skyder i den ene udstødning?
Fra : BigMac

Dato : 08-10-07 12:14

På en Wildstar 1600 V2 skyder den ud af den forreste udstødning, hvad kan
der være galt??
defekte ventiler??
den kan gøre det i tomgang, men mest når den får lidt gas...

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-07 17:05

On Mon, 8 Oct 2007 13:14:20 +0200, BigMac wrote:

> På en Wildstar 1600 V2 skyder den ud af den forreste udstødning, hvad kan
> der være galt??

Har den gammeldags karburatorer ? For så er det givet kondensvand i
svømmerhuset på forreste karburator.

Sprit i tanken, og dræn svømmerhusene....

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : BigMac

Dato : 09-10-07 06:44

meddelelse news:lrb291lh0b8g.1nhwbei13zs0v$.dlg@40tude.net...

> Har den gammeldags karburatorer ? For så er det givet kondensvand i
> svømmerhuset på forreste karburator.

nope - den er med fælles indsugning....

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-07 22:26

On Tue, 9 Oct 2007 07:44:13 +0200, BigMac wrote:

> nope - den er med fælles indsugning....

Øhh? Det fortæller da ingenting ! Har den karburator/e, eller er der
indsprøjtningsanlæg på ?

Har den nyligt været kørt på reservetank ? I fald er det helt typisk
kondensvand, der er problemet.

Alternativt kunne det være noget så enkelt som et halvdefekt tændrør af NGK
mærke :-/

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-07 22:47

On Tue, 9 Oct 2007 23:26:11 +0200, Orla Pedersen wrote:

> ¨hh? Det fort¿ller da ingenting ! Har den karburator/e, eller er der
> indspr¸jtningsanl¿g på ?

Nåeh-ja, gider man så selv s¸ge såe....

"Til geng¿ld afsl¸res motorens moderne japanske konstruktion ved brugen af
4 ventiler per cylinder og hydraulisk udligning af ventilspillerummene.
Desuden er her dobbelte t¿ndr¸r, gasspj¿lds-sensor i karburatorerne og
accelerations-pumpe samt automatisk dekompression, så startmotoren ikke
kv¿les allerede ved sit f¸rste favntag med de store ´boobies¡."

1. Altså, t¸m de sv¸mmerhuse ! :-|

2. Skift olie til den rigtige viscositet af hensyn til de hydrauliske
ventill¸ftere.

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-07 19:01

meddelelse news:k041vfqpwp9i$.gaiccj5ja3b0$.dlg@40tude.net...
> [...]
>
> 1. Altså, t¸m de sv¸mmerhuse ! :-|
>
> 2. Skift olie til den rigtige viscositet af hensyn til de hydrauliske

Ja, ventiler er hydrauliske, men de to ventiler der bliver påvirket at samme
st¸dstang og samme hydraulik, skal just indbyrdes.
Hvis de ikke er just rigtigt, så knalder den, når man giver gas.
Bem¿rk at der skal holdes på den ene viparm, mens man just den anden, for at
de virker perfekt.
Det er ikke bare lige med hydraulik

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-07 20:29

On Wed, 10 Oct 2007 20:00:59 +0200, Flemming Disc wrote:

> Ja, ventiler er hydrauliske, men de to ventiler der bliver påvirket at samme
> stødstang og samme hydraulik, skal just indbyrdes.

Det lyder som en rigtig hovsa

> Det er ikke bare lige med hydraulik

Nej åbenbart, jeg troede kun, at det var på gamle HC Opel'er hvor at
hydraulikken skulle grundjusteres.

Fra : BigMac

Dato : 09-10-07 17:40

"BigMac" <mail@MCautoFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> På en Wildstar 1600 V2 skyder den ud af den forreste udstødning, hvad kan
> der være galt??
> defekte ventiler??
> den kan gøre det i tomgang, men mest når den får lidt gas...
ingen andre bud??