Lost In Space
Fra : iSteen

Dato : 25-09-07 14:09

Uha da, jeg spildte lige 2 timer, i selskab med filmen Lost In Space
http://imdb.com/title/tt0120738/

Jeg sad hele filmen igennem, og kunne ikke rigtigt hitte ud af, om det
mon var en parodi på en science fiction film, eller om den virkeligt
*var* ment som et seriøst bud på genren.

Jeg tror ikke filmen er lavet som en parodi, det er simpelthen bare en
film med klicheer til overflod, og en rigtig dårlig historie

Andre der har set samme film, og har samme/anden mening?

Fra : Per Hansen

Dato : 25-09-07 16:33

iSteen <isteen@gmail.com> mentioned this

> [...]
> film med klicheer til overflod, og en rigtig dårlig historie
>

> Andre der har set samme film, og har samme/anden mening?

Bare et forgæves forsøg på at få overført den gamle Lost in Space tv serie
til det store lærred, hvilket forresten var en scifi comedy.
http://www.imdb.com/title/tt0058824/

--
Per Hansen

Fra : Jesper

Dato : 25-09-07 18:14

iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> film med klicheer til overflod, og en rigtig dårlig historie
>

> Andre der har set samme film, og har samme/anden mening?

Hvis ikke man har set den TV-serie der ligger til grund, så er den nok
ikke særligt morsom!
--
Jesper

Fra : -V-

Dato : 29-09-07 12:18

On Sep 25, 3:08 pm, iSteen <ist...@gmail.com> wrote:
> [...]
> film med klicheer til overflod, og en rigtig dårlig historie
>
> Andre der har set samme film, og har samme/anden mening?

Jeg gjorde den retrospektivt fatale beslutning at se den til premieren
for nogle år siden.
Jeg mener Sci-fi, robotter, Heather Graham og William Hurt - what's
not to like?! Og Gary Oldman!!!

Det endte med at bogstaveligt talt hele biografen sad og råbte "Kill
the director', da robotten begyndte på sit 'Kill the Robinsons.

Den er uhyggeligt ringe.

-V-

Fra : iSteen

Dato : 29-09-07 12:44

-V- <valdemarj@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Det endte med at bogstaveligt talt hele biografen sad og råbte "Kill
> the director', da robotten begyndte på sit 'Kill the Robinsons.

Kan godt sætte mig ind i, at den skuffer fælt, hvis man har haft
forventninger til filmen.

Jeg husker alt for godt, hvor en megaskuffelse *The Hitchikers Guide...*
var som film. Jeg havde osse læst bogen først - det skal man ikke gøre

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 29-09-07 19:09

On 2007-09-25 15:08:50 +0200, iSteen <isteen@gmail.com> said:
> [...]
> film med klicheer til overflod, og en rigtig dårlig historie
>
> Andre der har set samme film, og har samme/anden mening?

Jeg så den for år tilbage, og sad med helt samme følelse. Jeg vidste
heller ikke om filmen var ment som satire, omend jeg blev overbevist om
at den bare var ufrivilligt kikset efter en times tid.

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : Jørgen

Dato : 29-09-07 22:49

iSteen skrev:
> Uha da, jeg spildte lige 2 timer, i selskab med filmen Lost In Space
> http://imdb.com/title/tt0120738/
-
Jeg har ikke set filmen - mest fordi en anmelder i sin tid skrev:
De må have byttet et S og et R om, i den første del af titlen.
mvh JC

Fra : Kim2000

Dato : 29-09-07 22:56

"iSteen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> film med klicheer til overflod, og en rigtig dårlig historie
>

> Andre der har set samme film, og har samme/anden mening?

Jeg synes faktisk det er en rigtig god film. Fin underspillet humor og det
er da tydeligt for enhver at filmen absolut ikke tager sig selv alvorligt på
nogen som helst måde og at filmen er helt uskadelig. At historien er helt
håbløs ved alle, det burde man sådan set allerede vide inden man sætter sig
i sofaen, hvis man læste coveret. Det lægger sig rigtig fint op af tv
serien.
mvh
Kim

Fra : Mads

Dato : 30-09-07 00:52

On Sat, 29 Sep 2007 23:56:11 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

> [...]
>håbløs ved alle, det burde man sådan set allerede vide inden man sætter sig
>i sofaen, hvis man læste coveret. Det lægger sig rigtig fint op af tv

Ja, jeg forstår heller ikke helt den hårde kritik som filmen fik.
Jeg er selv "gammel nok" til at kunne huske den originale
TV serie og tegneserie, men jeg syntes da at filmen var fin
underholdning. Sjov og uhøjtidelig, uden at være en parodi
på den gamle serie. Udemærkede skuespillere der leverer
en god præstation, på trods af en halvkikset historie.

Helt sikkert en film som jeg endnu ikke har set for sidste gang.

mvh Mads