Andet multimedie
bentjuul 3670
Opløsning på screen shot ?
Fra : Ruben Leonhardt

Dato : 11-07-01 11:37

Jeg skal bruge et par screen-shots fra en internetside, til en tryksag.

Men bliver kvaliteten så god nok til tryk, hvis jeg laver en ny fil i
Photoshop, 1024*768, 300dpi og "cut n´paster"

Ruben

Fra : stefan mylleager

Dato : 11-07-01 11:50

Kvaliteten bliver jo ligesom på skærmen, og derfor optimal. Det giver
ikke mening at opgive dpi og en pixel-opløsning, men lav et dokument i
1024x768 (jeg formoder det er opløsningen på din skærm), og sæt bredden
og højden i cm til det ønskede. Dpi vil så ændre sig derefter, hvilket
er logisk, og helt o.k.

-stefan

Fra : Ruben Leonhardt

Dato : 11-07-01 12:00

Tak for hurtig svar Stefan.

Ruben

Fra : Per Christoffersen

Dato : 11-07-01 12:05

"Ruben Leonhardt" <rl@MOOVEhans-schourup.dk> wrote in message
> Jeg skal bruge et par screen-shots fra en internetside, til en tryksag.
>
> Men bliver kvaliteten så god nok til tryk, hvis jeg laver en ny fil i
> Photoshop, 1024*768, 300dpi og "cut n´paster"

Ja - men billedet går jo hen og bliver lidt småt så.
Bredden vil svare til ca. 3 tommer = ca. 8 cm. Er det stort nok, er der
ingen problemer.
Er det for småt, må du igang med en afvejning af kvalitet i forhold til
størrelse. Ved at nedsætte dpi, får du et større billedareal på papiret, men
tilgengæld nedsættes kvaliteten af billedet.

Jeg har dog erfaring for, at man godt kan gå noget længere ned end de 300
dpi, uden at kvaliteten bliver umulig at have med at gøre. Skærmbilleder er
jo i forvejen ikke skarpe at se på, og det kan man godt alde gå videre til
papiret.

Prøv at snakke med trykkeren om trykkvalitet og rasterfinhed, - han burde
kunne hjælpe dig til et godt resultat.

/Per

Fra : oersted

Dato : 16-07-01 13:05

"Ruben Leonhardt" skrev d. 11-07-01 11:37 dette indlæg :
> [...]
>
> Men bliver kvaliteten så god nok til tryk, hvis jeg laver en ny fil i
> Photoshop, 1024*768, 300dpi og "cut n´paster"

Hej Ruben

Jeg har vistnok et vektorudgave af ie-ramen, som jeg har fremstillet til
en poster. liggende. Måske du kunne bruge den til noget ?

hilsen Jesper
www.jspr.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Ninzen

Dato : 18-07-01 21:16

"oersted" <oersted.news@kandu.dk> skrev

> Jeg har vistnok et vektorudgave af ie-ramen, som jeg har fremstillet til
> en poster. liggende. Måske du kunne bruge den til noget ?

Hej Jesper

Jeg kunne vældig godt bruge en vektorudgave af ie-rammen.
Står tilbuddet ved magt?
--

Venlig hilsen Ninzen

Ninzen@ofir.dk