Obsessive Compulsive Disorder
Fra : struer

Dato : 25-09-07 03:16

OCD

Fra Wikipedia, den frie encyklopædi
Gå til: navigation, søg

OCD er tvangstanker og tvangshandlinger. OCD er en forkortelse for
Obsessive Compulsive Disorder, og kaldes på dansk også obsessiv-
kompulsiv tilstand. Tidligere hed den "tvangsneurose".

Lettere tvangstanker kan findes hos op imod 20% af befolkningen. 1-2%
af befolkningen lider af OCD i en sådan grad, at de ikke er i stand
til at føre en normal hverdag. Den optimale behandling opnås gennem en
kombination af kognitiv adfærdsterapi og SSRI-medikamenter.

OCD er en gråzone-sygdom, hvor de ramte er for syge til at kunne klare
sig selv og for raske til at kunne modtage en kompetent offentlig
behandling. OCD-ramte bliver derfor ofte overladt til selvfinansiering
og dette resulterer i, at de ingen hjælp får og derved bliver deres
psykiske lidelse gradvist værre og værre. OCD behandles af det
offentlige ved hjælp af SSRI og dette er en billig måde at pacificere
lidelsen på, men den kan kun kureres ved hjælp af den kognitive
adfærdsterapi.

Når en tidliger hjernevasket racistisk indavlet religions medlemmer
ikke må smide undertøjet når de føder og vasker sig eller ikke kan
drikke en kop kaffe og tage en dyb indånding uden de tror de havner i
helvede, kalder jeg det for tvangsneurose.

Hvem vil kalde det for kristendom ?

Erik

Fra : Martin M. Pedersen

Dato : 25-09-07 07:47

> [...]
> drikke en kop kaffe og tage en dyb indånding uden de tror de havner i
> helvede, kalder jeg det for tvangsneurose.

Så meget skal der ikke til.

Hvis man tror at en person for 2000 år siden gik på vandet og bragte
folk tilbage fra døden. Så er man også hjernevasket.

Ellers hvis man afviser evolutionsteorien, som det bedste bud på en
forklaring på arternes udvikling, så er man helt klart også hjernevasket.

/Martin

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-09-07 08:21

Martin M. Pedersen skrev i 46f8af13$0$158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

[ ... ]
> Ellers hvis man afviser evolutionsteorien, som det bedste bud på en
> forklaring på arternes udvikling, så er man helt klart også
> hjernevasket.

Men langt fra så hjerneforstyrret som du ser ud til at være.

Hidtil har du ikke præsteret andet end t udstille din himmelråbende uidenhed
og dumhed.

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : JoVe

Dato : 25-09-07 09:51

Martin M. Pedersen wrote:

> [...]
>
> Ellers hvis man afviser evolutionsteorien, som det bedste bud på en
> forklaring på arternes udvikling, så er man helt klart også hjernevasket.

Eller hvis man tror på evolutionsteoriens plat, pseudovidenskabelige og
ustandseligt omkalfatrede vås!

Læs evt. www.forbudt-arkaeologi.dk

Mvh
JoVe

Fra : struer

Dato : 25-09-07 10:04

On 25 Sep., 08:46, "Martin M. Pedersen" <traxpla...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Ellers hvis man afviser evolutionsteorien, som det bedste bud på en
> forklaring på arternes udvikling, så er man helt klart også hjernevasket.

det kan man sige, men skabelseslæren er meget ældre end udviklings
teorierne, der kun blev opfundet for små 200 år

men troen i mit lille hjernevasket regi, skal man være langt borte fra
sin sunde fornuft for at se udviklingen fra kålorm til sommerfugl, fra
en gælle åndende altædense bille til en guldsmed og fra æg til hane da
en høne ikke kan ligger et befrugtet æg, osv.

Indrøm Martin du ved ingenting,

Erik

Fra : struer

Dato : 25-09-07 10:05

On 25 Sep., 09:21, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.invalid> wrote:
> Martin M. Pedersen skrev i 46f8af13$0$158$edfad...@dread11.news.tele.dk:
>
> [ ... ]

> Men langt fra så hjerneforstyrret som du ser ud til at være.
>
> Hidtil har du ikke præsteret andet end t udstille din himmelråbende uidenhed
> og dumhed.
>
> --
> Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093http://bibeltro.dk/+http://skabelsen.info/ + *DebatForum*http://RUI.ravsted.dk- den lokale ungdoms- & idrætsforeninghttp://ravsted.dk/- nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

tag en dyb indånding,

Erik

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 25-09-07 16:08

""struer" <erikelarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Nu rabler det da vist for dig, Erik.
Søg læge.
Mvh: Bodil.

Fra : struer

Dato : 26-09-07 10:32

On 25 Sep., 17:08, "Bodil Grove Christensen"
<grove...@FJERNDETTEtdcadsl.dk> wrote:
> [...]
> drikke en kop kaffe og tage en dyb indånding uden de tror de havner i
> helvede, kalder jeg det for tvangsneurose.

men det rabler ikke så meget at jeg er blevet mormon, Bodil

Erik

Fra : Andreas Jensen

Dato : 26-09-07 13:36

> [...]

> drikke en kop kaffe og tage en dyb indånding uden de tror de havner i
> helvede, kalder jeg det for tvangsneurose.

Sådan ser jeg det ikke. Nogle mennesker har det bare bedst, ved aldrig at
blive voksen på visse områder. At lade andre bestemme hvad de skal gøre i
mange situationer, fritager dem for selv at skulle tage stilling. Prøv fx at
tænke dig hvor befriende det er, at andre vælger dit undertøj for dig, hvis
du nu ikke selv kan overskue valget.

Andreas

Fra : struer

Dato : 26-09-07 14:18

On 26 Sep., 14:36, "Andreas Jensen" <mitforn...@wincrash.org> wrote:

> [...]
> tænke dig hvor befriende det er, at andre vælger dit undertøj for dig, hvis

Jeg ser hvad du mener, lade andre tage alle afgørelser for en, så kan
de da ikke være hjernevasket,

Det er bare et hjernevasknings problem jeg aldrig har kunne få
besvaret; Hvis en mormon kone eller enlig dame ikke har en mormon
mand, så har konen eller den enlige dame ikke en mand der kan kalde
hinde op fra graven til denne åndelige gude tilværelse, hvor de skal
avle millioner af åndelige børn til en ny planet.

vil det så sige mormon konen eller den enlige dame ikke får deres løn
i himmelen, fordi de som Bodil også påstår er udsat for hån, løjne,
forfølgelse og lidelser ?

Mat 5 v11 Salige er I, når man på grund af mig håner jer og forfølger
jer og lyver jer alt muligt ondt på. v12 Fryd jer og glæd jer, for
jeres løn er stor i himlene; således har man også forfulgt profeterne
før jer.

Er det bare som Bodil påstår, mig det rabler for ?

Erik

Fra : Andreas Jensen

Dato : 26-09-07 14:44

> Jeg ser hvad du mener, lade andre tage alle afgørelser for en, så kan
> de da ikke være hjernevasket,

Det kan de sagtens være også.

> vil det så sige mormon konen eller den enlige dame ikke får deres løn
> i himmelen, fordi de som Bodil også påstår er udsat for hån, løjne,
> forfølgelse og lidelser ?

I den situation bliver de bare "tildelt" til en værdig mormon-mand. De skal
jo have så mange koner som muligt, og nu hvor de ikke længere kan anskaffe
sig flere på lovlig vis mens de er i live (med mindre den første kone dør,
for i den situation praktiserer de stadig flerkoneri), må der gerne være
nogle ekstra til senere "brug". Det er påkrævet at man har mere end én kone,
for at man kan blive til en gud.

Andreas

Fra : Andreas Jensen

Dato : 26-09-07 14:55

> [...]

> drikke en kop kaffe og tage en dyb indånding uden de tror de havner i
> helvede, kalder jeg det for tvangsneurose.

Det er et privilegium at få lov at gå med dette undertøj, bare se her:
http://www.msnbc.msn.com/id/20940604/

In a letter to Lamborn dated Sept. 2, Molina noted that a disciplinary
council had been held Aug. 19 and excommunication was ordered. Lamborn, 49,
a Mesa resident who has been a priesthood leader for 20 years, was informed
he was no longer a church member, could not "enjoy any membership
privileges, including the wearing of temple garments and the payment of
tithes and offerings."

Måske er det derfor de nødig smider det.
Det er også et privilegium at få lov at aflevere 10% af ens løn. Det er ikke
bare alle og enhver der får lov til det. Man forstår godt at de føler sig
som noget særligt i forhold til os andre.

Andreas