Lars Von Triers : Amerikanske film sikke n~
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 02-10-07 19:13

Puuhh for et par år siden løbte jeg dogvile - nu kan jeg som udgangspunkt
ikke lide teater - men den fornmelse jeg fik var at han forsøgte at lave
noget der var ENDNU kedeliger ind teater ved at lave kridst strejser i
stedet for kuliser også sælge bileter på Nicole Kidmann var med ( rygter
sagde hun vist var nøgen og det hjælper jo ).

Nå man kunne så tro han kunne få den fra starten af dårlige ide ud af verden
på 1t30 min men nej nej den vare 3 stive timer - hvor folk går rundt og
siger ting & sager inden for nogen kridt strejer på et sort gulv.

Hvis den film har noget formål så skal det være man gerne vil gøre indtryk
på en antropologi studerene tag noget beroligene sæt sin telefon til at
viberer 10 min før afslutning tag sig en lur også vågne op og sige det var
well nok en fremragende film og bede til gud om hun ikke vil spørge ind til
hvad der var godt .....

Når det så er sagt - er der nogen der for noget som helst ud af den film og
hvis hvad ? ....

Nu sider jeg og ser wendy den også dårlige men den er ikke lige så ringe som
dogvile - han har sikkert en eller anden spæd pointe med de her pistoler og
det skal han da ha lov til ....det er utvilsomt moralsk ....

så har jeg ogå lånt Mandalay jeg har ingen forventninger til denne film og
regner med at sortere mit vaske tøj imens jeg "ser" den ....

Det fans ved det er at Lars Von T jo godt kan ...

Direktøren for det hele synes jeg er skide go og sjov.

jeg er besat af forbrydelsens elemente og mener det måske sammen med Zappa
og Hærværk er en af de bedste danske film nogen sinde

Europa er også go ...

jeg kan ikke huske hvad den sidste heder af trilogien heder jeg mener det er
pesten - der går det galt - det er en film der minder lidt om Nå for fan vi
har fået nogen penge som vi ikke regnede med vi har godt nok ingen idder
endisige noget manuskribt men Øhhh lad os finde på noget - lad os tænde
nogen sterin lys og leje en hypnotysør så går retsen sikkert af sig selv -
men det gør det al så bare ikke ....

så er der riget først del er fremragende anden del der har jeg ham under
mistanke for han tænker det lort gider jeg sgu ikke nu laver jeg noget
rigtigt skid så hænger jeg ikke på at skulle lave en 3 er og det kom han da
heller ikke til.

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Kim2000

Dato : 02-10-07 20:40

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> verden på 1t30 min men nej nej den vare 3 stive timer - hvor folk går
> rundt og siger ting & sager inden for nogen kridt strejer på et sort gulv.

Har du overvejet at høre hvad der bliver sagt

> [...]
> som dogvile - han har sikkert en eller anden spæd pointe med de her
> pistoler og det skal han da ha lov til ....det er utvilsomt moralsk ....

Den film fattede jeg ikke, jeg forstår ikke pointen.

> så har jeg ogå lånt Mandalay jeg har ingen forventninger til denne film og
> regner med at sortere mit vaske tøj imens jeg "ser" den ....

Så vidt jeg kunne forstå så var det lidt det samme igen, og så da jeg i
forvejen ikke ligefrem sad og jublede over etteren (som blev set på tv), så
er den indtil videre.

mvh
Kim

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 04-10-07 06:55

> Har du overvejet at høre hvad der bliver sagt

Puhhh 3 STIVE TIMER .....hvor der går folk rundt i mellem strejer på et
sort gulv
imens man venter på at se Nicole kidmann nøgen fordi det har vist stået på
spise sedlen til eb
så dyb er jeg ikke ...

> Den film fattede jeg ikke, jeg forstår ikke pointen.

jeg tror ikke der er nogen ud over Lars ikke er glad for skyde våben

> Så vidt jeg kunne forstå så var det lidt det samme igen, og så da jeg i
> forvejen ikke ligefrem sad og jublede over etteren (som blev set på tv),
> så er den indtil videre.

ja nu kan jeg selvf ikke finde den og jeg har tilbragt natten med at
geninstalere min hoved maskine
så jeg har ikke fået den set / hørt og muit vaske tøj ligger stadigt i en
dynge :)

Fra : Claus

Dato : 03-10-07 01:17

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> så har jeg ogå lånt Mandalay jeg har ingen forventninger til denne film og
> regner med at sortere mit vaske tøj imens jeg "ser" den ....

Hmmm internettet er tossernes tumleplads

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 04-10-07 07:04

"Claus" <anonym@xx.xx> skrev i en meddelelse
> "Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hmmm internettet er tossernes tumleplads

har du en pointe ?

er der forskel for dig på nttp og www eller er det al sammen bare sådan
*Internet* - sådan en pige kendte jeg en gang hun kaldte alle computer for
en harddisk ( på nær skærmen ) det var en skærm !!!

Fra : Claus

Dato : 04-10-07 17:49

> [...]
> *Internet* - sådan en pige kendte jeg en gang hun kaldte alle computer for
> en harddisk ( på nær skærmen ) det var en skærm !!!

Om det er nttp, www eller whatever, er det stadigvik internet?

Dit forhold til Lars Trier minder lidt om tossen der sidder og slår sig selv
i hovedet, fordi det er så dejligt, når han holder op!

Men undskyld mit ordvalg. For jeg synes ikke man skal kalde hinanden tosser,
selv når bølgerne går højt. Blev bare lidt provokeret

Fra : the LU

Dato : 03-10-07 18:18

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote in message

> [...]
> tænde nogen sterin lys og leje en hypnotysør så går retsen sikkert af sig
> selv - men det gør det al så bare ikke ....

Epidemic hedder den. Og ja, du har fuldstændig ret i din opsummering. Lars
fik en million til at lave en film for om ingenting. Hvis du har E-trilogien
på DVD, så burde du både kunne læse det i booklet'en og bagefter høre Lars
kommentarspor. Der bliver talt meget frit fra leveren, og von Trier er helt
enig med dig. :)

> [...]
> mistanke for han tænker det lort gider jeg sgu ikke nu laver jeg noget
> rigtigt skid så hænger jeg ikke på at skulle lave en 3 er og det kom han

Nu hjalp det jo heller ikke at både Kirsten Rolffes (Drusse) og Ernst-Hugo
Järegård (overlæge Stig-Helmer) døde inden optagelserne til Riget III kom i
gang. Det ville nok ikke have været det samme med andre skuespillere i netop
de to roller.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 04-10-07 07:02

"the LU" <fart1138REM0VEME@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote in message

yep den er formidabel ...

> [...]
> E-trilogien på DVD, så burde du både kunne læse det i booklet'en og
> bagefter høre Lars kommentarspor. Der bliver talt meget frit fra leveren,

ok ja jeg har boksen men har aldrig set den bonus disck der er med ...men jo
hold kæft hvor er den ringe

> Nu hjalp det jo heller ikke at både Kirsten Rolffes (Drusse) og Ernst-Hugo
> Järegård (overlæge Stig-Helmer) døde inden optagelserne til Riget III kom
> i gang.

ok det viste jeg ikke ...Nahh det er selvf rigtigt ...

> Det ville nok ikke have været det samme med andre skuespillere i netop de
> to roller.

bestemt ...men jeg har stadigt Lars lidt under mistanke for at han ikke gad
hænge på en 3 er ...han har penge nok og gider ikke lave noget bare fordi
folk synes det er fedt - så heller få Nicole kidmann til at vandre rundt i
mellem nogen hvis strejer på en sort gulv i 3 timer eller den der helt
håbkøse film med Bjørk - jesus Kristus den var lang og det jeg så i mellem
jeg spollede i den du milde skældent har jeg kedet mig så meget - hvis jeg
nogen sinde skal *se* den igen så bliver dte på et tv ved siden af et tv
hvor jeg vil side og se x files også skal dancer in the dark køre uden lyd -
ham der hænger hende kender jeg foriøvrigt han boede sammen med min x - lige
så syg en stoder som filmen selv han klaskede hendes hoved ind i en væg så
hun har fået en mindre hjerne skade - hyggelig fætter en kende kolerisk.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 03-10-07 22:59

Bo M Mogensen skrev:

> [...]
> på et sort gulv.

> Når det så er sagt - er der nogen der for noget som helst ud af den

Historien sagde mig ikke meget, da jeg så den. Hvis du søger en
tolkning, kan du måske finde nogle anmeldelser.

Det, der står tilbage for mig, er det visuelle. Æstetisk er filmen jo
ret unik. Der er ingen kulisser eller landskaber, og man bliver på den
måde hele tiden mindet om, at det bare er noget, de spiller. Men
alligevel fungerer dramaet. Oven i købet er der til tider stor skønhed
i billederne.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 13-10-07 00:46

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Historien sagde mig ikke meget,

jeg tror ikke der er nogen

>da jeg så den. Hvis du søger en tolkning, kan du måske finde nogle
>anmeldelser.

Nahh enten så er den meninsgfuld i sig selv eller så er den ikke og det er
den ikke

> Det, der står tilbage for mig, er det visuelle. Æstetisk er filmen jo ret
> unik. Der er ingen kulisser eller landskaber, og man bliver på den måde
> hele tiden mindet om, at det bare er noget, de spiller.

jamen så skal det fame godt nok være en man føler for - for at det går
Holly Marie combs gad jeg godt side og se på bare for at se på hende men det
så også det..

>Men alligevel fungerer dramaet. Oven i købet er der til tider stor skønhed
>i billederne.

ja en dag ser jeg den måske igen