Musik for de unge 18-23
Fra : Kaj Larsen

Dato : 30-09-07 09:24

Hej gruppe

Skal skaffe noget musik til overstående målgruppe,men....
Hvilken musik er det de høre, her er jeg stået af da jeg betragter en del
af det som "larm".
Jeg er håbløs bagud da min musiksmag afspejles af at jeg var ung i firserne,
og den type musik syntes de er håbløs gammeldags.
Hvad skal jeg købe bare for at være lidt med på beatet, er der evt nogle
radioestationer(dab-fm ) der kan lever det??
Håber i kan komme med nogle input, kunstnere ,numre , links, hitlister etc
etc.

På forhånd tak og god søndag

Kaj Larsen

Fra : Max

Dato : 30-09-07 09:44

Hej Kaj

> Hvilken musik er det de høre, her er jeg stået af da jeg betragter
> en del af det som "larm".

Den målgruppes musiksmag er så varieret at man ikke bare lige
går ud og skaffer noget musik til dem, det kan lige så godt være
Beatles som Jack Johnson de lytter til, så du skal have fat i mål-
gruppen og have dem til at hjælpe dig.

--
Mvh Max

Fra : Karina

Dato : 30-09-07 14:00

> Hvad skal jeg købe bare for at være lidt med på beatet, er der evt nogle
> radioestationer(dab-fm ) der kan lever det??

Det kan være meget blandet... Noget af det kunne være:

Nik & Jay (det er en enten elsker de dem, eller også hader de dem ting)
Natasja
Anna David
Nelly
Snoop Dogg
James Blunt
Axwell
Burhan G
Justin Timberlake
Infernal
Rihanna
Maroon 5
Trentemøller
Basshunter
DJ Isaac

Jeg har prøvet at blande genrerne lidt, så der både er hip hop, rap, pop
og dance/trance/tecno (hvad det nu er - lige de 3 genrer har jeg lidt
svært ved at kende forskel på *G*). Der er også både dansk og udenlandsk.

Mvh
Karina

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-07 14:29

Du kunne starte her: http://dr.dk/skum/boogie/cms/liste/listen.asp

/Alex

Fra : Mathias

Dato : 30-09-07 15:55

Alex Linaa skrev:

> Du kunne starte her: http://dr.dk/skum/boogie/cms/liste/listen.asp
>
> /Alex

Jeg vil nu vove påstanden at boogies seere generelt er yngre end den
nævnte målgruppe.

Men ellers kan du bare lytte til P3

Hits fra 80'erne er nu som regel populære.

I hvilken anledning skal du bruge musikken?

Fra : Kaj Larsen

Dato : 30-09-07 17:49

Hejsa

Skal bare bruge det som baggrundsmusik i forbindelse med moonlight bowling,
hvor der skal komme noget ud af højtalerne=larm

Kaj Larsen

Fra : Ralph

Dato : 30-09-07 16:01

"Kaj Larsen" <kajlarsen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

Du har allerede fået nogle gode svar, men jeg synes der mangler

the Streets
Rammstein
Korn
Magtens korridorer

og i en anden boldgade

Aura
Soko
Mika
Alphabeat (suk)
Lili Allen
JaConfetti
Tina Dickov

treide boldgade

The floor is made of lava
Duné
Kent
Nephew
Bangers (U$O, L.O.C. og Johnson)

Fik lige en ide - af Alex
http://www.dr.dk/p3/tjeklisten_old/06/hits2006.htm
--
Ralph

Fra : Kaj Larsen

Dato : 30-09-07 17:52

Hej igen

Tak for jeres input de vil blive studeret meget, nogle af navne har jeg hørt
om, men derfra til at sige jeg kender dem.....
Kunne jo være jeg kunne udvide min horisont mht musik bare lidt.
Skal i hvertfald lidt på jagt efter noget af det der bliver omtalt.

Kaj Larsen