De helt store navne indenfor dårlige actio~
Fra : Tue Sørensen

Dato : 01-10-07 22:52

Hvilke skuespillere synes I især bør fremhæves indenfor genren
"dårlige action-film"?

Jeg tænker på Jean-Claude Van Damme, Steven Seagal, Chuck Norris,
Christopher Lambert og Rutger Hauer (selvom de to sidstnævnte da også
har lavet gode film). Måske også Cynthia Rothrock, Sho Kosugi og Eric
Roberts. Og *måske* Arnold Schwarzenegger, alt efter hvad man synes om
hans film.

Andre oplagte, kendte navne, der har lavet både mange og dårlige
action-film? Det må også gerne være thrillers og sci-fi film.

Jeg laver bare lidt research til et website om dårlige action-film,
you see...

- Tue

Fra : Laziter [9440]

Dato : 01-10-07 23:01

> [...]
>
> Andre oplagte, kendte navne, der har lavet både mange og dårlige
> action-film? Det må også gerne være thrillers og sci-fi film.

Tja personligt synes jeg at The Rock skulle på listen også.
Det er ikke andet end muskler på et lærred, der er ikke meget skuespil i
hans performance.
Bare se Doom, ringere kan det vist ikke gøres.
Ok i Welcome to the Jungle fremviste han rent faktisk noget der kunne minde
om skuespil, det var i den scene hvor han blev lammet af at spise den sjove
frugt.

Mvh
Benjamin

Fra : Kim2000

Dato : 02-10-07 20:44

"Laziter [9440]" <laziter@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Tja personligt synes jeg at The Rock skulle på listen også.
> Det er ikke andet end muskler på et lærred, der er ikke meget skuespil i
> hans performance.
> Bare se Doom, ringere kan det vist ikke gøres.

Doom er da total fed, den rammer præcis dens målgruppe. Handlingen kender vi
jo allerede fra spillene (og kender man ikke dem har man snydt sig selv) og
effekterne fede. Jeg har nydt den film flere gange, men på den anden side så
synes jeg også at Resident Evil filmene er noget af de bedste action der er
lavet de sidste 10 år. Hvis man iøvrigt skulle finde interesse i disse
computerspilsfilm så kan jeg anbefale mit eget hobbyblad "Din Computer", jeg
mener det er nummer 43, som man gratis kan hente på min hjemmeside.
mvh
Kim

--
På DaMat er der masser af gratis hæfter
Din Computer 45 er udkommet

Fra : Laziter [9440]

Dato : 03-10-07 17:45

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> Doom er da total fed, den rammer præcis dens målgruppe. Handlingen kender
> vi jo allerede fra spillene (og kender man ikke dem har man snydt sig
> selv) og effekterne fede.

Ja filmen er god nok, men The Rocks performance er imo elendig og han
trækker den ned.
Karl Urban løfter den så igen, men pga. The Rock bliver filmen kun til en
gennemsnitlig action film.

Mvh
Benjamin

Fra : Jesper

Dato : 01-10-07 23:06

Tue Sørensen <sorensonian@gmail.com> wrote:

> [...]
> action-film? Det må også gerne være thrillers og sci-fi film.
>
> Jeg laver bare lidt research til et website om dårlige action-film,

Sonny Chiba
Jackie Chan
Wings Hauser
Michelle Yeoh
Chow Yun-Fat
--
Jesper
- Man skal ikke sparke til et flyselskab hvis fly ligger ned

Fra : Thomas

Dato : 02-10-07 00:42

>Hvilke skuespillere synes I især bør fremhæves indenfor genren
>"dårlige action-film"?

Mon ikke Dolph Lundgren hører til på listen??

Mvh. Thomas

Fra : Kim Schroeder

Dato : 02-10-07 01:56

"Thomas" <thomas.elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse news:470185e2$0$21064$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Mon ikke Dolph Lundgren hører til på listen??

Ikke at forglemme Sylvester Stallone - hvis stemme alene jeg får røde knopper af.

En oplagt kandidat er i øvrigt Gitte Stallone (Nielsen), som i en tåkrummende scene
er med til at storme en bank. Den sekvens topper min liste over dårlig action.

I øvrigt synes jeg, at både Dolph Lundgren og Steve Seagal har lavet bedre
film end Sylvester - men det er nok en smagssag.

Kim

Fra : -= JF =-

Dato : 02-10-07 13:15

Kim Schroeder skrev:

> En oplagt kandidat er i øvrigt Gitte Stallone (Nielsen), som i en tåkrummende scene
> er med til at storme en bank. Den sekvens topper min liste over dårlig action.

Åh ja... Gittepigen
Meget ringere end hende bliver det vist ikke!
2 meter høj, plastic-patter på størrelse med badebolde, afbleget hår og
alternativt køn... og virkelig-virkelig-VIRKELIG dårlig skuespiller

Jeg så noget af et realityshow hvor hun var låst inde i en hus sammen
med nogle andre semi-kendte og nogle 'almindelige' mennesker.

Mand!! Hun er simpelthen så frastødende at ord alene ikke kan beskrive
det! Hun havde tre tilstande: Halvvissen, grønlænderfuld eller sovende -
men uanset tilstand var hun højrøstet, larmende, grov i munden og
ualmindelig dum at høre på!

Det var vist meget godt at vi fik hende deporteret

--
Mvh. John

Fra : Zeki

Dato : 02-10-07 04:05

"Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> skrev i en meddelelse
>Hvilke skuespillere synes I især bør fremhæves indenfor genren
"dårlige action-film"?

Michael Dudikoff
Lorenzo Lamas

Fra : Sune

Dato : 02-10-07 05:14

On Mon, 01 Oct 2007 14:52:05 -0700, Tue Sørensen <sorensonian@gmail.com> wrote:

>Hvilke skuespillere synes I især bør fremhæves indenfor genren
>"dårlige action-film"?

Wesley Snipes
Wesley Snipes
Wesley Snipes
Wesley Snipes

Mvh
Sune

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-10-07 17:48

Sune skrev den 02-10-2007 06:13:

> Wesley Snipes
> Wesley Snipes
> Wesley Snipes
> Wesley Snipes

Han er sgu da for sjov i Demolition man.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Mr. D

Dato : 02-10-07 19:42

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Han er sgu da for sjov i Demolition man.

Se DET er en go' film i sin genre.

Der er vist gået for meget "Ham-ka-jæ-æ-li" i denne her tråd. Handlede det
ikke kun om disse masseproduktionsactionshelte?

simon

Fra : Per Vadmand

Dato : 02-10-07 09:05

Tue Sørensen wrote:
> [...]
> action-film? Det må også gerne være thrillers og sci-fi film.
>
> Jeg laver bare lidt research til et website om dårlige action-film,

Så vil du elske ham her: http://www.imdb.com/name/nm0716302/

Steve Reeves var "actionhelt" i "historiske" film fra cinecittá i Italien,
hvor man lavede udstyrsstykker (med tydelige papkulisser) i 50'erne, før man
gik over til westerns. Reeves var en herligt talentløs forløber for Bud
Spencer, som vi elskede at grine ad på cowboyrækkerne i de sene 50'ere,

Per V

--
Nu har den sure, gamle mand sørme fået et barnebarn til!!!

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 02-10-07 12:37

On 2007-10-01 23:52:05 +0200, Tue Sørensen <sorensonian@gmail.com> said:

> [...]
> har lavet gode film). Måske også Cynthia Rothrock, Sho Kosugi og Eric
> Roberts. Og *måske* Arnold Schwarzenegger, alt efter hvad man synes om

Nu er smag jo forskelligt, men jeg synes da Steven Seagal har lavet
mange gode actionfilm, og det samme gælder Rutger Hauer.

På samme måde finder jeg også stadigvæk First Blood fantastisk (ligeså
med andre Stallone film), ligesom jeg mener at Dolph Lundgren er helt
suveræn.

Van Damme medgiver jeg dog gerne, at jeg ikke har så meget tilovers for.

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-10-07 13:51

On 2 Okt., 14:15, -= JF =- <n...@null.null> wrote:

> [...]
> 2 meter høj, plastic-patter på størrelse med badebolde, afbleget hår og
> alternativt køn... og virkelig-virkelig-VIRKELIG dårlig skuespiller

Jo, Pamela Anderson

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : -= JF =-

Dato : 02-10-07 15:47

Christian B. Andresen skrev:

> Jo, Pamela Anderson

No shit, så tror jeg faktisk kun at jeg har set hende i Scary movie, og
i de film *skal* man jo overspille, så jeg tror dig på dit ord

Til gengæld har jeg hørt et par interwiev med hende, og hun er altså
langt fra blondinedum... Hun har omløb i pæren har hun.

Gitte derimod... Jamen, hold da heeeelt kæft ))

--
Mvh. John

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-10-07 13:53

On 1 Okt., 23:52, Tue Sørensen <sorenson...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Andre oplagte, kendte navne, der har lavet både mange og dårlige
> action-film? Det må også gerne være thrillers og sci-fi film.

Måske Charles Bronson, selv om jeg nu vil mene at flere af de nævnte
har lavet enkelte gode film, nogle af dem flere.

Fra : Tue Sørensen

Dato : 03-10-07 08:50

On 2 Okt., 21:43, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:

> Doom er da total fed, den rammer præcis dens målgruppe. Handlingen kender vi
> jo allerede fra spillene (og kender man ikke dem har man snydt sig selv) og
> effekterne fede. Jeg har nydt den film flere gange

Jeg ku' godt li' Doom, men mest pga. Karl Urban. The Rock kan sagtens
spille skuespil; dyrk ham lige i Be Cool. Men ja, han er (desværre?)
på vej til at have en del halv-dårlige action-film bag sig...

>, men på den anden side så
> synes jeg også at Resident Evil filmene er noget af de bedste action der er
> lavet de sidste 10 år.

Jeg ku' godt li' den første, men syntes at den anden var dødsyg.
Glæder mig dog til 3'eren, som kommer i de danske biffer om lidt over
en måned.

- Tue

Fra : Kim2000

Dato : 03-10-07 13:53

> [...]

>, men på den anden side så
> synes jeg også at Resident Evil filmene er noget af de bedste action der

Kommer den i bio? Toeren skulle have kørt i i et par måneder men blev pillet
af efter ganske få dage, i Silkeborg skulle den have kørt i to uger, men
kørte 3 dage og den aften jeg så den var jeg og kæreste de to eneste kunder.
mvh
Kim

Fra : Tue Sørensen

Dato : 03-10-07 08:54

On 2 Okt., 00:06, spambus...@users.toughguy.net (Jesper) wrote:

> Sonny Chiba

Ja, Chiba kan jeg godt gå med til at sætte på listen. Hans film er
faktisk ret dårlige, uanset hvor sej han evt. selv er.

> Jackie Chan

Mjah, han *har* lavet nogle dårlige film - en del, faktisk -, men han
har da også lavet mange gode. Men jo, til nød kan jeg også acceptere
ham på listen.

> Wings Hauser

Ham har jeg så ikke set ret mange film med...

> Michelle Yeoh

Jaeh, måske. Problemet med at sætte hende på listen er at hun er
dødhamrende sej! Selvom hendes film ikke altid er det...

> Chow Yun-Fat

Ha - ja, han har lavet både nogle gode og nogle helt vildt dårlige. Så
jo, han kan også godt komme på listen (Bulletproof Monk!!).

- Tue

Fra : David Schjelde

Dato : 04-10-07 18:01

[snip]

> Ha - ja, han har lavet både nogle gode og nogle helt vildt dårlige. Så
> jo, han kan også godt komme på listen (Bulletproof Monk!!).

NEEEJ! Nu stopper I!

Manden er en fed skuespiller og fordi han laver en enkelt lorte film
skal han da ikke med!

Derimod savner jeg klar Charles Bronson på listen

david

Fra : Tue Sørensen

Dato : 03-10-07 08:58

On 2 Okt., 01:42, "Thomas" <thomas.e...@REMOVEmail.dk> wrote:

> Mon ikke Dolph Lundgren hører til på listen??

Mjarh... de navne jeg er ude efter er egentlig skuespillere som er
meget seje, og engang i mellem laver nogle meget seje film, selvom de
film måske ikke tager sig selv så alvorligt... Altså noget der nok er
dårligt, men trods alt velproduceret nok til at blive kult, og få et
mere eller mindre beundrende publikum. Og der synes jeg ikke at Dolph
Lundgrens film er helt gode nok til at være med på en liste over film
som nok er dårlige, men alligevel værd at se, hvis man er til den
slags, og godt kan grine af det. Folk som Van Damme og Lundgren er
simpelthen *for* dårlige til at være med på denne liste. Synes jeg.

- Tue

Fra : Robert Eriksen

Dato : 03-10-07 09:08

Tue Sørensen wrote:

> [...]
> slags, og godt kan grine af det. Folk som Van Damme og Lundgren er
> simpelthen *for* dårlige til at være med på denne liste. Synes jeg.

Ingen regel uden undtagelse.
I min erindring fremstår Universal Soldier da som en ganske fed
actionfilm. Og den har da både Van Damme og Lundgren på rollelisten

Men indrømmet det er nogle år siden jeg har set den.

/Robert

Fra : Mr. D

Dato : 05-10-07 13:41

> [...]

>film måske ikke tager sig selv så alvorligt... Altså noget der nok er
>dårligt, men trods alt velproduceret nok til at blive kult, og få et

Nu må du bestemme dig. Det var ikke sådanne filmhelte, du spurgte efter. Du
spurgte efter "Hvilke skuespillere synes I især bør fremhæves indenfor
genren "dårlige action-film"? - Andre oplagte, kendte navne, der har lavet
> [...]

>slags, og godt kan grine af det. Folk som Van Damme og Lundgren er
>simpelthen *for* dårlige til at være med på denne liste. Synes jeg.

Du startede jo selv ud med at nævne Van Damme som et oplagt emne til listen.

simon

Fra : Tue Sørensen

Dato : 03-10-07 09:03

On 2 Okt., 02:55, "Kim Schroeder" <nospamt...@myorange.dk> wrote:

> Ikke at forglemme Sylvester Stallone - hvis stemme alene jeg får røde knopper af.

Jep, Stallone skal med!

> En oplagt kandidat er i øvrigt Gitte Stallone (Nielsen), som i en tåkrummende scene
> er med til at storme en bank. Den sekvens topper min liste over dårlig action.

Nah, hun er *for* dårlig! Jeg vil have navne der trods alt er værd at
beskæftige sig med, og hvis film trods alt har en vis
underholdningsværdi...

> I øvrigt synes jeg, at både Dolph Lundgren og Steve Seagal har lavet bedre
> film end Sylvester - men det er nok en smagssag.

Lundgren, nej. Og Steve Seagal... egentlig heller ikke. Jeg kan meget
godt li' Seagal, men jeg mener ikke at hans film generelt er særlig
gode. De bedste er Under Siege-filmene, og derudover er der måske et
par andre halv-gode, mens resten er dårlige, omend nogle af dem er det
på den underholdende måde... Stallone synes jeg faktisk har lavet
flere halv-gode film (jeg er personligt ret vild med Cliffhanger, og
så er der jo Demolition Man, som nok er Stallone's bedste film... jeg
kan også godt lide ham i film som Copland og gangster-komedien Oscar),
omend der godt nok også er mange dårlige. Men det var jo det med
smagssagen...

- Tue

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 03-10-07 21:00

> [...]
>kan også godt lide ham i film som Copland og gangster-komedien Oscar),
>omend der godt nok også er mange dårlige. Men det var jo det med

Demolition Man er gangske underholdende, og det samme er Judge Dred. Men man
manden har altså også været med i rigtig gode film, som Cop Land (som du
selv nævner) Rambo I (óg også lidt Rambo II), Rocky I+II og Rocky Balboa.
Disse er ikke bare ok, men rigtig gode film.

I min barndom var jeg stor Arnold fan, men når jeg genser hans film, er der
få af dem der holder i dag. Tilgengæld var jeg dengang ikke så vild med Sly,
men han har tilgengæld flere film i kataloget som stadig er gode film.

BK

Fra : Optimus Prime

Dato : 04-10-07 08:19

Brian, Rikke og Kristian skrev:
> [...]
> men han har tilgengæld flere film i kataloget som stadig er gode film.

Jeg er også vokset op i videofirserne, hvor actionfilm var action og
ikke socialrealistiske kommentarer over samfundet forfald... og har til
dato et MEGET "soft spot" for de film, som dengang skabte min interesse
for film... Rigtig mange af dem er idag en del af min filmsamling og det
har budt på mange glædelige gensyn; men modsætning til Arnold og Sly har
jeg opdaget at især mange af Chucks film falder helt igennem idag

Ovenstående kommentar skal ses i lyset af Predator, Commando og ikke
mindst min Rambo-trilogi idag står på hylden over både Star Wars og LotR
trilogierne (og øverst er bedst

Fra : Mr. D

Dato : 04-10-07 08:56

"Optimus Prime" <optimus@prime.dk> skrev i en meddelelse
> Brian, Rikke og Kristian skrev:
>
> Ovenstående kommentar skal ses i lyset af Predator, Commando og ikke
> mindst min Rambo-trilogi idag står på hylden over både Star Wars og LotR
> trilogierne (og øverst er bedst

Jeg har aldrig forstået de der mærkelige Commando fans, men ud over det er
jeg enig med dig. Både Sylvester og Arnold har lavet gode film, som stadig
kan ses.

simon

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 04-10-07 16:53

> [...]
> budt på mange glædelige gensyn; men modsætning til Arnold og Sly har jeg
> opdaget at især mange af Chucks film falder helt igennem idag

Ja jeg købte missing in action billig. Den nåede jeg ikke engang at se
færdig. I gamle dage var det en stor favorit. Men hvad med McQuade Lone Wolf
eller hvad den nu hedder. Den hvor David Caradine er skurken, kan den ikke
stadig ses, ´den har jeg nemlig overvejet at få fat I.

> Ovenstående kommentar skal ses i lyset af Predator, Commando og ikke
> mindst min Rambo-trilogi idag står på hylden over både Star Wars og LotR
> trilogierne (og øverst er bedst

Ja Predator holder stadig, Commando har jeg faktisk aldrig fået genset...det
er da egentligt en fejl der må rettes op på

BK

Fra : Optimus Prime

Dato : 05-10-07 10:34

> [...]
> eller hvad den nu hedder. Den hvor David Caradine er skurken, kan den ikke
> stadig ses, ´den har jeg nemlig overvejet at få fat I.

Missing in action var netop en af dem jeg elskede som knægt og i
modsætning til Rambo falder helt igennem med 2007 briller... Lonewolf er
stadig ganske gedin b-underholdning synes jeg..

Jeg har overvejet at anskaffe Silent Rage for at få et gensyn med Chuck
i hans unge dage... Octagon har jeg hentet i Fakta for 25kr og var da
okay underholdt - tror måske tiden havde finpoleret mine erindringer om
MIA og det var derfor den faldt helt til jorden...
Men elsker stadig disse oldschool actionfim, hvor man kan slå hjernen
fra i 90 minutter og til igen bagefter uden "åbne" slutninger og ar på
sjælen

Fra : Tue Sørensen

Dato : 03-10-07 09:04

On 2 Okt., 05:04, "Zeki" <Z...@nope.dk> wrote:
> "Tue Sørensen" <sorenson...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:1191275525.989184.322910@w3g2000hsg.googlegroups.com...>Hvilke skuespillere synes I især bør fremhæves indenfor genren
>
> "dårlige action-film"?
>
> Michael Dudikoff

Ham vil jeg nok udnævne til at være *for* dårlig... men det er da
muligt, jeg burde tage den mening op til overvejelse...

> Lorenzo Lamas

Hm, jeg har vist en eller to film med ham liggende, men har ikke set
dem endnu...

- Tue

Fra : Tue Sørensen

Dato : 03-10-07 09:05

On 2 Okt., 06:13, Sune <april2...@tdcadslw.dk> wrote:

> Wesley Snipes

Yes, korrekt! Han skal på listen. Alene for Passenger 57...

- Tue

Fra : David Schjelde

Dato : 04-10-07 18:05

Tue Sørensen skrev:

> Yes, korrekt! Han skal på listen. Alene for Passenger 57...
>
> - Tue

Og for Blade og Blade II skal han af igen (-:

mvh
david

Fra : Tue Sørensen

Dato : 03-10-07 09:08

On 2 Okt., 10:05, "Per Vadmand" <pe...@post.tele.dk> wrote:

> [...]
> gik over til westerns. Reeves var en herligt talentløs forløber for Bud
> Spencer, som vi elskede at grine ad på cowboyrækkerne i de sene 50'ere,

Jeg har set Hercules-filmen fra '58; den syntes jeg egentlig var
ganske god. Jeg har også set ham i The Last Days of Pompeii; den var
så knap så god, men stadig seværdig. Så jo, da han er noget af en
flødebolle kan han godt komme med på listen over dårlige action-helte
der er gode nok til at være kult!

- Tue

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 03-10-07 19:29

Scripsit Tue Sørensen:

> [...]
> en flødebolle kan han godt komme med på listen over dårlige
> action-helte der er gode nok til at være kult!

Reeves må være kult i anden potens.
Tim Curry synger om ham i Rocky Horror.

Lars Erik Bryld

Fra : Tue Sørensen

Dato : 03-10-07 09:10

On 2 Okt., 13:36, Anders Vind Ebbesen <dont_spam...@invalid.invalid>
wrote:

> Nu er smag jo forskelligt, men jeg synes da Steven Seagal har lavet
> mange gode actionfilm, og det samme gælder Rutger Hauer.

"Mange" er nok så meget sagt...

> På samme måde finder jeg også stadigvæk First Blood fantastisk (ligeså
> med andre Stallone film),

Mjah, jeg kan godt li' Stallone i visse film, men er nu ikke vild med
Rambo-serien.

> ligesom jeg mener at Dolph Lundgren er helt
> suveræn.

Seriøst?!

- Tue

Fra : Tue Sørensen

Dato : 03-10-07 09:14

On 2 Okt., 14:52, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:

> Måske Charles Bronson,

Ja!! Han var sgu' sin tids Steven Seagal! Old stone-face...

> selv om jeg nu vil mene at flere af de nævnte
> har lavet enkelte gode film, nogle af dem flere.

Jamen det siger jeg skam heller ikke at de ikke har. Jeg leder bare
efter navne hvis film balancerer lidt mellem at være dårlige og rigtig
underholdende - især hvis de er sidstnævnte på grund af
førstnævnte!!

En af de ultimative film i den genre jeg snakker om må være Arnold's
Commando. Totalt latterlig macho-action, som alligevel er forrygende
underholdende, simpelthen fordi det er så langt ude og overhovedet
ikke forsøger at være andet end hvad det er. Og selvfølgelig fordi
Arnold har charisma...

- Tue

Fra : Tue Sørensen

Dato : 03-10-07 09:18

On 3 Okt., 10:08, Robert Eriksen <r...@adr.dk> wrote:

> [...]
> actionfilm. Og den har da både Van Damme og Lundgren på rollelisten
>
> Men indrømmet det er nogle år siden jeg har set den.

Samme her. Jeg tvivler på at den holder.

Van Damme's eneste vellykkede film er efter min mening Streetfighter
(1994). Den har trods alt en vis selv-ironi...

- Tue

Fra : Mr. D

Dato : 03-10-07 15:08

"Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Andre oplagte, kendte navne, der har lavet både mange og dårlige
> action-film? Det må også gerne være thrillers og sci-fi film.

Jeg har prøvet at gå indlæggene igennem og har ikke fundet navne, som jeg
måske synes er langt mere oplagte end mange af de foreslåede. Er ham her
f.eks. nævnt?:

Ronald Reagan

Og dem her?

James Coburn
Roger Moore
Charles Bronson
Terence Hill
Lee Marvin
Fred 'The Hammer' Williamson
Tom Cruise
Rock Hudson
Robert Taylor

simon

Fra : Tue Sørensen

Dato : 03-10-07 20:27

On 3 Okt., 14:53, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:

> [...]
> spille skuespil; dyrk ham lige i Be Cool. Men ja, han er (desværre?)
> på vej til at have en del halv-dårlige action-film bag sig...

Ja, d. 9. november, har jeg hørt.

> Toeren skulle have kørt i i et par måneder men blev pillet
> af efter ganske få dage, i Silkeborg skulle den have kørt i to uger, men
> kørte 3 dage og den aften jeg så den var jeg og kæreste de to eneste kunder.

Ptjah. Jeg synes ærligt talt heller ikke, den var bedre værd. Meget
skuffet var jeg. Lad os håbe at 3'eren er bedre.

- Tue

Fra : Tue Sørensen

Dato : 03-10-07 20:29

On 3 Okt., 18:45, "Laziter [9440]" <lazi...@gmail.com> wrote:

> Ja filmen er god nok, men The Rocks performance er imo elendig og han
> trækker den ned.
> Karl Urban løfter den så igen, men pga. The Rock bliver filmen kun til en
> gennemsnitlig action film.

Sagen er jo at man først tror at The Rock's figur er helten, men så
viser det sig at han er skurken. Det er nok derfor, The Rock ikke er
så sympatisk i filmen. Jeg syntes, det fungerede ganske godt. Men jeg
har altså ikke spillet spillet.

- Tue

Fra : Tue Sørensen

Dato : 03-10-07 23:18

On 3 Okt., 16:07, "Mr. D" <s-gr...@post5DELETE.tele.dk> wrote:

> [...]
> måske synes er langt mere oplagte end mange af de foreslåede. Er ham her

Utvivlsomt, men jeg har ikke set særlig mange af hans film. Er de
ikke fra dengang dårlige film tog sig selv lidt for alvorligt?

> Og dem her?
>
> James Coburn

Jeg er stor fan af James Coburn. Det er nogle fede, campy agent-film
han har været med i. Gode parodier, med god komedie. Jeg har ikke set
alt med ham; der er sikkert også nogle som er mere pinlige...

> Roger Moore

Ja, Bond-film er jo ganske slemme, det må jeg medgive. De er ikke godt
for ret meget andet end at grine af - især Moore's.

> Charles Bronson

Han er nu med på listen.

> Terence Hill

Ja, det er nogle OK film han har lavet (Trinity, Nobody) - nogle af
dem, i hvert fald. Dem med Bud Spencer er straks værre...

> Lee Marvin

Ja, han er svær at tage seriøst. Men jeg har ikke set så mange af hans
film, da jeg ikke er så meget til krigsfilm.

> Fred 'The Hammer' Williamson

Ham kender jeg vist slet ikke.

> Tom Cruise

Tom Cruise?! Ja, dårlig er han, men han er altså for mainstream til at
være kult.

> Rock Hudson
> Robert Taylor

Har ikke set nok fra d'herrer til at danne mig en mening. Forveksler i
øvrigt altid Rock Hudson med Dean Martin af en eller anden grund...

- Tue

Fra : Mr. D

Dato : 05-10-07 13:46

> [...]

> Utvivlsomt, men jeg har ikke set særlig mange af hans film. Er de
> ikke fra dengang dårlige film tog sig selv lidt for alvorligt?

Gør de ikke stadig det? F.eks. Steven Segal?

simon

Fra : Taba

Dato : 04-10-07 02:02

Mark Dacascos http://www.imdb.com/name/nm0001092/ (selvom han har
medvirket i et par gode af slagsen må man nok placere ham i den kategori
du snakker om)

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : David Schjelde

Dato : 04-10-07 18:07

Taba skrev:
> Mark Dacascos http://www.imdb.com/name/nm0001092/ (selvom han har
> medvirket i et par gode af slagsen må man nok placere ham i den kategori
> du snakker om)

Har faktisk kun set ham i "Crying Freeman" så jeg tror jeg holder mig
til den da den er fed!

david

Fra : Taba

Dato : 04-10-07 22:56

> Har faktisk kun set ham i "Crying Freeman" så jeg tror jeg holder mig
> til den da den er fed!

Helt enig, en af de bedste jeg film jeg købte på VHS i sin tid
Men ser man over hele repertoiret så er det desværre kun middelmådigt
det han har været med i.

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : Optimus Prime

Dato : 04-10-07 08:23

Tue Sørensen skrev:
Robert "Exterminator" Ginty har i helt glemt... Han nåede da også at
levere et par stykker... og damn hvor jeg savner et gensyn med
Exterminator 2 på DVD

Fra : David Schjelde

Dato : 04-10-07 17:58

Tue Sørensen skrev:
> [...]
> action-film? Det må også gerne være thrillers og sci-fi film.
>
> Jeg laver bare lidt research til et website om dårlige action-film,

Du desser bare ikke Sho Kosugi!!!! Hvad mig om min kammerat ikke
tilbragte af timer i 7-8 klasse med at se Ninja film.

Åh disse minder..

david

Fra : Tue Sørensen

Dato : 04-10-07 18:16

On 4 Okt., 09:19, Optimus Prime <opti...@prime.dk> wrote:

> Jeg er også vokset op i videofirserne, hvor actionfilm var action og
> ikke socialrealistiske kommentarer over samfundet forfald...

LOL! Go' pointe! Der er også fordele ved mere sort/hvide historier om
det gode mod det onde...

> [...]
> har budt på mange glædelige gensyn; men modsætning til Arnold og Sly har
> jeg opdaget at især mange af Chucks film falder helt igennem idag

Klart, men det er jo netop det der gør dem så ufrivillig morsomme at
se! Chuck Norris-film er af meget forskellig kvalitet; nogle er bare
noget argt bras som man ikke gider se færdigt, mens andre er så campy
og prætentiøse at man kan grine højt hele vejen igennem dem! Nogle
burde lave en liste over hvilke der er dårlige og hvilke der er så
dårlige at de er gode... Jeg kan lige nu kun huske en fire-fem
stykker (f.eks. Breaker! Breaker! og Octagon, som begge er virkelig
dårlige - til en 3 ud af 10 rating -, og Firewalker og Forced
Vengeance, som er noget bedre - en 6 ud af 10 rating for mit
vedkommende -, men ikke nogle mesterværker), men jeg ved, jeg har set
flere, og jeg ved at nogle af dem er til at rulle rundt på gulvet
over... Jeg skal have set nogle flere snart!

> Ovenstående kommentar skal ses i lyset af Predator, Commando og ikke
> mindst min Rambo-trilogi idag står på hylden over både Star Wars og LotR
> trilogierne (og øverst er bedst

Predator og Commando er totale Arnold-klassikere! Bare vi havde mange
flere af den slags! (Omend jeg nok personligt ikke sætter dem over
Star Wars...)

- Tue

Fra : Peter Knutsen

Dato : 05-10-07 13:07

Tue Sørensen wrote:
> [...]
> Vengeance, som er noget bedre - en 6 ud af 10 rating for mit
> vedkommende -, men ikke nogle mesterværker), men jeg ved, jeg har set

Jeg har de 2 første Missing in Action-film på DVD (R2/PAL). Sig til hvis
du vil låne dem.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Peter Knutsen

Dato : 05-10-07 13:09

Peter Knutsen wrote:
> Jeg har de 2 første Missing in Action-film på DVD (R2/PAL). Sig til hvis
> du vil låne dem.

Den første "Delta Force"-film går vist stadig på TV2Film, men nok ikke
ret længe. Den bliver vist sent...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Per Vadmand

Dato : 05-10-07 13:25

Peter Knutsen wrote:

> Jeg har de 2 første Missing in Action-film på DVD (R2/PAL). Sig til
> hvis du vil låne dem.

Da min søn var 10-11 år, lånte han en kopi uden omslag af en kammerat i den
tro, det var en tegnefilm - han læste titlen som "Missen i aktion"! Havde
han været et par år ældre, havde han nok troet, det var en pornofilm

Per v

--
Nu har den sure, gamle mand sørme fået et barnebarn til!!!

Fra : Peter Knutsen

Dato : 05-10-07 14:26

Per Vadmand wrote:

> Da min søn var 10-11 år, lånte han en kopi uden omslag af en kammerat i den
> tro, det var en tegnefilm - han læste titlen som "Missen i aktion"! Havde
> han været et par år ældre, havde han nok troet, det var en pornofilm

Jeg kan godt huske at du har nævnt det før...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Per Vadmand

Dato : 05-10-07 21:50

Peter Knutsen wrote:

> Jeg kan godt huske at du har nævnt det før...

Undskyld:
"Hvordan kan det være, at vores hukommelse er god nok til i mindste detalje
at huske, hvad der er sket os, men ikke god nok til at huske, hvor tit vi
har fortalt det til den samme person? "

Francois De La Rochefoucauld

Per V

--
Min nye bog hedder "Flyttedag" - læs om den her:
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm !

Fra : Peter Knutsen

Dato : 06-10-07 03:23

Per Vadmand wrote:

> [...]
> at huske, hvad der er sket os, men ikke god nok til at huske, hvor tit vi

Det var ikke ment som kritik.

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-10-07 08:17

Peter Knutsen wrote:

> Det var ikke ment som kritik.

Sådan blev det heller ikke opfattet. Jeg konstaterer bare det faktum, at
efter et par flittige år på usenet er det efterhånden svært at huske, hvor
man har serveret sine yndlingshistorier - og ikke kun på usenet, desværre!

Per V

Fra : Tue Sørensen

Dato : 04-10-07 18:24

On 4 Okt., 03:02, Taba <all.spamm...@die.fockers> wrote:
> Mark Dacascoshttp://www.imdb.com/name/nm0001092/(selvom han har
> medvirket i et par gode af slagsen må man nok placere ham i den kategori
> du snakker om)

Korrekt!! Han har lavet mange dårlige, omend måske også et par enkelte
gode. Jeg synes han var sej i Ulvenes Pagt (den franske), men ellers
har han godt nok ikke imponeret mig. Jeg fandt heller ikke Crying
Freeman særlig interessant. Men jeg har dog ikke set alle Dacascos'
film; det kan jo være der er nogle guldkorn imellem... Jeg kommer
i øvrigt ofte til at forveksle ham med Dean Cain... det er nok det med
det hawaiianske look...

Kom i tanke om endnu et navn: Michael Biehn! Han skal selvfølgelig
have respekt for Terminator, Aliens og Abyss, men derudover har han
godt nok også været med i mange dårlige action-thrillers!

- Tue

Fra : Taba

Dato : 04-10-07 22:55

> [...]
> film; det kan jo være der er nogle guldkorn imellem... Jeg kommer
> i øvrigt ofte til at forveksle ham med Dean Cain... det er nok det med

Jeg synes også selv han har lavet enkelte gode, og Crying Freeman er en
af dem, men overall er det desværre ikke imponerende hvad han har lavet.

> Kom i tanke om endnu et navn: Michael Biehn! Han skal selvfølgelig
> have respekt for Terminator, Aliens og Abyss, men derudover har han
> godt nok også været med i mange dårlige action-thrillers!

Der har du også ret IMO. Til trods for hans ovenstående roller samt den
seje birolle i Planet Terror

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : Tue Sørensen

Dato : 04-10-07 18:26

On 4 Okt., 18:58, David Schjelde <schjeldefjern...@mailme.dk> wrote:

> Du desser bare ikke Sho Kosugi!!!! Hvad mig om min kammerat ikke
> tilbragte af timer i 7-8 klasse med at se Ninja film.

Jeg disser ikke nogen. Men har du set 9 Deaths of the Ninja? Hvis
ikke, så gør det! Den kan vist stadig fås for en 50'er i TP (hvis du
bor i KBH).

- Tue

Fra : David Schjelde

Dato : 04-10-07 19:02

Tue Sørensen skrev:

> Jeg disser ikke nogen. Men har du set 9 Deaths of the Ninja? Hvis
> ikke, så gør det! Den kan vist stadig fås for en 50'er i TP (hvis du
> bor i KBH).
>
> - Tue

Det var egentlig ment lidt for sjov. Havde sgu helt glemt ham dem gode
Ninja kriger

mvh
david

Fra : Tue Sørensen

Dato : 04-10-07 18:27

On 4 Okt., 19:04, David Schjelde <schjeldefjern...@mailme.dk> wrote:

> Og for Blade og Blade II skal han af igen (-:

Arh, SÅ gode er de altså heller ikke...

- Tue

Fra : David Schjelde

Dato : 04-10-07 19:03

Tue Sørensen skrev:

> Arh, SÅ gode er de altså heller ikke...
>
> - Tue

Jeg synes de er fede - men det er lige for at 3'eren ødelægger dem med
tilbagevirkende kraft..

david

Fra : Tue Sørensen

Dato : 04-10-07 18:38

On 4 Okt., 19:01, David Schjelde <schjeldefjern...@mailme.dk> wrote:
> [snip]

> NEEEJ! Nu stopper I!
>
> Manden er en fed skuespiller og fordi han laver en enkelt lorte film
> skal han da ikke med!

Well, problemet med Yun-Fat er at han ikke kan kung fu! Derfor er
det problematisk at putte ham i film som Full Contact, Crouching Tiger
Hidden Dragon og Bulletproof Monk. Men som du siger, manden er en god
skuespiller. Men derfor kan han jo godt have været med i dårlige film
(ligesom andre gode skuespillere, f.eks. Rutger Hauer). Personligt kan
jeg ikke lide den slags overdrevne gangster-film som han har lavet et
stort antal af - der er ikke meget jeg interesserer mig mindre for end
meningsløst skyderi. Kung Fu-film, til gengæld - se, dét er
æstetik!

Men jo, vi er skam enige om at Yun-Fat er en fed skuespiller.
Crouching Tiger Hidden Dragon er sådan cirka den fedeste kung fu film
nogensinde, selvom det er wire-fu, det meste. Og Bulletproof Monk
synes jeg ærligt talt er hylemorsom! Full Contact, på den anden side,
syntes jeg var en flad oplevelse. Jeg er ret forbavset over at den har
en rating på 7.3 på IMDb. Jeg synes ikke den er mere end et 4-tal
værd.

> Derimod savner jeg klar Charles Bronson på listen

Han er nu blevet tilføjet.

- Tue

Fra : David Schjelde

Dato : 04-10-07 19:07

Tue Sørensen skrev:

> [...]
> syntes jeg var en flad oplevelse. Jeg er ret forbavset over at den har
> en rating på 7.3 på IMDb. Jeg synes ikke den er mere end et 4-tal

Hov, vi glemmer helt en i samme stil: Kurt Russel! Han har lavet meget
virkelig godt, men også meget lort

Og Keanu Reeves

mvh
david

Fra : Tue Sørensen

Dato : 04-10-07 18:44

On 4 Okt., 09:23, Optimus Prime <opti...@prime.dk> wrote:
> Tue Sørensen skrev:
> Robert "Exterminator" Ginty har i helt glemt... Han nåede da også at
> levere et par stykker... og damn hvor jeg savner et gensyn med
> Exterminator 2 på DVD

Ham/den kender jeg vist ikke...

- Tue

Fra : Optimus Prime

Dato : 05-10-07 10:40

Tue Sørensen skrev:
> Ham/den kender jeg vist ikke...

Exterminator (http://www.imdb.com/title/tt0080707/) var en af mange
"vendt hjem fra vietnam gone selvtægtsmand film" - den var noget
blodigere end mange af de andre og har vist en trofast lille kult
omkring sig idag... Ginty brugte blandt andet en flammekaster til at
nakke punks med, en får en tur i en kødhakker osv... Rigtig god
søndagsunderholdning med personskildringer i "en mand ser rødt klasse"

Fra : Tue Sørensen

Dato : 04-10-07 22:50

On 4 Okt., 20:07, David Schjelde <schjeldefjern...@mailme.dk> wrote:

> Hov, vi glemmer helt en i samme stil: Kurt Russel! Han har lavet meget
> virkelig godt, men også meget lort

Korrekt! Han er kult!

> Og Keanu Reeves

Ham har jeg tænkt på, men manden har jo ikke skyggen af charisma! Han
er for mainstream.

Men hvad med nogle flere kvindelige navne! Såsom Natasha
Henstridge! Hvem har vi ellers? Gitte Stallone blev nævnt, men hun
er næsten *for* crappy. Kan vi ikke finde på flere?

- Tue

Fra : Optimus Prime

Dato : 05-10-07 10:35

Tue Sørensen skrev:
> Men hvad med nogle flere kvindelige navne! Såsom Natasha
> Henstridge! Hvem har vi ellers? Gitte Stallone blev nævnt, men hun
> er næsten *for* crappy. Kan vi ikke finde på flere?

Pam Grier, Sue Price (Nemesis filmene)

Fra : Per Vadmand

Dato : 05-10-07 10:43

Optimus Prime wrote:

> Pam Grier, Sue Price (Nemesis filmene)

Linda Hamilton i Terminator-filmene er for sej!

Per V

--
Nu har den sure, gamle mand sørme fået et barnebarn til!!!

Fra : Peter Knutsen

Dato : 05-10-07 13:05

Per Vadmand wrote:

> Linda Hamilton i Terminator-filmene er for sej!

Netop derfor skal hun *ikke* på Tues liste.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Per Vadmand

Dato : 05-10-07 13:24

Peter Knutsen wrote:

> Netop derfor skal hun *ikke* på Tues liste.

Problemet er vel, at hver gang nogen bliver foreslået, er der andre, der
synes, vedkommende er for sej.

Per v

--
Nu har den sure, gamle mand sørme fået et barnebarn til!!!

Fra : Mr. D

Dato : 05-10-07 13:46

> Problemet er vel, at hver gang nogen bliver foreslået, er der andre, der
> synes, vedkommende er for sej.

Derfor er vi vel også nødt til at køre mere på selve genren end på om man
kan li' en skuespiller eller ej. Ellers bliver det jo ikke et reelt billede.
Man kan vel trods alt ikke beskylde f.eks. Tom Cruise for at skulle med på
listen, bare fordi man (som jeg) ikke ka' li' ham.

Hvis det, vi leder efter er skuespillere, der har været helte i actionfilm,
der dels har været fra dårlige til halvgode og dels har været på grænsen til
masseproduktion, så er de første navne vel disse, som allerede er nævnt?:

Jean-Claude Van Damme
Steven Seagal
Chuck Norris
Christopher Lambert
Dolph Lundgren
Charles Bronson

simon

Fra : Tue Sørensen

Dato : 04-10-07 22:54

On 4 Okt., 20:03, David Schjelde <schjeldefjern...@mailme.dk> wrote:

> Jeg synes de er fede - men det er lige for at 3'eren ødelægger dem med
> tilbagevirkende kraft..

Jeg var ikke imponeret over dem. Jeg har rated både 1'eren og 3'eren
til et 5-tal ud af 10, mens 2'eren har fået et 6-tal. Men de er tæt på
at være ovre i campy-lejren...

- Tue

Fra : Robert Eriksen

Dato : 05-10-07 07:46

Tue Sørensen wrote:
> Hvilke skuespillere synes I især bør fremhæves indenfor genren
> "dårlige action-film"?

Jeg synes ikke lgie at kunne se nogle nævne Eddie Murphy.
Han præsterede en lille håndfuld film i 80'erne og siden da har hans
bedste arbejde vist været at lægge stemme til et æsel.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 05-10-07 13:11

Robert Eriksen wrote:

> Jeg synes ikke lgie at kunne se nogle nævne Eddie Murphy.
> Han præsterede en lille håndfuld film i 80'erne og siden da har hans
> bedste arbejde vist været at lægge stemme til et æsel.

Strengt taget er ingen af dem vel action-film?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-10-07 13:18

Peter Knutsen wrote:
> Strengt taget er ingen af dem vel action-film?

Der er da lidt action i Beverly Hills Cop-filmene.. det er vel
nærmest actionkomedie.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Peter Knutsen

Dato : 05-10-07 14:29

Hans Joergensen wrote:

> Der er da lidt action i Beverly Hills Cop-filmene.. det er vel
> nærmest actionkomedie.

Jeg læste engang at manuskriptet oprindeligt var en almindelig
actionfilm, men at man lavede en del om på det da det endte med at Eddie
Murphy fik hovedrollen.

Jeg ved dog ikke om det er sandt. Yderligere læste jeg at det samme
manuskript faktisk blev brugt til to film, dels "Frækkere end politiet
tillader", og dels en meget mere traditionel actionfilm med Sylvester
Stallone i hovedrollen ("Cobra"?).

Én gang til: Jeg ved ikke om det er sandt; det er bare noget jeg har læst.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Tue Sørensen

Dato : 05-10-07 14:28

On 5 Okt., 14:07, Peter Knutsen <pe...@sagatafl.invalid> wrote:

> Jeg har de 2 første Missing in Action-film på DVD (R2/PAL). Sig til hvis
> du vil låne dem.

Det kan godt blive aktuelt!

- Tue

Fra : Peter Knutsen

Dato : 05-10-07 14:54

Tue Sørensen wrote:

> Det kan godt blive aktuelt!

Jeg har også "Navy SEALs" med Michael Biehn og Charlie Sheen. Men det er
så også hvad jeg ejer af deciderede actionfilm p.t...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Tue Sørensen

Dato : 05-10-07 14:34

On 5 Okt., 14:40, "Mr. D" <s-gr...@post5DELETE.tele.dk> wrote:

> [...]
> både mange og dårlige action-film?"

> Du startede jo selv ud med at nævne Van Damme som et oplagt emne til listen.

Som dårlige action-skuespillere skal de begge helt klart med på listen
- jeg synes så bare personligt at deres film er *for* dårlige til at
være underholdende, sikkert fordi deres film tager sig selv alt for
alvorligt, og derfor er svære at opfatte som kitsch. I stedet er de
bare totalt dårlige. Arnold kan slippe afsted med sådan noget fordi
manden har karisma, og ikke tager sig selv særlig alvorligt. Men
Lundgren og Van Damme er næsten blottet for udstråling, synes jeg.

- Tue

Fra : Mr. D

Dato : 05-10-07 15:21

> [...]
>være underholdende, sikkert fordi deres film tager sig selv alt for
>alvorligt, og derfor er svære at opfatte som kitsch.

Men kitsch inden for filmverdenen hører vel mest til i 70erne, og det er vel
også derfor dette årti dyrkes i nye indspilninger, som f.eks. Tarantino gør
det. Den eneste uden for 70erne, jeg kender, der rent faktisk ER kitsch, er
vel Chuck Norris, der i dag har sin helt egen "kitsch-fanskare". Skal Arnold
tælles med, er det så ikke kun film fra 70erne og måske starten af 80erne,
som f.eks. Hercules og Conan?

simon

Fra : Tue Sørensen

Dato : 05-10-07 14:38

On 5 Okt., 14:45, "Mr. D" <s-gr...@post5DELETE.tele.dk> wrote:

> Gør de ikke stadig det? F.eks. Steven Segal?

De eneste der tager Steven Seagal's film alvorligt er vist Steven
Seagal og enkelte hardcore fans. De fleste af os andre griner af dem.
Og de er sjove fordi de (ser ud til at de) tager sig selv alvorligt,
på en arrogant og prætentiøs måde, med dårligt skuespil og lunkne
plots.

- Tue

Fra : Tue Sørensen

Dato : 05-10-07 14:39

On 5 Okt., 11:39, Optimus Prime <opti...@prime.dk> wrote:

> [...]
> nakke punks med, en får en tur i en kødhakker osv... Rigtig god
> søndagsunderholdning med personskildringer i "en mand ser rødt klasse"

Well, det lyder i hvert fald trashy!

- Tue

Fra : Tue Sørensen

Dato : 05-10-07 14:42

On 5 Okt., 08:45, Robert Eriksen <r...@adr.dk> wrote:

> Jeg synes ikke lgie at kunne se nogle nævne Eddie Murphy.
> Han præsterede en lille håndfuld film i 80'erne og siden da har hans
> bedste arbejde vist været at lægge stemme til et æsel.

Ja, du har ret. Siden (og inklusive) Another 48 Hrs. har han lavet en
del dårlige action-film (Beverly Hills Cop II og III, Metro, etc.), så
ham skulle man måske også inkludere.

Hm - Will Smith?

- Tue

Fra : Tue Sørensen

Dato : 05-10-07 14:49

On 5 Okt., 15:28, Peter Knutsen <pe...@sagatafl.invalid> wrote:
> [...]

Joeh, nogle af dem. Metro, og Showtime, og I Spy. Og 48 Hrs. filmene
er heller ikke specielt gode, når det kommer til stykket. At Murphy's
film er action-komedier diskvalificerer dem skam ikke som action-film.

> Jeg læste engang at manuskriptet oprindeligt var en almindelig
> actionfilm, men at man lavede en del om på det da det endte med at Eddie
> Murphy fik hovedrollen.

Det er højst sandsynligt. Jeg er faktisk kæmpe-fan af den første
Beverly Hills Cop-film. Det er en af de film, jeg har set flest gange.
Men hold kæft hvor var efterfølgerne skuffende.

> [...]
> Stallone i hovedrollen ("Cobra"?).
>
> Én gang til: Jeg ved ikke om det er sandt; det er bare noget jeg har læst.

Jeg kan ikke huske at Cobra skulle minde specielt meget om Beverly
Hills Cop... men jeg husker den (Cobra) også bare som en ufattelig
dårlig film.

- Tue

Fra : Tue Sørensen

Dato : 05-10-07 15:35

On 5 Okt., 16:21, "Mr. D" <s-gr...@post5DELETE.tele.dk> wrote:

> [...]
> tælles med, er det så ikke kun film fra 70erne og måske starten af 80erne,

Nøh, hvis Chuck Norris er kitsch, så er der vel så mange andre
lignende film som også er det. Men der er sikkert mange forskellige
opfattelser af hvad der er kitsch. Det betyder vel egentlig bare
"komisk smagløst" - og smag er jo en behagssag...

- Tue

Fra : Per Vadmand

Dato : 05-10-07 21:52

Tue Sørensen wrote:

> [...]
> opfattelser af hvad der er kitsch. Det betyder vel egentlig bare
> "komisk smagløst" - og smag er jo en behagssag...

Når Norris er kult i dag, er det så ikke lidt på samme måde som i sin tid
Poul Kjøller? Han får os til at mindes en mere uskyldig tid, som vi et sted
inderst inde savner lidt?

Per V

Fra : Mr. D

Dato : 05-10-07 23:05

> Tue Sørensen wrote:
>
> Når Norris er kult i dag, er det så ikke lidt på samme måde som i sin tid
> Poul Kjøller? Han får os til at mindes en mere uskyldig tid, som vi et
> sted inderst inde savner lidt?

Jo måske, dengang vi tjekkede skabet for bussemanden, inden vi gik i seng,
og bussemanden tjekkede skabet for Chuck Norris, der beskyttede os alle mod
bussemanden.

Idag tjekker alle skabet for islamiske terrorister

simon

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-10-07 08:16

Mr. D wrote:
> [...]
> os alle mod bussemanden.
>
> Idag tjekker alle skabet for islamiske terrorister

Snak for dig selv

Per V

Fra : Tue Sørensen

Dato : 05-10-07 15:37

On 5 Okt., 15:54, Peter Knutsen <pe...@sagatafl.invalid> wrote:

> Jeg har også "Navy SEALs" med Michael Biehn og Charlie Sheen. Men det er
> så også hvad jeg ejer af deciderede actionfilm p.t...

Den så jeg i biografen dengang den kom, og har den vist også¨på et
videobånd som jeg aldrig har set. Den er ret dårlig, men har måske nok
nogle enkelte klassiske scener. Og så hjælper det jo at Joanne Whalley
er med... Men jo, det er muligt jeg godt kan klare et gensyn med den,
når det nu er i den dårlige smags tjeneste!

- Tue

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 08-10-07 10:04

Michael Dudikoff - selvom American Ninja filmene er en kultvare som jeg
snarligt bør gense.
Hvad med Action Jackson (Carl Weathers) ?

Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email. Eller lad være, men så får jeg den
ikke

Fra : alten

Dato : 13-11-07 16:00

Bruce Campbell måske??