Kalkfilter på hus
Fra : Leon Hulstroem

Dato : 10-10-07 09:37

Hej NG,

Jeg er ved at total renoverer huset og har i den anledning tænkt på at sætte
et industrilt kalkfilter på hoved-indgangen.
Er der nogen der har erfaring med dette ?? hvor tit skal der skiftets
filter, renses og/eller fyldes salt på ?? Og virker det overhoved ?

Leon Hulstrøm
---
www.hulstroem.com

Fra : Max

Dato : 10-10-07 09:53

Hej Leon

> Er der nogen der har erfaring med dette ?? hvor tit skal der skiftets
> filter, renses og/eller fyldes salt på ?? Og virker det overhoved ?

Kommer dit drikkevand ikke til at smage ad h...... til ?

--
Mvh Max

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 10-10-07 10:58

> Hej Leon

> Kommer dit drikkevand ikke til at smage ad h...... til ?

Kommer vist an på hvilket anlæg man vælger, nogle anlæg tilføjer saltene
igen. Men det er klart, at det skal prøvesmages

Jeg har nu set flere typer lige fra total-hus system, til blødgøring af kun
varmt vand og enkelt apparat-systemer.
Jeg er så heldig at jeg stadig kan bestemme hvordan det skal se ud, da jeg
endnu ikke har støbt rørene ind/ned.
Men jeg har da overvejet, at sætte et T-stykke på lige efter hovedhanen i
huset og derfra tage koldt-vand til vandhaner og så lave resten kører på
filter.

Systemet er jo som så, bare et større filter end det der sidder på de store
kaffeautomater.

Mvh
Leon