magisk mormon undertøj
Fra : struer

Dato : 25-09-07 05:37

http://www.youtube.com/watch?v=KsXzHLiHTOU

Her en film hvor vi kommer med fotografen på indkøb af magisk mormon
undertøj og afprøver undertøjet på hotelrummet.

God fornøjelse

Erik

Fra : Andreas Jensen

Dato : 25-09-07 09:18

Den var sjov at se igen.

Du starter mange tråde om mormonkirken herinde for tiden. Hvorfor den
pludselige store interesse for emnet?

Har du også set at The God Makers ligger derinde i fuld længde?
http://www.youtube.com/watch?v=0zptF3BIriE

Men husk lige hvis du ser den, at producenten af filmen nogle gange er lidt
langt ude. Jeg fandt den i går - har altid gerne villet se deres dens
præsentation af begavelses-ceremonien fra templet.

Andreas

Fra : Martin M. Pedersen

Dato : 25-09-07 09:57

struer wrote:
> [...]
>

> Her en film hvor vi kommer med fotografen på indkøb af magisk mormon
> undertøj og afprøver undertøjet på hotelrummet.

Hvad hedder den kristne meninghed, der udsender disse unge mænd, som
missionærer, der optræder i filmen ? Jeg har set dem en del i Østeuropa.

/Martin

Fra : Martin Andersen

Dato : 26-09-07 17:49

Martin M. Pedersen wrote:

> Hvad hedder den kristne meninghed, der udsender disse unge mænd, som
> missionærer, der optræder i filmen ? Jeg har set dem en del i Østeuropa.
>
> /Martin

Dem som har ringet på min dør identificerede sig som fra "Church of Jesus Christ".

Fra : Andreas Jensen

Dato : 26-09-07 19:40

"Martin Andersen" <dur@ikke.nu> skrev i en meddelelse
> Dem som har ringet på min dør identificerede sig som fra "Church of Jesus
> Christ".

Så sagde du vel "Church of Cheese and Rice?".

Andreas

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-09-07 05:56

Martin Andersen wrote:

> Dem som har ringet på min dør identificerede sig som fra "Church of
> Jesus Christ".

Et godt missions-fif, muslimer slår også altid på, at de agter og ærer Jesus
som den største profet efter Muhammed. Det ER jo smart at hugge andre
religioners forarbejde, når man skal introducere en ny, - som jo både
Muhammed og Joseph Smith gjorde. Og vel også Jesus på *sin* måde i forhold
til GT, men han ser ud til at have lidt andre motiver trods alt.

Fra : Martin Andersen

Dato : 27-09-07 18:00

Knud Larsen wrote:

> [...]
> Muhammed og Joseph Smith gjorde. Og vel også Jesus på *sin* måde i forhold
> til GT, men han ser ud til at have lidt andre motiver trods alt.

Hvordan er det vedkommende?

Jeg har lidt fortrudt jeg ikke lukkede dem ind. De lignede de godt kunne bruge
lidt selskab. Når nu de havde bakset med at lære dansk og rejse hertil helt fra
usa, så burde man næsten have givet dem 10 minutter over en cola.. Så kunne man
også få hørt noget missionering anno 2007, selvom der nok ikke er meget nyt
materiale i det.

Fra : Andreas Jensen

Dato : 27-09-07 18:47

> [...]
> en cola.. Så kunne man også få hørt noget missionering anno 2007, selvom
> der nok ikke er meget nyt materiale i det.

Du må finde noget andet end cola at byde på, for det er simpelthen vejen
direkte i helvede for dem.

Andreas

Fra : Martin Andersen

Dato : 27-09-07 19:04

Andreas Jensen wrote:
> "Martin Andersen" <dur@ikke.nu> skrev i en meddelelse
>

> Du må finde noget andet end cola at byde på, for det er simpelthen vejen
> direkte i helvede for dem.
>
> Andreas

Oh really?

Hvordan hænger det så sammen? Og mon ikke de kan fine ud af at takke nej tak.

Fra : Andreas Jensen

Dato : 27-09-07 20:32

> Oh really?

Ja.

> Hvordan hænger det så sammen? Og mon ikke de kan fine ud af at takke nej
> tak.

Det hænger sådan sammen, at Gud har forbudt indtagelse af bla "hede drikke".
Det har man oversat til "kaffe og the", som man igen har oversat til alt
hvad der indeholder koffein, og derfor også cola. Sjovt nok må man gerne
mæske sig i chokolade og faxe kondi, uden at nogen siger noget til det.
Og jo da, de kan sagtens sige nej tak. Det kunne de da også da jeg bød på en
kop kaffe, efter jeg havde serveret middag for dem for 1-2 år siden. Jeg
vidste jo udmærket godt at de ikke måtte, men jeg ville så gerne se deres
reaktion.

Andreas

Fra : Martin Andersen

Dato : 27-09-07 21:57

http://www.snopes.com/cokelore/mormon.asp

Fra : Andreas Jensen

Dato : 28-09-07 07:27

> Andreas Jensen wrote:
> http://www.snopes.com/cokelore/mormon.asp

Ja, det er da lidt forskelligt efter hvem du spørger. Der hvor jeg i min
barndom blev tvunget til at være mormon, konfiskeredes cola, hvis man
medbragte det på kirkens område.
Jeg ved også at det ikke er tilladt for kirkens ansatte at medbringe cola
når de er på arbejde.

Andreas

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 30-09-07 12:00

"Andreas Jensen" <mitfornavn@wincrash.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> medbragte det på kirkens område.
> Jeg ved også at det ikke er tilladt for kirkens ansatte at medbringe cola

Her er en "ikke-hvem-som-helst", som giver sit svar på det, du siger,
nemlig vorest tidligere profet, Spencer W. Kimball:

"I never drink any of the cola drinks and my personal hope would be
that no one would.
However, they are not included in the Word of Wisdom in its technical
application.
I quote from a letter from the secretary to the First Presidency,
'But the spirit of the
Word of Wisdom would be violated by the drinking or eating of anything
that contained
a habit-forming drug.' With reference to the cola drinks, the Church
has never officially
taken any attitude on this at but I personally do not put them in the
class as with the tea
and coffee because the Lord specifically mentioned them [the hot
drinks]."
(Teachings of Spencer W. Kimball, p. 202.)

Så din påstand om Helvede kan du vist pakke sammen,
vi bruger i høj grad vores egen handlefrihed og fornuft.
Hvis der er noget, som kan gøre os afhængige, er det
noget, vi skal omgås med forsigtighed - evt. afholde os
fra. Jeg personligt har nu ikke noget imod at tage en cola
ind imellem, - men jeg er nu heller ikke den, som bliver
afhængig af det, det kender jeg dog andre, som er/har
været.
Mvh:Bodil.

Fra : Andreas Jensen

Dato : 30-09-07 12:17

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:46ff81a2$0$63806$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> ind imellem, - men jeg er nu heller ikke den, som bliver
> afhængig af det, det kender jeg dog andre, som er/har

Han siger både ja og nej. På den ene side mener han ikke at cola er omfattet
af visdomsordet, men på den anden side fraråder han folk at drikke det. Så
skal man "følge profeten", er valget klart. Mon en missionær er blevet
påvirket til at ønske at "følge profeten"?
Måske er det derfor at cola nogle steder konfiskeres.

Andreas

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 30-09-07 12:02

> [...]
> en cola.. Så kunne man også få hørt noget missionering anno 2007, selvom
> der nok ikke er meget nyt materiale i det.

Det kunne da nemt være, at der var noget nyt i det for dig.
Skulle du have lyst, kan du jo altid bede om at få et besøg.
Du kan bruge denne side til det:
http://www.mormon.dk/?mod=kontakt&c=formular

Mvh.Bodil.

Fra : struer

Dato : 25-09-07 10:16

On 25 Sep., 10:17, "Andreas Jensen" <mitforn...@wincrash.org> wrote:
> Den var sjov at se igen.
>
> Du starter mange tråde om mormonkirken herinde for tiden. Hvorfor den
> pludselige store interesse for emnet?

fordi mormonerne vandhelliger kristendommen og for at lukke munden på
Bodil der som mormon ikke høre til på DLK.

> Har du også set at The God Makers ligger derinde i fuld længde? http://www.youtube.com/watch?v=0zptF3BIriE

nej det tror jeg ikke, men skal se efter

> [...]
> langt ude. Jeg fandt den i går - har altid gerne villet se deres dens
> præsentation af begavelses-ceremonien fra templet.

den begravelse mormonerne udøver for de afdøde ?

Erik

Fra : Andreas Jensen

Dato : 25-09-07 11:05

"struer" <erikelarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
On 25 Sep., 10:17, "Andreas Jensen" <mitforn...@wincrash.org> wrote:

> den begravelse mormonerne udøver for de afdøde ?

Ja, den udføres også på vegne af døde mennesker. Men det hedder "begavelse".
Dog har jeg set mange ubegavede mormoner, hvor denne begavelse ikke hjalp.

Andreas

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-09-07 13:31

"struer" <erikelarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> fordi mormonerne vandhelliger kristendommen og for at lukke munden på
> Bodil der som mormon ikke høre til på DLK.

Bodil er noget mere sympatisk at læse end dig. Desuden har du ikke monopol
på, hvad det vil sige at være kristen. Hvis Bodil mener, hun er kristen, har
hun mindst lige så meget ret til at kalde sig kristen, som du har.

Og så hedder det forøvrigt at "vanhellige". Dine evner udi dansk
retskrivning svarer fint til din viden om, hvad der er kristent eller ej.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Harald Mossige

Dato : 25-09-07 13:45

Jens Bruun wrote:
> [...]
> hun mindst lige så meget ret til at kalde sig kristen, som du har.
>
> Og så hedder det forøvrigt at "vanhellige".

Det er meget dårlig nettetikette å bemerke rene skrivefeil på news;
nettet skal være åpent for mennesker med dårlige språkkunskaper også.

HM

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 25-09-07 14:12

Harald Mossige skrev i <46f901ee$0$3192$8404b019@news.wineasy.se> den
Tirsdag den 25. september 2007 14:44 i gruppen dk.livssyn.kristendom:
> Det er meget dårlig nettetikette å bemerke rene skrivefeil på news;
> nettet skal være åpent for mennesker med dårlige språkkunskaper også.
> HM

Plejer du ikke at fastholde, at der skal læses forbi den slags?

Hvorfor så kommentere det?

Henrik, Dianalund
http://www.voupti.com/kristendommens_mangler-direct

Fra : Harald Mossige

Dato : 25-09-07 14:30

Henrik Vestergaard wrote:
> [...]
> Tirsdag den 25. september 2007 14:44 i gruppen dk.livssyn.kristendom:
>
> Plejer du ikke at fastholde, at der skal læses forbi den slags?

Stort sett ignorerer jeg skrivefeil, men, jeg reagerer når skrivefeil
blir brukt som argument for å understreke en utenforliggende argument.

HM

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 25-09-07 15:26

Harald Mossige skrev i <46f90c89$0$3195$8404b019@news.wineasy.se> den
Tirsdag den 25. september 2007 15:29 i gruppen dk.livssyn.kristendom:

> Stort sett ignorerer jeg skrivefeil, men, jeg reagerer når skrivefeil
> blir brukt som argument for å understreke en utenforliggende argument.
> HM

Fair nok. Men nogle gange er energien bedre brugt på at fodre ænder.
"Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves." Ellers er jeg skam enig.

Henrik, Dianalund
http://www.tjenfritid.dk/recommends/wanna-earn-cash/

Fra : Harald Mossige

Dato : 25-09-07 15:38

Henrik Vestergaard wrote:
> Harald Mossige skrev i <46f90c89$0$3195$8404b019@news.wineasy.se> den
> Tirsdag den 25. september 2007 15:29 i gruppen dk.livssyn.kristendom:
>
> Fair nok. Men nogle gange er energien bedre brugt på at fodre ænder.

Er det like bra å "mate krabben"?

HM

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 25-09-07 16:56

Harald Mossige skrev i <46f91c63$0$3206$8404b019@news.wineasy.se> den
Tirsdag den 25. september 2007 16:37 i gruppen dk.livssyn.kristendom:
> Er det like bra å "mate krabben"?
> HM

Jeps. Ingen siger man behøver at spise den bagefter, vel?

Henrik, Dianalund
http://www.adsense-success.co.nr - http://www.tjenfritid.dk/blog
http://www.tjenfritid.dk/recommends/wanna-earn-cash/

Fra : struer

Dato : 25-09-07 10:23

> [...]
> Den var sjov at se igen.
>
> Du starter mange tråde om mormonkirken herinde for tiden. Hvorfor den

jow den har jeg set for 20 år siden

Erik

Fra : struer

Dato : 26-09-07 10:19

On 25 Sep., 14:30, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:

> Bodil er noget mere sympatisk at læse end dig. Desuden har du ikke monopol
> på, hvad det vil sige at være kristen. Hvis Bodil mener, hun er kristen, har
> hun mindst lige så meget ret til at kalde sig kristen, som du har

det har vel ikke at gøre med monopol, Mormonerne er ikke anerkendt som
en kristen religion, mormonerne anderkender ikke engang
treenighedslæren.

> Og så hedder det forøvrigt at "vanhellige". Dine evner udi dansk
> retskrivning svarer fint til din viden om, hvad der er kristent eller ej.

Ja, for femten år siden var jeg så ordblind at jeg ikke kunne skrive
mit eget navn, men siden jeg begyndte at stave mig gennem bibelen går
det bedre.

hvad undskyldning har du for din manglende treenigheds lærer ?

Erik

Fra : struer

Dato : 28-09-07 04:17

On 27 Sep., 22:57, Martin Andersen <d...@ikke.nu> wrote:

> http://www.snopes.com/cokelore/mormon.asp- Skjul tekst i anførselstegn -

Kan du ikke forklare hvad du mener med dette indlæg ?

Erik