen, kører man så for langsomt hvis
> man gasser op direkte efter 80km/t skiltet eller skal man være oppe på
> 80km/t når man rammer passerer skiltet?
>
>
> Hvad står der egentlig direkte i lovgivningen om dette?
>
> Ja, jeg ved godt det er lomme-filosofi, men hvad er holdningen egentlig
> til dette?
Holdningen i Tyskland er at målinger 150 meter efter et
hastighedsbegrænsende skilt bliver afvist af retten.
Historien jeg læste dengang - det er mindre end et år siden - fortalte ikke
noget om det andet spørgsmål du rejser.
--
Per
| |
Christian B. Andrese~ (03-10-2007)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 03-10-07 12:32 |
|
On 3 Okt., 13:02, "Bjarne" <vesterp...@gmail.com> wrote:
> > Hvis du spørge om dette kunne man passende spørge: Har du kørekort ?
>
> Jeps; B-C-D-E....
> Kørekort eller ikke, må man ikke i din verden være sjov og lomme filosofisk,
> eller forstår du det ikke helt?
Det må man gerne, men ironi tager sig ikke ret godt ud på skrift
uden , og reglerne lader sig sjældent bøje efter humør.
--
Christian...... http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og
en fræser til at sætte bagefter traktoren.
Helst max. 50 km fra Randers.
| |
Bjarne (03-10-2007)
| Kommentar Fra : Bjarne |
Dato : 03-10-07 13:32 |
|
Det må man gerne, men ironi tager sig ikke ret godt ud på skrift
uden , og reglerne lader sig sjældent bøje efter humør.
Hehehe nej, det har du så fuldstændigt ret i
mvh
Bjarne
| |
|
|