Ny bilvarmer, hvilken?
Fra : Carl Dragert

Dato : 02-10-07 21:22

Hej
Jeg har købt en Volvo S60 (bensin) fra 2003, og skal have monteret en
bilvarmer i den.

Hvilken model er bedst?
Man kan få betjening vha. SMS, lyder smart - nogen som har erfaring?
Er der en montør i Storkøbenhavns området, som kan anbefales?

/Carl

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-07 13:20

>Hvilken model er bedst?

Webasto uden tvivl.

>Man kan få betjening vha. SMS, lyder smart - nogen som har erfaring?

Ja - virker dejligt perfekt. Så dejligt og perfekt, at jeg ikke helt
forstår dem som vælger en alm. remote som koster det samme. Det må
være pga. uvidenhed omkring gsm-modulet for andet kan jeg ikke lige
se.

>Er der en montør i Storkøbenhavns området, som kan anbefales?

Pas.. er fra Kolding :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Carl Dragert

Dato : 03-10-07 16:47

On 3 Okt., 14:20, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
wrote:

> [...]
> forstår dem som vælger en alm. remote som koster det samme. Det må
> være pga. uvidenhed omkring gsm-modulet for andet kan jeg ikke lige

Var hos en forhandler / montør i dag.
Det bliver nok en Webasto Termotop C, med alm. ur + sms modul
/Carl

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-07 16:57

>Var hos en forhandler / montør i dag.
>Det bliver nok en Webasto Termotop C, med alm. ur + sms modul

Godt valg. Ihvertfald lad være med, at vælge E-modellen. Min montør
mener den er for lille næsten uanset hvad bil.

Du kan programmere fyret fra mobilen - ihvertfald med vores GSM modul
som dog ikke er fra Webasto selv, men bedre og billigere.

Sikker på du har brug for et ur i bilen?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Davidsen

Dato : 03-10-07 18:49

"Carl Dragert" <carl.dragert@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Hvad koster sådan en fætter? ..og monteringen?

Håber snart at skulle finde på noget lignende i en V70

Mvh
Davidsen

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-07 20:01

"Davidsen" <davidsen@DELETEtdcspace.dk> wrote in message

> Hvad koster sådan en fætter? ..og monteringen?
>
> Håber snart at skulle finde på noget lignende i en V70
>
> Mvh
> Davidsen
En V70er har mig bekendt indbygget en varmer fra begyndelsen, men den er
ikke altid "aktiveret". Snak lige med en Volvo kyndig først. Og da S60eren
er sedan udgaven af S70eren ville jeg da lige tjekke om ikke der også i den
sidder en varmer og keder sig.

K.T. Autoservice i Kastrup (www.autocenter.dk) har monteret Webasto i mange
år, og han skilter åbent med sine priser. Til Carls S60 koster den (Thermo
Top C) med standard betjening 12.800 monteret. Jeg har bestilt tid til en
Webasto med fjernbetjening til fruens P307 til 13.765.

Blev det den røde, Carl?

Ulrik

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-07 20:04

"Ulrik Friis" <ufj(snabela)get2net.dk> wrote in message

> [...]
> (Thermo Top C) med standard betjening 12.800 monteret. Jeg har bestilt tid
> til en Webasto med fjernbetjening til fruens P307 til 13.765.

og det er incl. moms

Ulrik

Fra : Davidsen

Dato : 03-10-07 20:37

"Ulrik Friis" <ufj(snabela)get2net.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> (Thermo Top C) med standard betjening 12.800 monteret. Jeg har bestilt tid
> til en Webasto med fjernbetjening til fruens P307 til 13.765.

OK, tak for info.
Bilen skal købes i Sverige, så jeg satser selvfølgelig på at finde en, der
allerede har varmer monteret.
Med de priser på eftermontering kan det vist godt betale sig.

Mvh
Davidsen

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-07 21:09

> [...]
> allerede har varmer monteret.
> Med de priser på eftermontering kan det vist godt betale sig.

Rygterne siger, at alle V70ere solgt nord for Stockholm har varmere
monteret. Jeg har ud af øjenkrogen set en pris på ca. 5.000 for at få den
aktiveret i kørecomputeren.

Iøvrigt skal sådan en sag motioneres mindst en gang om ugen året rundt.

Ulrik

Fra : Henrik B.

Dato : 07-10-07 15:05

> [...]
> aktiveret i kørecomputeren.
>
> Iøvrigt skal sådan en sag motioneres mindst en gang om ugen året rundt.

Det gjorde jeg så ikke, i sommerhalvåret, på min tidligere bil, med Webasto.
Og det gav ingen probs. Til trods for, at anlægget var 11 - 13 år gammelt.

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : Brian Sørup

Dato : 04-10-07 16:05

"Davidsen" <davidsen@DELETEtdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> allerede har varmer monteret.
> Med de priser på eftermontering kan det vist godt betale sig.

Ikke for at blande mig (det gør jeg vist alligevel..), men hvis du
kigger efter brugte V70'ere er de som regel billigere i Tyskland end i
Sverige. Der stod ihvertfald en svensker på spring for at købe min, hvis
ikke jeg snuppede den.....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Davidsen

Dato : 04-10-07 19:36

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> kigger efter brugte V70'ere er de som regel billigere i Tyskland end i
> Sverige. Der stod ihvertfald en svensker på spring for at købe min, hvis

Flytter til Malmö i november, og orker ikke at rode med importbiler,
samtidig med alt det andet, der skal ordnes. Derfor bliver det en svensk.
Men tak for "indblandingen" - det er altid godt med gode råd.

Mvh
Davidsen

Fra : Brian Sørup

Dato : 04-10-07 19:40

> [...]
svensk.
> Men tak for "indblandingen" - det er altid godt med gode råd.

Okay, det var rart at have muligheden for at flytte i skattely
"hinsidan", men der er endnu ikke bygget en bro fra Fr.Havn til
Göteborg.
Det må da være et godt prestige-projekt for den næste trafikminister...

--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Carl Dragert

Dato : 03-10-07 19:54

On 3 Okt., 17:56, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
wrote:
> [...]
> som dog ikke er fra Webasto selv, men bedre og billigere.
>
> Sikker på du har brug for et ur i bilen?

Webasto Termocall Standard kan kun sætte on off og 30-120 min. Hvis
jeg kun har den skal jeg altid huske at tænde for varmen ca. en halv
time før jeg skal køre. Med et ur i bilen kan jeg sætte forventet tid,
og så tænde/slukke med sms hvis tiden ikke holder. (Det er i hvert
fald det jeg håber at kunne).

Hvad er det for et gsm modul du har?

/Carl

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-07 20:13

>Hvad er det for et gsm modul du har?

Jeg kan ikke huske det, men jeg kan finde ud af det - men først i
morgen. Det hele ligger ude i garagen og venter på ny bil

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Carl Dragert

Dato : 03-10-07 19:57

On 3 Okt., 19:49, "Davidsen" <david...@DELETEtdcspace.dk> wrote:

> Hvad koster sådan en fætter? ..og monteringen?
>
> Håber snart at skulle finde på noget lignende i en V70

Termo Top C 4878,-
Klimaanlæg 799,-
Et eller andet 150,-
Termo Call St. 3348,-
Kabine ur 525,-
Montering 4840,-

+moms

Fra : KASO

Dato : 03-10-07 21:15

"Carl Dragert" <carl.dragert@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

http://www.kjoeller.com/bilvarmere.htm

Nok en af de ældste i branchen - meget proffessionelle og fin service! De
monterer for mange autoriserede forhandlere i hovedstadsområdet.

Om du vælger Webasto eller Eberspächer kommer ud på ét. Jeg har nu i snart 2
år kørt med en Eberspächer monteret af ovenstående. Det har fungeret
perfekt - bortset fra en enkelt gang, hvor min fjernbetjening ikke
reagerede. Jeg ringede - og blev opfordret til at kigge forbi, hvor de løste
det øjeblikkelig.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-10-07 05:05

>Om du vælger Webasto eller Eberspächer kommer ud på ét.

Ikke helt... Eberspächer støjer ca. dobbelt så meget som et Webasto..
og det er alligevel en del :-/

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : KASO

Dato : 04-10-07 19:38

> Ikke helt... Eberspächer støjer ca. dobbelt så meget som et Webasto..
> og det er alligevel en del :-/

Jeg ved ikke, om den siger mere eller mindre - jeg kan alligevel ikke høre
om det kører inde i bilen. Udenfor kan man da godt høre, at det brummer -
men "støjer" - næh - ikke voldsomt (men måske mere end Webasto - jeg har
ikke hørt Webasto'en). Det er dog intet, jeg ville vælge udfra.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-10-07 19:44

>Jeg ved ikke, om den siger mere eller mindre - jeg kan alligevel ikke høre
>om det kører inde i bilen.

Du sidder vel heller ikke inde i bilen og venter på den bliver varm?

>Udenfor kan man da godt høre, at det brummer -
>men "støjer" - næh - ikke voldsomt (men måske mere end Webasto - jeg har
>ikke hørt Webasto'en). Det er dog intet, jeg ville vælge udfra.

Hvis du har hørt et Webasto ved siden af så ville det være noget du
ville vælge udfra... Et Webasto er direkte lydløst ved siden af.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : KASO

Dato : 05-10-07 17:34

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Du sidder vel heller ikke inde i bilen og venter på den bliver varm?

Næh - men jeg kan heller ikke høre den inde i huset, når bilen står i
carporten. Men det sker da, at jeg bruger motorvarmeren som tilskudsvarmer,
hvis jeg ikke har nået at starte den i tide.

> Hvis du har hørt et Webasto ved siden af så ville det være noget du
> ville vælge udfra... Et Webasto er direkte lydløst ved siden af.

Næh - for jeg har intet problem nu - så jeg ville ikke opleve en
forbedring....

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-10-07 19:34

>Næh - men jeg kan heller ikke høre den inde i huset, når bilen står i
>carporten. Men det sker da, at jeg bruger motorvarmeren som tilskudsvarmer,
>hvis jeg ikke har nået at starte den i tide.

Okay.

>Næh - for jeg har intet problem nu - så jeg ville ikke opleve en
>forbedring....

Okay ;)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Carl Dragert

Dato : 03-10-07 21:55

On 3 Okt., 21:01, "Ulrik Friis" <ufj(snabela)get2net.dk> wrote:
> [...]
> Top C) med standard betjening 12.800 monteret. Jeg har bestilt tid til en
> Webasto med fjernbetjening til fruens P307 til 13.765.

Jeg kigger efter en "sovende" varmer, men tror ikke jeg er heldig - så
må den tidligere ejer have kørt i fire år uden at vide det
Besøger K.T. en af dagene (der ser ikke ud til at være stor forskel i
prisen).

Det blev en sort 2003 model med 170 hk fuld udstyret 218.000 km -
200.000 kr.
Perfekt servicebog, Lige stort service. Gummi i ophæng er lige
skiftet.
Den ligner en ny overalt, og kører som en drøm
/Carl

Fra : Carl Dragert

Dato : 04-10-07 10:52

On 4 Okt., 06:05, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
wrote:

> Ikke helt... Eberspächer støjer ca. dobbelt så meget som et Webasto...
> og det er alligevel en del :-/
>
> --
> Martin Johansen [6000]http://tuxx.dk

Jeg smutter ud og taler med Kjøller på mandag.
Lydniveau er helt sikkert også en betydende faktor.
/Carl

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-10-07 13:21

On Thu, 04 Oct 2007 02:52:25 -0700, Carl Dragert
<carl.dragert@gmail.com> wrote:

>Jeg smutter ud og taler med Kjøller på mandag.
>Lydniveau er helt sikkert også en betydende faktor.

Sådan en vintermorgen hvor naboen sover når man selv skal afsted
betyder det alligevel noget. Eller i midtbyen så folk ikke tror bilen
fejler noget.

Jeg hørte et moderne Eberspächer ved siden af et Webasto.. jeg kunne
slet ikke høre Webastoen når den anden stod tændt.. det var helt sygt
som den "susede" i forhold til.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 04-10-07 16:07

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg hørte et moderne Eberspächer ved siden af et Webasto.. jeg kunne
> slet ikke høre Webastoen når den anden stod tændt.. det var helt sygt
> som den "susede" i forhold til.

Hmm... mon ikke det bare er fordi Eberspächeren yder tilsvarende mere,
så? :)

-Thomas, som har 2 stks Eberspächer fyr :)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-10-07 16:05

>Hmm... mon ikke det bare er fordi Eberspächeren yder tilsvarende mere,
>så? :)

Næh ca samme effekt ;)

--
Martin Johansen [6000]