Alfred Hitchcock' Hvor skal jeg begynde :~
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 22-09-07 15:37

jeg fik lige den ide at jeg ville til at samle Alfred Hitchcock' - hvis man
leder lidt rundt på nettet
så er de til at finde meget billigt også smelter dem sammen med sine gamle
whs bånd
jeg har ste nogen stykker igenen årene de sædvanelige pscyco og fuglene
osv - men det jeg tænkte på var simpelthend at starte fr a 40 erne af også
frem
jeg gruer godt nok lidt for at 40 ernes film kan være lidt prætentiøse set
med nu dagens øjne det ved jeg så ikke lige om hans film er - men jeg har
set nogen fra 50 erne og frem og de holder jeg gider ikke se stum film :) på
nær den der lady champerlins lowers ( aner ikke hvordan det staves ) men det
er mere fordi jeg kender bogens og dens betydning og finder det interessant
at den blev lavet i 1928 mener jeg -

nogen forslag til den her stak :) ?

The FarmerWife (1928) ***på vej***
Juno and the Paycock (1930) ***på vej***
Rich and Strange (1931) ***på vej***
Secret Agent (1936) ***på vej***
The Lady Vanishes (1938) ***på vej***

40 erne

Saboteur (1942)
Shadow of a Doubt (1943)
Spellbound (1945)***på vej***
Notorious (1946)
Rope (1948)

50 erne

Strangers on a Train (1951) ***på vej***
Dial M for Murder (1954) ***på vej***
The Trouble with Harry (1955)
Vertigo (1958)
The Man Who Knew Too Much (1956)
Rear Window (1954)

60 erne

Psycho (1960)
The Birds (1963)
Marnie (1964)
Topaz (1969)

70 erne

Frenzy (1972) ============ 21 stk.

****************MANGLER*******************

http://www.imdb.com/name/nm0000033/#producer1950

50 Stage Fright (1950
53 I Confess
56 The Wrong Man (1956)
59 North by Northwest (1959

66 Torn Curtain

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 22-09-07 16:11

Bo M Mogensen <usnet1@gmail.com> wrote:

<snip>

> The Man Who Knew Too Much (1956)

Med Danske Mogens Wieth som "uber skurk". Fremragende spillet.

<snip>

> 66 Torn Curtain

Med optagelser fra bl.a København.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 22-09-07 18:53

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Bo M Mogensen <usnet1@gmail.com> wrote:
>
> <snip>

> Med Danske Mogens Wieth som "uber skurk". Fremragende spillet.
>
> <snip>

> Med optagelser fra bl.a København.

ok ok jeg tror jeg vil kaste mig over en der heder noget i retning af
notoriuos fra 46 - den tegner godt ...

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 22-09-07 22:38

Bo M Mogensen <usnet1@gmail.com> wrote:

> "Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ok ok jeg tror jeg vil kaste mig over en der heder noget i retning af
> notoriuos fra 46 - den tegner godt ...

Notorius. Med Gary Grant og Ingrid Bergman. Den har jeg i en 3-dvd boks.
Scanbox 11519. De to andre er Rebecca og Spellbound.

God jagt.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 22-09-07 22:45

> Bo M Mogensen <usnet1@gmail.com> wrote:

<snip>

> Notorius. <snip>

Notorious!

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 23-09-07 15:50

> <snip>

> Notorious!

ok det vil jeg gøre så vil jeg godt nok lige hoppe ind i det system jeghar
startet
jeg er startet fra 40 erne med de film jeg har - hold kæft hvor er de gode

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 23-09-07 15:48

> Notorius. Med Gary Grant og Ingrid Bergman. Den har jeg i en 3-dvd boks.
> Scanbox 11519. De to andre er Rebecca og Spellbound.
>
> God jagt.

jo tak den vil jeg da købe jeg har kun spellboound

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 29-09-07 19:13

On 2007-09-22 17:11:17 +0200, hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) said:
> <snip>

> Med optagelser fra bl.a København.

Hvis jeg ikke husker helt forkert, starter Topaz også i København.

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : Per Vadmand

Dato : 29-09-07 22:41

Anders Vind Ebbesen wrote:

> Hvis jeg ikke husker helt forkert, starter Topaz også i København.

Ja, det er den hvor John Forsythe spørger efter Dæhn pørmanæntæj.

Per V

--
Nu har den sure, gamle mand sørme fået et barnebarn til!!!

Fra : Jesper Lund

Dato : 22-09-07 16:08

Bo M Mogensen wrote:

> jeg fik lige den ide at jeg ville til at samle Alfred Hitchcock'
> - hvis man leder lidt rundt på nettet

Er du opmærksom på denne box?
http://www.axelmusic.com/productDetails/025192834622

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 22-09-07 18:48

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse

> Er du opmærksom på denne box?
> http://www.axelmusic.com/productDetails/025192834622

Det er et fint tilbud men jeg vil heller gå og finde dem her og der med
Danske under tekster
fandt lige en mere til 28 kr ved blokbuster

Fra : iSteen

Dato : 23-09-07 09:15

On 22 Sep., 16:36, "Bo M Mogensen" <usn...@gmail.com> wrote:
> jeg fik lige den ide at jeg ville til at samle Alfred Hitchcock' - hvis man
> leder lidt rundt på nettet

Hvis du kigger lidt efter box sets, kan du få nogle enorme Hong Kong
udgivelser med 40-50 film i.
Coveret er ikke det fedeste, men der er mange klassikere i den box jeg
har.
Fandt en ny billigt på ebay

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 23-09-07 15:47

"iSteen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

udgivelser med 40-50 film i.
Coveret er ikke det fedeste, men der er mange klassikere i den box jeg

***************
svar :

ok ja det var da engo ide tak for det

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 23-09-07 15:58

On Sat, 22 Sep 2007 16:36:37 +0200, Bo M Mogensen wrote:

> Rope (1948)

Den er jeg selv meget glad for.

> Vertigo (1958)

Hans måske mest kendte film. Den skal du da ha' :)

Ekstramaterialet i den Danske R2 DVD er forøvrigt rimelig godt.

> 59 North by Northwest (1959

Og det er så min Hitchcock favoritfilm.

Fra : Kim2000

Dato : 29-09-07 22:57

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> jeg fik lige den ide at jeg ville til at samle Alfred Hitchcock' - hvis
> man leder lidt rundt på nettet
> så er de til at finde meget billigt også smelter dem sammen med sine
> gamle whs bånd

Du kunne jo også kaste et blik på DR2 lørdag nat kl ca. 1, hvor hans
kortfilm sendes.
mvh
Kim