ÆV - så kom dagen hvor IMDB sku
Fra : Barney Gumble

Dato : 27-09-07 11:53

Nu er IMDB desværre begyndt på at man skal forbi en reklameside inden
man kan komme til det link man klikkede på.

Sørgelig udvikling... :(

BG

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-09-07 11:56

On 27 Sep., 12:52, Barney Gumble <n...@nospam.com> wrote:
> Nu er IMDB desværre begyndt på at man skal forbi en reklameside inden
> man kan komme til det link man klikkede på.
>
> Sørgelig udvikling... :(

Det stopper nok når de ser deres hits blive ganget med 1/100.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Holst

Dato : 27-09-07 12:26

Barney Gumble wrote:

> Nu er IMDB desværre begyndt på at man skal forbi en reklameside inden
> man kan komme til det link man klikkede på.
>
> Sørgelig udvikling... :(

Hvilken IMDb tænker du på?

Den IMDb, jeg plejer at bruge, virker da nøjagtig som normalt.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 27-09-07 12:38

Holst wrote:

> Hvilken IMDb tænker du på?
>
> Den IMDb, jeg plejer at bruge, virker da nøjagtig som normalt.

Det troede jeg også efter at have klikket lidt rundt på Good Night And
good Luck.

Men efter lidt tid kom der en reklameside (da jeg klikkede på Movie
Connections). Så de er der, men ikke specielt aggresivt.

Fra : Holst

Dato : 27-09-07 12:46

Robert Eriksen wrote:

> [...]
>
> Men efter lidt tid kom der en reklameside (da jeg klikkede på Movie
> Connections). Så de er der, men ikke specielt aggresivt.

Nu har jeg klikket lidt tilfældigt rundt på forskellige links og er nået
fra den nye Resident Evil til John Forsythe på vel omkring 25-30 klik.
Ingen reklamer.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 27-09-07 13:05

Holst skrev:

> Nu har jeg klikket lidt tilfældigt rundt på forskellige links og er
> nået fra den nye Resident Evil til John Forsythe på vel omkring 25-30
> klik. Ingen reklamer.

Jeg tog en bred rundtur på IMDb og brugte nøjagtigt 30 klik. Efter fem klik
stødte jeg på en af de omtalte reklamesider. Derefter så jeg ikke mere til
dem.

--
Mvh. Peter

Fra : Holst

Dato : 27-09-07 13:22

Peter Bjerre Rosa wrote:

> Jeg tog en bred rundtur på IMDb og brugte nøjagtigt 30 klik. Efter fem klik
> stødte jeg på en af de omtalte reklamesider. Derefter så jeg ikke mere til
> dem.

Nu tog jeg 50 klik mere. Ingen reklamer. Kan det være min AdBlock, som
blokerer dem på en eller anden måde?

Fra : Barney Gumble

Dato : 27-09-07 15:21

Holst skrev:

> Nu tog jeg 50 klik mere. Ingen reklamer. Kan det være min AdBlock, som
> blokerer dem på en eller anden måde?

Jeg ramte den i dagens første forsøg! Det er dog positivt, hvis de
holder det nede på et absolut minimum. 1 ud af fx 50 gange kan jeg til
nøds leve med.

BG

Fra : Barney Gumble

Dato : 27-09-07 15:30

Holst skrev:

> Nu tog jeg 50 klik mere. Ingen reklamer. Kan det være min AdBlock, som
> blokerer dem på en eller anden måde?

Jeg har i øvrigt også AdBlock installeret (tror faktisk det var dig der
anbefalede det for et par dage siden ;) ), så det kan ikke rigtig være
derfor.

Men det burde kunne lade sig gøre at udvikle en lille funktion som
hurtigt omgår reklamerne. Man sendes jo til en side hvor der øverst står
noget alla: Du sendes videre til den valgte side om 10 (9, 8, 7...) sec.
Ønsker du at gå direkte til siden kan du klikke på dette link xxxxx". Et
program som AdBlock er vel lavet til at gennemskue den slags?

BG

Fra : Holst

Dato : 27-09-07 15:39

Barney Gumble wrote:

> [...]
> Ønsker du at gå direkte til siden kan du klikke på dette link xxxxx". Et
> program som AdBlock er vel lavet til at gennemskue den slags?

Ja, selvfølgelig kan der laves et sådant program.

Men Adblock er bestemt ikke lavet til at gennemskue den slags ting.
Adblock gennemskuer ikke en skid. Adblock sørger blot for, at sider, der
matcher nogle givne krav til URL'en, ikke hentes.

Fra : Barney Gumble

Dato : 27-09-07 15:45

Holst skrev:

> Men Adblock er bestemt ikke lavet til at gennemskue den slags ting.
> Adblock gennemskuer ikke en skid. Adblock sørger blot for, at sider, der
> matcher nogle givne krav til URL'en, ikke hentes.

Okay.

Jeg prøvede lige at åbne IMDB med IE og der gik kun ca. 5 klik til jeg
røg ind i en reklame:

http://imageload.dk/files/bd2d1e41a8ade36cde33570fa62bfaf3.jpg

Her ca. 5 minutter senere har den tilsyneladende loaded ca. halvdelen af
siden, så man bliver vel automatisk stillet videre efter ca. 10 minutter.

BG

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 29-10-08 05:25

On Thu, 27 Sep 2007 13:26:21 +0200, Holst <newsnov06@shelter.dk>
wrote:

>Hvilken IMDb tænker du på?
>
>Den IMDb, jeg plejer at bruge, virker da nøjagtig som normalt.

ja det gør min altså også

MvH Bo M Mogensen
--
some wish beer was rain , but i aint !!! ( Stephen King )
Holly Marie Combs http://www.hollymariecombs.dk/

Fra : We live for The One,~

Dato : 27-09-07 15:54

> Nu er IMDB desværre begyndt på at man skal forbi en reklameside inden
> man kan komme til det link man klikkede på.
>
> Sørgelig udvikling... :(
>

> BG

Ja, det er da forfærdeligt at folk måske tjener en skilling på deres
arbejde.

Fra : Barney Gumble

Dato : 27-09-07 16:04

We live for The One, we die for The One skrev:

> Ja, det er da forfærdeligt at folk måske tjener en skilling på deres
> arbejde.

Det synes _jeg_ ikke. Jeg får også selv penge for mit eget arbejde, og
det er jeg meget godt tilfreds med.

IMDB opgraderede i dag fra at være TV2 (udelukkende alm. bannerreklamer)
til at være TV3 (reklmaer overalt) - måske lidt en overdrivelse, men
alligevel. Jeg undgår for alt i verden TV3, men ser en gang i mellem
noget på TV2.

Jeg håber ikke IMDB _ønsker_ at ende som TV3 - det ville være en skam...

BG

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-09-07 18:52

We live for The One, we die for The One wrote:

> Ja, det er da forfærdeligt at folk måske tjener en skilling på
> deres arbejde.

Nu er reklamer ikke IMDBs eneste indtægtskilde. IMDB ejes af Amazon, og
mon ikke der er mange kunder (i hvert fald amerikanske) som køber filmen
ved at trykke på Amazon linkene?

Jeg synes selv at reklame (specielt flashreklamerne) på internettet har
taget overhånd, så jeg har valgt at løse problemet med Adblock Plus. Jeg
ser heller aldrig TV3 live, men optager og springer reklamerne over.

Fra : Holst

Dato : 27-09-07 19:07

Jesper Lund wrote:

> Jeg synes selv at reklame (specielt flashreklamerne) på internettet har
> taget overhånd, så jeg har valgt at løse problemet med Adblock Plus. Jeg
> ser heller aldrig TV3 live, men optager og springer reklamerne over.

De animerede reklamer er efter min mening for meget. Det er utroligt
forstyrrende. Små reklamer ude i siden og lignende gør ikke den store
skade, så længe de ikke er animerede.

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-09-07 19:12

Holst wrote:

> De animerede reklamer er efter min mening for meget. Det er
> utroligt forstyrrende. Små reklamer ude i siden og lignende gør
> ikke den store skade, så længe de ikke er animerede.

Jeg kan kun sige... Adblock Plus is your friend. Det er sjovt nok også
en af de mest populære Firefox extensions.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 27-09-07 20:23

Holst wrote:
> De animerede reklamer er efter min mening for meget. Det er utroligt
> forstyrrende. Små reklamer ude i siden og lignende gør ikke den store
> skade, så længe de ikke er animerede.

Jeg hverken bemærker eller distraheret af animerede reklamer. Til
gengæld finder jeg reklamer med lyd, altså dem hvor der kommer lyd på i
det splitsekund hvor musen passerer over reklamen, ekstremt irriterende!

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-09-07 19:00

Barney Gumble wrote:

> Nu er IMDB desværre begyndt på at man skal forbi en reklameside
> inden man kan komme til det link man klikkede på.
>
> Sørgelig udvikling... :(

Jeg ser *ingenting* indtil videre med Adblock Plus (ikke det samme som
Adblock+Filterset) i Firefox. Business as usual.

Adblock Plus plejer at være ret effektivt ved flash l*rt.

Fra : Holst

Dato : 27-09-07 19:10

Jesper Lund wrote:

> Jeg ser *ingenting* indtil videre med Adblock Plus (ikke det samme som
> Adblock+Filterset) i Firefox. Business as usual.

Ja, det er også Adblock Plus, jeg bruger.

> Adblock Plus plejer at være ret effektivt ved flash l*rt.

Men beskrivelsen af reklamen er jo ikke umiddelbart én, som Adblock Plus
ville fjerne helt af sig selv, selvom man måtte have stoppet utroligt
mange andre reklamer i den.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 27-09-07 20:29

Holst frembragte:

> [...]
> ville fjerne helt af sig selv, selvom man måtte have stoppet utroligt mange

Brug wildcards, når du blokker.
Jeg har også en flashblokker, der er bare et play-ikon på al flash, så
kan jeg selv klikke hvis der er noget som jeg mener at jeg skal se.
Ærgerligt med Imdb, de mister mig som "kunde" hvis det bliver generende
for mig.
Kai

Fra : -= JF =-

Dato : 27-09-07 20:40

Fister Løgsovs skrev:

> Ærgerligt med Imdb, de mister mig som "kunde" hvis det bliver generende
> for mig.

Jeg er da enig - Men der er jo bare ikke nogle fornuftige alternativer,
så man falder jo nok til patten.

--
Mvh. John

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 28-09-07 12:18

-= JF =- frembragte:

> Jeg er da enig - Men der er jo bare ikke nogle fornuftige alternativer, så
> man falder jo nok til patten.

Det tror jeg ikke at du skal regne med
Kai

Fra : -= JF =-

Dato : 28-09-07 19:55

Fister Løgsovs skrev:

> Det tror jeg ikke at du skal regne med

Hvad vil du så gøre når du skal bruge de oplysninger du normalt finder
på Imdb?

Det jeg mener er, i starten vil vi nok være pissed over reklamerne (som
jeg dog ikke har mødt endnu)men når man bliver træt af at skulle skøjte
rundt på 4-5-6 hjemmesider for at finde det info man kan finde med et
enkelt klik på Imdb - så er reklamerne nok ikke så slemme endda

--
Mvh. John

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 28-09-07 20:06

-= JF =- frembragte:

> [...]
> 4-5-6 hjemmesider for at finde det info man kan finde med et enkelt klik på
> Imdb - så er reklamerne nok ikke så slemme endda

Film er ikke den store lidenskab hos mig, men bestemt et godt onde, som
man sikkert ikke kan komme udenom, selv om man forsøgte.
Opslag på Imdb er ren hygge, hvis det bliver irriterende, så hygger jeg
mig bare med noget andet.
Firefox hjælper dog mod meget af alt det bras div. hjemmesider garnerer
sit indhold med.
Kai

Fra : -= JF =-

Dato : 28-09-07 21:01

Fister Løgsovs skrev:

> Film er ikke den store lidenskab hos mig,

Ditto!

> Opslag på Imdb er ren hygge, hvis det bliver irriterende, så hygger jeg
> mig bare med noget andet.

Nochmal ditto
Jeg bruger den mest til lige atstille min nysgerrighed mht. hvilket år
en eller anden film er fra, hvor gammel er den eller den skuespiller og
lignende.
Nu er jeg ikke overdrevet sart mht. reklamer på hjemmesider, og
foretrækker et par bannere frem for at skulle betale for adgang.

Hvad jeg ikke kan snuppe er sider med bannere både i toppen og den langs
begge sider. Reklamer der dukker op midt på siden og kræver et klik på
x-et, reklamer der bliver på samme position på siden uanset hvor meget
jeg scroller... ARRRGH!!
Sådanne sider skyer jeg som pesten, og jeg kan ikke forestille mig
hvilket indhold på sådan en side der skulle kunne få mig til at tolerere
alt sådan noget crap!

--
Mvh. John

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 28-09-07 20:20

-= JF =- skrev:

> Hvad vil du så gøre når du skal bruge de oplysninger du normalt finder
> på Imdb?

Man kan bruge en af de offline klienter der findes og så downloade imdb
databasen. Sidst jeg gjorde det var det vel 500MB jeg skulle downloade.
Det er nok noget mere i dag men stadig overkommeligt.

Fra : -= JF =-

Dato : 28-09-07 21:05

Thomas Jespersen skrev:

> Man kan bruge en af de offline klienter der findes og så downloade imdb

Det har jeg ikke hørt om tidligere! Har du et link, for det kunne jeg
godt tænke mig at se nærmere på!

--
Mvh. John

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 28-09-07 21:11

-= JF =- skrev:

> Det har jeg ikke hørt om tidligere! Har du et link, for det kunne jeg
> godt tænke mig at se nærmere på!

Her er den jeg tidligere har brugt til Windows:
http://www.steffensiebert.de/amdb/index.html

Jeg er ikke 100% sikker på hvor opdateret den er.

Der findes programmer til andre platforme også:
http://uk.imdb.com/interfaces/

Fra : -= JF =-

Dato : 28-09-07 21:16

Thomas Jespersen skrev:

> [...]
> http://www.steffensiebert.de/amdb/index.html
>
> Jeg er ikke 100% sikker på hvor opdateret den er.
>
> Der findes programmer til andre platforme også:

Tak skal du ha!

--
Mvh. John

Fra : Holst

Dato : 27-09-07 21:03

Fister Løgsovs wrote:

> Brug wildcards, når du blokker.

Det gør jeg skam også.

> [...]
> kan jeg selv klikke hvis der er noget som jeg mener at jeg skal se.
> Ærgerligt med Imdb, de mister mig som "kunde" hvis det bliver generende

Hvis du vitterlig var kunde hos dem, undgik du måske også reklamerne.

Men der er ingen tvivl om, at hvis reklamerne bliver for dominerende og
generende, så gider man ikke benyttet stedet.

Fra : Jakob

Dato : 28-09-07 09:52

Jesper Lund wrote:

> Jeg ser *ingenting* indtil videre med Adblock Plus (ikke det samme som
> Adblock+Filterset) i Firefox.

Hvad er forskellen på de to? Jeg anvender sidstnævnte løsning men jeg
vil da nødig gå glip af nogle funktioner der kan spare mig for endnu
flere reklamer

--
Jakob

Fra : Jesper Lund

Dato : 28-09-07 13:20

http://adblockplus.org/en/faq_project#adblock

Fra : Jakob

Dato : 28-09-07 16:06

Jesper Lund wrote:

> http://adblockplus.org/en/faq_project#adblock

Tak for linket. Findes der filtreringslister med fokus på danske sider,
f.eks. diverse reklamer på pol.dk , jp.dk, osv?

--
Jakob

Fra : Carl Drud

Dato : 28-09-07 20:02

Jakob <jtonospam@mail.dk> writes:

> Tak for linket. Findes der filtreringslister med fokus på danske
> sider, f.eks. diverse reklamer på pol.dk , jp.dk, osv?

Der er en, men den er i øjblikket nede.

http://abpdk.frac.dk/

Carl

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 29-09-07 00:30

Barney Gumble skrev:
> Nu er IMDB desværre begyndt på at man skal forbi en reklameside inden
> man kan komme til det link man klikkede på.
>
> Sørgelig udvikling... :(

Wikipedia har ofte en meget mere interessant diskussion af filmen.

Mikkel

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 29-10-08 05:25

On Thu, 27 Sep 2007 12:52:47 +0200, Barney Gumble <nope@nospam.com>
wrote:

>Nu er IMDB desværre begyndt på at man skal forbi en reklameside inden
>man kan komme til det link man klikkede på.
>
>Sørgelig udvikling... :(

Æhh det synes jeg da ikke jeg skal ???

MvH Bo M Mogensen

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-10-08 12:28

In news:acpfg4ldfkg6o3m0968t3h3270icgtenmv@4ax.com,
Bo M. Mogensen <usnet1*@gmail.com> typed:

> Æhh det synes jeg da ikke jeg skal ???
>

> MvH Bo M Mogensen

Næh, det skal jeg da heller ikke, men jeg har også blokeret for alle pop-up
vinduer.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-10-08 05:36

On 29 Okt., 12:28, "Tove Krieger" <mini...@privat.dk> wrote:
> Innews:acpfg4ldfkg6o3m0968t3h3270icgtenmv@4ax.com,
> Bo M. Mogensen <usne...@gmail.com> typed:

> Næh, det skal jeg da heller ikke, men jeg har også blokeret for alle pop-up
> vinduer.

Og måske gjort som jeg, lagt flere kendte adresser i hosts filen så et
kald til fx. adserver.adtech.de
bare dirigeres til 127.0.0.1 som er tilbage til pc'en. Så jeg spilder
simpelthen ikke båndbredde på reklamerne.
De adresser jeg har i filen har gjort at sider som JP er blevet meget
hurtigere at loade, også selv om jeg har en hurtig pc og en meget
hurtig internetforbindelse.
For JP.dk har typisk ventet på at scriptene fra reklameadresserne
skulle hentes først.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Jesper

Dato : 29-10-08 16:33

Christian B. Andresen <trav@tiscali.dk> wrote:

> [...]
> hurtig internetforbindelse.
> For JP.dk har typisk ventet på at scriptene fra reklameadresserne

En proxy.pac fil kan lave det samme nummmer og kan konfigureres mere
fleksibelt.

--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Nicolai

Dato : 29-10-08 16:40

>Og måske gjort som jeg, lagt flere kendte adresser i hosts filen så et
>kald til fx. adserver.adtech.de
>bare dirigeres til 127.0.0.1 som er tilbage til pc'en. Så jeg spilder

Fremragende ide. Vil du dele din hosts med os (for relevante reklamesites)