Danske-vinduer, nogen der har erfaring med~
Fra : sdsf

Dato : 07-10-07 19:17

Jeg overvejer at bestille nogle vinduer til mit hus
hos nogen der kalder sig Danske-vinduer:
http://www.danske-vinduer.dk/

Er der nogen der har noget at sige om køb hos dem?
Var det godt/skidt?
Hvad med kvaliteten?

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 07-10-07 19:34

> Er der nogen der har noget at sige om køb hos dem?
> Var det godt/skidt?
> Hvad med kvaliteten?

Vi købte en dør hos den for 3 år siden, ingen problemer, leveret som aftalt.
Den ene af glaslisterne var flækket en lille smule ved sømmet. Så der blev
sendt nye glaslister til hele døren.

Stef

Fra : Niels Andersen

Dato : 08-10-07 20:09

sdsf wrote:
> Jeg overvejer at bestille nogle vinduer til mit hus
> hos nogen der kalder sig Danske-vinduer:
> http://www.danske-vinduer.dk/
> Er der nogen der har noget at sige om køb hos dem?

Jeg har lige fået vinduer og yderdøre til hele huset leveret idag.

Jeg har ikke "pakket ud endnu", og har ikke engang set dem i dagslys.
Men med en lommelygte synes jeg at jeg kan fornemme en anelse sjusk.

Lidt dagslys, et ordentligt kig, og et par ord fra fagmanden som skal
montere dem, så kan jeg fortælle om det er noget der betyder noget. :)

Men ellers synes jeg nu de lyder professionelle nok. De har en glimrende
(i forhold til konkurrenterne) hjemmeside til selv at sammensætte et
tilbud. Så kan man bare ringe og snakke med de flinke(!) sælgere om
spørgsmål og specielle ting. De kan vist en del mere end man kan klikke
sig frem til på hjemmesiden.

De er væsenlig billigere end de konkurrenter jeg kunne finde, som jeg
kunne finde på at handle hos. Jeg spurgte dem direkte hvordan de kan
gøre det så billigt.
Det har blandt andet noget at gøre med, at de ikke har salgsudstillinger
over hele landet, eller sælgere der kører rundt og tager mål hos folk
der alligevel ikke køber noget.

Så hvis du vil se et vindue før du køber det, så må du henvende dig på
fabrikken. De har en slags udstilling, men kun der. Til gengæld: Hvis du
vil se noget der ikke lige er i udstillingen, så kigger de på lageret.
En kunde kunne jo have bestilt det du overvejer.

De vil gerne give tips til at tage mål, og der står vist noget om det på
hjemmesiden. Men de gør det altså ikke for dig. (Jeg vil personligt
anbefale dig at få en fagmand til at tage målene. Det tager ikke mange
minutter, men for pokker hvor er det ærgeligt at gøre det forkert.)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Niels Andersen

Dato : 14-10-07 14:48

Niels Andersen wrote:
> Jeg har lige fået vinduer og yderdøre til hele huset leveret idag.

Så er vinduerne sat i. Mere præcist: 9 vinduer, 2 yderdøre og et
sideparti. Det hele i træ/alu, og med "bondehus-look". (Dvs. tynde
påklæbede sprosser som visuelt deler en rude op i fx. 3 mindre ruder.)

Kvaliteten er sådan cirka som jeg forventede. Der var nogle småting,
ting som jeg ikke ville have forventet ved andre dyrere mærker.

Fejlene er:

Terasse-døren: Greb og lås skulle samles med 4 lange skruer. Tømreren
sagde at de normalt er for lange, men designet til at blive savet af i
korrekt længde. De to var ganske rigtigt for lange, men der var også to,
der var for korte. De ville nok have passet, hvis der ikke var alu på.

Fordøren: Modsat terassedøren havde de her glemt "forlængerdimsen", så
låsecylinderen kunne ikke nå forbi alu-laget. De to tilhørende skruer
ville nok også have passet, hvis der ikke var alu på.

Dvs. tømreren måtte levere 4 skruer og en forlængerdims. Hvis jeg
monterede skidtet selv, ville jeg stå med to yderdøre, som ikke ville
kunne lukkes før jeg kunne købe dele på mandag.

Sidepartiet til fordøren er en halv centimeter tykkere end døren. Det er
nødt til at matche på indersiden, så det rager en halv centimeter ud på
ydersiden. Men siden af sidepartiet er designet til at være skjult. Det
betyder at øverst er der en firkant på 0,5 gange omkring 3 cm. som ikke
er pæn.

Én af aluskinderne på vinduerne er skåret lige af i den ene ende, og
ikke på skrå ligesom alle de andre. Dvs. den passer ikke perfekt med
rammen nede i bunden. Man skal kigge godt efter, for at se det.

Et enkelt sted er malingen skrammet, helt ned til aluen, heldigvis et
diskret sted.

Et af vinduerne er vist en anelse skævt. I hvert fald var det lidt svært
at lukke, og det blev lidt bedre ved at montere vinduet en anelse skævt.
Jeg kan leve med det, da lige den åbning er en nødåbning, og ikke vil
blive åbnet normalt.

Men ellers er det pænt og funktionelt. Hvis man studerer det nøje, kan
man se at det ikke er perfektionister som mig, der laver dem. Så jeg
dropper forstørrelsesglasset, og nyder blot det nye indtryk det giver
både udvendigt og indvendigt (og selvfølgelig udsigten gennem ruderne
til de fredelige omgivelser), mens jeg bruger de mange tusinde sparede
kroner til noget andet.

Hvis du ikke behøver at spare, vil jeg altså ikke anbefale Danske
Vinduer ud fra denne ene erfaring. Men hvis pengene kan bruges til noget
andet, vil jeg anbefale montering inden for butikkernes åbningstid.

(Jeg har ingen erfaring med andre mærker, så jeg aner ikke om man
slipper for småproblemerne ved at betale 50-100% mere.)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Peter

Dato : 14-10-07 17:41

Jeg undersøgte på et tidspunkt priserne:

Unik/ouvtrup = 60000
Velfac=50000
danskevinduer og døre 45000

så jeg synes faktiske ikke der er så mange penge at spare, især ikke hvis
man går udfra at de 2 øverste måske vil have en længere levetid

Fra : Peter

Dato : 08-10-07 20:55

Hej. Jeg kan absolut ikke anbefale dig firmaet. Købte en dør for ca. 2 år
siden.(kostede ca 10000kr9 Der har været utrolig mange fejl ved døren.
Generelt er der en rigtig dårlig finish. Det regnede ind ved en rude.
Listerne begynde at bue ud. Malingen var virkelig dårligt udført. Mange
steder var manglede malingen..

Jeg levede med småfejlene i staten. Men da det regnede ind., var det for
meget.

Jeg kontaktede firmaet og de indvilligede i at hente døren. Det var en
medarbejder der lagde den bag i sin transporter efter arbejdstid på et
tæppe. Det gav nogle ridser. Da jeg fik den tilbage igen havde de godtnok
forsøgt at lave den. Men den var næsten i dårligere stand end før de fik den
til reparation. Den var fyldt med silikone. Der hvor de havde malet den var
der der fyldt med støv, så overfladen var helt ruflet. i stedet for at
spartle nogle huller havde de brugt silikone og malet oven på dette. Alt i
alt noget rigtigt makværk..

Jeg var også imponeret af deres hjemmeside og deres priser. Men min erfaring
er at pris og kvalitet følges ad langt hen ad vejen.

JVK er bedre, men stadig væk ikke samme kvalitet, som de dyrere mærker.

Skulle jeg anbefale noget er det velfac, her får du et kvalitetsvindue- der
prismæssigt ligger i midten mellem de billige og dyre fabrikker.

MVH. Peter

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-10-07 12:44

"Peter" <pphandel@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Skulle jeg anbefale noget er det velfac, her får du et
> kvalitetsvindue- der prismæssigt ligger i midten mellem de
> billige og dyre fabrikker.
> MVH. Peter

Jeg kan så absolut også anbefale Velfac. Min datter og svigersøn fik
både døre og vinduer derfra for ca. 5 år siden. Det drejede sig om
ca. 15 vinduer og 2 døre, og de har ikke et øjeblik fortrudt. Jeg
skal også indrømme, at jeg synes de er flotte, og slet ikke så dyre
som man skulle tro. Du vil ikke fortryde det hvis du vælger Velfac,
og kvalitet koster jo som bekendt, men så holder de til gengæld også
i mange år.

P.S. Min søn og svigerdatter har da forresten også fået Velfac
sidste år, og deres begejstring kender ingen grænser.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Lars

Dato : 09-10-07 18:58

Jeg kan kun give jer ret med hensyn til VELFAC, jeg har lige bestilt 2 stk
vendevinduer ved VELFAC og der skal jeg give 9620 leveret på adressen, ved
danske-vinduer skal jeg give efter deres hjemmeside beregner 8672, for den
samme type. Men jeg vil heller have VEFAC, de kom ud og tog mål, og sørge
for at det hele passer.

Hilsen
Lars
Glad køber af 2 VELFAC vinduer