søger efter titel på gammel film
Fra : vmx

Dato : 14-09-07 21:26

Set i tysk tv engang ca. 1969 ~1971
Filmen var på dette tidspunkt måske 5 - 6 år gammel, formentlig
tv-produktion.
Det var en serie, hver uge en ny.
Skuespillerne var så vidt jeg husker japanske eller kinesiske.
Er ikke klar over om det var sort/hvid eller farve ( vi havde s/h tv dengang

Plottet: Et par agenter skulle typisk opklare mystiske og uhyggelige mord
eller lignende ugerninger.
Specielt et af afsnittene var (syntes jeg dengang) meget uhyggeligt.
I en stor kontorbygning, mange etager, skete der hver nat et mord,
hvor den myrdede hver gang var skudt med pil ( der dog ikke kunne findes )
Det viste sig, at der hver nat blev aktiveret en statue af en "engel" der
med bue og pil gennemsøgte lokalerne og dræbte en eller anden, med
en pil ( af laserstråle ).
- hvorfor kan jeg ikke huske, men uhyggeligt var det.

Er der nogen der kan huske, og ved mere end jeg ?

Fra : vmx

Dato : 17-09-07 21:37

"vmx" <dsl56fjernbogstavernemellemtallene389@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46eaefbc$0$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> tv-produktion.
> Det var en serie, hver uge en ny.
> Skuespillerne var så vidt jeg husker japanske eller kinesiske.

Ja det var da et forsøg værd.
Er der nogen "her" der har et forslag
til hvor jeg ellers kan søge eller spørge ?

Fra : Jesper

Dato : 25-09-07 18:19

vmx <dsl56fjernbogstavernemellemtallene389@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> en pil ( af laserstråle ).
> - hvorfor kan jeg ikke huske, men uhyggeligt var det.
>
> Er der nogen der kan huske, og ved mere end jeg ?

Det lyder som om det kunne have været en af TV serierne: Mission
Impossible eller The Man From UNCLE.

Det er ikke ualmindeligt at pilotepisoderne/sæsonstartsepisoder er af
spillefilmslængde. Flere Man From UNCLE film har været vist i de danske
biografer i sin tid.
--
Jesper

Fra : vmx

Dato : 07-10-07 21:19

> [...]
>
> Det er ikke ualmindeligt at pilotepisoderne/sæsonstartsepisoder er af
> spillefilmslængde. Flere Man From UNCLE film har været vist i de danske

Tak for de gode forslag - har gennemsøgt gamle info
angående de to serier, gennemgået alle episoder ( læst ) -
desværre ingen match her øv , men jeg har da fået
lyst til at se noget "u.n.c.l.e" - virker bekendt og en smule
cult - alá The Persuadors

Fra : Per Hansen

Dato : 07-10-07 22:31

"vmx" <dsl56fjernbogstavernemellemtallene389@vip.cybercity.dk> mentioned
this

> [...]
> desværre ingen match her øv , men jeg har da fået
> lyst til at se noget "u.n.c.l.e" - virker bekendt og en smule

Kan det måske være at hukommelsen spiller dig et pus ?
Asiatiske helte er ikke helt almindeligt i en tid som 60'erne.
Der blev asiater egentlig kun brugt som onde håndlangere fordi
der ikke var nogen der rigtig turde at satse på asiater som helte.
Der behøver man bare at se på de gamle Dr.Mabuse film fra 60'erne.
De asiater der var med i dem var altid den onde Dr.Mabuse's håndlangere.

--
Per Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-07 17:37

> [...]
> en pil ( af laserstråle ).
> - hvorfor kan jeg ikke huske, men uhyggeligt var det.
>
> Er der nogen der kan huske, og ved mere end jeg ?

Har her et bud, men det her er en film så det er nok ikke den.

http://us.imdb.com/title/tt0060311/

--

Med Venlig Hilsen

Kimila (2730).

Fra : vmx

Dato : 08-10-07 19:49

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse
> Har her et bud, men det her er en film så det er nok ikke den.
>
> http://us.imdb.com/title/tt0060311/
>
> --
>
> Med Venlig Hilsen
>
> Kimila (2730).

Atter en gang tak for "budet" - jeg har gennemlæst plottet, og selvom det
ser rigtig 60-er agtigt B-film lækkert ud ( ) så er det nok ikke den...
suk -
jeg finder den nok aldrig.