Blue-Ray / HD ??
Fra : Anders

Dato : 23-09-07 18:01

Hej gruppe,

Er der nogen der ved hvor langt fremme henholdsvis Blu-Ray og High
Definition egentlig er?

Jeg tænker på hvilket format der bliver det førende, hvornår kan det betale
sig at købe en afspiller?

Der er en hel del film på DVD der (mildest talt) er i elendig oplsøning
hvis man har projektor og derfor glæder jeg mig til at disse film kommer i
enten det ene eller det andet format.

Er der noget nyt om hvornår Ringenes Herre trilogien kommer - og om det
bliver Blu-Ray eller HD?

MVH,
Anders

Fra : David Schjelde

Dato : 23-09-07 19:09

Anders skrev:
> [...]
> enten det ene eller det andet format.
>
> Er der noget nyt om hvornår Ringenes Herre trilogien kommer - og om det

Thedigitalbits.com har valgt side til fordel for blueray.

Selv venter jeg indtil slaget er forbi (-:

mvh
david

Fra : Per Hansen

Dato : 23-09-07 21:12

David Schjelde <schjeldefjernmig@mailme.dk> mentioned this

> Thedigitalbits.com har valgt side til fordel for blueray.
>
> Selv venter jeg indtil slaget er forbi (-:
>
> mvh
> david

We will cross that bridge when we come to it, et klogt ordsprog.
Så længe ingen i Hollywood kan blive enige, så længe kan de også
beholde begge formaterne.
Jeg bruger ikke så meget som en 25øre på noget af det, før at
afløseren står fast og det det tidspunkt har der sikkert meldt
sig et helt 3de der overgår dem begge 2.

--
Per Hansen

Fra : Zeki

Dato : 26-09-07 15:08

"David Schjelde" <schjeldefjernmig@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Selv venter jeg indtil slaget er forbi (-:

Så kommer du til at vente længe:

"Report Predicts Blu-ray, HD DVD to Co-Exist"
http://hddvd.highdefdigest.com/news/show/Industry_Forecasts/Report_Predicts_Blu-ray,_HD_DVD_to_Co-Exist/971

Mvh
Zeki

Fra : David Schjelde

Dato : 26-09-07 16:50

Zeki skrev:
> [...]
>
> Så kommer du til at vente længe:
>
> "Report Predicts Blu-ray, HD DVD to Co-Exist"

Et kendt navn! Hvor dejligt. Og så vidt jeg husker er vi begge til de
gul/blå der ikke ligefrem excelerer lige nu

Og tak for linket

En skam at porno ikke kan afgøre den her

mvh
david

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-07 19:26

> Er der nogen der ved hvor langt fremme henholdsvis Blu-Ray og High
> Definition egentlig er?
>
> Jeg tænker på hvilket format der bliver det førende, hvornår kan det
> betale sig at købe en afspiller?

Du kan bare købe en kombi maskine som denne, så er du ude over det problem.

http://gear.comon.dk/index.php/news/show/id=13788

Peter

Fra : Jesper Lund

Dato : 23-09-07 20:37

Peter DK wrote:

> Du kan bare købe en kombi maskine som denne, så er du ude over
> det problem.
> http://gear.comon.dk/index.php/news/show/id=13788

Den koster bare cirka det samme som en HD-DVD og en Blu-Ray afspiller
tilsammen...

Fra : Jesper

Dato : 24-09-07 15:39

Kig ind på http://www.axelmusic.dk/ og læs Format War i venstre kolonne.
--
Jesper

Fra : Anders

Dato : 24-09-07 21:29

> Kig ind på http://www.axelmusic.dk/ og læs Format War i venstre kolonne.
> --
> Jesper

Tak til alle for jeres svar - selvom det jo ikke gør én mindre frustreret

-Anders

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-09-07 16:41

> Tak til alle for jeres svar - selvom det jo ikke gør én mindre frustreret

Det er ikke nemt

Jeg har gjort følgende:

Jeg spiller meget Xbox 360.
Microsofts HD DVD addon drev gav jeg 1600,- for og det er vist billigere nu.
Spiller man X360 mener jeg at addon drevet er en billig måde at blive
introduceret til HD på.
Jeg har een film
Jeg har købt 300 og ser den på mit plasma tv og det er simpelthen blændende
flot.
Der er jo kvalitetsmæssigt ingen forskel på HD DVD og Bluray, så hvad man
vælger lige nu må afgøres af hvilke film man gerne vil have.
Nu læste jeg lige her at LotR ovenikøbet kommer på HD DVD, så det er rent
held hvis det er tilfældet for dem vil jeg meget gerne have!
Lad os så sige Bluray vinder, så har jeg stadig mit drev og mine indkøbte
film der stadig fungerer fint.
Som sagt har det indtil videre kostet mig drevet og een film og jeg køber
kun film jeg ved jeg vil se igen, altså film med flotte billeder, film jeg
kender. Klassikere. Personlige favoritter - den slags.... dvs. jeg stadig
mest ser DVD, men kommer der så lige en 'lækkerbidsken' så napper jeg HD
DVD'en og i de andre tilfælde (det kan f.eks være en tilfældig komedie)
lejer jeg en DVD på tanken...
Lige nu ville jeg gerne se Matrix trilogien og overvejer at købe den, men
indtil videre har det ikke været dyrt at komme igang... men spiller du ikke
X360, så kan jeg godt se min metode ikke rigtigt hjælper dig
--
sniper_Nolight

Fra : Anders

Dato : 01-10-07 19:44

> [...]
> indtil videre har det ikke været dyrt at komme igang... men spiller du
> ikke X360, så kan jeg godt se min metode ikke rigtigt hjælper dig

Det lyder ganske fornuftigt! Jeg har præcis samme holdning til hvilke film
jeg vil have på HD/Blu-ray som dig!

Jeg spiller godt nok slet ikke...men et sådant drev er da noget billigere
end en afspiller!

-Anders

Fra : sniper_Nolight

Dato : 03-10-07 18:52

> Jeg spiller godt nok slet ikke...men et sådant drev er da noget billigere
> end en afspiller!

Meget billigere og - som jeg har forstået det - er indmaden i HD DVD addon
drevene (Toshiba indmad så vidt jeg husker) fuldt ud ligeså gode som de
standalone afspillere der er på markedet idag. Det er ikke noget jeg ved,
men kun hvad jeg har læst og hørt om. Jeg kan i hvertfald love at mit
billede er fantastisk flot.

Skal du derimod ud og investere i en Xbox er du lige vidt Så bliver det
alligevel dyrt og løsningen er ikke optimal hvis du ikke er gamer

Som gamer er denne løsning dog helt optimal - eneste minus er at blæserne i
en X360 er temmelig støjende, men igen, når surrounden kører på højtryk, så
er det i mine ører ikke et problem, men den kan høres i min ene films meget
stille passager

Desuden kan drevet ikke levere 1080p/24 - det kræver at tv'et kan lave
udregningerne og levere 24 fps. Det kan mit Pioneer og det er meget flot.
Jeg vil tro standalone afspillere kan levere 24 fps, men det kan drevet
altså ikke, så hvis man ikke har et tv der kan lave udregningerne i stedet
for afspilleren, så skal det lige med i overvejelserne.

Læs evt. mere her:
http://forums.xbox.com/9101531/ShowPost.aspx

Det er lidt svært at forklare det tekniske - det er ikke lige min stærke
side

Jeg håber du finder på en god løsning - uanset hvad du vælger vil de film du
har erhvervet dig ikke blive ringere fordi det modsatte format vinder - det
er mit motto
--
sniper_Nolight

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-07 06:36

> Er der nogen der ved hvor langt fremme henholdsvis Blu-Ray og High
> Definition egentlig er?

Der udvikles stadig på begge formater, så det lidt tidligt at sige hvad der
kommer til at ske. Tror dog vi kan forvente en tilnærmelsesvis afgørelse hen
over julehandlen. Det plejer at være temmelig udslagsgivende.

> Jeg tænker på hvilket format der bliver det førende, hvornår kan det
> betale sig at købe en afspiller?

Hvis du vil have en bedre kvalitet, så køb nu. At købe HD er dog ikke en
garant for bedre kvalitet på skiverne. Der er mange af HD-titlerne der lider
under en dårlig transfer, samt det endnu er et fåtal af filmene der rent
faktisk udnytter mugliheden for en bedre lyd. Der døjer vi stadig med den
dårlige DVD-kvalitet.

> Der er en hel del film på DVD der (mildest talt) er i elendig oplsøning
> hvis man har projektor og derfor glæder jeg mig til at disse film kommer i
> enten det ene eller det andet format.

Køb en afspiller og gå igang, hvis du føler du har glæde af det. Om det skal
være HD DVD eller Blu-Ray afhænger lidt af, hvilke film du gerne vil se. Men
lad under alle omstændigheder være med at købe en kombimaskine. Køb en af
hver, hvis du gerne vil være med på begge fronter. Det koster det samme i
sidste ende og det stiller dig noget friere, med hensyn til fremtiden.

Der kommer nye afspillere fra begge lejre her til efteråret, og det kan
anbefales at vente til de rammer butikkerne. Lige bortset fra Toshibas
HD-EX1, så der maskiner der er ude nu temmelig ustabile.

> Er der noget nyt om hvornår Ringenes Herre trilogien kommer - og om det
> bliver Blu-Ray eller HD?

LOTR filmene kommer ud på HD DVD

Mvh
Jan Rysz

Fra : Jesper Lund

Dato : 25-09-07 09:22

Rysz (8900) wrote:

> Der udvikles stadig på begge formater, så det lidt tidligt at
> sige hvad der kommer til at ske. Tror dog vi kan forvente en
> tilnærmelsesvis afgørelse hen over julehandlen.

Det skal du ikke regne med.

Fra : Jimmy Rosenlund

Dato : 25-09-07 15:23

Blu-ray Support

Blu-ray is supported on the hardware side by Hitachi, LG, Matsushita
(Panasonic), Pioneer, Philips, Samsung (also supports HD-DVD), Sharp, Sony,
HP, Dell, Apple, TDK, and Thomson (Note: Thomson also supports HD-DVD). On
the software side, Blu-ray is supported by Twentieth Century Fox, Walt
Disney Studios, MGM, and Warner (also supports HD-DVD). Apple Computer has
also announced support for Blu-ray.

HD-DVD Support

HD-DVD is supported on the hardware side by Toshiba, NEC, Onkyo, Samsung
(also supports Blu-ray) Sanyo, Thomson (Note: Thomson also supports
Blu-ray). On the software side, HD-DVD is supported by Warner (also supports
Blu-ray), New Line Cinema, Paramount Pictures, and Universal Pictures.
Microsoft has also added its support to HD-DVD.

hilsen

jimmy

Fra : Anders

Dato : 25-09-07 22:14

> LOTR filmene kommer ud på HD DVD
>
> Mvh
> Jan Rysz

Ok, mange tak for de fyldestgørende svar!

-Anders

Fra : Anders

Dato : 25-09-07 22:16

> LOTR filmene kommer ud på HD DVD
>
> Mvh
> Jan Rysz

PS :

Ved man så ca. hvornår LOTR kommer på HD DVD?

mvh
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-07 08:15

> Ved man så ca. hvornår LOTR kommer på HD DVD?

Den foreløbige release dato "var" 23 November, men on det holder skal jeg
ikke kunne sige. Den figurere ikke på de releaselister jeg senest har luret
på. Mht. til Blu-Ray er det ikke utænkeligt, at den kommer der også.

LOTR er ude på New line cinema. De distribueres af Warner, og som bekendt
understøtter Warner både HD DVD og Blu-Ray.

Mvh
Jan Rysz

Mvh
Jan Rysz

Fra : ASKF

Dato : 01-10-07 06:19

Anders ytrede sig i <46f69bb8$0$21930$157c6196@dreader1.cybercity.dk>
med dette:

> [...]
>Definition egentlig er?
>
>Jeg tænker på hvilket format der bliver det førende, hvornår kan det betale

Du må nok affinde dig med at begge formater vil konkurre i mange år
frem, indtil et nyt format vil gøre dem forældede. Der er allerede et
par formater på vej, hvoraf en vil være meget billigere og sikkert vinde
i Europa.

Der er dog håb på vej, Warner vil udgive film på en dual-format skive
kaldet Total Hi Def Disc (forkortes Total HD eller THD), der kan
afspilles i både Blue-ray og HD afspillere.
<http://en.wikipedia.org/wiki/Total_Hi_Def>

Jeg vil tro at flere andre selskaber vil følge Warner og lade hardware
fabrikanterne slås indbyrdes. Dog tilbyder Blue-ray flere
krypteringsmuligheder, hvorfor de mest paranoide selskaber nok vil være
de sløveste til at følge trop.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus