Pre test for vinterens Quiz ;-)
Fra : Armand

Dato : 21-09-07 22:59

Den sværere:
Hvor mange kan du nævne navnet på, på nærværende billede:
http://dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=16798&m=full ?

Den måske lettere:
Hvor mange kan du nævne navnet på, på nærværende billede:
http://dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=16799&m=full ?

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 21-09-07 23:06

On Fri, 21 Sep 2007 23:58:45 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

Hej Armand.

>Den sværere:
>Hvor mange kan du nævne navnet på, på nærværende billede:
>http://dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=16798&m=full ?

Tre, De to er de samme som nedenfor

>Den måske lettere:
>Hvor mange kan du nævne navnet på, på nærværende billede:
>http://dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=16799&m=full ?

To, Det ene står på dragten
Meget nutidigt

Hvordan søren er du blevet lukket ind i det selskab?

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 21-09-07 23:22

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> On Fri, 21 Sep 2007 23:58:45 +0200, "Armand"
> <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:
>
> To, Det ene står på dragten
> Meget nutidigt
> Hvordan søren er du blevet lukket ind i det selskab?

Med $ kommer man langt

--
Armand.
(der ikke kun kiggede efter flyvere på sin nyligt overståede ferie)

Fra : Steen Gruby

Dato : 21-09-07 23:25

On Sat, 22 Sep 2007 00:22:21 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

Hej Armand.

>Med $ kommer man langt

Gir' du et kursus

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 21-09-07 23:48

> On Sat, 22 Sep 2007 00:22:21 +0200, "Armand"
> <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:
>
> Hej Armand.

> Gir' du et kursus

Ikke i Dollar-bearbejdning (jeg har hafr alt for mange af dem til at ligge o
boksen og svinde ind gennem de seneste 2½ år), men istedet bogstaveligt
talt:
www.schwantzschool.com

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 21-09-07 23:54

On Sat, 22 Sep 2007 00:47:51 +0200, "Armand"
> [...]

>boksen og svinde ind gennem de seneste 2½ år), men istedet bogstaveligt

Den med dollaser tror jeg var under beltestedet fra min side
Anyway - Det må have været en oplevelse - Jeg håber du nød det.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 22-09-07 00:01

> Anyway - Det må have været en oplevelse - Jeg håber du nød det.

Det kan du bide dig i nakken på at jeg har gjort!

--
Armand.
(KSSS 2007 graduate)

Fra : Steen Gruby

Dato : 22-09-07 00:09

On Sat, 22 Sep 2007 01:01:10 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

Hej Armand.

>Det kan du bide dig i nakken på at jeg har gjort!

Jeg er ikke i tvivl )
Heldige asen.

Helt OT.
Jeg så filmen "Worlds Fastest Indian" i går.
Så spekulerer man på - Gammel OK nok, men for gammel til at have det
sjovt- NIX.
Da jeg så filmen var jeg ikke klar over at den var halvvejs autentisk,
og så var det enda kun begyndelsen til det helt store eventyr -
Fantastisk gut selv samme Burt Munro.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Bongo

Dato : 22-09-07 00:17

> [...]
> Da jeg så filmen var jeg ikke klar over at den var halvvejs autentisk,
> og så var det enda kun begyndelsen til det helt store eventyr -

Herre fed underholdning. Og hans 600ccm fart rekord står da vist stadig?

Vh Bongo

Fra : Steen Gruby

Dato : 22-09-07 00:29

On Sat, 22 Sep 2007 01:17:24 +0200, "Bongo" <askfor@address.com>
wrote:

Hej.

>Herre fed underholdning. Og hans 600ccm fart rekord står da vist stadig?

Som sagt vidste jeg ikke at det var bygget over en virkelig historie.
Det gjorde ikke oplevelsen mindre da jeg efterfølgende pjattede lidt
rundt på internet og fandt denne link:
http://www.indianmotorbikes.com/features/munro/munro.htm

Min nattesøvn fik lige et hak ,-)

Nu skal det lige i den forbindelse nævnes at min sommerferie gik med
at læse bogen "The Record Breakers" om Malcolm og Donald Cambell
skrevet af deres gamle mekaniker Leo Villa.
Hvis man er til motorhistorie kan den anbefales selv om der er to hjul
for meget (eller slet ingen) på deres legetøj.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 22-09-07 20:07

Steen Gruby skrev:

> [...]
> Da jeg så filmen var jeg ikke klar over at den var halvvejs autentisk,
> og så var det enda kun begyndelsen til det helt store eventyr -

Den vil jeg også godt anbefale man får set hurtigst muligt. Den er bare
super, og Hopkins er som altid god.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 22-09-07 00:25

> Den sværere:
> Hvor mange kan du nævne navnet på, på nærværende billede:
> http://dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=16798&m=full ?

På dette kan jeg nævne ni : stående John, Harry, Kim,
knælende Brad, Lee, Ned, Kevin, Ted og Tray. )

mvh Jens
Sydals

Fra : Armand

Dato : 22-09-07 11:09

"Jens Meldgaard" <dsl333271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> På dette kan jeg nævne ni : stående John, Harry, Kim,
> knælende Brad, Lee, Ned, Kevin, Ted og Tray. )

Ooh! En kender!!

--
Armand.

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 22-09-07 11:13

> "Jens Meldgaard" <dsl333271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Ooh! En kender!!

Ja, man kommer vel omkring )

mvh Jens
Sydals

Fra : Knud Dam

Dato : 22-09-07 00:27

> [...]
>
> Den måske lettere:
> Hvor mange kan du nævne navnet på, på nærværende billede:

Kønne er de sgu ikke .............

KD

Fra : Armand

Dato : 22-09-07 11:09

"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Kønne er de sgu ikke .............

Det er ikke uden grund hvis danskeren ser træt ud!

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 22-09-07 11:15

Armand skrev:
> "Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Det er ikke uden grund hvis danskeren ser træt ud!

Var det se, eller lære
og lærte du noget?

Var det spas?

....var det dyrt?
fortællll

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Armand

Dato : 22-09-07 12:15

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> Var det se....
Dagen forinden var vi på lokaliteten for at bese en afdeling af det
amerikanske superbike-mesterskab; men det er sq svært at komme ind fra højre
uden at kende én eneste person og skulle engagere sig i et race, og jeg kan
efterfølgende faktisk godt trække en parallel til de fruer/kærester der
bliver trukket med til alskens sammenlignelige arrangementer som dé står
helt udenfor: "nå, er dét en MV Agusta"; "er dét kulfiber - Det er sq da
grimt"; "Hvad får folk til at købe sådan en grim Hayabusa?"
Heldigvis gjorde favoritterne (Suzuki teamets to kørere har været på podiet
efter hvert løb hele sæsonen og spændingen har kun været hvem der stod
øverst og hvem de skulle dele pladsen med) hvad de skulle, så fra starten
kunne man jo holde med dem (deraf den tidligere 6-7 dobbelte champ som
sidste år blev vippet af tronen af sin makker, men som trods det faktum at
han var bagud i point forventedes at vinde i Braselton (som stedet hedder),
hvor han sædvanligvis har det godt!)

> eller lære....

Lære/prøve!

> og lærte du noget?

Jup!
- At jeg er en gammel mand
- At jeg som altid "lærer langsomt"!
- At jeg i min tid har kørt for lidt på kuperede baner med skjulte
banestrækninger (bag bakketoppe)
- At GSXR 600 er et feeeedt jern, der i.h.t. første konklusion "outraces my
mind"!
- At SV 650S er en gummiged (jeg skal spare dig for at trække paralleler til
1000'eren)!
- Og jeg fangede et par effektive måder at forklare torien på (til brug
under mit engagement med den lokale RR-ungdom)!

> Var det spas?

Bid Gruby i nakken på det!!
Udover alt svingeriet, har jeg aldrig tæsket med 200 og derover på andet end
motorvej og langsiden af Anderstorp (der er en flyveplads' landingsbane), og
her oplevede jeg at trække 600'eren ud i 5. hvor der 2/3 nede af langsiden
var et knæk som det p.g.a. farten virkede svært at trække svinet rundt i -
Og hjælp dertil v.h.a. yderligere hangout og mere knæ kunne virkelig føles
p.g.a. fartvinden
Derudover var vi 36 elever der alle var sat op på at opleve i modsætning til
at være konkurrenter!

> ...var det dyrt?

Mnjaeh!
Hvis det havde været dyrt havde nærig-røven, Armand, nok ikke taget afsted

Turen, som, til dels p.g.a. dollar'ens historisk lave leje, ellers er til at
overkomme, var som sådan betalt á forudgående to ugers ferie på Miami Beach.
Og selvom Linnea umiddelbart reagerede opfarende over beløbet, svarede selve
deltagelsesgebyret incl. leje af banejern (læs selv nærmere på det link jeg
tidligere har givet gruby) var kun ca. det halve af hvad en kollega betaler
for at deltage i én weekends Clio-cup.
Realiteten i niveauet begrundes yderligere når man betragter at banen er
fuldt tilrigget med flagposter og at instruktørstaben er ganske stor (se det
linkede "store billede") ud fra at:
- Der køres i grupper á 2-4 mand efter hver en instruktør.
- Der teori-undervises skiftevist (á endnu et par instruktører).
- Der kører to "flyvere" rundt på banen og filmer deltagerne bagfra til
evaluering under den lige efterkommende teorilektion.
- Arrangementet har tilknyttet sin egen fotograf der udover de linkede
foto's også vadede fra sted til sted og fotograferede deltagerne (det er
tilsendelsen af hans (inkluderede) foto-CD der gav mig mulighed for at
sprænge bomben på nærværende måde)!
Og så er arrangementet "all inclusive" á drikkevarer; frugt; müslibars;
frokost og aftensmad (holddakæft hvor knæveren gik i den lille
landevejs-mex.restaurant vi frekventerede!), hvortil Linnea betalte
sparsomme 20$ for at være med

> fortællll

Jamen det gør jeg jo!

En given kommende tur til området bliver til gengæld nok med det formål at
komme på "Tail of the Dragon", som jeg i anden tråd har været lidt inde på
:-/

--
Armand.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 22-09-07 09:52

> Den måske lettere:
> Hvor mange kan du nævne navnet på, på nærværende billede:
> http://dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=16799&m=full ?

ham til venstre er en grimmer karl hva ?

Thomas Jensen
Kawasaki ZX9R ´98 & DT125 ´88
http://dfmc.dk/?id=11
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3099

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-09-07 12:37

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> - At SV 650S er en gummiged (jeg skal spare dig for at trække paralleler til
> 1000'eren)!

Nu blev jeg lidt nysgerrig Hvad mener du om 1000'eren?

Jeg synes selv den er herlig og styrer fint, selvom std.-indstillingen
på affjedringen er lidt slatten når der kommer 0,1 ton chauffør på den
Jeg har ingen forventning om at den styrer så godt/ræs-agtigt som
en R-seriecykel, men med den pris og mit brugsmønster er det også lidt
ligegyldigt.
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 28-09-07 20:26

Armand skrev:
> Den måske lettere:
> Hvor mange kan du nævne navnet på, på nærværende billede:
> http://dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=16799&m=full ?

Heldige skid, du ikke bare stjæle mine drømme uden at spørge først

Jeg fuldstændig grøn af misundelse

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Armand

Dato : 01-10-07 22:27

Dan "748" Dethlefsen skrev:

> Heldige skid, du ikke bare stjæle mine drømme uden at spørge først

Kan du beslutte dig om det skyldes held eller tyveri?

Fra min side er det fuldbyrdelsen af en halvanden år gammel drøm, efter
at jeg erfarede om KSSS kort tid efter at vi sidst var på den anden side
af dammen. Så denne gang skulle det være og ferie+KSSS har været booket
siden først i marts - Forventningens glæde, du ved!

> Jeg fuldstændig grøn af misundelse

Det må du vænne dig af med hvis du fortsætter med at drømme:
Arrangementets mønsterfarver er blå/hvid!
(og dog: Se lige de to forræddere i 2. række, foran mig:
http://dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=16809&m=full

Dollaren er historisk lav og København-Atlanta-retur kan gøres for under
4.000, så det er nu at lejligheden er bedst til at udfri slige drømme!

--
Armand.

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 01-10-07 22:57

Armand skrev:

> [...]
> af dammen. Så denne gang skulle det være og ferie+KSSS har været booket
> siden først i marts - Forventningens glæde, du ved!

Det kan jeg uden problmer sætte mig ind i

> [...]
>
> Dollaren er historisk lav og København-Atlanta-retur kan gøres for under
> 4.000, så det er nu at lejligheden er bedst til at udfri slige drømme!

Jeg prøvede uden held at melde mig til KSSS da de var i Tyskland i 2004,
desværre uden held, Øv.
http://www.schwantzschool.com/germany.htm

Jeg har p.g.a. min familiære situation ikke mulighed for tage til US for
at køre MC/holde ferie (pengene skulle jeg nok kunne finde), måske
bliver det muligt i løbet af 2-3 år. Jeg har dog en enkelt gang været på
de kanter i forbindelse med mit arbejde men det var desværre i december
måned så better luck next time.

Jeg har aldrig haft nogle idoler i motorcykel sporten men Kevin Schwants
og Troy Baliss har været meget tæt på at blive det
I slutningen af 80`erne og begyndelsen af 90`erne blev der brugt meget
tid på at køre rundt i Europa bare for at se ræs og da var Kevin
Schwants en af dem der rigtigt gav spænding til løbene, og jeg har da
mødt KS en enkelt gang (2 min. eller sådan tro jeg, jeg kan huske det
med KS kan nok ikke). Til gengæld har jeg prøvesiddet Doohans NSR500
ræser (en mandag i Spa hvor de lavede lidt foto shooting)

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Armand

Dato : 01-10-07 23:20

Dan "748" Dethlefsen skrev:

> Jeg prøvede uden held at melde mig til KSSS da de var i Tyskland i 2004,
> desværre uden held, Øv.
> http://www.schwantzschool.com/germany.htm

Jup!
Efter deres omtale af turnéen var det vist noget af et triumftog

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 01-10-07 23:25

Dan "748" Dethlefsen skrev:

> Jeg har aldrig haft nogle idoler i motorcykel sporten men Kevin Schwants
> og Troy Baliss har været meget tæt på at blive det

Sidder meget aprospos tilbagelænet i den Troy Bayliss t-shirt som min
svoger har begavet mig med efter at have været med på klubbens herre-tur
til Superbike på Leibnitz-ring

--
Armand.
(der også fulgte Schwantz intens p.g.a. hans "gips-eller-guld attitude"