dømt for at voldtage sin kone 2 gange
Fra : struer

Dato : 26-09-07 02:13

Mormon Warren Jeffs dømt for at voldtage sin kone 2 gange

Erik

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-07 05:45

"struer" skrev i en meddelelse:

> Mormon Warren Jeffs dømt for at voldtage sin kone 2 gange

Hvordan voldtager man sin kone?
Ægteskabskontrakten er en parringsattest. Hvis hun holder
op med at ville parre, er det kontraktbrud = skilsmisse.
Hvis fyren trods dette tvinger hende til nærkontakt, er der
tale om hustruvold, ikke voldtægt.
Og for at der overhovedet kan blive tale om anmeldelse til
politiet, må der foreligge beviser i form af blå øjne eller
brækkede lemmer. (Ægtemandens sæd i trusserne er vist
ikke noget indicium for voldtægt

V.h. -- Ib

Fra : Per Rønne

Dato : 26-09-07 08:29

Ib Baagøe <ib-baagoeSNABELprivat.dk> wrote:

> Hvordan voldtager man sin kone?
> Ægteskabskontrakten er en parringsattest. Hvis hun holder
> op med at ville parre, er det kontraktbrud = skilsmisse.

Den holder ikke i moderne, vestlig ret.

> [...]
> politiet, må der foreligge beviser i form af blå øjne eller
> brækkede lemmer. (Ægtemandens sæd i trusserne er vist

De to var slet ikke efter amerikansk ret gift. Det 14-årige offer var
efter sektens regler blevet tvangs-gift med mormonen, som var tilhænger
af barnebrude og flerkoneri.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-07 03:51

""Per Rønne"" skrev i en meddelelse:

> Den holder ikke i moderne, vestlig ret.

Tja, det eneste der står i den danske ægteskabslov om sagen
er § 1: "Mand og hustru skal være hinanden til støtte og i
fællesskab varetage familiens tarv". Afhælpning af sexbehovet
kan vel godt falde ind under "gensidig støtte" og "familiens tarv".

Men kender du eksempler på, at nogen i det noreuropæisk
civiliserede område er blevet dømt for at voldtage hustruen?
(ikke ex'en naturligvis, her er der sikkert mange tilfælde).

Og så er der jo lige det kirkelige vielssritual: "Derfor skal en
mand forlade sin far og mor og binde sig til sin hustru, og de
to skal blive ét kød".
Nu kan meningen med dette næppe være, at de skal hænge
sammen i døgndrift. Derfor har Luther givet den konkrete
og yderst realistiske anvisning: "onsdag og lørdag"....

> De to var slet ikke efter amerikansk ret gift. Det 14-årige offer var
> efter sektens regler blevet tvangs-gift med mormonen, som var tilhænger
> af barnebrude og flerkoneri.

Ja, så har han jo nok en dårlig sag. Med mindre han hyrer samme
advokat som Simson, der betalte sig fra mordet på sin kone.

V.h. -- Ib

Fra : Harald Mossige

Dato : 27-09-07 05:09

Ib Baagøe wrote:

> [...]
>
> Men kender du eksempler på, at nogen i det noreuropæisk
> civiliserede område er blevet dømt for at voldtage hustruen?

Så vidt meg bekjent føres slike saker i lukket rett. Offentligheten har
ikke tilgang til slike rettsaker. Derfor er det vanskelig å vise til
slike dommer.

> [...]
>
> Og så er der jo lige det kirkelige vielssritual: "Derfor skal en
> mand forlade sin far og mor og binde sig til sin hustru, og de

Joda. Det er grett nok å vise til 5000 år gamle tekster.

> Nu kan meningen med dette næppe være, at de skal hænge
> sammen i døgndrift.

Muligvis skulle du gjøre deg kjent med kirkens historiske forhold til
sex generellt, og i særdeleshet historoen om ekteskapet spesiellt. Du
tar skade av det.

> Derfor har Luther givet den konkrete
> og yderst realistiske anvisning: "onsdag og lørdag"....

Og den praktiserer du, - ikke.

HM

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-07 03:57

"Harald Mossige" skrev i en meddelelse:

> Og den praktiserer du, - ikke.

Har gjort. Nu er jeg for gammel, så det er kun lørdag

Hej -- Ib

Fra : Per Rønne

Dato : 27-09-07 07:36

> [...]

> Men kender du eksempler på, at nogen i det noreuropæisk
> civiliserede område er blevet dømt for at voldtage hustruen?

Jeg følger ikke så nøje med i retssagerne, men jeg kan forvisse dig om,
at en mand sagtens kan blive dømt for at voldtage konen.

Men her vil det naturligvis altid afhænge af bevisets stilling.

> Ja, så har han jo nok en dårlig sag. Med mindre han hyrer samme
> advokat som Simson, der betalte sig fra mordet på sin kone.

Siger du. Simpson blev mig bekendt frikendt for mordet ved straffesagen.

At han så blev dømt ved en civil erstatningssag fra konens familie,
viser så blot noget om absurditeten i amerikansk ret.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-09-07 12:46

> Jeg følger ikke så nøje med i retssagerne, men jeg kan forvisse dig
> om, at en mand sagtens kan blive dømt for at voldtage konen.

I princippet, ja, men du får overordentligt svært ved at finde konkrete
domme.

> Men her vil det naturligvis altid afhænge af bevisets stilling.

Sjov bemærkning. Er du da bekendt med retssager, hvor bevisets stilling ikke
indgår i afgørelsen?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-09-07 13:09

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> I princippet, ja, men du får overordentligt svært ved at finde konkrete
> domme.

Derfor det jeg skrev ...

> Sjov bemærkning. Er du da bekendt med retssager, hvor bevisets stilling ikke
> indgår i afgørelsen?

Næh, men det er nu ikke ukendt at især i forbindelse med voldtægt, hvor
de to i forvejen kender hinanden, kan det være svært at bevise at
voldtægt rent faktisk har fundet sted - og at 'den voldtagne' ikke blot
har 'fortrudt'.

Noget sådant vil i endnu højere grad gøre sig gældende, hvis de to er
gift. Men er der tydelige tegn på fysisk vold, så vil tingene
naturligvis stille sig anderledes [medmindre der er tale om s/m!].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 30-09-07 12:41

> Den holder ikke i moderne, vestlig ret.

> De to var slet ikke efter amerikansk ret gift. Det 14-årige offer var
> efter sektens regler blevet tvangs-gift med mormonen, som var tilhænger
> af barnebrude og flerkoneri.

Jeg har modtaget flg. fra vores informationschef i Danmark,
Jesper Stenholm Paulsen:

"Warren Jeffs er ikke mormon
Warren Jeffs er ikke medlem af Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige og
har aldrig været det.

Mormoner praktiserer ikke polygami

Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige holdt op med at praktisere
polygami i 1890.

I 1998 sagde præsident Gordon B. Hinckley, lederen af Jesu Kristi Kirke af
Sidste Dages Hellige, følgende: "Jeg ønsker en gang for alle at slå fast, at
denne kirke intet har med de mennesker at gøre, der praktiserer polygami. De
er ikke medlemmer af denne kirke. De fleste af dem har aldrig været
medlemmer af denne kirke. De overtræder lovgivningen i dette land. Skulle
der være nogle af vore medlemmer der praktiserer polygami, bliver de smidt
ud af kirken, hvilket er den hårdeste straf kirken kan give. Disse mennesker
overtræder ikke blot landets love, de overtræder også kirkens love".

Der er ikke noget der hedder en "mormonsk fundamentalist" eller en "mormon
sekt".

Betegnelsen "mormon" er et kælenavn, som almindeligvis bruges om medlemmer
af Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige. Der er ikke noget, der hedder
en "mormonsk fundamentalist" eller en "mormon sekt". Den rette betegnelse
for disse polygame grupper er "polygame sekter". At bruge ordet "mormon" er
vildledende og fejlagtig."

Jeg beder dig derfor at lade være med at

omtale Warren Jeffs som værende "mormon",

for det er han ikke - og har aldrig været det.

Mvh:Bodil.

Fra : Andreas Jensen

Dato : 30-09-07 12:56

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:46ff8b2f$0$63820$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
>
> Jeg beder dig derfor at lade være med at
>
> omtale Warren Jeffs som værende "mormon",
>
> for det er han ikke - og har aldrig været det.

Han lever som mormonerne gjorde det, indtil de blev tvunget til at lade
være. Han ser Joseph Smith og Bring'em Young som profeter, anvender de samme
skrifter (Mormons Bog, Lære og Pagter osv). Jo, han er mormon, men ikke på
samme måde som flertallet i dag er det.
Hvis I er imod betegnelsen "mormonsk fundamentalist", er det fordi I ikke
ved hvad det betyder.

fundamenta'list (-en, -er)
tilhænger af fundamentalisme; person som strengt fastholder religiøse love
og holder sig til den hellige skrift (specielt Bibelen el. Koranen)

Efter Koranen kunne fx stå Lære og Pagter eller Mormons Bog.

Andreas

Fra : Per Rønne

Dato : 30-09-07 13:59

Bodil Grove Christensen <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
> "Warren Jeffs er ikke mormon
> Warren Jeffs er ikke medlem af Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige og

Det er velkendt at mormon-religionen allerede tilbage i 1800-tallet blev
splittet i forskellige retninger, hvoraf den du omtaler er den klart
største. Vi ved alle, at Warren Jeffs mormon-retning udgør en lille
sekt, der som Baden Powell-spejderne holder sig til den rene,
oprindelige lære.

<http://www.gulspejder.dk/>

<http://www.badenpowellscouts.org.uk/>

Oprindelig med en afvisning af at spejdere kunne gå i andet end korte
bukser, også i snestorm - det ser ud til at være en saga blot.

I Danmark brød 'de gule' ud af DDS, da disse fusionerede med de blå
pigespejdere, og valgte pigernes blå uniform som fælles uniform. 'De
gule' ville ved siden af de korte bukser, også om vinteren, fastholde
drengenes oprindelige khaki uniform.

Gad vide hvor megen forskel der er i dag?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Harald Mossige

Dato : 26-09-07 08:52

Ib Baagøe wrote:

> [...]
> ikke noget indicium for voldtægt
>
> V.h. -- IbHar du tatt deg tid til å gjennomlese ekteskapslovgivingen? Neivell. Jeg
anbefaler deg å gjøre det.

HM

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-07 04:08

"Harald Mossige" skrev i en meddelelse:

> Har du tatt deg tid til å gjennomlese ekteskapslovgivingen? Neivell. Jeg
> anbefaler deg å gjøre det.

Det gjorde jeg de to gange, det var aktuelt for mig (i 1964 og 1977).
Men nu har jeg læst den igen (den danske, altså). Så vidt jeg kan se,
er den eneste ændring af interesse for sagen, at man nu kan blive
skilt efter et halvt år uden sex med damen, mod tidligere et helt år.

Pt. kører jeg på en "fastligger"-kontrakt med klare regler. Hvis
liggepladsen (ved siden af mig) ikke bliver udnyttet jævnligt,
vil den blive bortgivet til anden side

V.h. -- Ib

Fra : Andreas Jensen

Dato : 26-09-07 08:47

En falsk (men morsom) pressemeddelelse er (ikke) udsendt fra mormonkirken:
<http://www.exmormon.org/boards/w-agora/view.php?bn=exmobb_recovery&key=1190784124&newest=1190787867>

Andreas

Fra : Andreas Jensen

Dato : 27-09-07 21:11

"Andreas Jensen" <mitfornavn@wincrash.org> skrev i en meddelelse
> En falsk (men morsom) pressemeddelelse er (ikke) udsendt fra mormonkirken:
> <http://www.exmormon.org/boards/w-agora/view.php?bn=exmobb_recovery&key=1190784124&newest=1190787867>

Det har vist sig nødvendigt at udsende en ny:
<http://www.exmormon.org/boards/w-agora/view.php?bn=exmobb_recovery&key=1190914687&newest=1190916971>

Andreas

Fra : struer

Dato : 26-09-07 09:34

On 26 Sep., 06:45, "Ib Baagøe" <ib-baagoeSNABELprivat.dk> wrote:

> Hvordan voldtager man sin kone?

Det er da bare at stikke den i hinde og hun klaget til politiet,

> Ægteskabskontrakten er en parringsattest. Hvis hun holder
> op med at ville parre, er det kontraktbrud = skilsmisse.
> Hvis fyren trods dette tvinger hende til nærkontakt, er der
> tale om hustruvold, ikke voldtægt.

Ægteskabskontrakten giver dig ikke ret til sex med minderårige

WJ blev dømt for voldtægt, så voldtægt var det, medmindre du har mere
kenskab til lovene i USA end de amerikanske dommer der afsagde domme

og det har du vel ;-(

> Og for at der overhovedet kan blive tale om anmeldelse til
> politiet, må der foreligge beviser i form af blå øjne eller
> brækkede lemmer. (Ægtemandens sæd i trusserne er vist
> ikke noget indicium for voldtægt

ja, eller konen er 12-14 år gammel og tvangsgift af mormonforældre.

Erik

Fra : struer

Dato : 26-09-07 09:42

On 26 Sep., 09:46, "Andreas Jensen" <mitforn...@wincrash.org> wrote:
> En falsk (men morsom) pressemeddelelse er (ikke) udsendt fra mormonkirken:
> <http://www.exmormon.org/boards/w-agora/view.php?bn=exmobb_recovery&ke....>
>
> Andreas

Hven siger at WJ ikke er den rigtige mormon og The Church of Jesus
Christ of Latter Day Saints ikke er de frafaldende på grundlag af alle
deres nye holdninger ?

Erik

Fra : Andreas Jensen

Dato : 26-09-07 09:54

"struer" <erikelarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hven siger at WJ ikke er den rigtige mormon og The Church of Jesus
> Christ of Latter Day Saints ikke er de frafaldende på grundlag af alle
> deres nye holdninger ?

Jeg synes da også at han er mere "rigtig" mormon. Han har ikke tilpasset sin
religion til omverdenens regler, men lever som de første mormoner gjorde. Nu
mangler vi bare at han bliver myrdet ligesom Joseph Smith.

Andreas

Fra : struer

Dato : 26-09-07 13:45

On 26 Sep., 10:54, "Andreas Jensen" <mitforn...@wincrash.org> wrote:

> [...]
> religion til omverdenens regler, men lever som de første mormoner gjorde. Nu
> mangler vi bare at han bliver myrdet ligesom Joseph Smith.

lige nøjagtig hvad jeg vil sige, du kom mig i forkøbet

Erik

Fra : struer

Dato : 01-10-07 03:06

On 30 Sep., 18:40, "Bodil Grove Christensen"
<grove...@FJERNDETTEtdcadsl.dk> wrote:
> ""Per Rønne"" <p...@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelsenews:1i51jlh.cl8gg1oauxiiN%per@RQNNE.invalid...
>

> Mormoner praktiserer ikke polygami

Nu påstår Bodil søreme at mormonernes grundlægger Josef Smith var ikke
mormon

> Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige holdt op med at praktisere polygami i 1890.

Der var mormoner der fortsatte den gamle retning, i tro og lydighed
til Josef Smiths gamle lærebog. Elles ville WJ ikke have blevet dømt
for 2 gange voldtægt af sin mindreårig kone.

Erik