Anbefal et par serier/box sets
Fra : iSteen

Dato : 20-09-07 21:19

Så er det ved at være tid til, at jeg skal have indkøbt lidt nyt tv
dvd-afspilleren.
Jeg er på udkig efter et par gode serier - en dvd-boks til 200-400
kroner.

Af dem jeg har syntes godt om er forskellige drama/spænding/scifi som
første sæson af 24 Timer, Gilmore Girls, Lost, Twin Peaks, Taxa etc.
etc.

Nogen der kan anbefale nogle titler?

Fra : Hagar

Dato : 20-09-07 21:59

"iSteen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg har hos en ven lånt Band of Brothers, og de første 4 ud af 6 tegner
godt, selv om der er en med som jeg ikke bryder mig om, men den er god.

http://www.moviezoo.dk/index.php?varenummer=7321979251761&ref=googleadd&gclid=CPH_sLD20o4CFQQrlAodexJI8g

Hagar

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 22-09-07 06:37

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har hos en ven lånt Band of Brothers,

ja den er suveren ,,,,....

Fra : Mikkel Skou

Dato : 20-09-07 22:38

Uden umiddelbart at kende til priserne (vil dog desværre tro at de ligger i
den høje ende af 2-400 kr, måske lidt over) vil jeg anbefale et par serier,
som jeg mener er værd at kigge nærmere på;

Heroes
http://www.imdb.com/title/tt0813715/ - kører også på en af de "danske"
kanaler, men kan klart anbefales uden reklamer :)

Carnivale
http://www.imdb.com/title/tt0319969/ - HBO, så siger det meste vist sig selv
:) Flotte scenerier, og en ganske god historie - efter min mening.

Og en "runner-up"
Supernatural
http://www.imdb.com/title/tt0460681/ - ganske udemærket underholdning, med
flere gode historier ind imellem.

- Desuden vil jeg støtte Hagar i forslaget om Band of Brothers (
http://www.imdb.com/title/tt0185906/ ) - igen HBO, og en rigtig flot serie!

Enkelte af disse serier rammer måske ikke helt samme genre som du nævner,
men jeg vil mene de generelt er værd at kigge nærmere på.

Held og lykke med jagten :)
- Mikkel

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 21-09-07 10:16

Af dem jeg har syntes godt om er forskellige drama/spænding/scifi som
første sæson af 24 Timer, Gilmore Girls, Lost, Twin Peaks, Taxa etc.
etc.

Nogen der kan anbefale nogle titler?

Firefly
http://en.wikipedia.org/wiki/Firefly_%28TV_series%29

Charmed
http://en.wikipedia.org/wiki/Charmed

Og så er jeg i gang med Battlestar Galactica, men jeg er ikke sikker på, jeg
vil anbefale den endnu.

Med venlig hilsen

Mark

Fra : Per Hansen

Dato : 21-09-07 15:46

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> mentioned this

> [...]
>
> Charmed
> http://en.wikipedia.org/wiki/Charmed
>
> Og så er jeg i gang med Battlestar Galactica, men jeg er ikke sikker

Charmed er en OK box hvis man er ligeglad med ekstras, men jeg ville vente
at se tiden an om der kommer en bedre box fra CBS/Paramount.
Den største fansite på nettet for Charmed (thecharmedones.com) og dets
medlemmer arbejder på at få CBS/Paramount til at release en bedre box end
den ret skrabede en de har udgivet.

--
Per Hansen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 21-09-07 15:50

iSteen wrote:
> [...]
>
> Af dem jeg har syntes godt om er forskellige drama/spænding/scifi som
> første sæson af 24 Timer, Gilmore Girls, Lost, Twin Peaks, Taxa etc.

"Hustle" fra BBC. Såvidt jeg husker kan man nu få 1., 2. og 3. sæson i
en boks. Jeg har kun set de to første sæsoner, men det er en rigtig fed
serie.

Andre gode serieforslag: "Cracker", "F/X - The Series", Bugs".

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Peter Knutsen

Dato : 21-09-07 20:33

Peter Knutsen wrote:
> [...]
> serie.
>
> Andre gode serieforslag: "Cracker", "F/X - The Series", Bugs".

Der er også "Spooks", lavet af mange af de samme folk der står bag
"Hustle". DR2 viste 2. sæson af "Spooks" sidste år, og er netop begyndt
at genudsende dem. Det er dog ret underligt at de, så vidt jeg kan se,
aldrig har vist 1. sæson.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : iSteen

Dato : 21-09-07 16:25

On 20 Sep., 23:38, "Mikkel Skou" <mik...@jebir.dk> wrote:
> [...]
>
> Enkelte af disse serier rammer måske ikke helt samme genre som du nævner,
> men jeg vil mene de generelt er værd at kigge nærmere på.

Tak for foreslagene, Mikkel
Supernatural så jeg lidt af på Kanal 5 (tror jeg) - og Heroes følger
jeg ivrigt med i på Kanal 4 - desværre ødelægger reklamerne en del.
Carnivale lyder spændende, så den ryger absolut ind på shoppinglisten.

Fra : Mikkel Skou

Dato : 22-09-07 12:28

- Carnivale er helt sikkert værd at kigge nærmere på - det er en af den
slags serier, som har én gennemgående historie, men hvor hvert afsnit også
kan ses enkeltvis på grund af gode skuespillere og "småhistorier" - og
generel stemning! (hvilket er en god ting, da den gennemgående historier til
tider kan være en smule langtrukken).

- Mikkel

Fra : iSteen

Dato : 21-09-07 16:27

On 21 Sep., 11:16, "Mark Thomas Gazel" <markga...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Charmedhttp://en.wikipedia.org/wiki/Charmed
>
> Og så er jeg i gang med Battlestar Galactica, men jeg er ikke sikker på, jeg

Firefly har vist lige rullet over en af de danske kanaler - Charmed
har jeg derimod aldrig set, selv om den vist sendes på flere
forskellige kanaler. Kender vist en der har en box med Heksene, jeg
kan da smugkigge der....

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 22-09-07 06:42

On 21 Sep., 11:16, "Mark Thomas Gazel" <markga...@hotmail.com> wrote

> Charmed har jeg derimod aldrig set

Ohh du milder det er lidt svært at sig ejeg tror enten så er man til det
eller så er man ikke - jeg er et vrag har købt alle 8 sæssoner
og købt domænet hollymariecombs.dk - jeg kan for en ikke få nok af det - når
det så er sagt så er det altså bare underholdning for teenager og voksne
mennesker i kontakt med derres indre lege barn / teenager det er ikke Twin
peaks der angiveligt er den bedste serie der nogen sinde er lavet ...men til
at slappe og svælge i Holly til det er den god til + den har en fed humor og
nogen gode replikker såre ofte

Fra : David Schjelde

Dato : 21-09-07 16:40

iSteen skrev:
> [...]
>
> Af dem jeg har syntes godt om er forskellige drama/spænding/scifi som
> første sæson af 24 Timer, Gilmore Girls, Lost, Twin Peaks, Taxa etc.

Vent lidt endnu med at købe Twin Peaks, da der kommer en samlet udgave:
http://www.amazon.com/Twin-Peaks-Definitive-Seasons-Pilot/dp/B000UX6THK/ref=pd_bbs_sr_1/102-0654162-5528939?ie=UTF8&s=dvd&qid=1190388842&sr=8-1

Og ellers er der jo Simpsons, X-Files, MASH, Nowhere Man og Millenium

mvh
david

Fra : Brian P

Dato : 21-09-07 16:40

On 20 Sep., 22:18, iSteen <ist...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Af dem jeg har syntes godt om er forskellige drama/spænding/scifi som
> første sæson af 24 Timer, Gilmore Girls, Lost, Twin Peaks, Taxa etc.

Aktuelle:

Battlestar Galactica
Supernatural
Nip/Tuck
House MD
Grey's Anatomy
Heroes

Afsluttede:

Six Feet Under
The West Wing

Af ældre dato, men uovertrufne:

Buffy the Vampire Slayer
Angel
Star Trek TNG & VOY

Fra : Per

Dato : 21-09-07 21:43

Bedste serier

Six Feet Under (HBO laver bare de fedeste serier) - disse kan købes billigt
tror jeg
The West Wing
Star Trek TNG+Voyager
Stargate SG-1
OZ (HBO)
Lost
Heroes
The Ultimate Fighter (reality)

Fra : Mikkel Skou

Dato : 22-09-07 12:31

> OZ (HBO)

- Denne vil jeg også understøtte - fulgte ikke så meget med da den kørte på
TV på et tidspunkt, men har efterfølgende på DVD slugt den i rå mængder -
rigtig godt skruet sammen :)

Fra : Jimmy Rosenlund

Dato : 21-09-07 21:58

LOST den bedste serie i hele verden
jeg har også hørt godt om Deadwood
og så kan jeg godt lide prison break

hilsen

jimmy

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 22-09-07 06:54

"iSteen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Nogen der kan anbefale nogle titler?

prison break skulle både holde beudgettet samt det er formidabel god
underholdning .... Star trek er suveræne alle sammen men de koster kassen
jeg tror 700 kr pt box de er ikke rigtigt kloge .... så er de første 4
sæsoner af x file kommet de ligger i mellem 379 og 399 kr og sesson 5 kommer
her til oktober og de er jo også fede.

ellers så der lige kommet en gammel klassiker til salg sesson 1 af pricket
fences hvor Holly om ikke debutere men hvor man ser hende tit - den fåes dog
vist kun som region 1 og uden danske under tekster men det er en GENIAL
serie og den er ikke så dyr .....

men jeg har set MANGE serier jeg ser serier i snit 2-3 timer om dagen året
rundt og det har jeg gjort i mange år .... hvi sjeg kunne starte forfra så
ville jeg se

1.) Twin Peaks
2.) Star trek voy sesson 4 t.o.m 7 oh sidste ( de 3 første er kedelige det
er seven der bære serien ) bevares de andre er gode men det går bare ikke
uden seven.
3.)band of brother
4.) picket fences
5.) Charmed sesson 3 & 4
6.) alt lost
7.) prison break
8.) fierfly
9.) de resterene star trek dog ikke ikke voy 1-3 og tos
10.) Matardor
11.) de udvalgte
12.) Taxa
13.) rejseholdet
14.) Jerimaia (a ner iikke hvordan det staves ) med de er fede
15.) dawson creak ( de er altså også gode )

osv osv.

Fra : David Schjelde

Dato : 22-09-07 07:58

Bo M Mogensen skrev:
> [...]
> sæsoner af x file kommet de ligger i mellem 379 og 399 kr og sesson 5 kommer

Og hvis du kan undvære de danske tekster, så kan du købe X-files til ca.
½´pris hos cd wow der sender gratis. Fx sæson 1:

http://www13.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=3503

Og jeg har altså INTET med cdwow at gøre! Jeg har blot handlet der en
del og er fuldt ud tilfreds. Og så er jeg blevet pissed da jeg forleden
fandt ud af i en tråd længere oppe at der arbejdes på at lukke vores
adgang til biksen.

mvh
david

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 22-09-07 13:35

"David Schjelde" <schjeldefjernmig@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://www13.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=3503
>
> Og jeg har altså INTET med cdwow at gøre! Jeg har blot handlet der en del

jeg ved det godt - og jeg har levet flere år i asutralien uden under tekster
men jeg synes det er sådan en rar ting og ha hvis muligheden er der
og 379 kr for en sessón med dk subs det er sgu ok !

Mv.
Bo

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 22-09-07 13:37

> [...]
>
> Og hvis du kan undvære de danske tekster, så kan du købe X-files til ca.
> ½´pris hos cd wow der sender gratis. Fx sæson 1:

ps du kan godt være uheldig jeg har lige fået en film hjem fra usa til 70 kr
hvor der var 130 kr s told osv på.

Fra : David Schjelde

Dato : 22-09-07 18:21

Bo M Mogensen skrev:
> "David Schjelde" <schjeldefjernmig@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> ps du kan godt være uheldig jeg har lige fået en film hjem fra usa til 70 kr
> hvor der var 130 kr s told osv på.

Som jeg forstår vil det alrig ske fra cdwow da det er fikset så den
sender fra lande hvor der ikke kommer told osv på. Jeg har købt der tit
og har aldrig fået en ekstra regning. Det fik jeg til gengæld da jeg
købre min Dogma direkte fra Kevin Smiths side, men det var alle pengene
værd (-:

mvh
david

Fra : Mikkel Skou

Dato : 22-09-07 19:21

> [...]
> aldrig fået en ekstra regning. Det fik jeg til gengæld da jeg købre min
> Dogma direkte fra Kevin Smiths side, men det var alle pengene værd (-:

- Jeg har en enkelt gang været ude for at blive opkrævet told af ting
bestilt gennem cdwow.
Jeg havde ikke prøvet dette før, og kontaktede derfor cdwow.
Top-notch kundeservice - de kvitterede med et gavekort på samme beløb som
jeg havde betalt i told, selvom de kunne have valgt at være ligeglade....

Så handl du roligt der - det skal siges at jeg også har brugt cdwow gennem
flere år - og det er den eneste gang jeg har haft "problemer"...

- Mikkel

Fra : Mr. D

Dato : 22-09-07 17:14

> [...]

> ud af i en tråd længere oppe at der arbejdes på at lukke vores adgang til

Undskyld men jeg er ikke så god til det her.

Betyder det f.eks. at jeg blot bestiller den her:

http://www13.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=1941550&subcat=region2

Til - hvad? er det ikke en tier pr. pund, altså ca. 90 kr. - og får den
sendt gratis - en samlet pris på under 100 kr.?

simon

Fra : Jesper Lund

Dato : 22-09-07 17:27

Mr. D wrote:

> [...]
>
> Til - hvad? er det ikke en tier pr. pund, altså ca. 90 kr. - og
> får den sendt gratis - en samlet pris på under 100 kr.?

Det fungerer som al anden postordre. Du betaler 8.99 GBP incl fragt,
cirka 100 kroner, og filmen kommer i din postkasse. Husk at der ikke er
danske undertekster på denne udgave.

Fra : Mr. D

Dato : 22-09-07 17:56

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse

> Det fungerer som al anden postordre. Du betaler 8.99 GBP incl fragt, cirka
> 100 kroner, og filmen kommer i din postkasse. Husk at der ikke er danske
> undertekster på denne udgave.

Herrefedt! Tak for det

simon

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 22-09-07 18:55

> Det fungerer som al anden postordre. Du betaler 8.99 GBP incl fragt, cirka
> 100 kroner, og filmen kommer i din postkasse. Husk at der ikke er danske
> undertekster på denne udgave.

ja det er godt nok billigt ....

Fra : Jesper Lund

Dato : 22-09-07 19:04

Bo M Mogensen wrote:

> ja det er godt nok billigt ....

Samme pris hos Play. Det er vel en meget normal pris for en R2UK DVD der
er et par måneder gammel. Jeg mener at Hot Fuzz kom på DVD omkring 1/8.

Fra : David Schjelde

Dato : 22-09-07 18:16

Mr. D skrev:
> [...]
>
> Til - hvad? er det ikke en tier pr. pund, altså ca. 90 kr. - og får den
> sendt gratis - en samlet pris på under 100 kr.?

Lige præcis! Det er derfor jeg handler der (-:

God fornøjelse
mvh
david

Fra : iSteen

Dato : 22-09-07 13:19

On 22 Sep., 07:54, "Bo M Mogensen" <usn...@gmail.com> wrote:
> [...]
> vist kun som region 1 og uden danske under tekster men det er en GENIAL

WHAT?
Picket Fences på DVD....
Den må jeg dæleme eje - jeg synes der var en rigtig god serie...
Har du et link?

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 22-09-07 13:40

> [...]
> dog
> vist kun som region 1 og uden danske under tekster men det er en GENIAL

WHAT?
>Picket Fences på DVD....
>Den må jeg dæleme eje

Loaded247.com: Search Results: Picket

29 pund sesson 1

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 22-09-07 13:33

"iSteen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

Nå ja så er der slevf 5 sessoner af alias de holder også beudgettet på
omkring 400 kr pr sesson de er og suverene

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 22-09-07 13:43

"iSteen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

Medium vil du også ku li :
http://www.loaded247.com/s/R1_DVD/p/GRP/id/29967/gid/2698//

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 22-09-07 14:44

"iSteen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nogen der kan anbefale nogle titler?

Ja...

- Deadwood
- MASH
- Battlestar Galactica
- Sopranos
- Firefly
- Matador (den danske)

Og alle fire serier kan købes ret billigt rundt omkring. De kan næsten altíd
fåes til under 200 pr. sæson.

Deadwood er indtil videre nok den bedste serie jeg har fulgt med i, dog har
jeg kun set sæson 1 og 2 og er lige startet på sæson 3, så ved ikke om den
bliver ved at holde.

BK

Fra : Pia Amtoft

Dato : 27-09-07 11:00

Deadwood er absolut en "ejer".
Den er bare SÅ gennemført http://www.imdb.com/title/tt0348914/

Har set 3 sæson, og den er stadig rigtig rigtig god

Venligst
Pia

Fra : iSteen

Dato : 27-09-07 12:50

Pia Amtoft <amtoft@noemail.hum.aau.dk> wrote:

> Deadwood er absolut en "ejer".

Det er en western serie, ikke?

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 27-09-07 20:52

> Det er en western serie, ikke?

Jo det er det, og selvfølgelig hjælper det at man er vild med westerns. Men
det er ligeså meget de intriger der kører imellem de forskellige personer,
og det større politiske spil der kører i byen, der gør filmen seværdig. Tror
sagtens man kan nyde den, uden at man er til westerns generelt.

mvh. BK

Fra : Per

Dato : 29-09-07 21:50

"Pia Amtoft" <amtoft@noemail.hum.aau.dk> skrev i en meddelelse
> Deadwood er absolut en "ejer".
> Den er bare SÅ gennemført http://www.imdb.com/title/tt0348914/
>
> Har set 3 sæson, og den er stadig rigtig rigtig god

Ja en god serie, men mangler lidt en ordenlig afslutning på den.

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 30-09-07 06:58

> "Pia Amtoft" <amtoft@noemail.hum.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Ja en god serie, men mangler lidt en ordenlig afslutning på den.

Slutter den efter tredje sæson??????

BK

Fra : Pia Amtoft

Dato : 02-10-07 11:44

Der går rygter om at den skulle slutte af med to spille film.

Jeg vil nu sige at man sagtens ville kunne li' den selvom man ikke er
til Westerns. Det er jeg personligt ikke, men er alligevel wild med
Deadwood.

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 02-10-07 16:49

> Der går rygter om at den skulle slutte af med to spille film.

Uha det kunne blive rigtig godt

> Jeg vil nu sige at man sagtens ville kunne li' den selvom man ikke er til
> Westerns. Det er jeg personligt ikke, men er alligevel wild med Deadwood.

Nej det ville jeg også mene, det er bare svært at sige, når man selv er gal
med westerns

Fra : Dennis

Dato : 03-10-07 15:09

iSteen skrev:
> [...]
>
> Af dem jeg har syntes godt om er forskellige drama/spænding/scifi som
> første sæson af 24 Timer, Gilmore Girls, Lost, Twin Peaks, Taxa etc.

24 timer sæson 2-4 bliver ikke ringere, de er gode, og der er mange
timer i hver boks. Har ikke set sæson 5 og 6.

Hvis du er til god humor, så kan jeg varmt anbefale Scrubs - alle tiders
komedie serie!
http://moviezoo.dk/Scrubs-season-1-DVD-film_7393834542109

Derudover er My Name is Earl også ganske underholdene.

Og så selvfølge et par "must-have", som er blevet nævnt - Heroes og Band
of Brothers - også super fede.

Hilsen Dennis

Fra : iSteen

Dato : 03-10-07 17:49

Dennis <usenet@mandril.invalid> wrote:

> 24 timer sæson 2-4 bliver ikke ringere, de er gode, og der er mange
> timer i hver boks. Har ikke set sæson 5 og 6.

Hvilken sæson er det egentligt, TV2 viser for tiden?
Jeg så første sæson, og den var rigtig fed - jeg fulgte også med i anden
sæson, men mistede interessen hen ad vejen.

Fra : Dennis

Dato : 05-10-07 18:30

iSteen skrev:
> Hvilken sæson er det egentligt, TV2 viser for tiden?
> Jeg så første sæson, og den var rigtig fed - jeg fulgte også med i anden
> sæson, men mistede interessen hen ad vejen.

http://programmer.tv2.dk/24/episodeguide/?menu

At dømme ud fra tv2, må det være sæson 6. Har kun set de 4 første
sæsoner, og jeg synes de er gode - man er altid spændt på næste afsnit!

/Dennis

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-10-07 09:40

> [...]
>
> Af dem jeg har syntes godt om er forskellige drama/spænding/scifi som
> første sæson af 24 Timer, Gilmore Girls, Lost, Twin Peaks, Taxa etc.

- Den igangværende 24 timer
- Rejseholdet
- Matador
- X files
- NYPD Blue
- The Sopranos

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : iSteen

Dato : 05-10-07 08:30

Christian B. Andresen <trav@tiscali.dk> wrote:

> [...]
> Christian......http://www.yee-haw.dk
> KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og
> en fræser til at sætte bagefter traktoren.

Tak for alle de gode forslag.
Jeg vil selv gerne slå et lille slag for serien *Rescue Me*, der for
nyligt startede på TV3

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-10-07 09:45

iSteen wrote:
> Så er det ved at være tid til, at jeg skal have indkøbt lidt nyt tv
> dvd-afspilleren.
> Jeg er på udkig efter et par gode serier - en dvd-boks til 200-400
> kroner.

Futurama? forresten :)

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Jesper

Dato : 05-10-07 11:25

iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Af dem jeg har syntes godt om er forskellige drama/spænding/scifi som
> første sæson af 24 Timer, Gilmore Girls, Lost, Twin Peaks, Taxa etc.

Outer Limits (1963-1965)
Det er formentligt den bedste TV serie der nogensinde er lavet, mange af
episoderne er klassikere som The Sixth Finger, Demon With A Glass Hand
og Soldier (sidstnævte er The Terminators inspirationskilde).

http://www.tv.com/the-outer-limits-1963/show/1477/summary.html?q=outer%2
0limits&tag=search_results;title;1
--
Jesper
- Man skal ikke sparke til et flyselskab hvis fly ligger ned

Fra : Per Vadmand

Dato : 05-10-07 11:53

Jesper wrote:

> Outer Limits (1963-1965)
> Det er formentligt den bedste TV serie der nogensinde er lavet,

Nej. Det er og bliver "The singing detective".

Per V
--
Nu har den sure, gamle mand sørme fået et barnebarn til!!!