Storm - svensk action film (lille spoiler)
Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 17-09-07 17:11

Købte den svenske film "Storm" til 19.95 i den lokale blockbuster. Det var
penge givet godt ud. Storm er ganske underholdende moderne svensk film. Den
bliver sammenlignet med det Matrix, hvilket nok ikke helt holder, den er
såmen ikke så meget sci-fi. Men uden at røbe alt for meget, så kunne den
måske minde om et miks mellem "Spider" og "The Matrix".

Filmen er en af disse "virkeligeheden er ikke hvad den ser ud til" film, og
selv om det er set mange gange før, så fungerer det helt fint her. Det er
bestemt ikke verdens bedste film, men alligevel overrasker det at når vores
naboer laver en så gangske udemærket film så går det os næsten helt forbi
(jeg havde ihvertfald ikke rigtig hørt om den), mens andre og dårligere film
bliver sat stort op i vores biografer. Til billige penge, så er her altså
fin underholdning.

Mvh. BK

It's only pain, it only hurts. I'm only down on the floor, where I've been
before, and I'll be here again.

Fra : Hagar

Dato : 17-09-07 17:32

"Brian, Rikke og Kristian" <brauner.kjeldsen@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE>
skrev i en meddelelse news:46eea71d$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
>
> Mvh. BK

> It's only pain, it only hurts. I'm only down on the floor, where I've been

Svenskerne er ikke helt dumme til at lave film. Jeg har set Livvagterne og
den faldt i god jord her, så har du ikke set den, så vil jeg mene det er et
kig værd.

Hagar

Fra : Jesper

Dato : 17-09-07 20:51

Hagar <nogo31@hotmail.com> wrote:

> [...]
> den faldt i god jord her, så har du ikke set den, så vil jeg mene det er et

Livvagterne er en absolut fortrinlig spændingsfilm.
--
Jesper

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 17-09-07 21:06

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Svenskerne er ikke helt dumme til at lave film. Jeg har set Livvagterne og
> den faldt i god jord her, så har du ikke set den, så vil jeg mene det er
> et kig værd.

Nej de er faktisk ret gode, jo har set Livvagterne og så en anden med samme
betjent, hed den ikke "null tolerance"??? er der ikke også en tredje film
med den samme fyr? Holder den standarden fra de to andre?

Er også glad for filmen "Jægerne"

Fra : Peter Knutsen

Dato : 17-09-07 22:09

Brian, Rikke og Kristian wrote:

> Nej de er faktisk ret gode, jo har set Livvagterne og så en anden med samme
> betjent, hed den ikke "null tolerance"??? er der ikke også en tredje film
> med den samme fyr? Holder den standarden fra de to andre?

Jo, der er 3 film, og 1'eren hedder "Nul tolerance". 3'eren hedder "Den
Tredje bølge".

Jeg synes at 2'eren er den bedste, og 1'eren den mindst gode.

> Er også glad for filmen "Jægerne"

Okay god film, men hvis jeg skulle vælge mellem at have den på DVD, og
at have "Livvakterne", så tog jeg "Livvakterne".

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 18-09-07 22:27

Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote:

> [...]
>
> Okay god film, men hvis jeg skulle vælge mellem at have den på DVD, og
> at have "Livvakterne", så tog jeg "Livvakterne".

Jeg har alle 3 på DVD - svensk topkvalitet. Ej hvor kunne vi lære meget.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Peter Knutsen

Dato : 17-09-07 22:08

Hagar wrote:
> Svenskerne er ikke helt dumme til at lave film. Jeg har set Livvagterne og
> den faldt i god jord her, så har du ikke set den, så vil jeg mene det er et
> kig værd.

Ja. 3'eren er også ret god, og 1'eren er god, men 2'eren, "Livvakterne",
er den bedste film i trilogien.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-09-07 18:19

Hej!

> [...]
> såmen ikke så meget sci-fi. Men uden at røbe alt for meget, så kunne den
> måske minde om et miks mellem "Spider" og "The Matrix".

Heh, den er ikke just The Matrix, selvom den da godt nok starter som en
superheltefilm. Men jeg var godt underholdt hele vejen igennem af et
overraskende plot og godt skuespil. Klart en anbefaling værdig hvis man altså
ikke kun er til Bad Boys / Rush Hour og lignende skrammel fra Hollywood

--
Mvh, Kim Voss Schrader (der nu vil fortsætte med S6 af DS9 på projektoren:)

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 17-09-07 21:08

> [...]
> overraskende plot og godt skuespil. Klart en anbefaling værdig hvis man
> altså ikke kun er til Bad Boys / Rush Hour og lignende skrammel fra

Nej det er også mere det med at virkeligheden ikke er det vi tror, som kan
sammenlignes med The Matrix, eller Dark City.

Mvh. BK