Gud i Gørløse
Fra : jørgen

Dato : 03-10-07 14:03

DR sender i aften kl 20,00 en times dokumentar om Evangelist.

http://www.dr.dk/presse/Article.asp?articleID=25476

Men giver DR nu et neutralt og fair billede af frikirken som har hjulpet
mange mennesker til at opleve Gud og få et nyt og bedre liv med Jesus i
centrum?

mvh jørgen.

Fra : Soeren

Dato : 03-10-07 18:48

"jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men giver DR nu et neutralt og fair billede af frikirken som har hjulpet
> mange mennesker til at opleve Gud og få et nyt og bedre liv med Jesus i

hjernevask for svage mennesker

soeren

Fra : Martin Andersen

Dato : 03-10-07 18:57

jørgen wrote:
> [...]
>
> Men giver DR nu et neutralt og fair billede af frikirken som har hjulpet
> mange mennesker til at opleve Gud og få et nyt og bedre liv med Jesus i

Det ved jeg ikke, men jeg vil da gerne tjekke programmet alligevel. *tænde for
fjernsynet*

Fra : Martin Andersen

Dato : 03-10-07 21:09

Martin Andersen wrote:

> Det ved jeg ikke, men jeg vil da gerne tjekke programmet alligevel.
> *tænde for fjernsynet*

Nu har jeg så set den (genudsendelse, er det ikke?). Ærgeligt fænomen må man
sige. Især delen hvor de interviewer forskellige folk om hvad de har doneret til
Evangelist. 1000kr, 4000kr, en 17-årigs børneopsparing, et andet pigebarn siger
hun har givet alle hendes penge, etc.

Hvis pengene så bare var det eneste de mistede.

Hey, Per, hvis du læser det her, kan du så ikke lige svare på et spørgsmål:
Er det ikke den slags størrelser du siger det skal forestille at folkekirken
"beskytter" os mod og bruger det som argument for folkekirkens privilegerede
status? Hvordan synes det selv det går?

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-07 04:49

"Martin Andersen" skrev i en meddelelse:

> Er det ikke den slags størrelser du siger det skal forestille at
> folkekirken "beskytter" os mod og bruger det som argument for folkekirkens
> privilegerede status?

Folkekirkens virkning svarer ganske til en vaccination.
Man indsprøjter virus, der er så svækket efter at være
blevet formeret gennem utallige generationer, at det ikke
længere formår at fremkalde sygdom. Men virusen er
lige præcis stærk nok til at aktivere kroppens immun-
system og give personen resistens mod fremtidige
aggressive virusangreb.

Et menneske, der inden 15-årsalderen er blevet sprøjtet
med folkekirke-vaccine, vil aldrig nogen sinde bukke
under for sådan en renlivet psykopat som Hedegaard.

Vaccineret -- Ib

Fra : Martin Andersen

Dato : 04-10-07 17:19

Ib Baagøe wrote:

> [...]
> med folkekirke-vaccine, vil aldrig nogen sinde bukke
> under for sådan en renlivet psykopat som Hedegaard.

Medlemskab af folkekirken kan sagtens have den effekt du her beskriver og det
vil jeg hverken angribe eller forsvare, men dit argument hviler overhoved ikke
på at folkekirken f.eks. er nævnt i grundloven, i finansloven eller
registerloven (eller hvad den nu hedder) og så frem deles.

Mulighederne forældre har til at døbe deres børn ind i folkekirken og at sende
dem igennem konfirmations trædemøllen med de "pædagogiske" følgevirkninger det
måtte have, bliver ikke påvirket af en sekularisering af staten.

Men det er folkekirken, som statskoblet institution Per forsvarer. Ikke som
institution i det hele taget.

Mvh. Martin

Fra : Soeren

Dato : 03-10-07 21:26

"Martin Andersen" <dur@ikke.nu> skrev i en meddelelse

> Det ved jeg ikke, men jeg vil da gerne tjekke programmet alligevel. *tænde
> for fjernsynet*

jeg har set det. satans yngel vil jeg kalde det

Soeren

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-07 20:03

"jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in

> Men giver DR nu et neutralt og fair billede af frikirken som har hjulpet
> mange mennesker til at opleve Gud og få et nyt og bedre liv med Jesus i
> centrum?

Så lige udsendelsen. Christian Hedegaard sagde helt klart sidst i
udsendelsen: Det er nemt nok at komme ud af Evangelist; man skal bare lade
være med at adlyde ordrer, Så er det ud!

Venligst Lars

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-10-07 20:48

jørgen skrev i 470392f8$0$25390$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

[... ]
> Men giver DR nu et neutralt og fair billede af frikirken som har
> hjulpet mange mennesker til at opleve Gud og få et nyt og bedre liv
> med Jesus i centrum?

Evangelist har ikke hjulpet nogen mennesker til at opleve Gud og få et bedre
liv med Jesus - den "Jesus" evangelist prædiker og det "evangelium" de
plæderer harmonerer ikke med Bibelen.

Evangelist er ikke andet end en spiritist-inspireret newage-sekst af samme
skuffe som de californiske sekter der bondefanger og svinebinder de personer
de får indfanget i deres garn.

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : Soeren

Dato : 03-10-07 21:33

"Andreas Falck" <dewnull@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Evangelist er ikke andet end en spiritist-inspireret newage-sekst af samme
> skuffe som de californiske sekter der bondefanger og svinebinder de

jeg ved nu ikke rigtigt om jeg vil kalde det en newage sekt inspireret, jeg
vil da nærmere kalde det gammel testamentelig inspireret. der er mange svage
mennesker som har brug for hjælp som lader sig bondefange af personer som
Christian Hedegaard. De skulle helere gå til en ganske almindelig
gudstjeneste. Men Christian Hedegaard har da fundet en guldgruppe, så længe
det varer.

Soeren

Fra : Poul Nielsen

Dato : 03-10-07 22:09

"Soeren" <xxx@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> personer som Christian Hedegaard. De skulle helere gå til en ganske
> almindelig gudstjeneste. Men Christian Hedegaard har da fundet en

Det Christian Hedegaard lever på er netop alle de idioter der simpelthen
ikke kan få ind i deres hoveder at unge mennesker ikke vil komme i
folkekirken selv om præsten så delte pengesedler ud under nadveren.
Folkekirken har overlevet sig selv og danskerne vil ikke ind i den. Derfor
dukker Christian Hedegaard op han har en levende religion med sig og at han
så er lidt for smart og har en pengemaskine er en anden sag. Er der nogen
der er utilfreds med det, ja så kan de selv lave en pinse eller frikirke som
folket vil komme i. Jeg kan godt forstå at folk er vilde med evangelist det
er jo en levende kirke i sammenligning med det ligkistemagasin som i kalder
for folkekirken.

Fra : Soeren

Dato : 04-10-07 10:22

"Poul Nielsen" <anono@tdc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke kan få ind i deres hoveder at unge mennesker ikke vil komme i
> folkekirken selv om præsten så delte pengesedler ud under nadveren.

mon ikke du her tager fejl, så dum har man da ikke lov at være, selvfølgelig
kommer man i kirken hvis præsten deler pengesedler ud, man kan jo bare lade
være at høre efter hvad han siger.

> Folkekirken har overlevet sig selv og danskerne vil ikke ind i den.

Folkekirken er under forandring, måske bryder den sammen en dag, du ved det
der er bygger på sand osv.

> [...]
> evangelist det er jo en levende kirke i sammenligning med det
> ligkistemagasin som i kalder for folkekirken.
På det man så i tv var det da nogle stakkels mennesker, de var jo totalt
tomme i ansigtet og en del lå og rallede på gulvet, det er hjernevask så det
basker, Hitler kunne ikke gøre det bedre, hør dog på CH' måde at tale og
føre sig frem på, meget sigende var at det var nødvendigt for ham at have
bodyguards, giv folket en kasket og de tror de er en gud. En levende kirke
det er stærke ord du bruger, vær sikker på at den bryder sammen en dag. CH
er en plattenslager af første klasse.

mvh

Soeren

Fra : Poul Nielsen

Dato : 04-10-07 12:10

> [...]
> selvfølgelig kommer man i kirken hvis præsten deler pengesedler ud, man
> kan jo bare lade være at høre efter hvad han siger.

Det jeg prøvede at fortælle dig er at der er 2 barrier imellem folket og
folkekirken, den ene er generationskløften folkekirken er en religion for
pensionister nr 2 er kulturkløften de unge hører ikke hjemme i det
finkulturelle oldnordiske miljø de kan ikke relatere til det der sker i
kirken. Så det CH og frikirkerne gør er at de/han skaber nogle rammer som
folk føler sig hjemme i.

> Folkekirken er under forandring, måske bryder den sammen en dag, du ved
> det der er bygger på sand osv.

Den er brudt sammen det var defor jeg sammenlignede med ligkistemagasinet.

> På det man så i tv var det da nogle stakkels mennesker, de var jo totalt
> tomme i ansigtet og en del lå og rallede på gulvet, det er hjernevask så
> det basker,

Ja den smøre har vi hørt før med alle de sekter der har været på dansk
jord inkl katolisismen. I kan ikke længere spille på folks fordomme
mere.

>Hitler kunne ikke gøre det bedre, hør dog på CH' måde at tale og
> føre sig frem på, meget sigende var at det var nødvendigt for ham at have
> bodyguards,

CH og Ruth og de andre er fremtiden for kristendommen i DK fordi kirken ikke
vil give folket det folket vil ha, folket vil ikke nødvendigvis ha CH og
Evensen, men de vil ha den levende karismatiske kirke som CH og Ruth
leverer,
er det så¨svært at indse, skal skibet synke helt med mus og mand før i
fatter det!!.

Fra : Harald Mossige

Dato : 04-10-07 12:54

Poul Nielsen wrote:
> [...]
> finkulturelle oldnordiske miljø de kan ikke relatere til det der sker i
> kirken. Så det CH og frikirkerne gør er at de/han skaber nogle rammer som

Jeg tror nok at folkekirken har et par problemer til.
Først er det noen av dogmene som normalt utdannede og
selvstendigtenkende mennesker har vansker med å akseptere:
Jomfrufødsel.
Oppvekking fra de døde.
Gange på vannet.
Guds stopping av solen i noen timer.
Historien om Adam og Eva og syndefallet.

Den største vansken tror jeg imidlertid er gapet mellom liv og lære
blant svært mange av lederene.

Slike mennesker har generellt ikke tillit blant størstedelen av
befolkningen. Folk tror rett og slett ikke at de lederene snakker sant.

HM

Fra : Soeren

Dato : 04-10-07 13:21

> [...]
> leverer,
> er det så¨svært at indse, skal skibet synke helt med mus og mand før i

Jeg kender kun de 2 personer fra tv, og jeg tvivler nu stærkt på at det er
det" folket" vil ha. Men jeg vil da give dig ret i at folkekirken i sin
nuværende form er på vej ned ad bakke

Soeren

Fra : Andreas Falck

Dato : 04-10-07 14:57

Poul Nielsen skrev i 4704c9fe$0$90263$14726298@news.sunsite.dk:

[ ... ]
> CH og Ruth og de andre er fremtiden for kristendommen i DK

Nej det er de ikke, for de står for har bestemt ikke meget med kristendom at
gøre. Det er spiritistisk newage der gør brug af en lang række låneord fra
kristendommen - men det bliver det altså ikke kristendom af!

Fra : Martin Andersen

Dato : 04-10-07 17:25

Soeren wrote:
> [...]
> kommer man i kirken hvis præsten deler pengesedler ud, man kan jo bare lade

Tja, om så de betalte transporten og gav mig 100kr ville jeg ikke gøre det. Hvis
det var flere penge, kunne jeg måske øjne en mulighed for at spekulere i at
drive folkekirken konkurs og jeg ville overveje det nærmere.

> Folkekirken er under forandring, måske bryder den sammen en dag, du ved det
> der er bygger på sand osv.

Hvis de kun 51% af børn der bliver døbt i københavns stift nu til dags er nogen
indikation, skal jeg nok kun vente en til generation før folkekirkens
privilegerede status bliver taget seriøst op til overvejelse.

[snip]

Fra : Andreas Falck

Dato : 04-10-07 09:35

Soeren skrev i 4703fc5c$1$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

[... ]

> jeg ved nu ikke rigtigt om jeg vil kalde det en newage sekt
> inspireret, jeg vil da nærmere kalde det gammel testamentelig
> inspireret.

Det er da ikke spor gammel-testamentlig inspireret. Det er da helt igennem
spiritistisk og newage det ham Christian Hedegaard går og fusker med. Det er
jo ganske enkelt så groft, også det med de såkaldte rehabilireringscentre
hvor de fratager mennesker deres medicin, at det er helt uforståeligt at
politiet har opgivet al videre efterforskning!

Fra : Soeren

Dato : 04-10-07 10:10

> [...]
> rehabilireringscentre hvor de fratager mennesker deres medicin, at det er
> helt uforståeligt at politiet har opgivet al videre efterforskning!

jeg tror nu ikke new age grupper er så grove, det kommer vel an på hvad man
forstår ved new age. Men ellers er jeg da ganske enig med dig.
mvh
Soeren

Fra : Andreas Falck

Dato : 04-10-07 10:44

Soeren skrev i 4704b19c$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

[... ]
> jeg tror nu ikke new age grupper er så grove, det kommer vel an på
> hvad man forstår ved new age. Men ellers er jeg da ganske enig med
> dig.

Newage er jo også en bred betegnelse for mange ting. Og der er da også en
hel del newagegrupper der langt fra er så slemme som Evangelist er.

Fra : jørgen

Dato : 04-10-07 13:25

> [...]
> bedre liv med Jesus - den "Jesus" evangelist prædiker og det "evangelium"
> de plæderer harmonerer ikke med Bibelen.

Det er vås, Andreas.
Kan vi ikke blive enige om at der kun findes _en_ Jesus. Der findes ikke en
klasse A Jesus og en ringere klasse B Jesus. Der er kun _en_Jesus.
Om man møder Ham og bliver født påny i en herligheds-teologisk menighed, i
en katolsk kirke, eller en SDA forsamling, er vel i udgangspunktet
ligegyldigt. Det værste er vel at der IKKE bliver frelst nogen, og det gør
der ikke hvis ingen forkynder evangeliet. Det gør evangelist og dermed
udfylder de et tomrum som folkekirker skaber fordi de ofte er alt for vage
og tilbageholdende. Ja, der er mange som endda ikke tror på helbredelse ved
bøn og vil ikke praktisere dette selvom bibelen tydeligt instruere os til at
bede for syge ved håndspålæggelse.

Foruden at mange bliver frelst er der også enkelte som oplever helbredelse
og jeg fatter ikke at du som kristen ikke glæder dig over dette. Det burde
du.

Der er mange ting ved evangelist jeg ikke selv synes er godt og der er meget
reel kritik, men at Gud bruger dem alligevel er så tydeligt at man må være
blind for ikke at se det.

mvh jørgen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 04-10-07 15:00

jørgen skrev i 4704db91$0$25450$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

[ .. ]
> Det er vås, Andreas.
> Kan vi ikke blive enige om at der kun findes _en_ Jesus.

Nej det er ikke vås. Men rigtigt at der kun findes *en* Jesus, men det er
ikke den Jesus Evangelist prædiker. Vi bliver stærkt advaret mod falske
krister og falske messiasser, og det er en sådan falsk messias Evangelist og
de andre herlighedsfantaster prædiker.

Alene det at de vælter rundt på gulvet og grynter som grise og galer som
haner viser helt klart at der er tale om spiritistisk okultisme og ikke sund
bibelfunderet kristendom.

Fra : jørgen

Dato : 04-10-07 16:20

> [...]
>
> Alene det at de vælter rundt på gulvet og grynter som grise og galer som
> haner viser helt klart at der er tale om spiritistisk okultisme og ikke

Du tager fejl, Andreas.
Men jeg er ikke i stand til at overbevise dig og få dig at åbne dine øjne
for Gud's gerning, fordi du er totalt forblændet af dit had og dine fordomme
mod enhver form for karismatisk kristendom.
Men Gud virker alligevel, selvom du stempler enhver karismatisk bevægelse og
brug af nådegaver, som okkult.

mvh. jørgen.

Fra : Martin Andersen

Dato : 04-10-07 17:28

jørgen wrote:

> [...]
> mod enhver form for karismatisk kristendom.
> Men Gud virker alligevel, selvom du stempler enhver karismatisk bevægelse og

Ingen grund til at stemple dem for at være karismatiske.

Derimod rigelig grund til at stemple dem for at være griske, hensynsløse,
uansvarlige snyltere på folks naivitet og tillid.

Fra : #2066

Dato : 04-10-07 21:23

On Thu, 04 Oct 2007 18:27:43 +0200, Martin Andersen wrote:

> Ingen grund til at stemple dem for at være karismatiske.
>
> Derimod rigelig grund til at stemple dem for at være griske, hensynsløse,
> uansvarlige snyltere på folks naivitet og tillid.

Ja.

En dokumentarfilm og anden information om Benny Hinn fra
CBC, det statslige canadiske TV-selskab:

<http://www.cbc.ca/fifth/main_miracles.html>

Fra : Andreas Falck

Dato : 04-10-07 19:21

jørgen skrev i 470504a2$0$20662$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

[... ]
> [...]
> Men Gud virker alligevel, selvom du stempler enhver karismatisk
> bevægelse og brug af nådegaver, som okkult.

Nu lyder du fuldstændig som en Christian Hedegård og en Benny Hinn, Charles
Ndifon m.fl. der umiskendeligt siger at man spotter Gud hvis man ikke er
enige i deres magttyrranni og pengepugermentalitet, falske helbredelser der
gør mange mennesker endnu mere syge, og i nogle tilfælde endda har meført
døden for disse stakkels mennesker.

Men jeg har heldigvis ikke ladet mig forblænde eller hjernevaske af
charlataner som Christian Hedegård og en Benny Hinn, Charles Ndifon m.fl.,
der får folk til at vælte sig rundt på gulvet kaglende som høns og gryntende
som en flok svin! Den slags har så absolut intet med hverken Bibelen, Jesus
eller kristendommen at gøre, men har alene deres rødder i spiritisme og
hedenskab. Og det hjælper ikke spor at de benytter sig af at låne en masse
ord og formuleringer fra kristendommen. De er og forbliver en flok falske
messiasser og afgudsdyrkere.

Benny Hinn påstår endda at han får sin "salvelse" fra en afdød person ved at
besøge hendes grav. En adfærd Bibelen direkte advarer os imod. Og på den
baggrund er det helt rigtig at sige at han i al fald ikke får sin "salvelse"
fra Gud, Jesus eller Helligånden for de samarbejder ikke med spiritister der
opsøger de dødes genfærd for at få "salvelse".

Fra : Peter

Dato : 04-10-07 23:33

> [...]
> "salvelse" fra Gud, Jesus eller Helligånden for de samarbejder ikke med
> spiritister der opsøger de dødes genfærd for at få "salvelse".

Jeg har fået velsignelse fra en afdød kvinde er det imod bibelens lære??.

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-10-07 09:27

Peter skrev i 47056a14$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

[... ]
> Jeg har fået velsignelse fra en afdød kvinde er det imod bibelens
> lære??.

Har du haft kontakt med en afdød kvinde der har overdraget dig en
velsignelse? Er det hvad du siger?

Fra : jørgen

Dato : 05-10-07 13:45

> [...]
> charlataner som Christian Hedegård og en Benny Hinn, Charles Ndifon m.fl.,
> der får folk til at vælte sig rundt på gulvet kaglende som høns og

Du er totalt forskruet i hovedet, Andreas.
Du burde virkelig søge hjælp, og vigtigst af alt, bede Gud om tigivelse for
din vildfarelse og blasfemi.

mvh jørgen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-10-07 17:31

jørgen skrev i 470631a9$0$69203$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

[... ]
> Du er totalt forskruet i hovedet, Andreas.
> Du burde virkelig søge hjælp, og vigtigst af alt, bede Gud om
> tigivelse for din vildfarelse og blasfemi.

Jeg er heldigvis ikke blevet forskruet i hovedet af Christian Hedegård og
hans okkultisme, og jeg har da heldigvis heller aldrig været besat af de
dæmoner han får til at smide folk omkuld med så grynter som svin og kagler
som høns.

Men dit personangreb er da meget typisk for personer der er blevet
hjernevasket af den okkulte forkyndelse Hedegård m.fl står for. Er der ikke
noget med at du føler dig rigtig elendig behandlet af Faderhuset?

Fra : Karsten Krambs

Dato : 04-10-07 13:41

On Wed, 3 Oct 2007 21:48:15 +0200, "Andreas Falck"
<dewnull@tiscali.invalid> wrote:

> [...]
>skuffe som de californiske sekter der bondefanger og svinebinder de personer

Det virker ikke særligt Luthersk - hvad Christian Hedegaard har gang
i.

--
Karsten Ulrich Krambs
Ba.Sc.Eng (hons) & Stud.Theol

Fra : Andreas Falck

Dato : 04-10-07 15:01

Karsten Krambs skrev i kcm9g3t1fa831per7ikfatpt0qmmo604av@4ax.com:

[ ... ]
> Det virker ikke særligt Luthersk - hvad Christian Hedegaard har gang
> i.

Nej, og det virker endnu mindre bibelsk!

Fra : struer

Dato : 20-10-07 03:20

On 4 Okt., 10:35, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.invalid> wrote:
> [...]
> hvor de fratager mennesker deres medicin, at det er helt uforståeligt at
> politiet har opgivet al videre efterforskning!

HHHMMM hvad skal Christian Hedegård og andre frikirkerne egentlig med
er rehabilireringscentre, når han tror Jesus helbreder de syge og
svage ?

Gud helbreder elles gør CH det og sker helbredelsen ikke på
rehabilireringscentre eller i frikirken bliver de syge og svage
tromlet ned i møjet, med den beskyldning at deres tro ikke er stor
nok ?

Gud siger, Es 44 v26 Jeg stadfæster min tjeners ord og fuldbyrder
mine sendebuds råd. (vær ærlig, Gud stadfæster ikke CH eller
frikirkernes talte Ord og profitier der sker jo ingen Åndelige
mirakler eller helbredelser fra Gud)

Erik