Sicko
Fra : Peter Heide

Dato : 20-09-07 19:51

Filmen er til dumpekarakter. Hvis det havde
været en 50 min tv-dokumentar havde den været OK men som
biograffilm er det en klar fiasko. Den er simpelthen kedelig og
søgt.

At det amerikanske sundhedssystem er pilråddent er ikke nogen
nyhed men at filmen bruger ca. 1 time til at sammenligne det med
det franske, engelske , canadiske og cubanske er sgu' for letkøbt.
Hvor ALT tilsyneladene er helt fantastisk . Glade og tilfredse mennesker
all over !

Spørgsmålet er om det vitterligt er så rosenrødt som Moore
giver udtryk for, det tvivler jeg på. men han plejer jo at have
facts iorden, så....

Men det er da meget rart at vide hvis man har en dødelig sygdom
kan man bare rejse til Cuba så fixer de den . Betaling : Zero iflg
Moore. Og INGEN ventetid !

Jeg giver den film 0 ud af 6

Fra : Per

Dato : 21-09-07 21:36

> [...]
> det franske, engelske , canadiske og cubanske er sgu' for letkøbt.
> Hvor ALT tilsyneladene er helt fantastisk . Glade og tilfredse mennesker

Problemet er vel at mange amerikanere tror at deres system er det bedste i
verden som med alt andet.

Fra : Kim2000

Dato : 21-09-07 22:18

"Per" <ihate@spam.com> skrev i en meddelelse

> Problemet er vel at mange amerikanere tror at deres system er det bedste i
> verden som med alt andet.

Ja, men filmens problem er at det i Europa er velkendt at amerikanere uden
forsikring er på røven og at dem der har en forsikring er på røven hvis
behandlingen er dyr. Den pointe slår Moore sådan set bare fast med
eksempler, og efter 20 minutter er det altså lidt som at køre i den samme
rille. Havde den kommet på Discovery så fint nok, men til en pris på 80
kroner, så finder jeg den simpelthen ikke aktuel nok for mig som dansker.
mvh
Kim

Fra : Jesper Lund

Dato : 21-09-07 22:33

Kim2000 wrote:

> [...]
> Moore sådan set bare fast med eksempler, og efter 20 minutter er
> det altså lidt som at køre i den samme rille.

Jeg er enig - der er intet nyt i filmen, specielt ikke for os i Europa.
Men, det er nok også først og fremmest en film for amerikanerne selv (og
europæere, som gerne vil bekræftet for 117. gang hvor uendeligt lidt den
amerikanske befolkning får for landets enorme sundhedsbudget).

Fra : Peter Heide

Dato : 21-09-07 22:26

"Per" <ihate@spam.com> skrev i meddelelsen

> Problemet er vel at mange amerikanere tror at deres system er det bedste i
> verden som med alt andet.

Jeps. Det er ogå grunden til at filmen burde falde totalt til jorden
uden for USA's grænser. Hvad skal vi bruge den til hér i
smørhullet DK ?

Blive forarget over noget vi ved i forvejen ?

Men The Michael Moore-brand gør at anmelder
ikke tør give filmen andet end positiv omtale.

Det er en elendig film.

Fra : Claus

Dato : 22-09-07 10:40

Ha ha. Du manipulerer, fordrejer og lyver om muligt endnu mere end Moore,
når du i dit første indlæg skriver:

Fra : Mr. D

Dato : 22-09-07 12:35

"Claus" <anonym@xx.xx> skrev i en meddelelse
> Ha ha. Du manipulerer, fordrejer og lyver om muligt endnu mere end Moore,
> når du i dit første indlæg skriver:

Du mener, at den også er en total fiasko selv som 50 minutters dokumentar på
TV?

simon

Fra : Rune Zedeler

Dato : 21-09-07 23:55

Peter Heide skrev:

> At det amerikanske sundhedssystem er pilråddent er ikke nogen
> nyhed

Jeg har ikke set den.
Men jeg synes nu den er aktuel herovre - i den situation vi p.t. er i i dk.
Der skæres ned på sygehusene, ventelisterne vokser, og det bliver mere
og mere normalt at folk får arbejdsgiverbetalte forsikringer. De private
hospitaler skyder op overalt, og tager de bedste læger fra de offentlige.

Jeg har hørt flere, der synes, vi bør gå over til et system i stil med
det amerikanske.

Så, jo, desværre er Moores film også aktuel i dk.

-Rune

Fra : Mr. D

Dato : 22-09-07 09:48

> Spørgsmålet er om det vitterligt er så rosenrødt som Moore
> giver udtryk for, det tvivler jeg på. men han plejer jo at have
> facts iorden, så....

Man skal da ligge politisk i seng med ham for at kunne bilde sig selv ind,
at han "plejer" at ha' facts i orden. At han er blevet så populær genspejler
kun dokuemntargenrens aktuelle seriøsitetsproblemer i disse år

simon

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 22-09-07 14:48

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at han "plejer" at ha' facts i orden. At han er blevet så populær
> genspejler kun dokuemntargenrens aktuelle seriøsitetsproblemer i disse år

Jeg vil ikke forsvare Moore, skal ikke kunne sige om han laver gode eller
dårlige dokumentarer, har kun set "bowling for colombine" som var god, og
"9/11" som jeg ikke synes var særlig god, fordi han scorede for billige
point i den.

Men hvis hans facts ikke er i orden, altså hvis han siger faktuelle ting som
er ukorrekte, så forstår jeg dælme ikke at han ikek bliver sagsøgt, så jeg
tror altså at hans facts er gode nok. At han så manipulerer og fordrejer
nogle ting, det er så noget helt andet, og det kan man så synes om hvad man
vil.

BK