Den mest inspirerende film...
Fra : Kim2000

Dato : 13-09-07 19:56

http://ekstrabladet.dk/flash/filmogtv/film/article337415.ece

Følgende film er kåret:

1. The Shawshank Redemption (1995)

2. Schindler's List (1994)

3. Forrest Gump (1994)

4. It's a Wonderful Life (1947)

5. Billy Elliot (2000)

6. Braveheart (1995)

7. The Green Mile (2000)

8. Erin Brockovich (2000)

9. Titanic (1998)

10. Star Wars: Return of the Jedi (1983)

Jeg finder godt nok listen særdeles mærkværdig, jeg vil jo mene en af de
mest inspirerende film er Rocky, da den faktisk satte gang i en masse
boksekarrierer rundt omkring i verden. Jeg har også svært ved at forstå hvad
fx Titanic laver på listen (en fremragende film dog, men det er vel ikke
det, der skal ligge til grund for listen). Men det tyder ikke på jeg har
samme opfattelse af ordet inspiration som listens forfattere.

mvh

Kim

Fra : Hagar

Dato : 13-09-07 21:49

> [...]
> ikke det, der skal ligge til grund for listen). Men det tyder ikke på jeg
> har samme opfattelse af ordet inspiration som listens forfattere.

Kan Titanic komme på listen, så forstår jeg ikke at Papillon ikke er med
http://www.imdb.com/title/tt0070511/
Det er i MINE øjne den bedste film der nogen sinde er lavet.
Hagar

Fra : Per

Dato : 14-09-07 07:39

Hagar wrote:
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

Det er sjovt så mange der synes at Swahank er en af de bedste film. Den står
altid meget højt på alverdens lister, jeg synes det var en god film - men
heller ikke mere.

Ikke en jeg gad at se flere gange.

/Per

Fra : Naess

Dato : 14-09-07 08:10

> ( ... ) så forstår jeg ikke at Papillon ikke er med. Det er i MINE øjne
> den bedste film der nogen sinde er lavet.
> Hagar

Har du læst bogen som filmen bygger på ?

Filmen er god fordi den visuelt er flot på en skærmmende måde, men selve
historien er efter min mening langt bedre fortalt i bogen end i filmen. Her
kommer man dybere ind i personen Papillon og her forsætter hans "fængslende"
beretning om sin flugt i lang tid efter hvor filmen slutter.
--

Hilsen / Regards
Kevin Naess

Earth Google :
56 02'02,56 N, 12 36'16,24 E
http://www.pbase.com/naess
Test your Firewall and PC security :
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Fra : Hagar

Dato : 14-09-07 09:16

> [...]
> Her kommer man dybere ind i personen Papillon og her forsætter hans
> "fængslende" beretning om sin flugt i lang tid efter hvor filmen slutter.

Jeg har læst bøgerne, i øvrigt de bedste jeg har læst af de få jeg har læst
færdigt. Filmen tror jeg at jeg har set 15 - 20 gange efterhånden, en
fantastisk historie, både som bog og som film.

Hagar

Fra : Naess

Dato : 14-09-07 13:36

> Jeg har læst bøgerne, i øvrigt de bedste jeg har læst af de få jeg har
> læst færdigt. Filmen tror jeg at jeg har set 15 - 20 gange efterhånden, en
> fantastisk historie, både som bog og som film.

Fint, så er du heldigvis ikke gået glip af noget

Jeg har dog læst Papillon flere gange end jeg har set filmen. Jeg nyder den
slags litteratur som man aldrig bliver træt af at læse igen og herhjemme
bliver Papillon-bøgerne som regel støvet af med 3-4 års mellemrum.

Ved du iøvrigt om der findes en remastered DVD-version af filmen, for
billedkvaliteten på min Papillon-DVD er desværre langt fra fremragende ?

Fra : Hagar

Dato : 14-09-07 15:55

> [...]
>
> Ved du iøvrigt om der findes en remastered DVD-version af filmen, for
> billedkvaliteten på min Papillon-DVD er desværre langt fra fremragende ?

Den jeg selv har er heller ikke i for god en kvalitet, og jeg tror det er
hvad der findes, jeg har ikke hørt om andet. Skulle der komme noget en dag,
så må vi jo råbe op

Hagar

Fra : Jesper

Dato : 14-09-07 14:10

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> [...]
> det, der skal ligge til grund for listen). Men det tyder ikke på jeg har
> samme opfattelse af ordet inspiration som listens forfattere.

Hvad blevs der af Birth of a Nation (1915)? Ku Klux Klan kan takke den
for sin genopstandelse!

Gad hvide hvad The Green Mile inspirerede til? Flere henrettelser i den
elektriske stol?
--
Jesper

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 14-09-07 20:53

Kim2000 skrev:

> [...]
> dog, men det er vel ikke det, der skal ligge til grund for listen).
> Men det tyder ikke på jeg har samme opfattelse af ordet inspiration

Du tænker helt konkret, listen handler nok om noget mere luftigt.
Listen er engelsk, og engelsk "inspirational" har mere end det danske
ord en betydning i retning af højstemthed eller livsbekræftelse.
Titanic er i den forstand inspirerende, fordi den handler om stor
kærlighed på trods af omverdenens modstand. I den sammenhæng tjener
den skæbnesvangre slutning kun til at understrege det storladne.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Zeki

Dato : 15-09-07 09:59

> 9. Titanic (1998)

Hvad "inspirerer" ovenstående til? At hoppe i havet?

Jeg så gerne film som 'A beautiful mind', 'Hotel Rwanda' og 'Gøgereden' på
listen.

Mvh
Zeki