DVD pristjek
Fra : Jesper

Dato : 03-10-07 00:30

Titel Blockbuster Danmark DVD-Pacific
Ghost Rider(Extended Cut 2-disk). 179,95 129,00(1 disk)
Zodiac 179,95 116,00
Next 179,95 116,00
Alpha Dog 179,95 115,00
Shooter 179,95 116,00
Arthur og Minimoyserne 179,95 78,00
Wild Hogs: De Vilde Svin 179,95 116,00
300 179,95 116,00

CD-WOW Play.com ethaicd.com
Ghost Rider(Extended Cut 2-disk). 89,00 93,00 103,00/61,00(1disk)
Zodiac 130,00 153,00 50,00
Next 156,00 115,00 -
Alpha Dog 130,00 138,00 -
Shooter 164,00 153,00 134,00
Arthur og Minimoyserne 156,00 93,00 -
Wild Hogs: De Vilde Svin 164,00 163,00 87,00
300 130,00 175,00(2-disk) 87,00

Dette er en prissammenligning baseret på top 10 salgsfilm hos Blockbuster Danmark. 2 danske
titler er ikke medtaget, da de ikke findes i internationale webshops. Priser er i danske kr
incl forsendelse. DVD Pacifics priser er udregnet på grundlag af deres egne kursoplysninger og
ved forsendelse af 5 DVDere ad gangen med USPS overfladepost. Alle kurspriser er afrundet til
nærmeste hele krone. Kurserne er gældende pr. 2. Oktober 2007.

--
Jesper
- Man skal ikke sparke til et flyselskab hvis fly ligger ned

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-07 02:46

Jesper wrote:
> [...]
> USPS overfladepost. Alle kurspriser er afrundet til nærmeste hele
> krone. Kurserne er gældende pr. 2. Oktober 2007.

Og til din fine sammenligning kan jeg tilfølge, at de findes på piratebay
til 0 kr./stk. hvis man kender lidt til torrents.

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-07 08:05

> Og til din fine sammenligning kan jeg tilfølge, at de findes på piratebay
> til 0 kr./stk. hvis man kender lidt til torrents.

Det er så ikke en fair sammenligning. Du skal korrigere for skiver,
plastcovere og printerforbrug for at lave covers. Indregne strømforbruget på
pc'en, når den ikke laver andet end at downloade, samt indkalkurer en
procentsats af de sparede penge til den bøde man får, når nu man praler for
meget med sit pirateri !

Mvh
Jan Rysz

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-07 22:40

Rysz (8900) wrote:
> [...]
> samt indkalkurer en procentsats af de sparede penge til den bøde man
> får, når nu man praler for meget med sit pirateri !

Jeg praler da ikke med noget pirateri. Jeg forstod ikke helt Jespers indlæg.
Selvfølgelig er der da prisforskel på varer, det har der da altid været.
Hvad havde han forventet? Jeg forstår ikke hvad den sammenligning skal til
for. Vil I høre om hvad æbler koster rundt omkring i Århus i dag?

Fra : Jesper

Dato : 04-10-07 15:27

Steen <steenSNABELAsteenmartin.dk> wrote:

> Og til din fine sammenligning kan jeg tilfølge, at de findes på piratebay
> til 0 kr./stk. hvis man kender lidt til torrents.

Ja, sørøverkopier er altid billigere! Hvis man altså gider besværet og
risikoen.

Fra : Jesper Lund

Dato : 04-10-07 17:25

Jesper wrote:

> Ja, sørøverkopier er altid billigere! Hvis man altså gider
> besværet og risikoen.

Er dine chancer bedre i tolden?

Fra : Jesper

Dato : 04-10-07 21:21

Jesper Lund <usenet@jesperlund.com> wrote:

> Er dine chancer bedre i tolden?

Jamen hvis man holder sig under 80 kr er der ingen problemer. I øvrigt
gider postens toldservice sjældent åbne småpakker fra DVD Pacific, det
er måske hver 20. pakke de åbner.

Fra : Jesper Lund

Dato : 04-10-07 22:07

Jesper wrote:

> Jamen hvis man holder sig under 80 kr er der ingen problemer. I
> øvrigt gider postens toldservice sjældent åbne småpakker fra DVD
> Pacific, det er måske hver 20. pakke de åbner.

Ja, men dine portoberegninger var med 5 DVDer per ordre...

Fra : Jesper

Dato : 05-10-07 00:06

Jesper Lund <usenet@jesperlund.com> wrote:

> Ja, men dine portoberegninger var med 5 DVDer per ordre...

5 DVDer, det er lige præcis en småpakke! På 20,5 x 16,0 x 11,5 cm og med
den nugældende dollarkurs giver det en forsendelsespris på lige under 9
kr pr DVD (USPS Surface Mail).

Fra : Jesper Lund

Dato : 05-10-07 00:13

Jesper wrote:

> 5 DVDer, det er lige præcis en småpakke! På 20,5 x 16,0 x 11,5 cm
> og med den nugældende dollarkurs giver det en forsendelsespris på
> lige under 9 kr pr DVD (USPS Surface Mail).

Jo, men med 5 DVDer per pakke er du med statsgaranti over 80 kroners
grænsen. Det var min pointe...

Fra : Optimus Prime

Dato : 04-10-07 08:10

Jesper skrev:
> [...]
> nærmeste hele krone. Kurserne er gældende pr. 2. Oktober 2007.

Jeg kan godt se din pointe; men du sammeligner pærer og bananer...
DVD-Pacific sælger R1 titler og der kan være en del forskel til de
danske udgiver (herunder manglede danske tekster)

Play og CD-Wow sælger både R1 og R2(UK) titler (/dk.cd-wow.com dog også
danske udgivelser) - på R2UK titler findes af og til danske tekster; men
andre regionale forskelle mht. lyd, undertekster, ekstras, kvalitet osv
forekommer...

Men generelt så er danske udgivelser FOR dyre... og FDV gør hvad de kan
for at opretholde denne ubalance - sidst med deres angreb på CD Wow's
danske afdeling, Club Racoon osv... alt imens vores filmvenner i
udlandet får billigere og ofte bedre udgivelser i stride strømme

Selv kan jeg vel mønstre omkring 25 danske udgivelser i en samling på
knap 900 film - så jeg er helt med på hvad du mener

Fra : Jesper

Dato : 04-10-07 15:27

Optimus Prime <optimus@prime.dk> wrote:

> Jeg kan godt se din pointe; men du sammeligner pærer og bananer...
> DVD-Pacific sælger R1 titler og der kan være en del forskel til de
> danske udgiver (herunder manglede danske tekster)

Hvis man (som mig) alligevel slå de danske tekster fra, så er der ikke
så stor forskel...og den forskel der er falder sjældent ud til det
danske produkts fordel. US DVDer har ofte DTS hvor danske udgivelser kun
har DD, der er ofte ekstramateriale eller kommentatorspor på US udgaver
som savnes i den danske og endelig er det ikke helt sjældent at støde på
film der i US er i korrekt aspect ratio hvor den danske enten ikke er
anamorphic eller i 4:3 version. Og så er der jo lige prisen. Især på
bagkatalogtitler kan der være en del at spare ved at købe DVDere i USA

> [...]
>
> Selv kan jeg vel mønstre omkring 25 danske udgivelser i en samling på
> knap 900 film - så jeg er helt med på hvad du mener

Hvis man kan betjene en computer, er på internettet, har et kreditkort
og kan forstå engelsk, så er der ingen grund til at betale FDVs
ågerkarlepriser.

Fra : Jesper Lund

Dato : 04-10-07 17:28

Jesper wrote:

> [...]
> version. Og så er der jo lige prisen. Især på bagkatalogtitler
> kan der være en del at spare ved at købe DVDere i USA

Mit indtryk er nu at P&S problematikken er *værre* på US udgivelser end
på europæiske, specielt på de lidt ældre titler. Nogle gange er det et
spørgsmål om at vælge WS udgaven i USA, men ikke altid.

Fra : Jesper

Dato : 04-10-07 21:22

> [...]

> på europæiske, specielt på de lidt ældre titler. Nogle gange er det et
> spørgsmål om at vælge WS udgaven i USA, men ikke altid.

Nu kan man normalt vælge imellem widescreen og p&s udgaven. Somme tider
er begge versioner på samme vendbare disk.

Fra : Optimus Prime

Dato : 05-10-07 10:28

Jesper skrev:
> [...]
> anamorphic eller i 4:3 version. Og så er der jo lige prisen. Især på
> bagkatalogtitler kan der være en del at spare ved at købe DVDere i USA

Vi er helt enige; men folk der ikke kender til det og læser din
sammenligning kommer måske til at savne danske tekster...

> Hvis man kan betjene en computer, er på internettet, har et kreditkort
> og kan forstå engelsk, så er der ingen grund til at betale FDVs
> ågerkarlepriser.

Faktisk burde vi opfordre til at handle udenom - så kan de lære det

Fra : Jesper

Dato : 05-10-07 11:01

> Vi er helt enige; men folk der ikke kender til det og læser din
> sammenligning kommer måske til at savne danske tekster...

> Faktisk burde vi opfordre til at handle udenom - så kan de lære det

Jeg har intet imod at købe FDVs film, hvis bare prisen er anstændig! Når
de sælger til en god pris skal de da også belønnes for det. F.eks Texas
- The Greatest Hits, 2 CD + 1 DVD til 199 kr i Kvickly, det synes jeg er
i orden. Der er over 4 t musikvideoer, koncert og interviews på DVDen.