FF 2.0.0.7 og Aut.
Fra : Finn

Dato : 11-10-07 18:53

Hej NG,

Konstaterede efter opdadatering til 2.0.0.7, at der ved kontakt til
netbank pludselig vises hængelås med rød streg (ingen Aut.).

Fuskede lidt rundt for at luske mere ud af den ændring, og det viste
sig, at hvis jeg udfører en refresh af siden, så aktiveres Aut.
helt normalt... ?

Efter at have testet flere sider, ser det ud til, at Aut. kan aktiveres
med refresh for de fleste sider... men det er jo noget rod !

Har andre konstateret samme mærkværdighed ?

FF har været brugt lige siden 0.9x version og uden et eneste problem mod
netbank og øvrige sider.

Tilfældig test mod flere sider (htpps) viste intet unormalt, hvilket kan
antyde en ændring hos netbank - vil lige checke her, før jeg går i
flæsket på dem.

Venlig hilsen
Finn

Fra : Bo Simonsen

Dato : 13-10-07 23:55

On 2007-10-11, Finn <invalid@er.invalid> wrote:

| Konstaterede efter opdadatering til 2.0.0.7, at der ved kontakt til
| netbank pludselig vises hængelås med rød streg (ingen Aut.).

Hvilken netbank?

Det burde betyde der er inkluderet billeder e.l. der ikke hentes vh.a.
HTTPS.

I "Page Info" under "Links" bør du kunne finde synderen.

| Tilfældig test mod flere sider (htpps) viste intet unormalt, hvilket kan
| antyde en ændring hos netbank - vil lige checke her, før jeg går i
| flæsket på dem.

Jeg gætter på andre browsers ikke laver det check så først ved den nye
Firefox man opdager det.

Men ja det er et problem hos netbanken.

--
Bo Simonsen | http://bo.geekworld.dk
Datamatiker, B.Sc, stud.scient | bo@geekworld.dk

Fra : Finn

Dato : 15-10-07 15:50

Hej Bo,

Bo Simonsen wrote:

> Hvilken netbank?

BEC

> Det burde betyde der er inkluderet billeder e.l. der ikke hentes vh.a.
> HTTPS.
>
> I "Page Info" under "Links" bør du kunne finde synderen.

Har kikket, men synderen kan ikke direkte ses... måske data, der hentes
via javascript. Sun har til for kort tid siden opdateret deres Java til
ver. 1.6.0_03... så vi kan have en kombination af tilfældigheder, der
viser sig ifm. FF seneste version ?

> Jeg gætter på andre browsers ikke laver det check så først ved den nye
> Firefox man opdager det.
>
> Men ja det er et problem hos netbanken.

Du har sikkeret ret Bo, så jeg kontakter BEC. Da de (også) i ren
dovenskab har hang til IE, skal der bokses lidt for at vække dem

Venlig hilsen
Finn