Honda CBR 1100 Super Blackbird
Fra : Sune

Dato : 20-09-07 13:58

Skal ud og købe en Honda CBR 1100 Super Blackbird.
Men skal jeg vælge den med karburator eller direkte indsprøjtning.
Ved godt den med indsprøjtning er nyere men den er også dyrere.

Dennis

Fra : Den Længste

Dato : 20-09-07 15:26

Ohh min ven du bevæger dig på grænsen til et fantastisk luxus problem.
Jeg har selv kørt solsort i mine "unge" dage,, på en karburatermodel. Min
kammersjuk havde en indsprøjtning. Ikke den store foreskel på dem, ud over
dem som du selv nævner og så hondas startspærre på indspr. hvis det er
prisen der er altafgørende så vælg den "gamle model med karb." men hvis du
vil indgå choker, ha at den starter hver gang så kan du godt gi et par
tusind mere for det????
Min holdning er at, jo mere elektronik, jo mere kan gå i stykker!

Brian

Ex bird, still missing the ride

Fra : KentBM

Dato : 20-09-07 20:26

Den Længste skrev:
> [...]
> tusind mere for det????
> Min holdning er at, jo mere elektronik, jo mere kan gå i stykker!
<ironi på> Ja undskyld, at jeg citerer under den oprindelige tekst
<ironi af>

Men var der ikke noget med et ca. 10% mindre forbrug? Men undgå den
første udgave. Så vidt jeg husker blev der rapporteret rusk ved hurtig
sluppet gas fulgt af hurtig åbning af gassen.

Men det er der sikkert et par Blackbird-drenge, som har kørt
indsprøjtnings modellen, som kan sige mere om.

--

Kent

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-07 05:17

> [...]
> Men skal jeg vælge den med karburator eller direkte indsprøjtning.
> Ved godt den med indsprøjtning er nyere men den er også dyrere.

Hej Dennis
Der er så og sige ingen problemer med nogen af dem. Den model med karburator
har et lille dyk i momentkurven ved ca.4200omdr. som næsten forsvinder ved
montering
af jetkit.
Jeg har kørt Bird siden 97, først 80000km på en 97 og nu en 03 som jeg har
kørt 44000km.på.
Spørg hvis du vil vide mere, jeg ved ikke alt om Bird, men næsten.

Hygge PD CBR1100t

Fra : B & O

Dato : 21-09-07 20:05

Hej Dennis

Jeg har selv inden jeg købte Blackbird prøvet både indsprøjtning og
kaburator version.
Jeg giver Poul Dam ret i at man ikke mærker nogen nævneværdig forskel.
Måske går den med indsprøjtning lidt mere blødt og mindre hysterisk. Men det
er kun i bykørsel.
Jeg har selv en med karburator og hondas jetkits monteret.
Den går som en drøm med en superelastisk og turbineagtig motorgang. Den
trækker rent ved alle omdregninger og jeg har absolut ikke tænkt mig at
skifte til noget andet.

Hilsen Ove
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3357