Engelsk version af Abenteuerland
Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 07-10-07 09:47

Hej,

På cd'en med navnet "Abenteuerland
", som det tyske band Pur udgav i 1995 nævner de vidst nok noget med, at de
har lavet en engelsksproget version af samme cd.

Er der nogle derude der ved hvad den engelske version af cd'en hedder?

På forhånd mange tak for eventuelle svar.

--

/ Anders
http://www.boholdt-petersen.dk

Fra : Holst

Dato : 07-10-07 10:40

Anders Boholdt-Petersen wrote:

> [...]
>
> Er der nogle derude der ved hvad den engelske version af cd'en hedder?
>
> På forhånd mange tak for eventuelle svar.

Kan man stole på diskografien på

http://de.wikipedia.org/wiki/Pur

så er der vist næppe en sådan. Og bedømt ud fra deres egen hjemmeside

http://www.pur.de/

er der vist heller ikke meget engelsksproget der.

Fra : Per Hansen

Dato : 07-10-07 13:44

"Anders Boholdt-Petersen" <post-REMOVETHIS-@boholdt-petersen.dk>
mentioned this

> [...]
>
> Er der nogle derude der ved hvad den engelske version af cd'en hedder?
>
> På forhånd mange tak for eventuelle svar.

Du har hørt næsten rigtig.
PUR udgav CD'en i England også på tysk DOG med et par bonus tracks på
engelsk. Numrene de har smidt på som engelske bonus er:
Never-Neverland (Abenteuerland)
I Love You (Ich Lieb' Dich)

CD'en hedder også bare Abenteuerland i England.
Kan hittes hos amazon.co.uk men den er dyr, næsten 21 pund (226 kr).
Ikke det værd bare for 2 numre på engelsk vil jeg mene.

--
Per Hansen

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 07-10-07 14:14

"Per Hansen" <onoman99****opoetikon@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> PUR udgav CD'en i England også på tysk DOG med et par bonus tracks på
> engelsk. Numrene de har smidt på som engelske bonus er:
> Never-Neverland (Abenteuerland)
> I Love You (Ich Lieb' Dich)

Tusind tak for info - så har jeg allerede cd'en.

Der kan man se, det hjælper at spørge, når man som mig ikke forstår tysk.

Fra : Per Hansen

Dato : 07-10-07 21:24

> [...]

> Tusind tak for info - så har jeg allerede cd'en.
>
> Der kan man se, det hjælper at spørge, når man som mig ikke forstår

Hvis du kan li' PUR, så tror jeg også du kan li' Münchener Freiheit.
De lavede en best of i 2001 kaldet Tausendmal Du, med 15 af deres
bedste numre, rigtig god CD.

--
Per Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-07 09:07

Per Hansen wrote:
> Hvis du kan li' PUR, så tror jeg også du kan li' Münchener Freiheit.
> De lavede en best of i 2001 kaldet Tausendmal Du, med 15 af deres
> bedste numre, rigtig god CD.

Hvordan kan man kalde det en Best Of når Ohne Dich mangler? Det må være
deres største hit.

Fra : Per Hansen

Dato : 10-10-07 16:05

"Morten" <-> mentioned this

> Hvordan kan man kalde det en Best Of når Ohne Dich mangler? Det må være
> deres største hit.

Det er fordi den ikke er det når det kommer til stykket
Nummeret Tausendmal Du er faktisk deres største hit.

--
Per Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-07 19:11

Per Hansen wrote:
> Det er fordi den ikke er det når det kommer til stykket
> Nummeret Tausendmal Du er faktisk deres største hit.

Vil du påstå, at Ohne Dich ikke er et af deres store hits?
Det er da fuldstændigt latterligt, at den ikke er på en Best Of.

Fra : Per Hansen

Dato : 16-10-07 20:57

"Morten" <-> mentioned this

> Vil du påstå, at Ohne Dich ikke er et af deres store hits?
> Det er da fuldstændigt latterligt, at den ikke er på en Best Of.

Den var et lidt mindre hit dengang at de kom med deres Best Of album.
En ting er hvad at folk mener personligt, noget andet er hitliste
placeringer og single salg iforholdet til de andre tracks og der var tallet
mindre end de numre der kom med på albummet Tausendmal Du, som beskriver
hvilke nummer der FAKTISK har været deres største hits.

Så jeg påstår såmen ikke noget, skriver kun en faktum som landet nu engang
ligger når det kommer til det nummer der ikke fik lov til at komme med og
det er der hverken noget at du eller jeg kan gøre noget ved, fact is fact.

--
Per Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-07 16:11

Per Hansen wrote:
> [...]
> engang ligger når det kommer til det nummer der ikke fik lov til at
> komme med og det er der hverken noget at du eller jeg kan gøre noget

Har de haft mere end 1 pladeselskab? Så er det måske kun de hits som det
respektive pladeselskab har rettigheder til at udgive, som er på det album
du omtaler.

MVH Mortin

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-07 16:19

Per Hansen wrote:
> [...]
> engang ligger når det kommer til det nummer der ikke fik lov til at
> komme med og det er der hverken noget at du eller jeg kan gøre noget

Det er jo ikke rigtigt. I 1986 fik bandet sine første guldplader for singlen
"Ohne dich" og albummet "Von Anfang an". Man får ikke guld for ingenting. Ud
af de 15 albums som MF har udgivet, har 6 af dem solgt guld. Hvorfor man så
ikke medtager de numre der har solgt guld, kan man jo kun undre sig over.

MVH Morten

Fra : Per Hansen

Dato : 17-10-07 21:52

"Morten" <-> mentioned this

> [...]
> ingenting. Ud af de 15 albums som MF har udgivet, har 6 af dem solgt
> guld. Hvorfor man så ikke medtager de numre der har solgt guld, kan

Halløjsa, jeg lavede lige en dybere undersøgelse af hvad at
Münchener Freiheit har udgivet i Tyskland.
Der findes faktisk et større Best Of end den anden der.
Det er et 2-CD album kaldet: Alle Jahre alle Hits-Die Singles
Albummet blev udgivet i 2005, den indeholder også Ohne Dich.
Prisen svinger mellem 17 og 24 Euro dernede (online priser).

Så egentlig har de 2 Best Of albums på gaden udgivet med kun få
års mellemrum, så deres pladeselskab har gjort det samme stunt
som langt de fleste andre også gør for at hive flere penge ud
af de kunstnere de har i hus.
Typisk pladeselskaber.

--
Per Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-07 02:14

Per Hansen wrote:
> [...]
> Albummet blev udgivet i 2005, den indeholder også Ohne Dich.
> Prisen svinger mellem 17 og 24 Euro dernede (online priser).

Ja jeg kender også godt dobbelt cd'en hvor Ohne Dich er med på. Som du nok
kan høre, så synes jeg at Ohne Dich er et kanon nummer og føler mig
nærmest stødt over at den ikke er med på den første hehe

MVH Morten

Fra : Per Hansen

Dato : 19-10-07 17:19

"Morten" <-> mentioned this

> [...]
> nok kan høre, så synes jeg at Ohne Dich er et kanon nummer og
> føler mig nærmest stødt over at den ikke er med på den første hehe

Tror helt ærligt det er strategi for at få folk til at købe den næste
de udgav, man ser de numre lidt for tit fra de store selskaber at de
udgiver en lettere skrabet Best Of og så går der noget tid og så kommer
en med nogle flere tracks.

--
Per Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-07 08:07

Per Hansen wrote:
> [...]
> de udgav, man ser de numre lidt for tit fra de store selskaber at de
> udgiver en lettere skrabet Best Of og så går der noget tid og så

Der findes faktisk også en cd der hedder Definitive Collection der er 10 år
gammel.

Münchener Freiheit (Stefan Zauner, Aron Strobel, Alex Grünwald, Michael
Kunzi, Rennie Batzke)
1997. 1 cd
Forlag: Columbia
Indspilninger publiceret 1984-1994
Columbia COL 4875949
Indhold:
Ohne dich ; Liebe auf den ersten Blick ; Tausendmal du ; S.O.S. ; Herzschlag
ist der Takt ; Es gibt kein nächstes mal ; Herz aus Glas (single version) ;
Oh, baby ; Ich will dich nochmal ; Zeig mir die Nacht ; Bis wir uns
wiederseh'n ; Ich steh' auf Licht ; Rumpelstilzchen ; Verlieben verlieren ;
So heiss ; Komm zurück ; Viel zu viel ; Du bist Energie für mich ; Baby blue
; So lang' man Traüme noch leben kann (single version)