HJEMVE :O)
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 22-09-07 18:51

10 AF MINE TOMMELFINGER OP :) den er fanme fed .... er der nogen der ved
om hende scherfig der har været med til at skrive den er Hans Scherfigs
Datter ( sjovt nok så sad jeg og tænkte lige efter filmen på H scherfig )
der var sådan lige en vag aroma af hans helt egen genialitet og Nils
Hausgaard har været med - jamen det kan jo ikke gå galt

se den ...!!!!

Fra : Jesper

Dato : 22-09-07 19:07

Bo M Mogensen <usnet1@gmail.com> wrote:

> [...]
> der var sådan lige en vag aroma af hans helt egen genialitet og Nils
> Hausgaard har været med - jamen det kan jo ikke gå galt

Er det et udtryk for at du har 10 tommelfingre?

I al fald er Hjemvé en OM'er. Den er under al kritik.
--
Jesper

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 22-09-07 22:15

> Er det et udtryk for at du har 10 tommelfingre?

Nah det var nu tænkt som begejstring

> I al fald er Hjemvé en OM'er. Den er under al kritik.

smag & behag - hvad er det du synes der går galt ?

Fra : Jesper

Dato : 22-09-07 22:35

Bo M Mogensen <usnet1@gmail.com> wrote:

> Nah det var nu tænkt som begejstring

> smag & behag - hvad er det du synes der går galt ?

Ualmindelig fortænkt og kedelig, drama uden drama, komedie uden komedie.
Tilskueren står tilbage med ét spørgsmål: Hvorfor? Hvorfor skulle dette
makværk laves. Fotograferingen er kedelig, en blanding af nærbilleder og
halvtotaler. Musikken af Kasper Winding er til at falde i søvn til. et
glimrende kast er totalt spildt pga et elendigt manus, at spinde så lang
en ende omkring en nøgen mand der går gennem byen er *for* tyndt. Sorry
Lone Scherfig: Det er en OM'er.
--
Jesper

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 23-09-07 08:23

> [...]
> glimrende kast er totalt spildt pga et elendigt manus, at spinde så lang
> en ende omkring en nøgen mand der går gennem byen er *for* tyndt. Sorry

Kunne du lide "Italiensk" og "Wilbur"? bare så jeg lige ved om du ikke kan
lide Scerfig, eller om hjemve er dårligere end de to andre.

Mvh. BK

Fra : Jesper

Dato : 23-09-07 09:52

Brian, Rikke og Kristian <brauner.kjeldsen@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE>
wrote:

> Kunne du lide "Italiensk" og "Wilbur"? bare så jeg lige ved om du ikke kan
> lide Scerfig, eller om hjemve er dårligere end de to andre.
>
> Mvh. BK

Jeg kunne udmærket lide Italiensk for begyndere. Jeg har ikke set Wilbur
begår selvmord. Hjemvé er klasser under "Italiensk".
--
Jesper

Fra : Claus

Dato : 25-09-07 19:21

Det jeg så af Hjemve i traileren, fik mig til at krumme tæer, så jeg ser den
nok først, når den kan købes til en halvtredser...

Fra : Jesper

Dato : 25-09-07 19:43

Claus <anonym@xx.xx> wrote:

> Det jeg så af Hjemve i traileren, fik mig til at krumme tæer, så jeg ser den
> nok først, når den kan købes til en halvtredser...

Ja, det er jo billigere at krumme tæer til 50 kr end til 199 kr.
--
Jesper

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 23-09-07 16:51

> Ualmindelig fortænkt og kedelig, drama uden drama, komedie uden komedie.
> Tilskueren står tilbage med ét spørgsmål: Hvorfor?

Nåå det gjorde jeg nu ikke ....dybest set så sad jeg med en fornemelse af at
(hvorfor= fordi)
var at mennesker kommer til fornuft og vinder over tabuer og fordomme og
viljen til det venlighed er stærker ind alm konformitet.

> Hvorfor skulle dette
> makværk laves. Fotograferingen er kedelig, en blanding af nærbilleder og
> halvtotaler.

jeg tror filmen s ambition er mere at lave en go historie ind at skabe stor
foto film kunst

> Musikken af Kasper Winding er til at falde i søvn til.

lagde ikke mærke til det

> et
> glimrende kast er totalt spildt pga et elendigt manus, at spinde så lang
> en ende omkring en nøgen mand der går gennem byen er *for* tyndt. Sorry
> Lone Scherfig: Det er en OM'er.

som jeg ser det er der mere i den ind det - jeg synes det er en skildring af
folk der på den stille måde er i kontakt med derres egen og hinandens indre
galskab
og kommer over den og mødes som mennesker med de kvaliteter de nu ellers
har.