|
| Sært problem med en totakter der gå Fra : Flemming Frandsen |
Dato : 08-10-07 07:50 |
|
Jeg har et problem med en knallert (Yamaha Passola fra 1980), som går
istå når den har kørt 15-20 minutter, efter 20 minutter kan den starte
igen og kører fint.
Jeg har kigget alle ledningerne efter, skilt alle stik ad og samlet dem
igen og der er ikke noget der ser farligt ud, der er masser af benzin og
kompression.
Når motoren går ud er den umulig at starte i ca. 20 minutter, på alle
andre tidspunkter starter den nemt.
Er der nogen der har en ide til hvad der går galt eller hvad jeg kan
gøre for at debugge problemet?
| |
Martin (08-10-2007)
| Kommentar Fra : Martin |
Dato : 08-10-07 08:36 |
|
Skift tændrøret?
"Flemming Frandsen" <ff-news@partyticket.net.invalid> skrev i meddelelsen
news:4709d323$0$25420$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg har et problem med en knallert (Yamaha Passola fra 1980), som går
> istå når den har kørt 15-20 minutter, efter 20 minutter kan den starte
> igen og kører fint.
>
> Jeg har kigget alle ledningerne efter, skilt alle stik ad og samlet dem
> igen og der er ikke noget der ser farligt ud, der er masser af benzin og
> kompression.
>
> Når motoren går ud er den umulig at starte i ca. 20 minutter, på alle
> andre tidspunkter starter den nemt.
>
> Er der nogen der har en ide til hvad der går galt eller hvad jeg kan
> gøre for at debugge problemet?
| |
Flemming Frandsen (08-10-2007)
| Kommentar Fra : Flemming Frandsen |
Dato : 08-10-07 08:55 |
|
Martin wrote:
> Skift tændrøret?
Tak for forslaget, det vil jeg prøve.
| |
Henning Lund (08-10-2007)
| Kommentar Fra : Henning Lund |
Dato : 08-10-07 14:30 |
|
Flemming Frandsen tastede:
> Jeg har et problem med en knallert (Yamaha Passola fra 1980),
> som går
> istå når den har kørt 15-20 minutter, efter 20 minutter kan den
> starte
> igen og kører fint.
>
> Jeg har kigget alle ledningerne efter, skilt alle stik ad og
> samlet
> dem igen og der er ikke noget der ser farligt ud, der er masser
> af
> benzin og kompression.
>
> Når motoren går ud er den umulig at starte i ca. 20 minutter,
> på alle
> andre tidspunkter starter den nemt.
>
> Er der nogen der har en ide til hvad der går galt eller hvad
> jeg kan
> gøre for at debugge problemet?
Først og fremmest se efter farven på tændrøret, er det hvidt,
nøddebrunt eller sort?
--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.
vestjydehl@lite.dk fjern vestjyde for mail.
| |
Niels Kallehauge (10-10-2007)
| Kommentar Fra : Niels Kallehauge |
Dato : 10-10-07 13:34 |
|
Henning Lund kom med denne ide:
> Flemming Frandsen tastede:
>> Jeg har et problem med en knallert (Yamaha Passola fra 1980), som går
>> istå når den har kørt 15-20 minutter, efter 20 minutter kan den starte
>> igen og kører fint.
>>
>> Jeg har kigget alle ledningerne efter, skilt alle stik ad og samlet
>> dem igen og der er ikke noget der ser farligt ud, der er masser af
>> benzin og kompression.
>>
>> Når motoren går ud er den umulig at starte i ca. 20 minutter, på alle
>> andre tidspunkter starter den nemt.
>>
>> Er der nogen der har en ide til hvad der går galt eller hvad jeg kan
>> gøre for at debugge problemet?
>
> Først og fremmest se efter farven på tændrøret, er det hvidt, nøddebrunt
> eller sort?
Hejsa
Hvis den er med elektronisk tænding er den defekt ... been there done
that, med en Aprilia scooter
Hvis den er med platiner, så skift kondensatoren, den kan give samme
symptomer, prøvet det på en gl Kreidler Florett.
Mvh
Niels
| |
Ukendt (17-10-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-10-07 08:44 |
|
Fejlsøgning i rækkefølge
1. Tændrør
2a. Kontakttænding: kondensator
2b: Elektronisk = defekt = ny
dvs. som de øvrige også siger
Har været udsat for begge dele på hhv. maxi, kreidler og SCO
Hilsen Michael
"Flemming Frandsen" <ff-news@partyticket.net.invalid> skrev i en meddelelse
news:4709d323$0$25420$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg har et problem med en knallert (Yamaha Passola fra 1980), som går
> istå når den har kørt 15-20 minutter, efter 20 minutter kan den starte
> igen og kører fint.
>
> Jeg har kigget alle ledningerne efter, skilt alle stik ad og samlet dem
> igen og der er ikke noget der ser farligt ud, der er masser af benzin og
> kompression.
>
> Når motoren går ud er den umulig at starte i ca. 20 minutter, på alle
> andre tidspunkter starter den nemt.
>
> Er der nogen der har en ide til hvad der går galt eller hvad jeg kan
> gøre for at debugge problemet?
| |
|
|