Billeder på dvd skiven hvordan ?
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 27-09-07 20:13

ja det er måske ikke helt topick men det er trods alt en gruppe der ved
noget om dvd er jeg er ved at plalægge Julen og er ved at lave mine gamle
famille video 8 optagelser om til dvd er til mig selv og min famillie og jeg
synes dte kunne være sjov at få dem til at ligen *rigtige* dvd er . nogen
der ved hvordan ?

Fra : Mads

Dato : 27-09-07 20:59

On Thu, 27 Sep 2007 21:13:02 +0200, "Bo M Mogensen"
<usnet1@gmail.com> wrote:

> [...]
>synes dte kunne være sjov at få dem til at ligen *rigtige* dvd er . nogen

Mener du at du vil lave "trykte" DVD skiver, altså
med et motiv og tekst på skiven?

Eller vil du lave menuer, automatisk slideshow
og baggrundsmusik ?

Til "trykte" skiver kan en Canon Pixma printer
anbefales, sammen med printbare DVD skiver.
Software til design følger med printeren og det
er nemt at bruge. Selv den mindste Pixma model
kan klare den opgave til UG

Til indholdet på skiven kan Proshow Gold anbefales.
http://www.photodex.com/products/proshowgold/
Det er nemt at bruge og kan fremstille nogen virkeligt
flotte skiver der ser meget prof ud.

mvh Mads

Fra : Zeki

Dato : 27-09-07 21:58

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> famille video 8 optagelser om til dvd er til mig selv og min famillie og
> jeg synes dte kunne være sjov at få dem til at ligen *rigtige* dvd er .

Køb en Lightscribe brænder og tilsvarende lightscribe skiver. Billigt og
let.

http://da.wikipedia.org/wiki/LightScribe
http://www.hp.dk/kampagner/lightscribe/

Mvh
Zeki

Fra : Mads

Dato : 28-09-07 15:52

On Thu, 27 Sep 2007 22:57:37 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>Køb en Lightscribe brænder og tilsvarende lightscribe skiver. Billigt og
>let.

Men ikke ligefrem noget der giver professionelt
udseende skiver.

Fra : Per Hansen

Dato : 28-09-07 15:33

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> mentioned this

> [...]
> min famillie og jeg synes dte kunne være sjov at få dem til at ligen
> *rigtige* dvd er . nogen der ved hvordan ?

Hvis din printer kan skrive på disk, så er det ikke noget problem.
Her vil der så have fulgt et printer program med, specielt til printning
og artwork på DVDR og CD-R og så en aflang plastik dims til at sætte
skiverne fast på, så der kan printes på dem.
Så er det bare at investere i nogle printable fra Verbatim, de koster
ikke det helt store når man køber dem i 50stk spindler.

Jeg laver tit den slags med min Canon Pixma DP600 maskine.

--
Per Hansen

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-10-07 03:08

> Hvis din printer kan skrive på disk, så er det ikke noget problem.
> Her vil der så have fulgt et printer program med, specielt til printning

Tak for alle svarene
jeg vil se hvad der virker bedst for mig har ikke helt besluttet mig endnu

Mv.
BMM